CURRICULUMEKO EDUKIAK |
IKASKETA-HELBURUAK |
IKTen ALORREKO EDUKI OROKORRAK |
IKTen ALORREKO HELBURU ESPEZIFIKOAK |
Poligonoen elementuak eta sailkapena
Triangeluak
-
Triangelu baten definizioa eta haren elementuak.
-
Triangeluen sailkapena, aldeen eta angeluen arabera.
Laukiak
|
-
Planoko geometria baloratzea matematika irakasgaitik kanpo, eta jakitun izatea inguruan ditugun objektuetan geometria dagoela.
-
Poligonoak zenbait testuingurutan identifikatzea.
-
Angeluak identifikatzea, neurtzea eta sailkatzea, unitatetzat graduak erabilita.
-
Elementu eta forma geometrikoak identifikatzea eta zenbait posiziotan marraztea.
-
Figura eta gorputz geometrikoak eraikitzea, alderatzea eta sailkatzea, eta beren artean erregulartasunak eta simetriak
identifikatzea.
|
|
-
Irudiekin lan egitea.
-
Marrazki digitaleko oinarrizko tresnak erabiltzea.
-
Zenbait aplikazio integratzea.
-
Asmoa kontuan izanik, komunikazio elektroniko-mota egokia zein den jakitea.
-
Multimedia-objektuak ekoiztea.
|
JARDUEREN deskribapena |
ARLOKO GAITASUN espezifikoak |
IKTko GAITASUN espezifikoak* |
EBALUAZIO-IRIZPIDEAK |
1. jarduera – Gure inguruko poligonoak
Herriko erdigunean edo inguruetan poligonoak irudikatuta ikusten dituzten lekuei argazkiak aterako dizkiete
ikasleek. Irudiak deskargatu, eta, irudiak tratatzeko programa erabilita, poligonoak grafikoetan adieraziko dituzte argazkiak
oinarri hartuta, eta horien elementuak identifikatuko dituzte. |
Matematika-gaitasuna:
Mundu fisikoa ezagutzeko eta harekin interakzioa izateko gaitasuna:
Espazioa neurtzea eta irudikatzea:
|
|
-
Poligonoak, triangeluak eta laukiak behar bezala identifikatzen ditu.
-
Poligonoak, triangeluak eta laukiak definitzen ditu, kontzeptuari dagokionez.
-
Poligonoen eta triangeluen elementuak hautematen ditu.
-
Behar bezala kudeatzen ditu fitxategiak ordenagailuan.
-
Kameratik edo sakelako telefonotik irudiak deskargatzeko prozesua behar bezala egiten du.
-
Marrazketa-tresnak behar bezala erabiltzen ditu, irudiak tratatzeko programa batean.
|
2. jarduera – Poligonoen sailkapena eta arte poligonala
Argazkiak abiapuntu hartuta lortutako poligonoei erreparatuta, eta, ikasgelako kide guztiekin, eskema bat
sortu behar da, eta, bertan, ikasleek ondorioak atera ahala, sailkapen-irizpideak adierazi behar dira. Gero, poligonoak erabiltzen
dituzten artelanen erakusketa txiki bat oso baliagarria izango da inspirazio-iturri gisa, ikasleek banaka norberaren artelana
diseinatzeko |
Matematika-gaitasuna:
Hizkuntza-komunikazioa
Kultura- eta arte-adierazpenerako gaitasuna:
|
|
-
Laukiak aldeen paralelotasunaren arabera sailkatzen ditu.
-
Tratamendu-aukerak eta edizio grafikoaren aukerak erabiltzen ditu poligonoak marraztean.
-
Aurkeztutako ideiak defendatzen ditu, zentzuzko argudioak erabilita.
-
Ideiak talde handian adierazten ditu, ulertzeko moduan eta ordenan.
|
3. jarduera – Ikasitakoari buruzko bideo bidezko tutorialak
Bideo bidezko tutorialak ekoizteko proposatzen zaie ikasleei, ikasi dituzten kontzeptuak beste haur batzuei
azaltzeko: poligonoen, triangeluen eta laukien elementuak eta sailkapena. Bideoak ikasgelan bateratzen dira eta Interneten
argitaratu. |
Ikasten ikasteko gaitasuna:
Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna:
Gizarte- eta hiritar-gaitasuna:
Zenbakiak eta kalkuluak erabiltzea problemak ebazteko:
Informazioa interpretatzea eta aurkeztea:
|
-
Informazio digitala antolatzea, “hipermedia” lengoaiaren aukerez baliatuta.
-
Emaitza jakinak lortzeko prozedurak idaztea.
-
Soinudun objektuak sortzea.
-
Premia bakoitzari egokitutako komunikazio-modua ezartzeko irizpideak osatzea.
|
-
Produktu jakinak garatzeko prozedurak aurreikusten ditu.
-
Informazioa argi egituraturatzen du, eta bideo bidezko tutorial baten “hipermedia” lengoaiaren aukerez baliatuta.
-
Elkarlanean jarduten du.
-
Besteen iritziak errespetatu eta onartzen ditu.
|