KAPSULA – 1 MAILAKO IKT TAILERRA
Oinarrizko ofimatika irakasleentzat
Gaitasun-mapa
2 de 22
0%

Gaitasun-mapa

IKTekin lotutako gaitasunak*
(ardatzen arabera sailkatuta)

G. Kudeaketa eta garapen profesionala

D. Didaktika, pedagogia eta curriculuma

C. Herritartasun digitala

G1. Ulertzea nola erabil daitezkeen IKTak, ikasleen datuak erregistratzeko (sailkapenak, hutsegiteak, zigorrak, historial pedagogikoa eta abar), batez bestekoak kalkulatzeko, ikasleen datuak aztertzeko matematika- eta estatistika-grafikoak egiteko (errendimenduak alderatzeko), lanak zuzentzeko (testu-editoreetako bertsioak erregistratu eta aldaketak kontrolatu).
G2.
Ulertzea zer aukera ematen duten IKTek, administrazioko eta irakaskuntzako kudeaketa errazteko materialak sortzeko (zerrendak, ikasgelarako txartelak, karatulak, gurasoentzako informazio-buletinak, mahai-jokoak, ikasturteko lanerako bizikidetza-arauak...)
G4.
Tutoriala kontzeptua ulertzeko gai izatea, eta edozein IKT-baliabide errazago ikasteko erabiltzea.
G5. Testu-prozesamenduko oinarrizko eragiketak egitea (formatua, lerrokatzea, orrialdeak zenbakitzea, irudiak txertatzea, letra-tipoa eta tamaina aldatzea, eta dokumentuak artxibatu eta inprimatzea).
G6. Zenbakizko datuak erabilita oinarrizko eragiketak egitea (formatua, batuketa, batez bestekoa eta matematika-oinarriko grafikoak).

IKTekin lotutako edukiak
  • Dokumentu bat egitea.
  • Testuaren formatu-aukerak erabiltzea.
  • Dokumentuan testu-elementuak eta irudiak txertatzea.
  • Dokumentu bat inprimatzeko jarraibideak.
  • Diapositiben aurkezpen bat egitea.
  • Diapositiben aurkezpen batean irudiak edo grafikoak txertatzea.
  • Ikasleen batez bestekoen taula bat egitea.
  • Calc tresnan baldintzazko formatua eta oinarrizko funtzioak erabiltzea.
Gutxieneko betekizunak
  • Tresna informatikoei eta sistema eragileari buruzko oinarrizko kontzeptuak.
Autoebaluaziorako irizpideak
  • OpenOffice programa behar bezala deskargatu eta instalatzea.
  • Writer ingurunean moldatzea (tresna-barrako zenbait elementu identifikatzea)
  • Gai izatea Writer erabilita testu bat idazteko, itxura zainduta, eta fitxategia gorde eta berreskuratzeko.
  • Dokumentu bat inprimatzeko gai izatea.
  • Impress ingurunean moldatzea (diapositibak txertatzea eta antolatzea)
  • Aurkezpen bat behar bezala sortzea, diseinu-aukerak erabilita.
  • Kalkulu-orri baten ingurunean moldatzea (gelaxkak, lerroak, zutabeak eta formulen barra identifikatzea)
  • Kalkulu-orri batean datuak behar bezala sartzea, formula batetik abiatuta emaitza bat lortzeko.
  • Baldintzazko formatua eta Calc tresnako oinarrizko funtzioren bat erabiltzea, eta emaitza egokia lortzea.

* IKT gaitasunei buruzko “Eskola 2.0” proposamenean sartutako elementuak, Lehen Hezkuntzako 5. mailako ikasleentzat. “IKTko gaitasun-mapak izeneko erantsitako materialetatik hartuak.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko Menua (goitik beherako ordenean): ikastaroaren orrialde nagusiko ikonoa (home), hizki tamainuaren ikonoa, moduluaren inprimakiaren ikonoa, laguntzarako sarbidearen eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Barra materialen izena eta oraingo atalaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo-aurreko orrialdea).
  4. Edukiak.

Egilea:

Pau Casacuberta

Glosategia

  • Actualizacion (Eguneratzea): Software librea erabiltzen denean, komunitateak etengabe hobetzen du erabiltzen ari garen produktua eta, horren ondorioz, programak maiz jakinaraziko digu produktu horren bertsio berri bat dagoela. Garrantzitsua da bertsio horien bidez eguneratuta egotea, funtzionaltasuna hobetzeko edo segurtasunean nahiz edo tresnaren baten funtzionamenduan zuzenketa batzuk egiteko.
  • Tresna-barra: funtzioaren arabera multzokatutako botoi-multzoa da. Botoi horiek menuan dauden funtzioak egiten dituzte, baina funtziorik arruntenak arin egiteko aukera ematen dute. Tresna-barrak bistaratu eta ezkutatu egin daitezke, bai eta mugitu eta konfiguratu ere.
  • Blokea: saguaren bidez edo teklatua erabilita hauta daitezkeen gelaxken multzoa. Multzo hori aipatzeko, mutur bateko eta beste muturreko gelaxkak idazten dira, komaz bereizita; adibidez: “A1:B5” eta “B1:B12”.
  • Karakterea: idatz daitekeen letra, zenbaki edo sinbolo bakoitza. Testu-tratamenduko programa batean txertatzean, ez dira ikusten zenbait karaktere, baina testuaren egitura aldatzen dute. Esate baterako, Intro (Sartu) teklak paragrafo-amaiera bat txertatzen du.
  • Gelaxka: lerro baten eta zutabe baten arteko ebakidura (A1, B5, C23).
  • Diapositiba: aurkezpen baten orrialde bakoitza.

  • Testua editatzea: testu-fitxategi bat sortu eta aldatzea; aurreko testua txerta daiteke edo gainean idatzi, formatua eman eta testuak ez diren elementuak gehitu (irudiak, grafikoak, etab.).
  • Formula: gelaxka baten eduki-mota, kalkulu bat egiten duena. “=” zeinuaz hasten da eta, batzuetan, beste funtzio batzuk izaten ditu, hala nola MIN, SUMA (BATUKETA), PROMEDIO (BATEZ BESTEKOA), etab.
  • Hizlaria: diapositiben bidezko aurkezpena erakusten duen pertsona.
  • Txantiloia: Txantiloi esaten zaio moldeen gisan dokumentu berriak sortzeko balio duen dokumentuari. Antzeko lan-moten oinarria erabakita edukitzeko modu bat da; adibidez, irakasgaien ordutegiak eta egutegiak. Zure txantiloiak ere sor ditzakezu, baldin eta zure jardueran aldatzen ez diren elementuak dituen eredu bat badago, eta hasieratik ager dadin nahi baduzu, beti posizio berean eta formatu berarekin.

  • Diapositiben arteko trantsizioa: diapositiba batetik bestera aldatzean exekutatzen den animazioa.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives

KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Iris Fernández
  • EUSKARARA ITZULPENA: Eskola 2.0
  • MAKETAZIOA: Miquel Gordillo eta Maite Vílchez
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest