3. Jarduera: Bideo bidezko tutorialak sortzen
3. jarduera
Bideo bidezko tutorialak sortuko ditugu |
3.1. Gidoia prestatzea bideo bidezko tutorialerako |
|
|
3.2. Bideoa grabatzea |
3.3. Bideo bidezko tutorialak denon esku jartzea |
Prestatze-lanak |
Jing programa erabiltzen ohitzea |
Gidoi bat egitea. |
|
|
|
Ikasleekin lanean |
|
|
Gidoi bat garatzea (1h) |
1,2,3 grabatzen (’30) |
Egindako bideo bidezko tutorialak bateratzea (’30) |
3.1. Gidoia prestatzea bideo bidezko tutorialerako
Landuko ditugun
IKT GAITASUNAK *
| Beharko ditugun IKT MATERIALAK ETA BALIABIDEAK
|
Ikasgelan zenbait estrategia didaktiko aplikatzea, multimedia-formatuak erabiliz.
Periferikoekin zerikusia duten softwarea erabiltzea, horiek eskaintzen dituzten aukerei ahalik eta etekin gehien
aterata.
Produktibitate-tresnak erabiltzea zenbait motatako konponbideak sortzeko.
| |
Jing programa erabiltzen ohitzea
Zer da Jing?
Pantailak kapturatzeko programa bat da, bideo edo irudi gisa. TechSmith enpresak garatutakoa da, doako
bertsio bat eskaintzen du eta oso funtzionala da. Haren interfazea ingelesez bakarrik dago, baina erraz eta intuizioz erabiltzeko
modukoa da.
Haren webgune ofizialean deskargatzen da programa:http://www.jingproject.com/
Ikasleekin Jing programa erabiltzearen xedea ebaluazio-proposamen bat da, hau da, ikasleek, beren hitzak
erabiliz, unitatean ikasitako kontzeptuak beste haur batzuei azaltzen jakin behar dute: poligono bat nola identifikatu, poligonoen,
triangeluen eta laukien elementuak nola identifikatu eta horiek nola sailkatu. Horretarako, jada erabiltzen ohituta dauden
marrazteko Gimp programa erabiliz, pantailan elementuak marrazten edo adierazten ari diren bitartean, azalpena graba dezakete.
Ikasleekin lan hori egiten hasi aurretik, komeni da tresna erabiltzen eta bideo bidezko tutoriala sortzeko
erabiliko ditugun aukerak erabiltzen ohitzea.
1. urratsa. Jing programa deskargatzea eta instalatzea.
Programa deskargatzeko eta instalatzeko laguntzarik behar baduzu, kontsulta ezazu Aula Digital: Jing (Gela Digitala: Jing) prestakuntza tutoriala.
2. urratsa. Bideoa kapturatzea
Eguzkia da Jing programaren menuaren adierazgarri, eta nahi dugun pantailaren ertz batean kokatzen da.
Sagua eguzkiaren gainetik pasatuz gero, hiru aukera zabaltzen dira. Klik egingo dugu Capture (kapturatu) aukeran.
Ezer baino lehen, kapturatu nahi dugun pantaila-eremua hautatu behar dugu. Gure kasuan, argazkiak
erakusten duen Gimp programako sektorea hautatuko dugu. Programak bideo guztia grabatuko du, ekintza horretarako aukeratutako
tamainan eta pantailaren lekuan. Eremua zehazteko, klik bat egin behar dugu hasierako erpinen batean eta sagua arrastatu,
eskerreko botoia sakatuta dugula. Askatu amaitutakoan. Gero, ertzak erabat doitu ditzakegu, gida horien gainean jarrita sagua.
Ez da komeni oso eremu handia hautatzea, fitxategiak tamaina handiegia izan
ez dezan, ez eta oso zehatza hautatzea ere, irakurtzeko moduko tamainako izenburuko diapositibak erakutsi ahal izateko. Pantailaren
tamaina pixeletan neurtzen da, erreferentziako tamaina, nahikoa, 650 x 650 pixel da.
Pantailaren tamaina zehaztu ondoren, aukera gehiago zabalduko dira. Bideo bidezko tutorialerako
erabiliko ditugun funtzioak aztertuko ditugu.
|
1. |
Bideo bat kapturatu |
2. |
Kapturatuko den pantailaren eremua zehaztu |
3. |
Utzi |
4. |
Hautatutako eremuaren tamaina pixeletan |
|