Ejercicio: una ruta sobre el sector terciario de nuestra ciudad
Hasierako hipotesia
Lankidetzan aritzeko proposatuko diegu gure ikasleei, “Izan dezagun gure hiriaren berri: hirugarren sektorea”
gaia jorratzeko. Woicesen egindako lana zenbait diziplinatako helburuak betetzeko erabiliko da: hizkuntza, gizarte-zientziak,
geografia eta matematika. Adibidez, azalpen-testuak landuko ditugu, Atochako geltokia zer den, noiz eraiki zen, non dagoen
eta zer funtzio duen deskribatzeko. Edo El Prado museoa kultura-zerbitzua dela azaltzeko.
Jarraian, taldeari/ikasgelari zehaztuko dizkiogu edukiak lantzeko jarraibide espezifikoak: Gure hiriko hirugarren
sektorea.
- Edukien zerrenda
-
Hirien ezaugarriak.
-
Metropoli-areak.
-
Zerbitzu publikoak: hezkuntza, osasungintza, garraioak, kultura eta segurtasuna.
-
Zerbitzu pribatuak: finantzak, merkataritza, aisialdia eta turismoa.
-
Gure hiriko zerbitzu publikoak eta pribatuak.
- Lekuak koordenatuen (latitudea eta longitudea) bidez identifikatzea eta kokatzea. Informazio hori sortzen
den oihartzunaren maparen azpian ageri da. Ikasleek koordenatu horiek irakurtzen eta ulertzen jakin behar dute
- Helburu didaktikoak
-
Hirien ezaugarri bereizgarriak identifikatzea.
-
Metropoli-areen definizioa adieraztea.
-
Zerbitzu publikoen eta zerbitzu pribatuen artean bereiztea.
-
Gure hiriko zerbitzu publikoak eta pribatuak zein diren zehaztea.
- Gure hiriko zerbitzu publiko eta pribatuen adibideak bilatzea eta kokatzea.
- Proiektuaren bidez irakatsi nahi ditugun beste jakintza eta trebetasun batzuk:
-
Lan egiteko gaitasuna
-
Banakako eta taldekako ikaskuntza
-
Gizarte-trebetasunen garapena.
-
Espazioa interpretatzea eta adieraztea.
-
Informazioa ulertzea eta erabiltzea.
- Ahozko adierazpena.
- Proiektua jarrerak irakasteko ere erabil daiteke; esaterako: