2.2.Ariketa: poligonoak artean gaiaren sarrera prestatu
Landuko ditugun
IKT gaitasunak *
| Beharko ditugun IKT MATERIALAK ETA BALIABIDEAK
|
| |
Hurrengo lanaren bidez, ikasleek artelanak egin ahalko dituzte poligonoekin. Ikasleak
inspiratze aldera eta haiei adibideak emate aldera, artelanetan geometria erabili duten zenbait artistaren artelanak erakutsiko
dizkiegu.
Lan adierazgarri batzuk argitaratuta dituzten webguneak bilatuko ditugu. Kandinsky, Escher, Picasso eta
Miró adibide onak izan daitezke jarduerari ekiteko.
Googleren irudi-bilatzailea erabiliko dugu: http://image.google.es
Hitz gako gisa artista baten izena jarriko dugu eta “kubismo” hitza ere komeni da jartzea, gure premietara
ondoen egokitzen den lan-mota zein den hobeto zehazteko.
Figura geometrikoak nabarmen erakusten dituen pintura-lanen bat hautatuko dugu.
Aurkitutako pintura-lanak erregistratzeko zenbait estrategia erabil ditzakegu; estrategiak daukagun denboraren arabera
hautatuko ditugu:
Biltegiratzea gogokoetan edo laster-marka sozial batean irudiak dituzten web-helbideak.
Kopiatzea ohar-blok sinple batean web-helbideak, eta argitzea artistaren izena eta artelanari buruzko informazioa.
Nahikoak izango dira hiru edo lau artelan adierazgarri erakustea geometria eta artea nola uztartzen diren jakinarazteko
ikasleei. Sarrerari denbora gehiago eskaini nahi izanez gero, erreferentziako web-orri gomendagarriak kontsultatzea gomendatzen
dugu.
Erreferentziako web-orri gomendagarriak:
- Geometría en todas partes:
http://poligonos2.blogspot.com/
Peruko Lehen Hezkuntzako ikastetxe bateko irakasle baten bloga, Kandinsky, Escher, Miró, Rayp, Otero eta Carreño artisten
argazkiak biltzen dituena. Animalien eta paisaien argazkiak ere biltzen ditu, besteak beste.
- “La geometría se hace arte” izeneko bideoa. "La Aventura del Saber" saioa, TVE-2 kateko hezkuntza-telebistakoa. “Más
por menos” matemakari buruzko seriea:
http://www.youtube.com/watch?v=ls53O75VVH8
Oso bideo ona, arte hispaniar-musulmana eta M.C. Escher margolaria hizpide duena. Gidoia eta errealizazioa: Antonio Pérez.
Poligono artistikoak (1h)
Ikasgelako talde guztiarekin ikusiko ditugu hautatutako artelanak eta adierazitako figura geometrikoak
hauteman eta deskribatuko ditugu.
Ikasleei esango diegu saguarekin edo arbel digitalaren arkatzarekin txandaka adierazteko artelaneko poligonoak.
Zenbait artelani buruz aritu ondoren, eta horiekin ohitu ondoren ikasleei esango diegu lan bat diseinatzeko
Gimp programarekin, eta poligono erregularrak eta irregularrak soilik erabilita diseinatzeko (baldintza gehiago jar daitezke;
esaterako, edukitzea gutxienez triangelu isoszele bat, trapezio bat, angelu zorrotz bat...).
Poligonoak marratzeko 1. jardueran erabilitako tresna berak erabil ditzakete.
| Neurketa-tresna
|
| Handitzeko tresna
|
| Bideak marrazteko tresna
|
| Arkatzaren tresna
|
Eta beste batzuk ere erabil ditzakete:
| Betetzeko tresna.
Kolore zehatz bat edo kolore-eredu bat.
|
| Kolore-hartzailearen tresna
|
Agian nahiago dute jatorrizko argazkiak erabili, eta, collage-teknikaren
antzera, beste figura batzuk erantsi irudian. Gogoan izan figurak kopiatu eta nahi adina aldiz itsats daitezkeela.