KAPSULA – 1 MAILAKO IKT TAILERRA
Oinarrizko ofimatika irakasleentzat
Writer: testu prozesatzailea
12 de 22
0%

Writer: testu prozesatzailea

Irudi bat txertatuko dugu, dokumentua erakargarriagoa egiteko.

Erabili bi aldiz Intro (Sartu) tekla, zenbakikuntza gabeko paragrafo bat sortzeko.

Bilatu irudizko fitxategi bat zure ordenagailuan, edo deskargatu Wikimedia Commons webgunetik (http://commons.wikimedia.org/ ) edo antzeko batetik edo Irudien eta soinuen banku edo biltegi batetik (http://bancoimagenes.isftic.mepsyd.es/ ), eta gogoan gorde zer karpetatan dagoen. Itzuli Writer tresnara eta egin klik Insertar (Txertatu) menuan, Imagen (Irudia) / A partir de archivo (Fitxategi batetik) aukeran.

Erabili muturretako nodoak, irudiaren tamaina aldatzeko:

Arrastatu irudia beste toki batera, saguaren ezker-botoia erabilita. Orain, hautatu dei-mota bat, marrazteko tresna-barran:

Egin klik eta eutsi sakatuta saguaren botoiari, puxika testuaren edozein tokitan sortzeko:

Arrastatu nodo horia, deiaren muturrak non egon behar duen adierazteko:

Erabili tresna-barra, ezaugarri hauek zehazteko: atzeko planoaren kolorea, ertzaren estiloa, ertzaren kolorea eta abar:

Egin klik bikoitza puxikaren gainean (puxikarentzat atzeko plano gardena hautatu baduzu, klik bikoitza egin beharko duzu deiaren ertzaren gainean), barruan testua idazteko. Kurtsorea aktibatuta dagoenean, letraren itxura hautatu ahal izango duzu. Gero aldatu nahi baduzu, klik bikoitza egin beharko duzu testuaren gainean, edo testua hautatu, eta tresna-barran nahi dituzun aukerak hautatu.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko Menua (goitik beherako ordenean): ikastaroaren orrialde nagusiko ikonoa (home), hizki tamainuaren ikonoa, moduluaren inprimakiaren ikonoa, laguntzarako sarbidearen eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Barra materialen izena eta oraingo atalaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo-aurreko orrialdea).
  4. Edukiak.

Egilea:

Pau Casacuberta

Glosategia

  • Actualizacion (Eguneratzea): Software librea erabiltzen denean, komunitateak etengabe hobetzen du erabiltzen ari garen produktua eta, horren ondorioz, programak maiz jakinaraziko digu produktu horren bertsio berri bat dagoela. Garrantzitsua da bertsio horien bidez eguneratuta egotea, funtzionaltasuna hobetzeko edo segurtasunean nahiz edo tresnaren baten funtzionamenduan zuzenketa batzuk egiteko.
  • Tresna-barra: funtzioaren arabera multzokatutako botoi-multzoa da. Botoi horiek menuan dauden funtzioak egiten dituzte, baina funtziorik arruntenak arin egiteko aukera ematen dute. Tresna-barrak bistaratu eta ezkutatu egin daitezke, bai eta mugitu eta konfiguratu ere.
  • Blokea: saguaren bidez edo teklatua erabilita hauta daitezkeen gelaxken multzoa. Multzo hori aipatzeko, mutur bateko eta beste muturreko gelaxkak idazten dira, komaz bereizita; adibidez: “A1:B5” eta “B1:B12”.
  • Karakterea: idatz daitekeen letra, zenbaki edo sinbolo bakoitza. Testu-tratamenduko programa batean txertatzean, ez dira ikusten zenbait karaktere, baina testuaren egitura aldatzen dute. Esate baterako, Intro (Sartu) teklak paragrafo-amaiera bat txertatzen du.
  • Gelaxka: lerro baten eta zutabe baten arteko ebakidura (A1, B5, C23).
  • Diapositiba: aurkezpen baten orrialde bakoitza.

  • Testua editatzea: testu-fitxategi bat sortu eta aldatzea; aurreko testua txerta daiteke edo gainean idatzi, formatua eman eta testuak ez diren elementuak gehitu (irudiak, grafikoak, etab.).
  • Formula: gelaxka baten eduki-mota, kalkulu bat egiten duena. “=” zeinuaz hasten da eta, batzuetan, beste funtzio batzuk izaten ditu, hala nola MIN, SUMA (BATUKETA), PROMEDIO (BATEZ BESTEKOA), etab.
  • Hizlaria: diapositiben bidezko aurkezpena erakusten duen pertsona.
  • Txantiloia: Txantiloi esaten zaio moldeen gisan dokumentu berriak sortzeko balio duen dokumentuari. Antzeko lan-moten oinarria erabakita edukitzeko modu bat da; adibidez, irakasgaien ordutegiak eta egutegiak. Zure txantiloiak ere sor ditzakezu, baldin eta zure jardueran aldatzen ez diren elementuak dituen eredu bat badago, eta hasieratik ager dadin nahi baduzu, beti posizio berean eta formatu berarekin.

  • Diapositiben arteko trantsizioa: diapositiba batetik bestera aldatzean exekutatzen den animazioa.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives

KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Iris Fernández
  • EUSKARARA ITZULPENA: Eskola 2.0
  • MAKETAZIOA: Miquel Gordillo eta Maite Vílchez
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest