KAPSULA – 1 MAILAKO IKT TAILERRA
Oinarrizko ofimatika irakasleentzat
Impress: aurkezpen sortzailea
14 de 22
0%

Impress: aurkezpen sortzailea

Deskribapena eta funtzio nagusiak

Aurkezpen-sorgailuek diapositiba-sorta bat sortzeko aukera ematen dute, proiektagailu baten bidez gainazal zuri batean proiektatzeko, ordenagailu baten pantailan ikusteko, edo Interneten argitaratzeko, zenbait tresnaren bidez.

Diapositiba-aurkezpen horiek era askotara erabiltzeko presta daitezke. Adibidez:

  • erabiltzaileak bere ordenagailuan ikusiko du aurkezpena, eta tekla bat sakatuko du, pantaila batetik hurrengora joan nahi duen bakoitzean;

  • erabiltzaileak toki publiko bateko pantailan ikusiko du aurkezpena, eta diapositibak automatikoki agertuko dira bata bestearen atzetik, denbora jakin bat igarotakoan;

  • hizlari batek hitz egingo du, diapositibek lagunduta. Erabili sagua edo erakusle bat, pantailan zenbait elementu nabarmentzeko, eta erakutsi paragrafoz paragrafo zure diapositibetako elementuak.

Kasu bakoitzerako, aurkezpena sortzeko unean kontuan hartu beharreko hainbat elementu egongo dira. Esate baterako, hezkuntza-arloko bi kasu oso ezberdin aipa ditzakegu.

  • Irakasle batek eskola emateko material lagungarritzat erabiltzen du aurkezpena. Bertan egongo bada, item bakoitza azaltzen, diapositiban testu laburrak egotea komeni da, ideia nagusia aipatzeko, irakasleak osatuko baitu gero.

  • Beste irakasle batek ere aurkezpena erabiltzen du, baina gainera, ikasleei ematen die, ikasketa-material gisa. Halakoetan, item laburrek azalpen-materialez, esteka interesgarriz, laguntza-fitxategiak zabaltzeko botoiz eta abarrez lagunduta joan beharko dute.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko Menua (goitik beherako ordenean): ikastaroaren orrialde nagusiko ikonoa (home), hizki tamainuaren ikonoa, moduluaren inprimakiaren ikonoa, laguntzarako sarbidearen eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Barra materialen izena eta oraingo atalaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo-aurreko orrialdea).
  4. Edukiak.

Egilea:

Pau Casacuberta

Glosategia

  • Actualizacion (Eguneratzea): Software librea erabiltzen denean, komunitateak etengabe hobetzen du erabiltzen ari garen produktua eta, horren ondorioz, programak maiz jakinaraziko digu produktu horren bertsio berri bat dagoela. Garrantzitsua da bertsio horien bidez eguneratuta egotea, funtzionaltasuna hobetzeko edo segurtasunean nahiz edo tresnaren baten funtzionamenduan zuzenketa batzuk egiteko.
  • Tresna-barra: funtzioaren arabera multzokatutako botoi-multzoa da. Botoi horiek menuan dauden funtzioak egiten dituzte, baina funtziorik arruntenak arin egiteko aukera ematen dute. Tresna-barrak bistaratu eta ezkutatu egin daitezke, bai eta mugitu eta konfiguratu ere.
  • Blokea: saguaren bidez edo teklatua erabilita hauta daitezkeen gelaxken multzoa. Multzo hori aipatzeko, mutur bateko eta beste muturreko gelaxkak idazten dira, komaz bereizita; adibidez: “A1:B5” eta “B1:B12”.
  • Karakterea: idatz daitekeen letra, zenbaki edo sinbolo bakoitza. Testu-tratamenduko programa batean txertatzean, ez dira ikusten zenbait karaktere, baina testuaren egitura aldatzen dute. Esate baterako, Intro (Sartu) teklak paragrafo-amaiera bat txertatzen du.
  • Gelaxka: lerro baten eta zutabe baten arteko ebakidura (A1, B5, C23).
  • Diapositiba: aurkezpen baten orrialde bakoitza.

  • Testua editatzea: testu-fitxategi bat sortu eta aldatzea; aurreko testua txerta daiteke edo gainean idatzi, formatua eman eta testuak ez diren elementuak gehitu (irudiak, grafikoak, etab.).
  • Formula: gelaxka baten eduki-mota, kalkulu bat egiten duena. “=” zeinuaz hasten da eta, batzuetan, beste funtzio batzuk izaten ditu, hala nola MIN, SUMA (BATUKETA), PROMEDIO (BATEZ BESTEKOA), etab.
  • Hizlaria: diapositiben bidezko aurkezpena erakusten duen pertsona.
  • Txantiloia: Txantiloi esaten zaio moldeen gisan dokumentu berriak sortzeko balio duen dokumentuari. Antzeko lan-moten oinarria erabakita edukitzeko modu bat da; adibidez, irakasgaien ordutegiak eta egutegiak. Zure txantiloiak ere sor ditzakezu, baldin eta zure jardueran aldatzen ez diren elementuak dituen eredu bat badago, eta hasieratik ager dadin nahi baduzu, beti posizio berean eta formatu berarekin.

  • Diapositiben arteko trantsizioa: diapositiba batetik bestera aldatzean exekutatzen den animazioa.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives

KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Iris Fernández
  • EUSKARARA ITZULPENA: Eskola 2.0
  • MAKETAZIOA: Miquel Gordillo eta Maite Vílchez
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest