Scratch. Erabiltzeko adibideak eta oinarrizko eragiketak
Scratch programarekin lehen pausoak
Scratch programaren leiho nagusiak bost atal ditu:
-
Menu nagusia : goiko aldean menu nagusia dago. Bertan egin ahal izango dituzu ohiko lanak, adibidez,
animazio bat gorde, proiektu bat inportatu edo sarean partekatu.
-
Blokeen biltegia: bertan daude ”lanabesak", nolabait deitzeagatik. Bertan aurki ditzakezu animazioak
eta jolasak eraikitzeko behar dituzun blokeak. Ikus dezakezunez, koloreen bidez identifika ditzakezun bloke-mota ezberdinak
daude: mugimendu-blokeak, kontrol-blokeak, itxura-blokeak, etab.
-
Script gunea: blokeen biltegiarekin batera, script gunea da Scratch programaren zatirik
garrantzitsuena. Script-a, elkarren artean koherenteak diren agindu-sorta da eta programa batek zuzen funtzionatzea ahalbidetzen
du. Scratch programan, script-ak blokeen biltegian dauden piezak sartuz sortzen dira. Script gunean gure animazioen
eta jolasen informazio guztia txertatuko dugu.
-
Eszenatokia : eszenatokia gure lanak irudikatzen diren lekua da. Script gunean blokeak zuzen sartu
baditugu, eszenatokian emaitza ikus dezakegu. Eszenatokiak 480 unitateko zabalera eta 360 unitateko altuera du eta x-y
plano cartesiar batean zatiturik dago. Koordenatuen bidez, objektuak kokatu eta eszenatokian zehar mugi ditzakegu.
-
Objektuen espazioa : azkenik, objektuen espazioan gure animazioetan parte hartuko duten pertsonaiak
eta objektuak aurkituko ditugu.
|
|
Scratch-ekin animazio bat programatu. Pertsonaia bat aukeratu
-
Scratch programarekin animazio edo jolas bat programatzen hasi aurretik, zure animazioarentzat
objektu edo pertsonaia bat aukeratu eta eszenatoki egoki bat zehaztu behar duzu. Scratch programarekin proiektu berri
bat hastean, lehenetsita agertzen den pertsonaia programaren maskota bera da, katu bat. Pertsonaiaren gainean eskuineko botoiarekin
klik egin eta Ezabatu hautatzen baduzu, eszenatokitik kendu eta gustuko duzun beste bat bila dezakezu:
- Objektuen espazioan, zure animazioan objektu berri bat sartzeko hiru aukera ezberdin dituzu:
| Aukera honen bidez, zure marrazketa-editorearekin, objektu berri bat sortzeko aukera duzu.
|
| Karpeta hautatuz, programan dauden objektuetako bat aukeratu ahalko duzu. Mota askotakoak daude: fantasiazkoak,
animaliak, pertsonak...
|
| Objektuen ausazko hautaketa ere aukera dezakezu.
|
- Gure kasuan aurrez diseinatutako pertsonaia bilatuko dugu. Pertsonaia hautatu ondoren, Ados sakatuko dugu:
Botoi hauek, hurrenez hurren, objektua bikoizteko, ezabatzeko, handitzeko edo txikitzeko balio dute.
Horrela, objektuen tamaina eszenatokira molda dezakezu.