Aplikazio adibide zehatzak hezkuntza alorrean
Demagun, esaterako, eskola-inguruneko landare batean QR kode bat jartzen dugula: landare horri buruzko
informazio zabala izango dugu eskuragarri berehala. Teknologia horren ezarpenak dakarren aldaketak zuzen-zuzenean eragiten
du ezagutzaren kudeaketaren deszentralizazioan. Izan ere, lehen landare hori buruz zerbait gehiago jakiteko, ikasleak liburutegira
joan eta entziklopediak edo botanikako liburuak kontsultatu behar zituen. Internet sartu denetik, berriz, sarerako konexioa
duen ordenagailu bat beharko luke soilik, gelatik mugitu gabe, informazio eguneratu ugari lortu ahal izateko (baina bere interesa
piztu duen elementu natural horretatik urrundu beharko luke). Orain, aldiz, informazioa aztergai dugun elementu hori dagoen
lekuan bertan dago.
Ibilbideak egiten QR kodea erabiliz
Ibilbide bat (Tortosa eta La Aldea bitartekoa, Katalunian) lantzeko proposamen bat da, inguruneko elementuak
eta lorezaintzakoak azpimarratzeko. Materiala egiteko, Street View tresnaz hartutako irudiak eta QR kodea erabili ziren, haiekin
lotutako bideoetara zeramatzatenak. Kasu honetan, QR kodearen bidez zera lortzen da: paperezko dokumentu bat ikus-entzunezko
material bihurtzea, sakelako telefonoa edo haririk gabeko konexioa duen gailuren bat erabiliz. Paperezko materialetan bideoak
txertatzeko aukera ematen duen tresnaren proposamen ederra da.
Bururako laguntza
Bideo honetan, Argentinako eskola batean QR kodea bandera baten mastan nola
aplikatu den ikusten da. Kodea irakurriz, ikasleek bandera altxatzen den bitartean abesten den kantaren testua deskarga dezakete.
Musikako irakasleak sortutako baliabidea da, eta QR kodearen barruan esteka bat sortu du, kantaren letra duen irudi-fitxategi
batera daramana. Horrenbestez, kamera eta QR kodea irakurtzeko kodea duen sakelako telefono bat erabiliz, telefonoaren galeriara
kargatu eta han gorde daitezke, edo fitxategia beste telefono batera eraman “bluetooth” edo infragorriak erabiliz, Internetera
konektatu beharrik gabe, eta sakelako telefonoan aplikazio ofimatikoak eduki beharrik gabe.