Geoedukiak
Gehiago jakiteko: “geoedukiak”, Sekai Camera-ren bidez handituz errealitatea.
Errealitate handitua esaten zaio ingurune eta denbora errealak begiratzeko modu bati, teknologiaren laguntza
baliatzen duena elementu birtualekin.
Ezaugarri horiek ditu, hain justu, Sekai Camera aplikazioak, eta, horren bidez, espazio birtualean
dauden “ aerotag” edo etiketak koka daitezke. “ Aerotag” horiek testu-edukiak, audioak, irudiak edo bideoak
izan ditzakete erantsita, eta haiek irudi errealekin konbinatzeko edo haien gainean jartzeko aukera dago.
Esate baterako, pertsona batek desfile bat grabatu dezake Madrilgo Prado pasealekuan. Ekintza horren
lokalizazio geografikoa egin eta "aeroetiketa" moduan igo dezake tresna horren web-orrira. Hori egin ondoren, Prado pasealekuko
leku horretatik edo gertutik igarotzen den edozein erabiltzailek entzun edo ikus dezake bere gailu eramangarrian ekintza hori
kontatu, argazkian hartu edo filmatu zuen pertsonak ikusi edo entzun zuena, erabiltzaileak egun ikusten duen irudi errealaren
gainean jarrita.
Informatika-programa bat da Sekai Camera, eta gailu eramangarri adimentsuetan (“ smartphones” ) soilik
erabil daiteke, baldin eta Android eta iOS sistema eragileak erabiltzen badituzte (Iphone gailuek darabiltenak dira).
Programa horren bidez, edonork sor ditzake errealitate handituko edukiak, “aerotag” edo “airetiketak” erraz eta intuizioz
esekiz. Gainerako erabiltzaileek eseki dituztenak ikusteko aukera dugu. Ikertu nahi dugun eremua mugatzeko filtroak adierazi
behar ditugu. Irudizko distantzia bat markatu behar dugu, egun jarrita gauden lekuaren zirkunferentzia birtuala adieraziko
duena.
Klik eginez gero "airetiketa" edo "aerotag" batean, hau ikusiko dugu:
- "Airetiketak" edo "aerotagak" daraman informazioa.
- Objekturaino iristeko bidea adieraziko digun mapa bat.
Horrez gain, aukera izango dugu komentarioren bat uzteko, testu-formatuan, irudi moduan, audio-formatuan edo bideoan.
Jarduera-proposamenak
Sekai Camera programa baliatuz, bi jarduera-mota egin ditzakegu ikasleekin: gure inguruko flora azter dezake batak, eta
besteak, berriz, herriko garbiketa.
Inguruko flora
Gure inguruko floraren elementuren bati erreparatu behar diogu: landare bat, zuhaixka bat edo arbola bat. Taldeka antolatuko
ditugu ikasleak. Aukeratu duten elementuaren jarraipena egingo du talde bakoitzak.
Astero, landare, zuhaixka edo arbolaren argazki bat egin behar dute. Sekai Camera programaren bidez, "airetiketa" bat
egin behar dute, eta irudia argitaratu, ikusi dutenaren komentario bat txertatuz.
Horrela jokatuta, lehen, bigarren eta ondorengo asteetako "airetiketak" izango ditugu, eta, horrenbestez, landareak ikuskapen-aldian
izan duen bilakaera ikusteko moduan izango gara.
Aztertu duten landarediaren elementuen hazkundea ikusteko aukera izango dute ikasleek, eta inguru horretatik igarotzen
diren erabiltzaile guztiek ikus dezakete hazkunde hori, baldin eta Sekai Camera programako errealitate handitua aplikatzen
badu bere “ Smartphonean”.
Gure herriko garbiketa
Ikasleei proposatuko diegu beren herriko garbitasuna azter dezatela eta garbitasun hori handitzeko proposamenak
egin ditzatela.
Lantaldeak egingo ditugu. Lantalde bakoitza auzo edo kaleren batera joango da. Tokatu zaien zonaldera
joateko esango diegu, eta ikusten badute lekuren bat ez dagoela behar bezain garbia, leku horren argazkia ateratzeko. Argazki
hori Sekai Camera programaren bidez igo eta komentatuko dute sarean.
Jardueraren bigarren zatian, ikaskideek landu dituzten auzo edo kaleak bisitatzera joango dira lantaldeak.
Aurreko asteetan argitaratu dituzten "airetiketa" guztiak bilatu eta identifikatu behar dituzte. Haiek guztiak lokalizatu
ondoren, egoera hobetzeko proposamenak egin ditzakete komentarioen bidez: eskutitzak idatzi udalari, garbitasun-kanpainak
egin auzoan, beraiek egin garbiketa-lanak, etab.