KAPSULA – 1 MAILAKO IKT TAILERRA
Oinarrizko ofimatika irakasleentzat
Writer: testu prozesatzailea
11 de 22
0%

Writer: testu prozesatzailea

Orain, igo kurtsorea eta idatzi “Izena:”

Baina puntuzko lerroa ez dugu eskuz idatziko, banan-banan. Writer tresnak behar dugun edozer gauza automatikoki egiten nola lagun diezagukeen ikasten jarraituko dugu.

Noraino nahi duzu iristea lerroa? Egin klik bikoitza erregelaren gainean, lerroak amaiera izatea nahi duzun tokian; adibidez, 15. zenbakian.

L letraren antzeko sinbolo bat ikusiko duzu toki horretan, eta Tabuladoreei buruzko aukera-multzo bat. Hautatu puntuzko lerroa, betetzeko karaktereetarako, eta sakatu Aceptar (Onartu).

Orain, sakatu TAB tekla. Puntuzko lerroa egina!

Tabuladorearen kokapena aldatu nahi baduzu, aski duzu arrastatzea. Horrela, lerroaren luzera aldatuko duzu.

Kurtsorea beste paragrafo batera mugitzen duzunean, laster ikusiko duzu ez dela agertzen erregelan marka egin berria. Izan ere, tabuladoreak egungo paragraforako (aldaketa egitean kurtsorea gainean duen paragraforako) edo hautatutako paragrafoetarako sortzen dira.

Hortaz, testu-zati bateko tabuladorea aldatzeko, aldatu beharreko paragrafoa edo paragrafoak hautatu behar dituzu, lehenik.

Writer tresnarekin lanean ari zarenean, izartxo bat ikusiko duzu egoera-barran. Horrek adierazten du gorde gabeko zenbait aldaketa dituzula. Erabili tresna-barra estandarreko Guardar (Gorde) botoia edo sakatu CTRL + G.

Orain, gordetzeko botoia desaktibatuta dagoela ikusiko duzu, eta jada ez da ageriko izartxoa egoera-barran:

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko Menua (goitik beherako ordenean): ikastaroaren orrialde nagusiko ikonoa (home), hizki tamainuaren ikonoa, moduluaren inprimakiaren ikonoa, laguntzarako sarbidearen eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Barra materialen izena eta oraingo atalaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo-aurreko orrialdea).
  4. Edukiak.

Egilea:

Pau Casacuberta

Glosategia

  • Actualizacion (Eguneratzea): Software librea erabiltzen denean, komunitateak etengabe hobetzen du erabiltzen ari garen produktua eta, horren ondorioz, programak maiz jakinaraziko digu produktu horren bertsio berri bat dagoela. Garrantzitsua da bertsio horien bidez eguneratuta egotea, funtzionaltasuna hobetzeko edo segurtasunean nahiz edo tresnaren baten funtzionamenduan zuzenketa batzuk egiteko.
  • Tresna-barra: funtzioaren arabera multzokatutako botoi-multzoa da. Botoi horiek menuan dauden funtzioak egiten dituzte, baina funtziorik arruntenak arin egiteko aukera ematen dute. Tresna-barrak bistaratu eta ezkutatu egin daitezke, bai eta mugitu eta konfiguratu ere.
  • Blokea: saguaren bidez edo teklatua erabilita hauta daitezkeen gelaxken multzoa. Multzo hori aipatzeko, mutur bateko eta beste muturreko gelaxkak idazten dira, komaz bereizita; adibidez: “A1:B5” eta “B1:B12”.
  • Karakterea: idatz daitekeen letra, zenbaki edo sinbolo bakoitza. Testu-tratamenduko programa batean txertatzean, ez dira ikusten zenbait karaktere, baina testuaren egitura aldatzen dute. Esate baterako, Intro (Sartu) teklak paragrafo-amaiera bat txertatzen du.
  • Gelaxka: lerro baten eta zutabe baten arteko ebakidura (A1, B5, C23).
  • Diapositiba: aurkezpen baten orrialde bakoitza.

  • Testua editatzea: testu-fitxategi bat sortu eta aldatzea; aurreko testua txerta daiteke edo gainean idatzi, formatua eman eta testuak ez diren elementuak gehitu (irudiak, grafikoak, etab.).
  • Formula: gelaxka baten eduki-mota, kalkulu bat egiten duena. “=” zeinuaz hasten da eta, batzuetan, beste funtzio batzuk izaten ditu, hala nola MIN, SUMA (BATUKETA), PROMEDIO (BATEZ BESTEKOA), etab.
  • Hizlaria: diapositiben bidezko aurkezpena erakusten duen pertsona.
  • Txantiloia: Txantiloi esaten zaio moldeen gisan dokumentu berriak sortzeko balio duen dokumentuari. Antzeko lan-moten oinarria erabakita edukitzeko modu bat da; adibidez, irakasgaien ordutegiak eta egutegiak. Zure txantiloiak ere sor ditzakezu, baldin eta zure jardueran aldatzen ez diren elementuak dituen eredu bat badago, eta hasieratik ager dadin nahi baduzu, beti posizio berean eta formatu berarekin.

  • Diapositiben arteko trantsizioa: diapositiba batetik bestera aldatzean exekutatzen den animazioa.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives

KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Iris Fernández
  • EUSKARARA ITZULPENA: Eskola 2.0
  • MAKETAZIOA: Miquel Gordillo eta Maite Vílchez
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest