Ikasleentzako lan proposamena
Gure inguruko landareak
Proposamenean ikasleei gonbitea egiten zaie ingurune hurbilean dituzten
landareak ezagutzeko, sailkatzeko eta komunitateari zerbitzu bat emateko, QR kodeak erabiliz sortutako informazioaren bitartez.
Landareen
sailkapenari buruz ikasitakoa oinarri hartuta, ikasleek aukeratutako landarearen deskribapena egin eta “wap”
orri batean argitaratuko dute. Ondoren, “wap” orria estekatuko duen QR kode bat sortu, inprimatu eta landarearen oinean jarriko
dute. Horri esker, kodea irakurtzen duenak landareari buruzko informazio gehiago jasoko du, eta azaldutako edukiak eguneratzeko
aukera ere ez da baztertzen.
Hiru jardueratan sekuentziatuta dago:
1. jarduera Inguruneko landare-multzo bat identifikatu, gako dikotomikoaren bidez bereizi eta “wap”
gune batean argitaratzea.
Landareen unitate didaktikoaren testuinguruan, eta landareen sailkapenari buruz eratutako ezagutza (lorerik
gabeko landareak eta loredunak) aplikatzeko proposamen moduan, ikasleei ingurune hurbileko landare-multzo bat aukeratzeko
proposatzen zaie (ikastetxean bertan edo hurbilean). Ondoren, gako dikotomiko bat egingo dute (landarea identifikatu eta bereizteko
aukera emango duena), aukeratutako espezie bakoitzaren sailkapen-fitxa bat bete eta “wap” orri batean argitaratuko dute.
2. jarduera QR kodeak sortzea
Ikasleek sortutako “wap” orrietarako estekak dituzten QR kodeak egingo dituzte. Gako dikotomikoaren QR
kodea ere egingo dute.
3. jarduera Ibilbidea egitea eskola-ingurunetik landareak identifikatu, eta QR kodeak egin eta irakurtzeko.
Gela osoak ibilbidea egingo du identifikatutako landareak ikusteko, eta QR kode inprimatua jarriko dute
landare bakoitzaren oinean. Ondoren, sakelako telefonoak eskuan dituztela, ikaskideek sortutako QR kodeak irakurriko dituzte.
Familiei ere luza dakieke ibilbidea egiteko gonbita. Azkenik, bisitariak eta “wap” orrien egileak elkarreraginean jarduteko
estrategiak planteatuko dira (QR kodeak erabiliko dituzte estrategia horietarako).
QR kodeek informazioa berehala eskuratzeko aukera ematen dute, gelatik bertatik edo praktikako leku
batetik (esaterako, agroteknikako eskola bateko laborantza-gune batetik).
Aproposena litzateke eskolan “Wifi” gunea eta Internetera haririk gabeko sare horren bidez konektatzeko
teknologia duten sakelako telefonoak izatea. Bestela, sakelako telefonoaren hornitzailearen bidez Internetera egindako konexio
bakoitzak gastua eragingo luke.
http://www.qredu.net/ guneak
kodeak eta “wap” orriak sortzeko aukera ematen digu. Horrez gain, kodea irakurtzeko aplikazioa gure sakelako telefonora deskargatzeko
informazioa ere ematen digu.