Matematika arloa / Matemáticas
OINARRIAK/ FUNDAMENTACION
IKTen erabilera-maila ikasgelan
13 de 16
0%

IKTen erabilera-maila ikasgelan

Begoña irakaslearen kasua

Begoña Lehen Hezkuntzako 5. mailako irakaslea da eta orain dela gutxi hasi zen bere eskolak prestatzeko ordenagailua erabiltzen. (IKTen erabileraren 1. fasea) Ikastetxera arbel bat iritsi da, baina Begoña oraindik ez da animatzen ikasgelan txertatzera. Begoñak “Nola erabili arbel digitala” IKT kapsula/lantegia kontsultatu du (Prestakuntza ardatza, 1. maila) eta horrekin saiatu nahi du. Irakatsi behar duen hurrengo unitate didaktikoa Ura Lurrean izenekoa da. Baina zer erakuts lezake arbelean unitate horren sarrera egiteko? Begoñak “HODen 9. gida, Ura Lurrean” (Metodologia ardatza, 1. maila) kontsultatu du. Han, ura zergatik aurreztu behar den eta zer ohitura hartu behar diren azaltzen duen bideo bat aurkitu du. Bideoa Youtuben ostatatuta dago. Bere segida didaktikoari ekiteko modu egokia dela iruditu zaio. Ondoren, hau galdetu dio bere buruari: Nola jarrai dezaket gai hau jorratzen? Curriculumeko ikaskuntza-objektuen bankua (Edukiak ardatza, 1. maila) kontsultatzea erabaki du, eta, bertan, unitatea ebaluatzeko aukera emango dion Jclic-eko aplikazio bat aurkitu du.

Petri irakaslearen kasua

Petri Lehen Hezkuntzako 5. mailako irakaslea da; trebetasunez erabiltzen du arbel digitala bere eskola magistraletarako laguntza gisa. Orain dela gutxi, ikasleekin ordenagailuak erabiltzen hasi da eta interneten argitaratuta aurkitzen dituen segida didaktikoekin lan egiten du (IKTen 3. erabilera-fasea). Petrirentzat erraza da IKTak gaztelaniako jardueretan txertatzea, baina hobexeago sendotu nahi du haien erabilera matematikaren arloan. Ziur dago IKTak oso lagungarriak izan litezkeela, baina oraindik ez daki nola. “Azalera” IKT curriculum-lantegia (Prestakuntza ardatza, 2. maila) hartzea erabaki du. Bertan, Google SketchUP tresnak areari, teseladunei eta planoei dagozkien kalkuluak lantzeko dituen aukerak ikusi ditu. Izugarri gustatu zaio eta programari buruz gehiago jakin nahi du. Horregatik, “Google SketchUP IKT kapsula/lantegia” kontsultatu du (Prestakuntza ardatza, 1. maila). Oso pozik dago ikaskuntza horrekin, eta, arlo horretan gehiago sakontzeko, Matematikako jarduera-ereduen gida kontsultatzea erabaki du (Metodologia ardatza, 2. maila), hain zuzen ere laukiak sailkatzeko jarduera baten lagungarri zer teknologia erabil lezakeen jakiteko. Gidan ikusi du antolatzaile grafikoak oso erabilgarriak izan daitezkeela eta era horretako baliabideen deskribapen-fitxan ezagutzen ez zituen erabilera libreko kontzeptuzko mapak sortzeko programa batzuk daudela ikusi du. “Cmap Tools, X-mind, Dia IKT Kapsula/Lantegiak(Prestakuntza ardatza, 1. maila) programa horrekin lehengo urratsak egitea erraztuko dio. Hori ikusita, aurkeztutako segida didaktikoak (Edukiak ardatza, 2. maila) maiz kontsultatzea erabaki du Petrik, bere premietara egokitzeko, eta eduki jakin batekin lotura duen web-baliabide bat bilatu behar duen bakoitzean dagokion Unitate didaktikoaren HODen gidara jotzen du lehenik eta behin (Metodologia ardatza, 1. maila), bertan aurkezten diren baliabideek kalitate-estandarrak betetzen dituztela ziur baitago.

Miren irakaslearen kasua

Miren orain dela hainbat urte hasi zen IKTak bere eguneroko jardunean txertatzen. Blog propioa du, urtero blog bat sortzen du urte horretako ikasgelarako, eta beti adi egoten da blogosferan baliabide eta tresna berriak noiz argitaratuko (IKTen erabileraren 5. fasea). Orain haratago joan nahi du eta blogaren ordez ikasgelako lana ikasturte osoan osatuko duen e-learningeko ingurune bat ezarrita. LAMS erabiltzen hastea erabaki du; horretarako, “Nola sortu segidak LAMSen” Prestakuntza ardatzeko tutoriala kontsultatu eta “Ilargiari buruzko wikia LAMS prestakuntzako lantegia” egin du. Lantegi horrek gaiari buruz hezkuntza-testuinguru jakin batean ikasi ahal izan du (Prestakuntza ardatza, 3. maila). Oinarrizko funtzionamenduaz jabetu denean, Unibertsoa unitatea lantzeko segida didaktiko bat diseinatzen hasi da. Kontsultatu duen tutorialean agertzen denez, badaki irakasle-komunitate batek LAMSen egindako segida didaktikoak partekatzen dituela eta han “Ilargiari buruzko wiki bat” segida didaktikoa aurkitu du (Edukiak ardatza, 3. maila). Segida didaktiko hori oso ona da, baina ez du eguzkiarekin, lurrarekin eta eklipseekin zerikusia duen gairik biltzen. Hortaz, segida egokitzea erabaki du gure irakasleak.  “Unibertsoa, HODen 7. gidara” jo du (Metodologia ardatza, 1. maila), eta, bertan, eklipseak nola gertatzen diren azaltzeko oso egokia den baliabide bat aurkitu du. Halaber, Ingurunearen ezaguerari dagokion IKT jarduera-ereduen gida kontsultatu du (Metodologia ardatza, 2. maila), baliabidea bere segidan txertatzeko modurik onena zein den definitzeko. Azkenik, “Ikaskuntza- eta irakaskuntza-prozesua garatzeko gida” erabili du (Metodologia ardatza, 3. maila). Bertan, bere erronkan emaitza ona izateko gomendioak eta iradokizunak aurkitu ditu.

Laguntza / Ayuda

ayuda
  1. Menú izquierdo (en orden de arriba a abajo): icono página principal del curso (home), iconos tamaño de la fuente, icono impresión del módulo, icono acceso a la ayuda, índice del contenido, bibliografía y enlace al cuestionario de colaboración.
  2. Barra nombre del material y título de la sección actual.
  3. Flechas de navegación (página siguiente o anterior).
  4. Espacio para el contenido.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

GlosarioFALSO

Esto es un glosario

Aurkibidea/ Índice

  1. AURKEZPENA /PRESENTACIÓN
    1. Gure 1,2,3
    2. Nuestro 1,2,3
    3. Aurkezpena
    4. Presentación
    5. Niveles Guía
    6. Presentación
  2. HOD MULTZOA /SELECCIÓN DE ODES. 5º PRIMARIA
    1. Deskribapena
    2. Descripción
    3. Deskribapena
    4. Descripción
    5. Matemáticas Contenidos 5º CURSO
    6. Números naturales
    7. Sumas y restas
    8. Multiplicaciones
    9. Divisiones
    10. Números decimales. Dinero (I)
    11. Fracciones (I)
    12. Longitud, masa y capacidad
    13. Tiempo
    14. Coordenadas
    15. Estadística y probabilidad
    16. Fracciones (II)
    17. Números decimales (II)
    18. Rectas y ángulos
    19. Polígonos, circunferencia y círculos
    20. Área y perímetro
  3. HOD MULTZOA /SELECCIÓN DE ODES. 6º PRIMARIA
    1. Matemáticas. Contenidos 6º CURSO
    2. Números naturales y operaciones
    3. La división
    4. Potencias y raíces cuadradas
    5. Múltiplos y divisores
    6. Números primos, M.C.D. y m.c.m.
    7. Números fraccionarios (I)
    8. Números fraccionarios (II)
    9. Números decimales. Suma, resta y multiplicación
    10. División con números decimales
    11. Números enteros y coordenadas cartesianas
    12. Longitud, masa y capacidad. Superficie
    13. Área y perímetro
    14. Ángulos
    15. Cuerpos geométricos. Volumen.
    16. Estadística y probabilidad
  4. JARDUERA MOTAK /TIPOS DE ACTIVIDADES
    1. Azalpena
    2. Descripción
    3. Jarduera motak/ Tipo de actividades
    4. Tipología de actividades
    5. Tipología de actividades
    6. Tipología de actividades
    7. Tipología de actividades
    8. Tipología de actividades
    9. Tipología de actividades
    10. Tipología de actividades
    11. Tipología de actividades
  5. ESKOLA 2.0-KO EDUKIAK /CONTENIDOS ESKOLA 2.0
    1. Aurkezpena/ Presentación
  6. E-LEARNING SEKUENTZIAK /SECUENCIAS E-LEARNING
    1. Aurkezpena
    2. Presentación
    3. Deskripabena
    4. Descripción. Presentando LAMS
    5. Deskripabena
    6. Descripción
    7. 1.- Zein da gure abiapuntua?
    8. 1.- ¿De dónde partimos?
    9. 1.- Zein da gure abiapuntua?
    10. 1.- ¿De dónde partimos?
    11. 1.- Zein da gure abiapuntua?
    12. 1.- ¿De dónde partimos?
    13. 1.- Zein da gure abiapuntua?
    14. 1.- ¿De dónde partimos?
    15. 1.- Zein da gure abiapuntua?
    16. 1.- ¿De dónde partimos?
    17. 2.- Aplikazio praktikoa
    18. 2.- Aplicación práctica
    19. 2.- Aplicación práctica
    20. 2.- Aplikazio praktikoa
    21. 2.- Aplicación práctica
    22. 2.- Aplikazio praktikoa
    23. 2.- Aplicación práctica
    24. 2.- Aplicación práctica
    25. 2.- Aplicación práctica
    26. 3.- Gure SD propioa
    27. 3.- Nuestra propia SD
  7. OINARRIAK/ FUNDAMENTACION
    1. Aurkezpena
    2. Presentación
    3. Proiektuaren Osagaiako
    4. Componentes del proyecto
    5. Proiektuaren esparru orokorra
    6. Marco general del proyecto
    7. Irakasleen IKT estadioak
    8. Estadios TIC del profesorado
    9. Lanaren ikasgela materialak
    10. Materiales de trabajo en el aula
    11. Proiektuko osagaien eta IKT arteko lotura
    12. Interrelación componentes
    13. IKTen erabilera-maila ikasgelan
    14. Niveles uso de las TIC en el aula
    15. Niveles uso de las TIC en el aula
    16. Niveles uso de las TIC en el aula

Bibliografia/ Bibliografía

  • Mishra, P., & Koehler, M. J. 2006 Technological Pedagogical Content Knowledge: A new framework for teacher knowledge.
    Teachers College Record. Pág. 108(6), 1017-1054.

Lagundu/Colabora

Inicio
Disminuir tamaño de letra
Aumentar tamaño de letra
Ayuda
Anterior
Siguiente
Apartados
Debes visitar los apartados anteriores antes de visitar éste