KAPSULA – 1 MAILAKO IKT TAILERRA
Gehitu ecosphere en echo bat Woices dituzten
IbilbideaZer da Woices?El sitio web: principales funcionesEl sitio web: principales funcionesEl sitio web: principales funcionesEl sitio web: principales funcionesMapa competencialCaso práctico: mi primer ECO y mi primera rutaCaso práctico: mi primer ECO y mi primera rutaCaso práctico: mi primer ECO y mi primera rutaCaso práctico: mi primer ECO y mi primera rutaCaso práctico: mi primer ECO y mi primera rutaCaso práctico: mi primer ECO y mi primera rutaCaso práctico: mi primer ECO y mi primera rutaEjercicio: una ruta sobre el sector terciario de nuestra ciudadEjercicio: una ruta sobre el sector terciario de nuestra ciudadEjercicio: una ruta sobre el sector terciario de nuestra ciudadEjercicio: una ruta sobre el sector terciario de nuestra ciudadAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónAmpliación y autoevaluaciónWebgrafía
1 de 33
0%
Aurkibidea
Kredituak
Kredituak
© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives

KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Carme Masdevall
  • EUSKARARA ITZULPENA: Eskola 2.0
  • MAKETAZIOA: Miquel Gordillo eta Maite Vílchez

Ibilbidea

Zer egingo dugu?

Kapsula-lantegi honetan Woices zerbitzuaren berri izango dugu. Web-zerbitzua da, doakoa, eta aukera ematen du oihartzunak sortzeko, konpartitzeko eta entzuteko. Oihartzunak audio-grabazioak dira, kokapen geografiko batekin lotura dutenak. Web 2.0-ko aplikazio hori erabiltzen ikasiko dugu, ikasgelan ikasleekin egiteko irakaskuntza-ikaskuntzako jarduera bat sortzeko.

Zer urrats egingo ditugu?

  • Hasteko, oihartzuna zer den azalduko dugu, eta Woices aplikazioa eta haren funtzio nagusiak aurkeztuko ditugu.

  • Ondoren, gaitasun-mapa aurkeztuko dugu. Bertan, web 2.0-ko aplikazioak pedagogia-helburuak betetzeko erabiltzean garatzen diren gaitasun pedagogiko-diziplinarrak adierazten dira.

  • Tresna hobeto ezagutzeko, kasu praktiko bat proposatuko dugu Woices erabiltzeko, urratsez urrats azalduta: Nire lehen ibilbidea.

  • Nork bere kasa praktikatzen sakontzeko, Woices zerbitzua erabiliz ariketa bat egiteko proposatzen dugu, ikasgelako testuinguruan aplikatuta: Ikasgelarako ibilbideak.

  • Kapsula-lantegiaren amaieran, zabaltze-atal bat dago. Atal horren helburua da kontzeptuei buruzko hausnarketa eta haiek ulertzeko lana erraztea, bai eta tresnaren alderdi pedagogikoan sakontzea ere. Halaber, autoebaluazio-ariketa bat dago, amaieran egiteko, Woicesekin lan egin nahi duten irakasleentzat.

  • Eta azkenik, kapsula-lantegia amaitzeko, webgrafia dago. Bertan, hezitzailearentzako webgune interesgarriak ageri dira.

Nola aurkeztuko dizkizuegu materialak?

Zenbait formatu konbinatuko ditugu, kapsula-lantegiko edukiak lantzeko zenbait aukera emateko:

  • Material guztiaren bertsio inprimagarria, PDF formatuan.

  • Bertsio elektronikoa, WEB formatuan.

  • Zenbait ataletan, bideo bidezko tutoriala.

Has gaitezen!

Zer da Woices?

Woices Espainiako web-zerbitzu bat da, doakoa, audioaren geolokalizaziorako; hau da, aukera ematen du ahots-grabazioak kokapen jakin batera eransteko Google Maps zerbitzuaren bidez. Oso itxura sinple eta argia du, eta oso erraza da erabiltzeko.

Woices World eta Voices hitzen akronimoa da (munduko ahotsak). Zafran sortu zen, sortzailea Extremadurako udalerri horretan oporretan zegoela.

Woicesek aukera ematen du oihartzunak sortzeko, konpartitzeko eta entzuteko. Oihartzunak geografia-kokapen batekin lotutako audio-grabazioak dira, konpartitu nahi dituzunak.

Oihartzun bat, besteak beste, hitz bat, istorio bat, deskribapen bat, soinu bat edo poema bat izan daiteke. Arteari, naturari, kirolari buruzkoak izan daitezke, edo bidaiarientzako aholkuak, bitxikeriaren bat, edo sortzaileak aipatzen duen lekuari buruzko oroimen pertsonalen bat. Behin Woicesen grabatu eta gero, oihartzunak beste pertsonek entzun ditzakete, lekuan bertan emandako azalpenak balira bezala. Woicesen helburua da lekuen historia etorkizunerako gordetzea, erabiltzaileek sortutako kontakizunen edo soinuen bidez.

  • Oihartzunak ordenagailuan, sakelako telefonoan edo mp3-ko erreproduzigailu batean entzun daitezke, eta noski Woicesen web-orrian ere bai.
  • Woicesen web-orriak aukera ematen du nork bere audio-fitxategiak grabatzeko. Horretarako, nahikoa da ordenagailu bat eta mikrofono bat izatea. Halaber, aukera ematen du beste baliabide batzuen bidez grabatutako audio-fitxategiak igotzeko, baldin eta audio-fitxategiaren formatua MP3, WAV, AMR edo AWB bada, eta fitxategia 10 minututik beherakoa eta 10 megabyte baino txikiagoa bada.
  • Halaber, ibilbideak sortzeko aukera ematen du; hau da, elkarren artean lotutako oihartzunak, gai nagusi bera dutenak. Ibilbide horiek guztiz pertsonalak dira, eta elkarren artean gertutasuna duten oihartzunak lotzen dituzte, historia, turismoa, literatura, kirolak eta abar ardatz dituztela.
  • Bakoitzak bere kasa nahiz lankidetzan sortzeko tresna izan daiteke, eta oso aukera funtzional eta erakargarriak ditu ikasgelarako.

Woicesen helburua, azken finean, informazio-geruza berri bat sortzea da audio-formatuan. Sortzaileek ekosfera deitzen diote horri (gaztelaniazko “ecos” hitzetik), eta mundua leku interesgarriagoa izatea da helburua. Woices web-orri honetan dago: http://www.woices.com

El sitio web: principales funciones

Hau da Woicesen hasierako orriaren itxura:

Página principal

Orriko eskuinaldeko goiko aldean, aukera hauek daude: Inicia sesión (Hasi saioa), Únete a woices (Elkartu Woicesera), ayuda (laguntza), español (espainiera; fitxa honetan, webgunea ikusteko hizkuntza hautatzen da). Oraingoz inglés (ingelesa) eta catalán (katalana) aukerak ere badaude.

Opciones

Goiko aldean, halaber sei aukera daude, webgunearen oinarrizko ardatza osatzen dutenak. Aukera horiek oinarri hartuta aztertuko ditugu funtzio guztiak.

  • Inicio (Hasiera)

  • Crea (Sortu: oihartzunak grabatzeko edo igotzeko, ibilbide berriak sortzeko, infoSpotak kontratatzeko)

  • Comunidad (Komunitatea: komunitatea, foroak, bloga)

  • Únete

    (Elkartu zaitez)
  • Explora (Arakatu: mapa eta direktorioa)

  • Guía Patrocinada (Gida babestua: audio-gidak dira, eta aukera ematen dute audioko doako informazioa emateko herri bati, hiri bati eta abarri buruz)

INICIO (HASIERA)

INICIO orria ageri da http://www.woices.com/ web-orrian sartzean. Lehenik eta behin, Woices hauetarako erabiltzen da:

  • Munduko edozein lekutako erabiltzaileek sortutako oihartzunak arakatu eta entzuteko (Explora aukera).

Explora

  • Zure oihartzunak grabatzeko, munduko edozein pertsonak entzun ditzan (Grabar aukera).

Graba

Bi atal horietako bakoitzak bere botoia du: Crea (Sortu), zure oihartzuna grabatzeko edo igotzeko, eta Explora (Arakatu; hau da, mapa edo direktorioa). Atal hori sakonago aztertuko dugu kapsula-lantegi honetako 3. kapituluan.

Gainera, ibilbide nabarmenen zerrenda dago (Rutas destacadas); hau da, azken aldian bisita gehien izan dituzten ibilbideen zerrenda.

Halaber, Woices para iPhone (hau da, Woices iPhonerako) aukera dago, eta gida babestu bat kontratatzekoa (Guía Patrocinada).

Woices para iPhone. Woicesek aplikazio zehatz bat du iPhonerako, Apple enpresak bere gailu guztietan doan eskaintzen duena. Horren bidez, aukera duzu zure inguruan dituzun oihartzunak detektatzeko eta erreproduzitzeko, eta zure oihartzunak nonahi grabatzeko.

Era berean, Woicesek martxan jarri du kultura- eta turismo-sektoreetarako (museoak, natura-parkeak, turismo-patronatuak, etab.) produktu bat: gida babestuak (Guías Patrocinadas). Produktu horrek aukera ematen du geolokalizatutako audiogiden zerbitzu bat bisitarientzat pertsonalizatzeko, bisitariek audiogidak sakelako telefonoen bidez entzun ditzaten.

El sitio web: principales funciones

CREA (SORTU)

Atal hori oso garrantzitsua da, oihartzun bat grabatzeko edo igotzeko nahiz ibilbide bat sortzeko balio duelako. Kapsula-lantegiko 3. kapituluan ikusiko dugu nola erabiltzen diren aukera horiek.

Atal horretako hirugarren aukera Gida babestu bat kontratatzea da. Aukera horrek atal propioa du.

KOMUNITATEA

Atal horretan hiru aukera daude: komunitatea, foroak eta bloga.

Pestaña Comunidad

  • Komunitatea

Orri horretan, erabiltzaile aktiboenen (usuarios más activos), foroan jorratutako gai berrienen, eta talde aktiboenen (grupos más activos) zerrenda dago, bai eta hizkuntza bakoitzeko oihartzunen kopurua ere. Aukera dago zuzen-zuzenean sakatzeko arakatu nahi dugun edozein erabiltzaile, talde, foruko gai edo hizkuntza. Halaber, talde berriak sortzeko aukera dago.

  • Foroa

Edozein webgunetan bezala, foroa oso zerbitzu erabilgarria da zalantzak galdetzeko eta irtenbideak bilatzeko. Martxan dauden foroen izenburuak lagungarriak dira bilatzen ari garen gaia bizkorrago aurkitzeko.

Foro

  • Bloga

Bloga Woicesi buruzko albisteak argitaratzeko tresna da. Adibidez, blogan jakinarazten da Woicesek foroen aukera martxan jarri duela (2008ko azaroak 24), zenbait web-orrik (adibidez, http://www.educacontic.com/ ) heziketa-baliabidetzat onartzen dutela (2009ko irailak 1), edo iPhonesek Woicesi ongietorria ematen diola (2009ko urriak 20) eta aplikazio bat dagoela iPhones telefonoetan Woicesen botoi bat sakatuz sartzeko.

ÚNETE A WOICES (ELKARTU WOICESERA)

Aukera horretan, webgunean erregistra daiteke. Oso erraza da: eskatzen diren datuak adierazi behar dira, eta Crea cuenta (Sortu kontua) botoian sakatu.

Únete a Woices

El sitio web: principales funciones

ARAKATU

Bi modu daude web-zerbitzuan grabatuta dauden oihartzunak aurkitzeko: maparen edo direktorioaren bidez arakatzea.

Oihartzunak mapen bidez arakatzea.

Mundu-mapa ageri da, zenbait oihartzun txertatuta dituena. Maparen eskuinean bilatzen ari garen inguruko oihartzun entzunenak ageri dira.

  • Kurtsorea ikurraren gainean mugitzean, eskuinean zerrenda bat ageri da, oihartzunaren izena duena. Leku jakin bat ere bila daiteke, bilaketa-laukian edo oihartzunen direktorioan.

Explora mapa

Oihartzunak direktorioaren bidez arakatzea

Aukera horretan, herrialdeen zerrenda ageri da, grabatutako oihartzunen kopurua adierazita. Interesatzen zaigun herrialdea bilatu behar dugu, eta interesatzen zaizkigun oihartzunak aukeratu.

Explora directorio

  • Adibidez, Europan egingo dugu bilaketa, Espainian, Andaluzian, Abrucena udalerrian.

Buscar un eco

  • Abrucenan klik egin behar dugu, eta entzun aurretik, aukera dugu oihartzuna mp3 formatuan deskargatzeko eta gordetzeko balio duen ikonoan sakatzeko.

Guardar eco en MP3

  • Bestela, ABRUCENA izenean sakatuta, oihartzuna berehala entzuteko leihoa irekitzen da.

Escuchar eco

GIDA BABESTUAK

Guías Patrocinadas

Gida babestuak audiogidak dira, eta aukera ematen dute audioko doako informazioa emateko herri bati, hiri bati eta abarri buruz, norberaren sakelako telefonoa erabiliz.

Zerbitzu hori erabili nahi duen komunitateak urteko kuota ordaindu behar du.

Infospotak, web-orrian adierazten den bezala, oso egokiak dira museoetarako, turismo-bulegoetarako, hiri-ibilbideetarako, natura-parkeetarako eta abarrerako.

El sitio web: principales funciones

Behin erregistratu eta gero, Únete (Elkartu zaitez) aukera desagertu egiten da, eta haren ordez, (Zu) aukera ageri da.

Pestaña Tú

  • Tu woice (Zure Woice) aukera hautatuz gero, beste pantaila batean sartuko zara, zure oihartzun eta ibilbide guztiak dituena.

  • Panel de Control InfoSpot (InfoSpoten kontrol-panela) aukera InfoSpot kontratatuta baldin baduzu aktibatzen da.

  • Configuración de la cuenta (Kontua konfiguratzea) aukeran, besteak beste, zuri buruzko informazio pertsonala adieraz dezakezu, eta zure argazki bat igo.

Ezkerraldean, zure kontuan egin ditzakezun aldaketa guztien zerrenda dago: informazio pertsonala adieraztea, zure argazki bat igotzea, lan egiteko erabiliko duzun hizkuntza hautatzea, zure posta elektronikoko helbidea adieraztea, zure oihartzunei nahiz ibilbideei buruzko informazioa edo Woicesi buruzko albisteak jaso nahi dituzun ala ez erabakitzea, pasahitza aldatzea, mapa kilometrotan edo miliatan konfiguratzea, edo zure kontua ezabatzea.

Idiomas (Hizkuntzak) aukera oso interesgarria da, zer hizkuntza entzun nahi dituzun iragazteko balio duelako. Demagun gaztelaniaz eta ingelesez soilik moldatzen zarela, hitz egiteko eta ulertzeko; bada, español (gaztelania) eta inglés (ingelesa) hautatzen badituzu, mapan bilaketak egitean, soilik hizkuntza horietan dauden oihartzunak ageriko dira.

Opciones de idioma

  • Klik egin behar duzu hautatu nahi duzun hizkuntzan, eta gero, pantailaren erdialdeko gezia sakatu behar duzu, hori erabili behar da-eta ulertzen dituzun hizkuntzak arrastatzeko. Gero, actualizar (eguneratu) sakatu behar duzu.

Filtrar idiomas

Mapa competencial

Woicesek nola funtzionatzen duen jada badakizunez, kapsula-lantegiaren gaitasun-mapa aurkeztuko dizugu, haren IKT programazioaren berri izan dezazun.

Heziketa-prozesuan IKTak besterik gabe erabiltzeak ez du bermatzen prozesu horretan erabilera hori onuragarria izango denik. Oso garrantzitsua da prestakuntza-ekintza oso ondo antolatzea. Pedagogia-ikuspegia edo metodologia ondo hautatu behar dira, ikaskuntza- eta teknologia-gaitasunak garatu behar dira, eta jarrera kritiko eta irekia izan behar da. Halaber, irakaskuntza-ekintzaren azken helburuak, edukiak eta ebaluazio-irizpideak identifikatu behar dira. Jarraian, gaitasun-mapa aurkeztuko dugu, Woices erabiltzen duen irakasleak bere jardunerako behar dituen gaitasunak eskura ahal ditzan.

IKTen hezkuntza-erabileran aditua izateko, irakasleek IKTen lau esparru desberdinen berri izan behar dituzte: esparru metodologikoa, profesionala, teknologikoa eta jarrerazkoa.

IKT gaitasunak, esparruka:

G. Kudeaketa eta garapen profesionala

D. Pedagogia, didaktika eta curriculuma

C. Hiritartasun digitala

G. Teknologia erraztasunez erabiltzea, informazioa bilatzeko, hezkuntza-komunitatearekin komunikatzeko eta esperientziak konpartitzeko.

G. Tutorialak zer diren ulertzea eta laguntza gisa erabiltzea IKTko edozein baliabide ikasteko (softwarea, arbel elektronikoa, eskanerra, inprimagailua, arkatz optikoa, sentsorea)

G. Woices erabiltzea, multimedia-edukiekin oinarrizko eragiketak egiteko; esaterako, informazioa bilatzeko eta zabaltzeko, eta urruneko komunikazioak ezartzeko.

G. Oinarrizko hardware-baliabideak erabiltzea eta gailu berriekiko jarrera irekia izatea. Halaber, IKTek ikasgelarako erabilgarriak direla eta aukerak ematen dituztela onartzea.

G. Berdinkideekin konektatzeko, ikastaroak online egiteko eta adituekin elkarreraginean aritzeko IKTek duten erabilgarritasuna ulertzea, eta jarrera positiboa izatea etengabeko eguneratze profesionalarekiko.

D. Ikaskuntza-esperientziak diseinatzea, martxan jartzea eta ebaluatzea. Woices erabiltzea materiala prestatzeko, material horrek ikasleei aukera eman diezaien nork bere erritmoaren eta trebetasunen arabera lan egiteko, eta sormenezko pentsaera, berrikuntza eta aurkikuntza sustatzeko.

D. Woices erabiltzea mundu errealeko gaiak esploratzeko eta/edo arazo errealak konpontzeko.

D. Ikaskuntza-esperientziak diseinatzea, martxan jartzea eta ebaluatzea, IKTko baliabideak erabiliz ikasleengan sustatzeko XXI. menderako trebetasunak; esaterako, lankidetza, talde-lana, pentsaera kritikoa, arazoak konpontzea, enpatia eta sormena.

D. IKT baliabideak ikasleen esku jartzea. Baliabide horiek aukera eman behar dute proposatutako helburuekiko irizpide argi eta zehatzak ezartzeko, bai eta ikasleen aurreratze-maila egiaztatzeko ere, beren ekoizpenak doi ditzaten.

D. Dagokion curriculum-sektorerako IKT baliabide espezifikoen bidezko ikaskuntza sustatzea ikasleen artean.

D. Woices identifikatzea eta integratzea, sektoreko curriculumeko edukiak ulertzeko eta garatzeko, eta zenbait komunikazio-forma desberdin erabiltzea diziplinaren berezko genero eta sinbolo-sistemekin, entzuleak eta testuingurua kontuan hartuta, eta ezagutza balidatzeko metodo, prozedura eta modu gisa.

C. Ikasleek sarean informazioa konpartitzean hartzen dituzten arriskuez jabetzeko esperientziak diseinatzea, martxan jartzea eta ebaluatzea, IKTen erabileran segurtasuna eta osasuna sustatzeko.

C. Sarbide-gako pertsonalen erabileran pribatutasunari eustea.

IKTko helburu zehatzak

  • Woicesen erregistratzea.

  • Oihartzun bat sortzea eta igotzea.

  • Ibilbide bat sortzea.

  • Argazki bat igotzea.

  • Web-orria kudeatzea.

IKTko edukiak

  • Woicesen oihartzun bat eta ibilbide bat sortzea.

  • Woiceseko web-orria administratzea.

Gutxieneko eskakizunak

  • Oinarrizko kontzeptuak, informatika-ekipamenduei eta programei buruz; esaterako, testu-prozesadoreei buruz.

  • Interneten nabigatzeko oinarrizko ezagutza.

Ebaluazio-irizpideak

  • Woicesen behar bezala erregistratzea.

  • Oihartzun bat sortzea eta igotzea.

  • Ibilbide bat sortzea.

  • Argazki bat behar bezala igotzea.

  • Web-orriko aukerak ezagutzea eta behar bezala aldatzea.

Caso práctico: mi primer ECO y mi primera ruta

Jarraian, Woicesen kontuak nola sortzen diren azalduko dugu, urratsez urrats, eta funtzio nagusiak nola erabiltzen diren.

Hau da elkarrekin egingo dugun bidea:

  1. Web-orrian erregistratzea.

  2. Oihartzun bat sortzea: mapan puntu bat adieraztea, xehetasunak sartzea, argazkia igotzea, eta prozesu horretan sortutakoa grabatzea.

  3. Ibilbide bat sortzea, oihartzunak lotuz.

  4. Lana blog batean txertatzea. (AUKERAZKOA)

  5. Woicesen komunitatean talde bat sortzea. (AUKERAZKOA)

Prest? Bai? Bada, has gaitezen!

A) WEB-ORRIAN ERREGISTRATZEA

  • Web-orrian sartzeko, lehenik eta behin, http://www.woices.com/ idatzi behar da helbide-barran, eta zerbitzu horren orri nagusia ageriko da:

Página principal

  • Gero, erregistratzeko, klik egin behar da pantailaren eskuinaldeko goiko aldean, Únete a Woices aukeran (Elkartu Woicesera). Beste pantaila bat ageriko da, erregistratze-datuak betetzeko.
  • Behin erregistratze-datuak bete eta gero, klik egin behar da Registrate (Erregistratu) botoian (behean dago), eta web-orri nagusira itzuliko gara.

Regístrate

Caso práctico: mi primer ECO y mi primera ruta

B) OIHARTZUN BAT GRABATZEA

1. urratsa: mapan une zehatz bat seinalatzea.

  • Horretarako, klik egin behar da crear (sortu), grabar (grabatu) edo subir un eco (igo oihartzun bat) aukeran. Mundu-mapa bat ageriko da, eta hor aukeratu behar dugu gure informazioa (oihartzuna edo ahots-grabazioa) nongoa edo norakoa den; kasu honetan, adibide gisa, "Madril" erabiliko dugu.

Colocar eco

Pantailak leku hori dagoen puntu zehatzera eramango gaitu.

Punto del eco en el mapa

  • Madrilen klik bikoitza egin behar da, eta apurka-apurka hurbilduko gara, pantailaren ezkerraldean dagoen zooma erabiliz. Zooma apurka-apurka mugituko dugu, eta planoan zenbat eta gehiago hurbildu, orduan eta hobeto hautemango da lekua, eta kaleak eta eraikinak ere ikusi ahal izango dira. Horrela, ahots-grabazioa zer lekurako sortu nahi dugun hautatuko dugu; kasu honetan, hain zuzen, “Retiro parkea”.

Situar eco en el mapa

  • Klik bikoitza egin behar da leku zehatzean (seinale bat ageriko da leku zehatz hori adierazteko).

Proceder

  • Jarraitzeko eta hurrengo urratsean sartzeko, gezian klik egin behar da ("proceder" aukera).

2. urratsa: gure oihartzunaren xehetasunak idaztea.

Leiho bat ageriko da, eta bertan, oihartzun bat sortzeko 3 urratsak azaltzen dira.

  • Izenburua, lekuaren deskribapena, hitz egiteko erabiliko dugun hizkuntza eta etiketa bat idatzi beharko ditugu, ematen dugun informazioa azkar aurkitu ahal izateko. Halaber, leku horren argazki bat igo dezakegu.

Dar un nombre al eco

3. urratsa: argazki bat igotzea.

  • Horretarako, pantailaren eskuineko aldean, klik egin behar da sube la foto (igo argazkia) aukeran.

Subir una foto

  • Gero, examinar (arakatu) aukera hautatu behar da, eta argazkia gordeta dugun leihoa ageriko da. Argazkian klik egin eta Abrir (ireki) aukera hautatu behar da.

Abrir foto

  • Gero, ¡Súbela! (Igo ezazu!) aukeran klik egin behar da.

Sube la foto

Argazkia kargatuko da eta ezkerreko koadroan ageriko da.

Foto cargada

  • Hurrengo urratsean sartzeko, klik egin behar da cerrar (itxi) botoian. Une horretan, gure ahotsa grabatu ahal izango dugu.

Caso práctico: mi primer ECO y mi primera ruta

4. urratsa: gure oihartzuna igotzea edo online grabatzea.

Bi modu daude zure ahotsa grabatu eta lokalizazio bati eransteko.

1. aukera

  • Programak berez daukana da lehen aukera. Mikrofono bat izan behar dugu entxufatuta gure ordenagailura. Grabatzeko, Graba ahora (grabatu orain) aukeran klik egin behar da. Barra bat aterako da, eta hori aktibatzeko, Rec botoian klik egin behar da.

Grabar eco

  • Informazio guztia grabatu ondoren, grabazioa geldiaraziko dugu, Stop (gelditu) botoia sakatuz, eta bidaltzeko, berriz, Envíalo (bidali) botoian klik egin behar da.

Enviar eco

Segundo batzuk geroago, grabazioa kargatuta izango da.

Grabación cargada

Grabazioa entzun bitartean, aukera dago mapa urruntzeko edo gerturatzeko (hau da, maparen eskala handitzeko edo txikitzeko).

2. aukera

  • Beste aukera bat da ordenagailuan gordetako fitxategiak igotzea. Horretarako, Crea (Sortu), edo Graba o sube un eco (Grabatu edo igo oihartzun bat) aukeran klik egin behar da. Gero, oihartzuna zer lekutan utzi nahi dugun bilatu behar da mapan (kasu honetan Madrilgo El Prado museoa), lokalizazio horretan klik bikoitza egin, mapan sinboloa ager dadin, eta azkenik, Proceder (ekin) aukera hautatu.

Proceder

  • Gero, leiho bat ageriko da, oihartzunaren xehetasunak idazteko. Hori egin ondoren Sube el eco (Igo oihartzuna) aukera sakatu behar da.

Sube el eco

  • Examinar (Arakatu) aukera hautatu behar da, eta gero, gure ordenagailuan gordetako audioa bilatzeko leihoa ageriko da (kasu honetan El Prado museoa). Fitxategia aukeratu behar da, Abrir (ireki) aukeran klik egin, eta azkenik, ¡Envíalo! (Bidali ezazu!) botoia sakatu. Segundo batzuk beharko ditu kargatzeko.
Gero leiho bat ageriko da, programako aukera erabiliz informazioa grabatzean ageri den leiho bera.

Procesando eco

OHARRA: ordenagailuan ditugun fitxategiak grabatzeko, zenbait programa erabil daitezke. Adibidez, aukera onak dira Free Sound Recorder eta Audacity programak.

Caso práctico: mi primer ECO y mi primera ruta

C) IBILBIDE BAT SORTZEA

Oso garrantzitsua da gogoan izatea bi oihartzun edo gehiago grabatuta izan behar direla ibilbide bat sortzeko. Urrats hori ibilbidea sortu nahi duen pertsonak soilik egin behar du; adibidez, irakasleak sortuko du ibilbidea, behin grabazio guztiak sartu eta gero.

1. urratsa: saioa hastea edo erregistratzea.

  • Woicesen web-orrian sartuko gara: http://www.woices.com/ Erregistratuta bagaude, (ikus “Oihartzun bat sortzea” ataleko l. urratsa) Inicia sesión (Hasi saioa) hautatuko dugu, eta gure erabiltzaile-izena eta pasahitza idatziko ditugu. Gero, klik egin behar da Crea (Sortu), Crea una nueva ruta (Sortu ibilbide berri bat) aukeran, eta beste leiho bat ageriko da, gure ibilbidearen izenburua eta deskribapen labur bat idazteko. Hori egin eta gero, Crea (Sortu) botoian klik egin behar da.

Crea una nueva ruta

Beste pantaila bat ageri da, sortutako ibilbidearena.

Ruta creada

  • Behin grabazio guztiak eta ibilbidea sortuta ditugunean, hurrengo urratsa egin behar da.

2. urratsa: ibilbide baterako urratsak lotzea.

  • (Zu), Tu woice (Zure woice) aukeran sakatu behar da, goiko barran. Tus últimos ecos (Zure azkeneko oihartzunak) eta Tus últimas rutas (Zure azkeneko ibilbideak) ageriko dira. Kasu honetan, "Lugares de interés en Madrid" (Madrilgo leku interesgarriak) hautatuko dugu.
  • Beste leiho bat ageriko da. Ibilbide horretarako oihartzunak aukeratzeko, Editar lista de ecos (Editatu oihartzunen zerrenda) aukera hautatu behar da. Eskuinean dago, maparen azpian.

Editar lista de ecos

  • Grabatuta dauzkagun oihartzun guztiak azalduko dira, eta erabili nahi ditugunak arrastatu beharko ditugu ezkerraldera Todos tus ecos (Zure oihartzun guztiak) ataletik Ecos de la ruta (Ibilbidearen oihartzunak) atalera.

Todos tus ecos

Ecos de la ruta

Oihartzunen ordena alda dezakegu sagua erabiliz, nahi adina aldiz.

Añade o elimina ecos

  • Amaitzean, klik egin behar da Volvemos a la ruta (Ibilbidera itzultzea) aukeran. Mapak oihartzunak lotuta izango ditu, eta audio-barran oihartzun guztiak entzun ahal izango dira.

Caso práctico: mi primer ECO y mi primera ruta

D) LANA BLOG BATEAN TXERTATZEA

  • Lana blog batean txertatzeko, joan oihartzunera eta kopiatu txertatzeko kodea.

Incrustar código

  • Blogerako sarrera berria sortzea. Egin klik Edición de HTML (HTML editatzea) aukeran, eta itsatsi kodea, nahi duzun lekuan. Gero, hautatu vista previa (aurrebista) aukera, ikusteko nola geratzen den.

Edición HTML

Dena behar bezala badago, oihartzuna txertatuta ageriko da, eta zure blogerako sarrera sortzeko prozesua jarraitu ahal izango duzu.

Eco incrustado

 

Caso práctico: mi primer ECO y mi primera ruta

E) TALDE BAT SORTZEA komunitaterako

1. urratsa: Saioa hastea eta talde bat sortzea.

Iniciar sesión

  • Klik egin behar da Comunidad (Komunitatea) fitxan, eta Comunidad (Komunitatea) aukera hautatu.

Comunidad

Comunidad (Komunitatea) web-orrian, erabiltzaile aktiboenen [Usuarios (más activos)], foroen (gai berrienen) [Foros (temas recientes)] eta talde aktiboenen [Grupos (más activos)] zerrenda dago.

Usuarios, foros y grupos más activos

Orriaren amaieran, talde aktiboenen [Grupos (más activos)] zerrendaren azpian, crea un grupo nuevo (sortu talde berri bat) aukera dago.

Crea un grupo nuevo

  • Crea un grupo nuevo (Sortu talde berri bat) aukera hautatu behar da, eta gure taldea publikoa (público) edo publikoa gonbidapen bidez (público con invitación) izango den hautatuko dugu.

Grupo público

Bi aukeretan, sortuko dugun taldeari buruzko informazioa adierazi behar da. Bi aukerak ez dira berdinak: público (publikoa) aukera hautatzen badugu, Woiceseko edozein erabiltzailek gehi dezake oihartzun bat zure taldean. Público con invitación (publikoa gonbidapen bidez) hautatzen badugu, berriz, guk gonbidatuko ditugu beste erabiltzaile batzuk taldeko kide izatera.

  • Behin informazioa adierazi eta gero, klik egingo dugu Crea (Sortu) aukeran.

Crea un grupo nuevo

  • Gero, beste leiho bat ageriko da. Adibide honetan público con invitación (publikoa, gonbidapen bidez) aukera erabiltzen ari garenez, Invita (gonbidatu) aukera hautatu behar da, gure taldeko kide izatea nahi ditugun erabiltzaileak gonbidatzeko.

Amigos a invitar

Gonbidatzen dituzun kideek e-mail bat jasoko dute. Bertan, taldeko kide izateko gonbidapena onartzeko esteka izango da.

Esteka horretan sakatzean, gonbidatua Woiceseko web-orri batean sartuko da, eta han taldeko kide gisa erregistratzeko aukera izango du.

Registrarse en el grupo

Registro en el grupo

  • Lo último en el mural (Hormako azkenekoak) aukera hautatuz gero, taldeak sortutako oihartzun eta ibilbideetan sartzeko aukera izango dugu.

Mural

  • Nuevo tema (Gai berria) aukeran klik eginez gero, eztabaida asinkronikoa abiarazten da taldeko kideekin. Esate baterako, “Aisialdiaren eta turismoaren sektorea” gaia abiarazteko, gai horri buruzko lehen iruzkina idatzi behar da, eta gero, Comienza un tema (Hasi gai bat) aukeran klik egin.
Aisialdiaren eta turismoaren sektorea” gaia Woicesen gordeta geratuko da, eta beste iruzkin edo erantzun batzuk gehitzeko aukera dago.

Nuevo tema

Caso práctico: mi primer ECO y mi primera ruta

2. urratsa: Woicesen gure taldea bilatzea.

  • Gure taldea bilatu nahi badugu, pantailaren eskuinaldeko goiko aldeko bilaketa-aukera erabili beharko dugu. Han, gure taldearen izena idatzi beharko dugu.

Buscar grupo

  • Grupos (Taldeak) aukeran klik egingo dugu, eta bilatzen ari garen taldea ageriko da. Zein erraza!

Ejercicio: una ruta sobre el sector terciario de nuestra ciudad

Irakasleak gauza askotarako erabil dezake Woices. Atal honetan jarduera bat proposatuko dizugu: "Izan dezagun gure udalerriko hirugarren sektorearen berri Woicesen bidez".

Hain zuzen, proposamena da Woices erabiltzea gure udalerriko leku interesgarriei buruzko audiogida bat sortzeko. Jarduera gizarte-zientzien ikuspegitik pentsatuta dagoenez, gure udalerriko hirugarren sektorea osatzen duten lekuei buruzko oihartzunak grabatuko ditugu.

Beraz, urrats hauei jarraituko diegu ariketa egiteko:

    A) Aurretiko informazioa. Atal horretan, gure udalerriko hirugarren sektorea (publikoa eta pribatua) osatzen duten lekuei buruzko informazioa bilatu beharko dugu. Agian, txango bat egin dezakegu leku horietako batera, eta leku bakoitzeko argazkiak guk geuk egin.

    B) Lantaldeak sortzea.

    C) Woicesen erregistratzea. Talde bakoitzak erabiltzaile-izen eta pasahitz bakarra erabiliko ditu.

    D) Oihartzunak grabatzea, gure udalerriko leku interesgarriei buruz. Oihartzun bakoitzaren argazkiak igoko ditugu.

    E) Ibilbidea sortzea. Talde bakoitzak ibilbide bat sortuko du, erregistratu dituen leku guztiak lotzeko. Behin hori egin eta gero, audiogida bat sortuta izango dugu turistentzat, hirugarren sektoreko zerbitzu-mota bakoitzerako: kultura, hezkuntza, garraioak, aisialdia, etab.

Ejercicio: una ruta sobre el sector terciario de nuestra ciudad

Hasierako hipotesia

Lankidetzan aritzeko proposatuko diegu gure ikasleei, “Izan dezagun gure hiriaren berri: hirugarren sektorea” gaia jorratzeko. Woicesen egindako lana zenbait diziplinatako helburuak betetzeko erabiliko da: hizkuntza, gizarte-zientziak, geografia eta matematika. Adibidez, azalpen-testuak landuko ditugu, Atochako geltokia zer den, noiz eraiki zen, non dagoen eta zer funtzio duen deskribatzeko. Edo El Prado museoa kultura-zerbitzua dela azaltzeko.

Jarraian, taldeari/ikasgelari zehaztuko dizkiogu edukiak lantzeko jarraibide espezifikoak: Gure hiriko hirugarren sektorea.

  • Edukien zerrenda

    • Hirien ezaugarriak.

    • Metropoli-areak.

    • Zerbitzu publikoak: hezkuntza, osasungintza, garraioak, kultura eta segurtasuna.

    • Zerbitzu pribatuak: finantzak, merkataritza, aisialdia eta turismoa.

    • Gure hiriko zerbitzu publikoak eta pribatuak.

    • Lekuak koordenatuen (latitudea eta longitudea) bidez identifikatzea eta kokatzea. Informazio hori sortzen den oihartzunaren maparen azpian ageri da. Ikasleek koordenatu horiek irakurtzen eta ulertzen jakin behar dute
  • Helburu didaktikoak

    • Hirien ezaugarri bereizgarriak identifikatzea.

    • Metropoli-areen definizioa adieraztea.

    • Zerbitzu publikoen eta zerbitzu pribatuen artean bereiztea.

    • Gure hiriko zerbitzu publikoak eta pribatuak zein diren zehaztea.

    • Gure hiriko zerbitzu publiko eta pribatuen adibideak bilatzea eta kokatzea.

  • Proiektuaren bidez irakatsi nahi ditugun beste jakintza eta trebetasun batzuk:
    • Lan egiteko gaitasuna

    • Banakako eta taldekako ikaskuntza

    • Gizarte-trebetasunen garapena.

    • Espazioa interpretatzea eta adieraztea.

    • Informazioa ulertzea eta erabiltzea.

    • Ahozko adierazpena.

  • Proiektua jarrerak irakasteko ere erabil daiteke; esaterako:

    • Gizarte-hezkuntza.

    • Identitatearen, ingurumenaren eta ondarearen defentsa.

    • Lanerako jarrera pertsonalak.

Ejercicio: una ruta sobre el sector terciario de nuestra ciudad

A) Aurretiko informazioa

Jarduera hasi baino lehen, gure hiriko hirugarren sektoreari eta zerbitzu publiko eta pribatuei buruz ikertu beharko dugu. Zenbait gauza ikasiko ditugu.

  • Gizarteari, pertsonei eta enpresei zerbitzuak ematea da, batez ere, hirugarren sektorearen jarduna.

  • Zerbitzu publikoak hezkuntzaren, osasungintzaren, garraioen, kulturaren eta segurtasunaren alorretakoak direla esan daiteke.

  • Zerbitzu pribatuen alorrak, berriz, finantzak, merkataritza, aisialdia eta turismoa dira.

  • Azalpen-testuak landuko ditugu, ondo idazteko.

  • Ehunekoak landuko dira, ikertzeko zenbat jendek (ehunekotan) jarduten duen zerbitzu publikoetan edo pribatuetan, edo zerbitzu-mota bakoitzean.

B) Lantaldeak

Jarraian, ikasgela 6 taldetan banatuko da. Talde horietako bakoitza zerbitzu-mota batez arduratuko da:

  • 1. taldea: hezkuntza (publikoa)

  • 2. taldea: osasungintza (publikoa)

  • 3. taldea: garraioak (publikoa)

  • 4. taldea: kultura eta segurtasuna (publikoa)

  • 5. taldea: finantzak eta merkataritza (pribatua)

  • 6. taldea: aisialdia eta turismoa (pribatua)

Jarduera egiterakoan, arreta berezia eman behar zaio talde bakoitzeko eta taldeen arteko lankidetza-dinamikak sustatzeari.

Jarraibideak. Jarraibideak adieraziko ditugu; esate baterako:

  • Taldeka, taldeko kide bakoitzak bete behar dituen rolak zehaztuko dira.

  • Taldeari tokatu zaion sektoreari buruz ikertzea, eta sektore horretan jarduten duten hiriko lekuen zerrenda egitea. Hezkuntza-sektorea bada, sortu nahi dugun ibilbidean sartuko genituen eskolen, institutuen, unibertsitateen eta beste erakunde garrantzitsu batzuen zerrenda egingo dugu. Taldeak interesgarrientzat jotako lekuetarako soilik grabatuko dira oihartzunak.

  • Hautatutako sektorea ondo azaltzeko gaiak argi eta garbi idaztea. Idazlan hori grabatuko da Woices erabiliz.

  • Zerbitzuen adibide bakoitzerako argazkiak bilatzea. Adibidez, hirian hiru unibertsitate garrantzitsu badaude, hiru unibertsitateen argazkiak bilatu beharko ditugu.

Ejercicio: una ruta sobre el sector terciario de nuestra ciudad

C) Woicesen erregistratzea

Oihartzunak grabatu aurretik, ikasleek Woicesen erregistratu behar dute.

Taldeka, talde bakoitzeko kide bat erregistratu egingo da, eta taldearekin adostuko du erabiltzaile-izena eta pasahitza, taldeko kide guztiek erabiltzaile-izen eta pasahitz horiek erabiltzeko Woicesen saioa hastean. Adibidez:

Erabiltzaile-izena: 1. taldea

Pasahitza: hezkuntzakoa

D) Oihartzunak grabatzea

Demagun “aisialdiko eta turismoko” zerbitzuak azaldu behar dituen taldea garela. Aisialdiko eta turismoko zerbitzuen adibideak azaltzeko oihartzunak sortu behar ditugu (kasu honetan, Madrilgoak), eta gero, ibilbide bat sortu behar dugu, adibide horiek guztiak lotzeko. Noski, askoz errazagoa da lan hori egitea hiri txikiagoetan; izan ere, hiria oso handia bada (Madril, adibidez), zerbitzu asko alde batera utzi beharko ditugu.

  • Taldeak lanean has daitezke eta beren hiriari buruzko oihartzunak grabatzen. Aisialdiko eta turismoko lehen zerbitzua aurkitu dugu: Thyssen museoa.

Localizar

  • Gero, detalles (xehetasunak) atala beteko dugu.
  • Klik egingo dugu ¡Graba ahora! (Grabatu orain!) botoian, eta dena prest dago oihartzuna grabatzeko.

Grabar eco

  • Oihartzuna bidaltzea.

Enviar eco

  • Behin gure oihartzun guztiak grabatu eta gero, ibilbidea sortu ahal izango dugu.

Eco guardado

E) Ibilbide bat sortzea.

Atal honetakoak egiteko, 3. kapituluan, C atalean, adierazitakoei jarraitu behar zaie.

Ampliación y autoevaluación

Guztiz ziur gaude gauza berriak ikastea eta proposatutako edukiekin praktikak egitea dela autoebaluazioa egiteko modurik onena.

Hala eta guztiz ere, zalantzarik badago oihartzunaren kontzeptuari eta Woicesen funtzioei eta erabilgarritasunari buruz, jarduera hauek proposatzen ditugu nork bere autoebaluazio pertsonala egiteko:


Erabilgarriak izango zaizkizuelakoan gaude.

Ampliación y autoevaluación

Woicesi buruzko proposamen didaktikoak

Woices oso tresna emankorra eta berritzailea da, eta edozein irakasgaitan eta hezkuntza-mailatan erabil daiteke. Jarraian, zenbait erabilera proposatzen dizkizuegu, eta benetako adibide batzuk adierazten. Adibideak zenbait iturritatik hartu dira.

Adrià Benetek, hezkuntzari buruzko bere blog pertsonalean, Woicesen aurki ditzakegun benetako zenbait adibide adierazten ditu, eta gainera, irudimen handiko zenbait ariketa proposatzen ditu. Adibide asko daude, eta irudimen apur batez, edozein irakaslek sor ditzake bereak. Honela dio Benetek blogean: “el límite lo pone tu imaginación y lo que es más importante y valioso, la imaginación de tus alumnos" (hau da, "zure irudimena eta, are garrantzitsuagoa eta balio handiagokoa, zure ikasleen irudimena da muga)" .

  • GAZTELANIA. Ikasle batek Woices erabiltzen du azterketa egiteko. Hain zuzen, Waterlooko Guduan zer gertatu zen kontatzen du, eta irakasleak ahozko azalpenaren kalitatea ebaluatuko du.

  • GAZTELANIA: Los doce trabajos de Hércules (Herkulesen hamabi lanak). Irakurketa sustatzeko jarduera. Paternako (Valentzia) IES Doctor Peset Aleixandre institutuko DBH1eko ikasleek egindako lana. Irakaslea: Pedro Luján. Ikasle batek kontatzen du istorio bakoitza.

  • VALENTZIAKO MITOLOGIA: Valentzian mitologia grekolatindarrean oinarrituta dauden artelanei buruzko ibilbidea. Guztira, 17 oihartzun daude.

  • Cristina Torres IES BANÚS institutuko ikasleak, adibidez, Espainiako literaturako hiru idazleri buruz hitz egiten du. Ikaskideek iruzkinak idatzi dituzte haren oihartzunari buruz, animatzeko edo zoriontzeko.

  • SiroBC-k ESKOLA-IRRATI bati buruzko lana egin du. http://www.woices.com/ web-orrian aurki dezakezu. I.E.S. Banús, Siro por SiroBC du izena.

  • Ikasleek urte-amaierako bidaia egiten badute, konta diezaietela zer ikusi duten gurasoei eta gainerako ikaskideei. Adibidea: Catedral de Notre Dame por Raul (Raul, Notre Dame katedralari buruz).

  • Ikasle batek Yellowstoneko parke nazionalari buruzko ibilbidea azaltzen du. Yellowstone National Park du izena.

  • LITERATURA. 1927ko belaunaldiko poeta garrantzitsuenen sorlekuak lotzen dituen ibilbidea egin daiteke, eta poeta bakoitzaren poema bana errezitatu.

  • Ibilbide (walk) bat sortzea, eleberri batean deskribatutako lekuekin; esate baterako “La plaza del diamante” eleberriko lekuak (Bartzelona).

  • Oporretatik itzuli eta lehenengo astean, udako oporraldian bisitatu dituzten leku eta monumentuei buruzko ibilbideak sor ditzakete ikasleek.

  • Turismoarekin lotutako Lanbide Heziketako zikloetako ikasleek eta unibertsitatekoek audiogidak sor ditzakete leku turistiko interesgarriei buruz.

  • Lehen Hezkuntzako ikasleek aitona-amonen kontakizunak graba ditzakete, haien sorlekuaren kondairen berri izateko. Gero, kondaira horiek geolokalizatu ditzakete, oroimenaren ibilbide magikoa sortzeko.

Ampliación y autoevaluación

Maria Jesúsek, EDUC@CONTIC, El uso de las TIC en las aulas izeneko blogean, irakurketa sustatzeko idazketa-jarduera asko proposatzen ditu (Actividades de Escritura como fomento a la lectura), eta horietako asko Woicesera egokitu daitezke. Hemen duzu blogaren helbidea: http://www.educacontic.es. Jarraian, haren proposamenetako batzuk azalduko ditugu:

  • Elkarrizketak egin daitezke, ikastetxeko jendeari, eskuragarri izan daitezkeen pertsona garrantzitsuei, eskolara etortzen diren profesionalei (egileak, pintoreak, etab.). Galderak aldez aurretik prestatu behar dira, eta gero, elkarrizketa zuzenean online egin daiteke, edo MP3ko grabagailu bat erabiliz, gero Woicesera igotzeko. Hona hemen Lehen Hezkuntzako 3. taldeak wiki formatuan egindako esperientzia:http://hispalegere.wikispaces.com/ENTREVISTAS.
  • Ipuin bat sortzea eta mapan geolokalizatzea. Ipuina Audacity erabiliz sortzen badugu, mota guztietako soinu-efektuak erantsi ahal izango dizkiogu. Audacity hemen deskarga daiteke:http://audacity.sourceforge.net/?lang=es.
  • Ibilbide bat sor dezakegu ikasleek ikastetxean edo, ahal bada, etxean (gurasoen laguntzaz!) grabatutako ipuinez. Ikastetxetik gertuko lekuren batean koka daiteke ipuina, eta gero mapan lokalizatu.

  • Ipuin bat sor daiteke, kapituluka. Ikasle batek hasiko du ipuina. Beste batek bigarren kapituluaren oihartzuna grabatuko du; beste batek, hirugarrena; eta horrela, partaide bakoitzak berea egin arte. Traveller Book-aren egokitzapen bat da ideia hori, eta IES Modesto Navarro institutuko ikasle-talde batek egin zuen, Comenius proiektu batean parte hartzeko. Hemen ikus daiteke:http://centros4.pntic.mec.es/ies.modesto.navarro/English/AlumEng/noticeboard/Comenius/index.html. Proiektu hori Haur Hezkuntzako etaparako egokitu daiteke, eta familiak ere parte har dezake.

Julita Fernández Díez irakasleak, Burgosko CEIP Padre Manjón ikastetxekoak, Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailarako zenbait jarduera proposatzen ditu, Woicesera erraz egokitu daitezkeenak. Hemen ikus ditzakegu:

http://www.educacontic.es/blog/experiencia-aprendemos-viajando-virtualmente.

Edo Haur Hezkuntzako 5. eta 6. mailako blogean:

http://alumnosprimaria.blogspot.com.

Hau proposatzen du 5. mailarako:

  • Ikasle bakoitzak gizarte-, kultura- edo ingurumen-intereseko albiste baten oihartzuna grabatzea eta mapan kokatzea.

  • Taldeka (2-4 ikasle), gai aske bati buruzko ahozko adierazpena grabatzea, eta gero mapan geolokalizatzea. Gaietarako adibideak: desagertzeko zorian dauden animaliak, munduko lau miragarri, bidaia Egiptora, musikariak, munduko errezetak, etab.

Hau proposatzen du 6. mailarako:

  • Ikasleek poema batzuk hautatzea, eta egilearen sorlekuaren arabera kokatzea.

Ampliación y autoevaluación

Pedagogia-balioak: TPACK

Woices heziketa-tresna gisa erabiltzeko, Jakintza teknologiko, pedagogiko eta diziplinarra garatu behar da (ingelesez, TPACK; hau da, Technological pedagogical and content knowledge).

TPACK ereduaren bultzatzaileek (Mishra eta Koehler, 2006) esparru teoriko-kontzeptuala garatu nahi dute, denentzako hizkuntza izan dadin teknologia irakaskuntzan integratzeko moduak bateratzerakoan.

TPACK ereduan, irakasleek irakaskuntzan teknologia integratzeko behar dituzten hiru jakintza-iturriak (jakintza diziplinarra, pedagogikoa eta teknologikoa) bakarka kontuan hartzeaz gain, elkargune bakoitzean sortzen diren jakintza-forma berriak azpimarratzen dira:

  • Jakintza pedagogiko-diziplinarra.

  • Jakintza teknologiko-diziplinarra.

  • Jakintza teknologiko-pedagogikoa.

Hiru jakintza-moten elkargunean sortzen da Jakintza teknologiko, pedagogiko eta diziplinarra.

Tres tipos de conocimiento

Ampliación y autoevaluación

Jarraian, hiru osagaiak bakarka azalduko dira, bai eta horiek konbinatzean sortzen diren hiru jakintza-pareak ere.

  • Jakintza diziplinarra: irakatsi behar den eduki edo gai diziplinarrari buruzko jakintza da.
  • Jakintza pedagogikoa. Irakaskuntza eta ikaskuntzako prozesu, metodo edo jardunbideetatik jakintza sakona nola hautatzea hartzen du kontuan: irakaskuntzaren asmoak, balioak eta helburu orokorrak; ikasgelaren kudeaketa eta antolaketa; pedagogia-proposamenen garapena; eta ikasleen ebaluazioa.
  • Jakintza teknologikoa. Teknologia tradizionalei eta teknologia aurreratuagoei buruzko jakintza hartzen du, eta jakintza horren aplikazioa irakaskuntzan.

Eduki diziplinar baten irakaskuntzan teknologiaren benetako integrazioa lortzeko, hiru jakintza-mota horien arteko erlazio dinamikoa eta transakzionala ulertu eta kontuan hartu behar da.

  • Jakintza pedagogiko-diziplinarra. Eduki bat irakatsi ahal izateko, eduki hori nola antolatu eta egokitu behar den ulertzeko jakintza hartzen du (Shulman, 1986).
  • Jakintza teknologiko-diziplinarra. Gai diziplinar jakin bat irakasteko teknologia onenak hautatzen jakiteko jakintza hartzen du, eta teknologia horiek gai hori lantzean eraginkortasunez erabiltzekoa ere. Irakasleak jakin behar du eduki diziplinarrak nolako eraldaketa duen teknologia desberdinak aplikatzean.
  • Jakintza teknologiko-pedagogikoa: eskura dagoen teknologiari, haren osagaiei eta irakaskuntza-ikaskuntzako testuinguruetan erabiltzeko aukerei buruzko jakintza da. Teknologia jakin bat erabiltzean irakaskuntza nola aldatzen den jakitea da. Mentalitate irekia eta sortzailea garatzea da, dauden tresnak egokitu (ez baitituzte beti hezkuntza-helburuak) eta birkonfiguratzeko.

Jada esan dugun bezala, hiru elkargune horiek bat egitean sortzen da TPACK. Oso jakintza garrantzitsua da irakasleentzat, teknologia helburu pedagogikoetarako adimenez erabiltzen jakin behar baitute.

Ampliación y autoevaluación

Jarraian, TPACKaren esparru teoriko-kontzeptualean garatzen diren jarduerak aurkeztuko ditugu. Arloka sailkatuta daude, eta batzuetan, helburua elementu horietako bat baino gehiago konbinatzea da, jakintza teknologiko, pedagogiko eta diziplinarra (TPACK) lortzeko. Eskuineko zutabean, jarduerak egiteko web-aplikazioak proposatzen dira. Askotan, Woices ere izan daiteke jarduerak egiteko aukera ona.

JARDUERAK ATZERRIKO HIZKUNTZAN

Ahozko adierazpenerako jarduerak

Deskribapena.

Ikasleek objektu, pertsona, leku edo ideia bat deskribatu behar dute atzerriko hizkuntzan.

Ahots-grabazioa

Galderak eta erantzunak egiteko jarduerak

Ikasleek galderak egingo dituzte eta/edo galderei erantzungo dizkiete atzerriko hizkuntzan (informazio pertsonala trukatzeko, argibideak eskatzeko edo emateko, etab.).

Audioa/Bideoa

Istorio bat azaltzea

Ikasleek istorio luze edo labur bat azalduko dute atzerriko hizkuntzan.

Ahots- edo bideo-grabazioa.

Errezitatzea

Ikasleek poema bat, aipu bat, esamolde bat eta abar errezitatuko dute

Ahots-grabazioa

Irakurketa

Istorio baten, poema baten, egunkariko artikulu baten eta abarren irakurketa

Ikasleek beren hizkuntzaren egile garrantzitsuen istorioak irakurri eta aztertuko dituzte, literatura-estilo desberdinez jabetzeko (esaterako, J. Borges, A. Matute, H. Quiroga).

 

Web-a; ebook-irakurgailua

Ahozko ulermenerako jarduerak

Audio-grabazio bat entzutea.

Ikasleek atzerriko hizkuntzako grabazioak entzungo dituzte.

Podcastak; Web-a

Ampliación y autoevaluación

GIZARTE-ZIENTZIAK

Gizarte Zientzietarako eta Natur Zientzietarako, zenbait motatako jarduera daude atal horretan, helburu didaktikoen arabera.

  • Jakintza eratzeko jarduerak: ikasleei edukiak prozesatzen eta jakintza eratzen laguntzen dieten jarduerak.

  • Jakintza adierazteko jarduerak: ikasleak zer ikasi duen zehazteko balio dute. Ikasleari jakintza adierazteko aukera ematea da helburua.

  • Jakintzaren adierazpen konbergenteko jarduerak: ikasle guztiek gai batean ulertze-maila bera lortzen dutela bilatzea. Kasu horretan, ikasleek eduki jakin bati buruz ulertu dutenaren adierazpenak antzekoak izatea nahi du irakasleak.

  • Jakintzaren adierazpen dibergenteko jarduerak: irakasleak ikasleak animatzen ditu gai batean ulertu dutena nork bere kasa garatu eta adieraztera. Horrela, ikasle bakoitzak aukera du gai bati buruzko bere ikuspegia adierazteko.

Jakintza eratzeko jarduerak

Testu bat irakurtzea

Ikasleek informazioa eskuratuko dute testuliburuetatik, dokumentu historikoetatik eta abarretik.

Webguneak, liburu elektronikoak

Ahots-grabazio bat entzutea.

Ikasleek grabazioak entzungo dituzte: hitzaldiak, musika, irrati-saioak, ahozko kontakizunak, etab.

Podcastak (“Great Speeches in

History”, etab.), Audacity,

Garageband, Odeo, Evoca.

Ikasketa-bidaia

Ikasleek bidaiak egingo dituzte leku fisikoetara edo bisualetara.

Ikasketa-bidaia birtualak

Ikerketa

Ikasleak elkartuko dira informazioa aztertzeko eta laburbiltzeko, iturri inprimatuak eta digitalak erabiliz.

Artxibo digitalak, google notebook, Digital archives, Google

Notebook, Inspiration, eskemak egiteko.

Jakintza adierazteko jarduerak

Mapa bat sortzea.

Ikasleek jada eginda dauden mapak etiketatuko dituzte, edo beren mapak sortuko.

PowerPoint, Google Earth

Complete

grafikoak/taulak

Ikasleek grafikoak eta taulak osatuko dituzte, edo beraiek sortuko dituzte, material tradizionalak edo digitalak erabiliz.

Testu-prozesadorea, Inspiration,

PowerPoint

Idatzizko adierazpeneko jarduera dibergenteak

Idazlan bat idaztea.

Ikasleek idatzizko ohar baterako erantzuna idatziko dute.

Testu-prozesadorea, Inspiration,

Wikispaces

Txosten bat idaztea

Ikasleek txosten bat idatziko dute, formatu tradizionalean edo multimediakoan.

Testu-prozesadorea, PowerPoint, Excel,

Google Pages

Historia-kontakizunak.

Dokumentu historikoak eta beste iturri batzuetako informazioa erabiliz, ikasleek iraganari buruzko beren historiak garatuko dituzte.

Testu-prozesadorea, Wikispaces edo Google

Docs, blogak

Egunkari bat sortzea

Ikasleek iraganeko gertaera bati buruz idatziko dute, lehen pertsonan.

Blogak, Word, Google Docs

Jakintza bisualeko jarduera dibergenteak

Mapa ilustratu bat sortzea.

Ikasleek marrazkiak, sinboloak eta grafikoak erabiliko dituzte mapa ilustratu batean gauzak nabarmentzeko.

Google Earth, PowerPoint

Jakintza kontzeptualeko jarduera dibergenteak

Galderak sortzea.

Ikasleek ikastaroko materialekin eta kontzeptuekin lotutako galderak sortuko dituzte.

Word, Wikispaces edo Google

Docs

Ekoizpeneko jarduera dibergenteak

Eredu bat eraikitzea

Ikasleek ikastaroko kontzeptu edo prozesu bati buruzko eredu digitala edo idatzizkoa garatuko dute.

Inspiration, PowerPoint,

InspireData

Egunkari edo aldizkari bat sortzea.

Ikasleek ikastaroko informazioa laburbilduko dute egunkari baten bidez.

Word, Letterpop, Scrapblog

Jolasak sortzea

Ikasleek jolas bat garatuko dute, paperean edo formatu digitalean, beste ikasleei edukiak ikasten laguntzeko.

Word, Puzzlemaker, imaging

tools (irudiekin lan egiteko tresnak), Web-orrien diseinurako softwarea

Parte-hartzeko jarduera dibergenteak

Antzezpen bat egitea; esate baterako, irrati-saio bat.

Ikasleek antzezpen bat egingo dute (ahozkoa, musikala, antzezlan bat, etab.).

Photostory, Moviemaker,

iMovie, Audacity

Ekintza zibiko batean parte hartzea.

Idazleek idatzi egingo dute, ordezkari politikoak balira bezala, edo beste ekintza zibikoren batean parte hartuko dute.

Web-a, e-maila,

bideokonferentzia.

Ampliación y autoevaluación

HIZKUNTZA-JARDUERAK

Idazketa-jarduerak

Entzute aktiboa.

Ikasleek entzute aktiboan jardungo dute, eta informazioa prozesatuko. Informazio hori erantzunak emateko, ekintzak egiteko edo nolabait aplikatzeko erabiliko dute. Atal honetako jardueretan, informazioa entzun eta prozesatuko da (ahozko adierazpenak, eztabaidak, azalpenak, etab.).

Audio- eta bideo-grabazioak, podcastak eta

vodcastak; entzungailuak.

Kontsulta-iturriak.

Ikasleek baliabideak esploratuko eta kontsultatuko dituzte, beren idazlanei buruz informazio garrantzitsua lortzeko (edukia, formatua, ikerketa, etab.).

Web-bilatzaileak, online idazteko ereduak, Purdue University’s

Online Writing Lab (OWL)

Fikziozko idazketa

Ikasleek idatzizko zenbait jardueratan parte hartuko dute, fikziozkoak barne (ipuinak, txisteak, etab.).

Testu-prozesadorea

Ez-fikziozko idazketa.

Ikasleek idazketako zenbait jardueratan parte hartuko dute; besteak beste, autobiografiak, memoriak, egunkariak, idazlanak, ikerketa, albisteak, etab.).

Testu-prozesadorea

Idazketa, beste forma batzuetan.

Ikasleek zenbait motatako idazketa-jardueratan parte hartuko dute (ohar akademikoak, poesia, gidoiak, zenbait motatako istorioak, komikiak, etab.).

Testu-prozesadorea; ComicLife;

iMovie; MovieMaker;

PhotoStory; VoiceThread, bloga,

wikia

Irakurketa osteko jarduerak

Antzezpenak

Ikasleek amaitutako beren idatzizko proiektuen antzezpenetan edo grabazioetan parte hartuko dute, lan horiek publiko jakin batekin konpartitzeko.

bideokonferentzia / streaming-

bideoa; audio- eta bideo-grabazioa; YouTube

Hizkuntza-kontzientzia.

Ikasleek hizkuntza- eta ulertze-kontzientzia garatzeko jardueretan parte hartuko dute:

a) hizkuntza-bariazioa eta dialektoa (language variation and dialect).

b) hizkuntza testuinguru gisa (helburua, publikoa, modua, tonua eta abar kontuan hartuta).

Web-bilatzaileak

Ahozko adierazpena

Ikasleek, bakarka, ahozko adierazpenak egingo dituzte testuinguru desberdinetan: gai bati buruzko mintzaldiak, errezitaldiak, ahozko irakurketa, elkarrizketak, bakarrizketak, kontakizunak, txisteak, eztabaidak, etab.

Mikrofonoa eta bozgorailuak, kamerak eta proiektagailuak, audio- eta bideo-grabazioak, podcastak, vodcastak eta parte-hartzeko beste baliabide batzuk.

Emanaldiak eta ekoizpenak.

Ikasleek ekarpenak egingo dituzte lankidetzazko emanaldi batean, eta emanaldi horretan parte hartuko dute: kontakizunak, antzezlanak, simulazioak, elkarrizketak, inprobisazioak, abestiak, dantzak, etab.

Mikrofonoa eta bozgorailuak, kamerak eta proiektagailuak, audio- eta bideo-grabazioak, podcastak, vodcastak eta parte-hartzeko beste baliabide batzuk.

Ampliación y autoevaluación

NATUR ZIENTZIAK

Jakintza eratzeko jarduerak

Kontsultarako baliabideak

Ikasleek baliabideak esploratuko eta kontsultatuko dituzte, beren idazlanei buruzko informazio garrantzitsua lortzeko (edukia, formatua, ikerketa, etab.).

Web-bilatzaileak; online idazteko ereduak, Purdue University’s

Online Writing Lab (OWL)

Oharrak hartzea

Ikasleek azalpen baten, taldean egindako lan baten eta abarren oharrak hartuko dituzte.

Testu-prozesadorea, wikia

Jakintza adierazteko jarduerak

Txosten bat idaztea

Ikasleek ikerketa bati buruzko txostena idatziko dute.

Testu-prozesadorea, aurkezpenak egiteko softwarea, bideoa, wikia,

podcasta

Aurkezpena eta demostrazioa

Ikasleek ikerketetako ondorioen edo ikasketetako beste ikaskuntza batzuen aurkezpena edo demostrazioa egingo dute (adibidez, giza gorputzaren sistema).

Aurkezpenak egiteko softwarea, bideoa, podcasta,

bideoa, filmak egiteko

softwarea

Kontzeptu-mapak

Ikasleek jardueran parte hartuko dute eta grafikoak, mapa semantikoak eta abar garatuko dituzte.

Inspiration/Kidspiration,

arbel zuri interaktiboak,

marrazteko softwarea

MATEMATIKA

Ekoizte-jarduerak

Testuak

Ikasleek txostenak, oharrak, azalpenak, egunkari baterako sarrerak edo dokumentu bat idatziko dute, gai bati buruz zer ulertu duten adierazteko.

Word-prozesadore espezializatua (Math Type), lankidetzazko dokumentuak (Google docs),

blogak, onlineko eztabaida-taldeak.

Objektu edo kontzeptu bat matematikoki deskribatzea.

Deskribatze- edo dokumentazio-prozesuan teknologiaren laguntza izanda, ikasleak objektu edo kontzeptu baten azalpen matematikoa egingo du.

Logo grafikoak, ingeniaritza bistaratzeko softwarea,

kontzeptu-mapetarako softwarea,

testu-prozesadore espezializatuak

Sortze-jarduerak

Ikasgai bat irakastea

Ikasleek matematikako kontzeptu jakin bati, estrategia bati edo arazo bati buruzko ikasgai bat prestatu eta emango dute.

Aurkezpenak egiteko softwarea,

bideo interaktiboak, bideoa,

podcastak

Ampliación y autoevaluación

ARINTASUNA LORTZEKO JARDUERAK

Arintasunez irakurtzeko eredua.

Hitzak arintasunez eta automatikoki irakurtzen dituzten irakurleei entzungo diete ikasleek.

Ahots-grabazioak, podcasta, bideoak sortzeko softwarea, hezkuntza-softwarea,

Storyline Online, BookFlix

Batera irakurtzea

Ikasleek ozen irakurriko dute denek batera.

Ahots-grabazioa, podcasta

Binaka irakurtzea

Ikasle batek eta jakin-min handiko irakurle batek testu bat elkarrekin irakurriko dute.

Ahots-grabazioa, podcasta,

hezkuntza-softwarea.

Irakurketa errepikatua.

Ikasleak testu bat ozen irakurriko du jakin-min handiko irakurle batekin, eta gero, testua berriz irakurriko du bakarrik.

Ahots-grabazioa, podcasta

Irakurlearen antzerkia

Ikasleek ahozko irakurketa bat antzeztuko dute, jendaurrean, gidoi bat erabiliz.

Ahots- eta bideo-grabazioa, podcasta

Irrati-irakurketa

Ikasleak testu-sorta bat ozen irakurriko du, eta gero, galderak egingo dizkio publikoari, eztabaida abiatzeko.

Ahots-grabazioa, podcasta

Errezitaldia

Ikasleek diskurtso edo poema baten ahozko antzezpena egingo dute jendaurrean.

Ahots-grabazioa

Antzerkia

Ikasleek buruz ikasitako antzezlana edo istorioa antzeztuko dute jendaurrean.

Ahots-grabazioa, kontakizun digitalak, podcastak.

Kontakizunak

Ikasleek istorioak eta kontakizunak kontatuko dituzte, inprobisatuta.

Kontakizun digitala, bideoak sortzeko softwarea, ahots-grabazioa,

Ampliación y autoevaluación

Jarduera-adibideak arloka

Atal honetan, Woicesen aplikazioen zenbait adibide adierazten dira, arloka, aurreko sailkapenaren arabera.

ATZERRIKO HIZKUNTZAKO JARDUERAK

1. DESKRIBAPENA

  • La Janda International House

Gaztelania atzerriko hizkuntza gisa irakasteko zentroa da La Janda, eta 16 urtetik gora daramate lan hori egiten zentro horretan. Zentroko ikasleek Vejerren eta zentroaren deskribapen hau grabatu dute, podcast-formatuan.

2. ERREZITALDIA

  • Poesia

Existe un colegio... (niña recitando una poesía). - Badago ikastetxe bat... (neskato bat poesia bat errezitatzen).

3. AHOTS-GRABAZIO BAT ENTZUTEA

  • Obama Inaugural Adress (Obamaren inaugurazio-hitzaldia)

Ameriketako Estatu Batuetako lehen presidente afroamerikarraren inaugurazio-hitzaldi historikoa (2 zatitik lehena). - Historic inaugural address of first US African Americant President (part one of two).

GIZARTE-ZIENTZIAK

4. IKASKETA-BIDAIA

  • El regreso a Ítaca - Itzulera Ithakara

Ithakatik kanpo hogei urte eman ondoren (hamar urte Troiako gerran, eta beste hamar odisea handian), Ulisesek bere aberrira, Ithakara, heltzea lortu zuen.

5. EGUNKARI BAT SORTZEA

  • Camino de Santiago - Done Jakue bidea

Esperientzia aparta eta paregabea. Done Jakue bidea bigarren aldiz mendi-bizikletan egitean izandako esperientziak kontatuko dizkizuet. Ziur ez dela azkeneko aldia izango.

6. IKASKETA-BIDAIA

  • Valencia mitológica (Valentzia mitologikoa): Ibilbidea Valentziako hirian, mitologia grekolatindarrean oinarrituta dauden artelanetan zehar.

Ampliación y autoevaluación

HIZKUNTZA-JARDUERAK

7. FIKZIOZKO IDAZKETA

  • Historia de una pareja (Bikote baten istorioa). Achandirren oihartzuna (Banús gisa etiketatua).

8. EZ-FIKZIOZKO IDAZKETA / AHOZKO ADIERAZPENA

  • Mujeres que han hecho historia (Historia egin duten emakumeak). Raquelen oihartzuna (Banús gisa etiketatua).

9. AHOZKO ADIERAZPENA / HIZKUNTZAKO AZTERKETA

  • La batalla de Waterloo (Waterlooko Gudua)

10. BESTE FORMA BATZUETAKO TESTUEN IDAZKETA (ADIBIDEZ, IRRATIRAKO EDO TELEBISTARAKO IRAGARKI BAT).

  • Tapas de Granada (Granadako pintxoak): Las mejores tapas de Granada, sin duda están en el bar Borsalino (Granadako pintxorik onenak, zalantzarik gabe, Borsalino tabernakoak dira).

11. GALDERA ETA ERANTZUNEN JARDUERA:

  • Un viaje literario (Literatura-bidaia). , Egilea: joseprofe

Ibilbide horretan nire pasarte gogokoenak irakurriko dizkizut, poesiakoak, prosakoak, antzerkikoak eta abarrekoak. Ausartzen al zara egileen izenak asmatzen? Animatzen bazara, bidali erantzuna hona: joseprofearrobagmailpuntocom.

Ampliación y autoevaluación

NATUR ZIENTZIAK

12. SOINUEI BURUZKO JARDUERA. Animalien soinuetara egoki daiteke.

  • Thames listening walk (Tamesis ibaiaren ondotik ibiltzen eta bertako soinuak entzuten). Egilea: tricias

The sounds were recorded by initial teacher training students on a curriculum visit to watery places. Jane collected the sounds with a digital recorder while others recorded using video, still cameras and other sound recorders. They then put the sound and pictures together to make this listening walk (Hasierako prestakuntzako irakasle izateko ikasleek grabatu zituzten soinuak, leku urtsuetarako curriculum-bisita batean. Janek soinuak hartu zituen grabagailu digital batez, eta besteek bideoa, argazki-kamerak eta beste soinu-grabagailu batzuk erabili zituzten grabatzeko. Gero, soinua eta irudiak elkartu zituzten ibili ahala entzunez egiteko ibilaldi hau egiteko).

MATEMATIKA

13. MATEMATIKA-KONTZEPTU BATEN DESKRIBAPENA

  • El teorema de Pitágoras (Pitagorasen teorema)

Pitagorasen teoremari buruzko azalpen erraza.

14. MATEMATIKA-KONTZEPTU BATEN DESKRIBAPENA

  • La manzana de Newton (Newtonen sagarra)

William Stukeley doktoreak eta Newtonek izandako solasaldia, fisikoari grabitatearen teoria iradoki zion sagarraren inguruan.

ARINTASUNA LANTZEKO JARDUERAK

15. ARINTASUNEZ IRAKURTZEKO EREDUA

  • Los 12 trabajos de Hércules (Herkulesen 12 lanak)

Irakurketa sustatzeko jarduera, DBH1erako. Herkulesen 12 lanen lekuen ibilbidea erakusten da.

Ampliación y autoevaluación

Galdetegia eta azken jarduera

Webgrafía

  • Woicesi buruzko bideo tutorialak eta Woices erabiliz egindako jardueren adibideak dituen web-orria.

http:// abenetpblog.blogspot.com/2009/07/mapas-sonoros-educativos-con-woices.html

  • EAE Business School eskolak Woices zoriontzen du, haren ataria dela-eta, audio-formatuko informazio-edukien erreferentzia nagusia izatea lortu duelako.

http://www.eae.es/es/noticias/woices.html

  • Woices Twitter gizarte-sarean! Jada aukera duzu Woicesekin une oro harremanetan izateko, Twitterri esker.

http://twitter.com/woices

  • Hirugarren sektoreari buruzko informazioa (kapsula-lantegirako proposatutako jarduerarako).

http://club.telepolis.com/geografo/economica/terciarias.htm



Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko Menua (goitik beherako ordenean): ikastaroaren orrialde nagusiko ikonoa (home), hizki tamainuaren ikonoa, moduluaren inprimakiaren ikonoa, laguntzarako sarbidearen eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Barra materialen izena eta oraingo atalaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo-aurreko orrialdea).
  4. Edukiak.

Egilea:

Pau Casacuberta

Pestañas básicas

Pestañas básicas

Woices para iPhone

iPhone

Guías Patrocinadas

Guías Patrocinadas

Configuración de la cuenta

Grupo público con invitación

e-mail

e-mail

Detalles del eco

Detalles del eco