IKT Kapsula-Tailerra 2. Maila
Poligonoak
2. Jarduera: poligonoen sailkapena eta arte poligonala
12separador_indice_X_de_N19
0%

2. Jarduera: poligonoen sailkapena eta arte poligonala

2. jarduera

Poligonoen sailkapena eta arte poligonala

2.1. Poligonoen sailkapena 2.2. Poligono artistikoak
Prestatze-lanak Eskema bat egitea poligonoak sailkatzeko   "Poligonoak artean" gaiari buruzko sarrera prestatzea.  
Ikasleekin lanean   Poligonoen, triangeluen eta laukien sailkapena   Poligonoekin sortzea

2.1. jarduera. Poligonoen sailkapena

Landuko ditugun

IKT GAITASUNAK *

Beharko ditugun IKT MATERIALAK ETA BALIABIDEAK

  • Ideiak kontzeptu-mapetan adieraztea, berariazko tresna informatikoak erabilita.

  • Arbel digitalaren (ADI edo proiektagailua eta ordenagailua) funtzionalitateak erabiltzea, ahozko azalpenei laguntzeko.

  • X-mind programa

  • Arbel digitala (ADI edo proiektagailua eta ordenagailua)

Eskema bat egitea poligonoak sailkatzeko

Ikasleekin batera poligonoak sailkatzeko egiteko, lehendabizi kontzeptu-mapa bat sortuko dugu, eta ikasleek ondorioak atera ahala osatuko dugu.

Eskema hori egiteko, kontzeptu-mapak osatzeko programa bat erabil dezakegu; esaterako, X-mind programa. Beste antzeko programaren bat edo testu-prozesadore baten marrazteko tresnak erabiltzen ohituta bazaudete, esaterako Writer (Openoffice), horiek ere erabil ditzakezue.

Logo XMind
Zer da XMind?

Erabilera libreko programa bat da, plataforma-mota guztietarako (Linux, Windows, Mac); eskemak eta kontzeptu-mapak erraz eta intuizioz egin ahal izateko pentsatutakoa da. Oraingoz, ingelesez, alemanez, txineraz eta japonieraz dago. Sortutako eskemak X-mind programaren webgunean parteka daitezke eta beste erabiltzaile batzuek sortutako eskemak berrerabil daitezke. Eskemak irudiak izango balira bezala, “pdf” formatuan, testu-prozesadore batean edo aurkezpen batean esporta daitezke.

Deskargatu Xmind programa http://www.xmind.net/ webgunetik.

1. urratsa. XMind programa deskargatzea eta instalatzea

Prozedura horretarako laguntzarik behar baduzu, Aula digital XMind (XMind Gela digital) prestakuntza-tutorialak jarraibideak emango dizkizu, urratsez urrats.

2. urratsa. Kontzeptu-mapa sortzea, poligonoen, triangeluen eta laukien sailkapenarekin.

Programa irekitzen denean, erabiltzeko prest dagoen fitxategi berri bat ageri da, eta, bertan, erdian, lehendabiziko laukia. XMind programak (“topic”) (gaia) izendatzen du lauki hori. Eskuinean zenbait leiho zabalduko dira, propietateak ezartzeko aukera ematen dutenak. Bi leiho nagusiak erabiliko ditugu.

XMind. Pantalla al iniciar al programa

1. Outline (eskema)

Leiho horretan, eskema grafikoa exekutatzen da testu gisa. Hor gaudela, testuak edita daitezke edo gaia mailaz alda daiteke.

2. Properties (propietateak)

Structure (egitura )

Egitura-zerrenda zabalduko da, eskemarako. Egitura irekiagoa nahi izanez gero, Map aukera hautatu dezakegu.

Gure eskemako gaiak automatikoki antolatuko dira, hautatutako egituraren arabera.

XMind. Estructuras para el esquema

Text (testua)

Testurako aukera guztiak ezartzen ditu: letra-tipoa, tamaina, etab.

XMind. Opciones de texto

Shape (forma)

Gaien forma eta kolorea ezartzen du.

XMind. Opciones de forma

Line (lerroa)

Lerro-motak, lerroen lodiera eta kolorea ezartzen du.

XMind. Opciones de línea

Lanaren nondik norakoan kokatu ondoren, XMind programaren funtzio hauek ezagutzea baino ez zaigu falta mapa sortzeko:

XMind. Herramientas del menú superior

1.

Gorde fitxategia

2.

Desegin eta berregin azken ekintza

Ctrl+Z eta Ctrl+Y teklak, hurrenez hurren, erabilita ere bai.

3.

Ezabatu gai bat

Ezabatu edo “Delete” tekla erabilita ere bai.

4.

Txertatu gai edo azpigai bat

Aukera horiek gaituta egon daitezen, lehen gaia aukeratu behar da berriaren erreferentzia izan dadin.

5.

Editatu gaiaren etiketa.

Gai bakoitzak etiketa txiki bat eduki dezake azalpenak emateko edo adibideak emateko.

Beste ekintza batzuk

Testu bat idazteko edo aldaketak egiteko

Testuaren gainean klik bikoitza eginez gero, editatzeko aukera gaituko da.

Gai bat nahi den lekura mugitu nahi izanez gero,

Sakatuta eduki “Alt” tekla, eta, aldi berean, klik bat eginda elementua nahi den lekura arrastatu.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko Menua (goitik beherako ordenean): ikastaroaren orrialde nagusiko ikonoa (home), hizki tamainuaren ikonoa, moduluaren inprimakiaren ikonoa, laguntzarako sarbidearen eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Barra materialen izena eta oraingo atalaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo-aurreko orrialdea).
  4. Edukiak.

Egilea:

Pau Casacuberta

Paradigma

Testuinguru jakin batean aukeran ageri daitezkeen elementuen multzoa.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives

KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Magdalena Garzón
  • EUSKARARA ITZULPENA: Eskola 2.0
  • MAKETAZIOA: Miquel Gordillo eta Maite Vílchez
tooltip_home
tooltip_lower
tooltip_higher
tooltip_ayuda
tooltip_pre
tooltip_next
tooltip_secciones
tooltip_no_visitable