IKTen erabilera-maila ikasgelan
Begoña irakaslearen kasua
Begoña Lehen Hezkuntzako 5. mailako irakaslea da eta orain dela gutxi hasi zen bere eskolak prestatzeko ordenagailua
erabiltzen. (IKTen erabileraren 1. fasea) Ikastetxera arbel bat iritsi da, baina Begoña oraindik
ez da animatzen ikasgelan txertatzera. Begoñak “Nola erabili arbel digitala” IKT kapsula/lantegia
kontsultatu du (Prestakuntza ardatza, 1. maila) eta horrekin saiatu nahi du. Irakatsi behar duen hurrengo
unitate didaktikoa Ura Lurrean izenekoa da. Baina zer erakuts lezake arbelean unitate horren sarrera egiteko? Begoñak
“HODen 9. gida, Ura Lurrean” (Metodologia ardatza, 1. maila) kontsultatu du.
Han, ura zergatik aurreztu behar den eta zer ohitura hartu behar diren azaltzen duen bideo bat aurkitu du. Bideoa Youtuben
ostatatuta dago. Bere segida didaktikoari ekiteko modu egokia dela iruditu zaio. Ondoren, hau galdetu dio bere buruari:
Nola jarrai dezaket gai hau jorratzen? Curriculumeko ikaskuntza-objektuen bankua (Edukiak ardatza,
1. maila) kontsultatzea erabaki du, eta, bertan, unitatea ebaluatzeko aukera emango dion Jclic-eko aplikazio bat
aurkitu du.
Víctor irakaslearen kasua
Víctor Lehen Hezkuntzako 5. mailako irakaslea da; trebetasunez erabiltzen du arbel digitala bere eskola
magistraletarako laguntza gisa. Orain dela gutxi, ikasleekin ordenagailuak erabiltzen hasi da eta interneten argitaratuta
aurkitzen dituen segida didaktikoekin lan egiten du (IKTen 3. erabilera-fasea). Víctorrentzat erraza da
IKTak gaztelaniako jardueretan txertatzea, baina hobexeago sendotu nahi du haien erabilera matematikaren arloan. Ziur dago
IKTak oso lagungarriak izan litezkeela, baina oraindik ez daki nola. “Azalera” IKT curriculum-lantegia
(Prestakuntza ardatza, 2. maila) hartzea erabaki du. Bertan, Google SketchUP tresnak areari, teseladunei
eta planoei dagozkien kalkuluak lantzeko dituen aukerak ikusi ditu. Izugarri gustatu zaio eta programari buruz gehiago jakin
nahi du. Horregatik, “Google SketchUP IKT kapsula/lantegia” kontsultatu du (Prestakuntza
ardatza, 1. maila). Oso pozik dago ikaskuntza horrekin, eta, arlo horretan gehiago sakontzeko, Matematikako
jarduera-ereduen gida kontsultatzea erabaki du (Metodologia ardatza, 2. maila), hain zuzen ere
laukiak sailkatzeko jarduera baten lagungarri zer teknologia erabil lezakeen jakiteko. Gidan ikusi du antolatzaile grafikoak
oso erabilgarriak izan daitezkeela eta era horretako baliabideen deskribapen-fitxan ezagutzen ez zituen
erabilera libreko kontzeptuzko mapak sortzeko programa batzuk daudela ikusi du. “Cmap Tools, X-mind, Dia IKT
Kapsula/Lantegiak” (Prestakuntza ardatza, 1. maila) programa horrekin lehengo urratsak egitea
erraztuko dio. Hori ikusita, aurkeztutako segida didaktikoak (Edukiak ardatza, 2. maila) maiz kontsultatzea
erabaki du Víctork, bere premietara egokitzeko, eta eduki jakin batekin lotura duen web-baliabide bat bilatu behar duen bakoitzean
dagokion Unitate didaktikoaren HODen gidara jotzen du lehenik eta behin (Metodologia ardatza, 1.
maila), bertan aurkezten diren baliabideek kalitate-estandarrak betetzen dituztela ziur baitago.
Miren irakaslearen kasua
Miren orain dela hainbat urte hasi zen IKTak bere eguneroko jardunean txertatzen. Blog propioa du, urtero
blog bat sortzen du urte horretako ikasgelarako, eta beti adi egoten da blogosferan baliabide eta tresna berriak noiz argitaratuko
(IKTen erabileraren 5. fasea). Orain haratago joan nahi du eta blogaren ordez ikasgelako lana ikasturte
osoan osatuko duen e-learningeko ingurune bat ezarrita. LAMS erabiltzen hastea erabaki du; horretarako, “Nola
sortu segidak LAMSen” Prestakuntza ardatzeko tutoriala kontsultatu eta “Ilargiari buruzko wikia
LAMS prestakuntzako lantegia” egin du. Lantegi horrek gaiari buruz hezkuntza-testuinguru jakin batean ikasi
ahal izan du (Prestakuntza ardatza, 3. maila). Oinarrizko funtzionamenduaz jabetu denean, Unibertsoa unitatea
lantzeko segida didaktiko bat diseinatzen hasi da. Kontsultatu duen tutorialean agertzen denez, badaki irakasle-komunitate
batek LAMSen egindako segida didaktikoak partekatzen dituela eta han “Ilargiari buruzko wiki bat” segida
didaktikoa aurkitu du (Edukiak ardatza, 3. maila). Segida didaktiko hori oso ona da, baina ez du
eguzkiarekin, lurrarekin eta eklipseekin zerikusia duen gairik biltzen. Hortaz, segida egokitzea erabaki du gure irakasleak.
“Unibertsoa, HODen 7. gidara” jo du (Metodologia ardatza, 1. maila),
eta, bertan, eklipseak nola gertatzen diren azaltzeko oso egokia den baliabide bat aurkitu du. Halaber, Ingurunearen
ezaguerari dagokion IKT jarduera-ereduen gida kontsultatu du (Metodologia ardatza, 2. maila),
baliabidea bere segidan txertatzeko modurik onena zein den definitzeko. Azkenik, “Ikaskuntza- eta irakaskuntza-prozesua
garatzeko gida” erabili du (Metodologia ardatza, 3. maila). Bertan, bere erronkan emaitza
ona izateko gomendioak eta iradokizunak aurkitu ditu.