9. Ariketa
Aukeratutako landare bakoitzaren aleak identifikatzea, gako dikotomikoaren bidez, eta dagokion QR kodea jartzea.
Hainbat estrategia daude jarduera hori egin ahal izateko. Hemen, adibide moduan, horietako bat proposatzen dugu.
Ariketa egiteko, aurretik bi zutabeko taula duen ohol batean jarriko dira hautatutako landare bakoitzaren
QR kodea eta landare horren izen zientifikoa.
Horrekin batera, gako dikotomikoaren QR kodea (“clave.html” izeneko “wap” orriarekin lotzen duen esteka)
ageriko lekuren batean jarriko da, identifikatu beharreko landareak dauden ingurune osotik ikusgai dagoen lekuren batean.
Bada beste aukera bat ere: gako dikotomikoaren QR kodea gainean eramatea (esaterako, irakaslearen koadernoan itsatsita, ikasleen
landa-lanerako koadernoan...)
Landare jakin baten identifikazioari ekitean, suposatzen da espezie hori aztertu
duten ikasleek badakitela haren izen zientifikoa, eta, horrenbestez, identifikatzen dutela, oholean, hari dagokion QR kodea.
Baina landarean kodea itsatsi aurretik, egiaztatu beharko dute gako dikotomikoak landare horretara eramaten dituela. Hori
egiteko, han bertan ikusten dutena gako dikotomikoaren bidez zabalduko zaien “wap” orriko informazioarekin alderatu beharko
dute, eta landarearen QR kodearen “wap” orriko informazioarekin. Hori egin ondoren, QR kodea landarean ongi ikusten den lekuren
batean jarri beharko dute, edo landaretik hurbileko ageriko lekuren batean.
Hori egin aurretik, ordea, ingurunean QR kodeak jartzeko modu egokiena zein den hausnartu beharko da.
Zenbaitetan, identifikazioak kokatzeko euskarriak egiteko lana beste ikasgai batzuekin lotu eta diziplina arteko lana ere
izan daiteke (esate baterako, arte-hezkuntza, dela ikusizkoa, dela plastikoa).