IKT Kapsula-Tailerra 2. Maila
Poligonoak
3.1. Ariketa: tutorialerako gidoia prestatu
18separador_indice_X_de_N19
0%

3.1. Ariketa: tutorialerako gidoia prestatu

3.2. Gidoia garatzea (1h)

Lanaren nondik norakoak azaltzean, garrantzitsua da ikasleei jakinaraztea bideo bidezko tutorialak Interneten argitaratuko direla, beste haur batzuek ere haiek ikasitako kontzeptuak uler ditzaten. Proposamen hori egiteak badu arrazoirik, hain zuzen, bideo bidezko tutorial horietako bat edo bi entzun eta ikustea baliagarria da irakaslearen irakaskuntza osatzeko, eta zenbaitetan eskuragarriago daude eta erakargarriagoak dira. Lan horrek unitateari buruzko ebaluazioa egitearen funtzioa betetzeaz gain, Internet erabiltzen duten hispaniarrei eskaintzen diegun zerbitzu bat ere bada. Hortaz, horrek dakarren erantzukizunari eta konpromisoari buruz kontzientziatzea oso garrantzitsua da.

Komeni da bideo bidezko tutorial bat ikustea taldean, arbel digitala erabilita. Horretarako, gomendatutako webguneak kontsulta ditzakegu.

Gidoi bat prestatzeko ahalegin handia egin behar da, egoera aurreikusi egin behar delako, eta, halaber, ekintzak planifikatu egin behar direlako, hain zuzen, taula batean sistematizatuko ditugun ekintzak. Hortaz, lan hori egiteko ikasleek hainbat prozedura-gaitasun jarri behar dituzte abian, eta horiek finkatzea eta baloratzea ezinbestekoa da.

Ikasleak taldetan banatuko ditugu azalpen horiek emateko eta talde horietako bakoitzeko gai bat emango diegu: talde batzuek poligonoak identifikatu eta sailkatuko dituzte, beste batzuek triangeluak eta hirugarren batzuek laukiak.

Egin behar duten lana antolatzen laguntzeko, hiru galdera hauek egin ditzakegu: Nola identifika dezakegu poligono/triangelu/lauki bat?, zer elementu dituzte?, eta, nola sailkatzen dira?

Talde horietako bakoitzak, testu prozesadore bat erabilita, taula bat sortuko du pixkanaka-pixkanaka hura betetzeko: galdera horiei erantzuteko moduari buruzko deskribapena, beharko diren fitxategien eta programen zerrenda, eta, azkenik, pantailan erakusten diren mugimendu horietako bakoitza egin ahala irakurriko duten gidoiaren testua.

Bideoa osatzen duten zati bakoitzaren deskribapena egiteko beren hitzak erabil ditzaten bultzatu behar dira ikasleak. Deskribapena egin eta gero, guztion artean birpasatu egingo ditugu deskribapen horiek eta, hiztegiari eta metodologiari dagokionez, behar adina egokitzapen egingo ditugu. Lehen deskribapena amaitutzat hartu ondoren, bigarren zutabea osatzeari ekingo diogu beharrezkoak izango ditugun elementuekin. Horretarako, ikasleek ongi zehaztuko dute behar izango dituzten fitxategiak, irudiak eta testuak. Behar adina Gimp-eko eta testuko fitxategiak sortu ahal izango dituzte zehaztu ahala.

Bideo bidezko tutoriala nola egin zehaztuagoa izanik, une egokia da Jing programarekin proba bat egiteko.

1,2,3 grabatzen (‘30)

Dena aurreikusita eta planifikatuta dago, grabatzeko une aproposa da.

Ikasleei proposatuko diegu lehendabizi proba batzuk egiteko, lan-dinamirakein ohitu daitezen. Komeni da esatari-lanak txandaka egitea taldeko kideen artean, ahots desberdinak edukita bideoa atseginagoa izango baita.

Kide bakoitzak rol bat baino gehiago bete ahalko ditu: batek pantailak aldatzeko eta elementuak adierazteko sagua erabiltzen duen bitartean, beste batek esatari-lanak egin ahalko ditu, eta hirugarren batek adi egon beharko du behar beste etenaldi egiteko F8 tekla sakatuta. Irakurtzeko txandak antolatu beharko dituzte.

Oso garrantzitsua lehendabiziko probei adi erreparatzea eta horiek adi entzutea, akatsak hautemateko eta gidoian zuzenketak egiteko.

Erreferentziako web-orri gomendagarriak:

  • Matematikari buruzko bideoak Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzarako, Batxilergorako eta Goi-mailako Hezkuntzarako:

http://lasmatematicas.es

  • Bideo bidezko turorialak, Zaragozako Santiago Hernández Bigarren Hezkuntzako Institutuak egina:

http://www.iessantiagohernandez.com/index.php/video-tutoriales-educativos

  • Ikasleek egindako bideoa (ingelesez):

http://teachertube.com/viewVideo.php?video_id=3186&title=lead_kids_2

3.3. Bideo bidezko tutorialak denon esku jartzea (‘30)

Azken saioan, egindako bideo bidezko tutorialak bateratuko ditugu. Txandaka, talde bakoitzak nork bere bideoa aurkeztuko du eta ikasgelako ikasle guztiek produkzio bakoitzak dituen mugei eta lorpenei buruz egingo dute gogoeta. Produkzioak hobetzeko moduari buruzko iradokizunak elkarri ematera bultzatuko ditugu ikasleak.

Ikastetxeak webgunea baldin badu, edo ikasgelak webgunea baldin badu, egindako bideoak erantsiko dira horietan, nork bere izenburua, kredituak eta Screencast.com esteka duela. Posta elektronikoa erabilita edo ikasleek erabiltzen dituzten bestelako web-zerbitzuak (My spaces, Msn, Twitter, Facebook...) erabilita ere eman daitezke ezagutzera bideoak.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko Menua (goitik beherako ordenean): ikastaroaren orrialde nagusiko ikonoa (home), hizki tamainuaren ikonoa, moduluaren inprimakiaren ikonoa, laguntzarako sarbidearen eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Barra materialen izena eta oraingo atalaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo-aurreko orrialdea).
  4. Edukiak.

Egilea:

Pau Casacuberta

Paradigma

Testuinguru jakin batean aukeran ageri daitezkeen elementuen multzoa.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives

KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Magdalena Garzón
  • EUSKARARA ITZULPENA: Eskola 2.0
  • MAKETAZIOA: Miquel Gordillo eta Maite Vílchez
tooltip_home
tooltip_lower
tooltip_higher
tooltip_ayuda
tooltip_pre
tooltip_next
tooltip_secciones
tooltip_no_visitable