Ikasgelako programazioa
MAILA |
IRAKASGAIA |
GAIA |
IZENBURUA |
IRAUPENA |
Lehen Hezkuntzako 5. maila |
Hizkuntza |
Laburpena eta poster digitala |
Testu-ekoizpena: laburpenetik poster digitalera |
4 eta 6 saio bitartean |
UNITATE DIDAKTIKOAREN DESKRIBAPENA |
Azalpen-testu bat irakurri ondoren, ikasleek haren laburpen idatzia egingo dute, banakako
lanean. Ondoren, kideen arteko berrikuspena egingo dute, elkarrekin adostutako ikuspegi bat izateko. Laburpena poster digital
baten atala izango da. Posterrak, horrez gain, hautatutako gaiari buruzko irudiak eta bideoak izango ditu.
|
CURRICULUM-EDUKIAK |
- Laburpena (kontzeptua)
- Testu-laburpenak egitea (prozedura)
- Publizitate-kartela: egitura eta helburua (kontzeptua)
- Publizitate-kartelak egitea (prozedura)
- Informazioa bilatu eta biltzea (prozedura)
|
IKASKUNTZA-HELBURUAK |
- Azalpen-testuak irakurri eta ulertzea haren egiturari eta esanahi orokorrari erreparatuta.
- Lexiko espezifikoa zehaztasunez erabiltzea.
- Testu bateko paragrafo bakoitzeko ideia nagusiak identifikatzea eta haien laburpena egitea zatiak hitzez hitz kopiatu
gabe.
- Poster digital bat egitea, haren ezaugarriak eta helburua errespetatuz.
- Poster digital bat egiteak dakarren erantzukizuna aintzat hartzea, bai eta hartzaileengan duen eragina ere.
- Azalpen-testu bateko ideiak hauteman eta antolatzea.
- Aitortzea zer garrantzia duten alderdi grafikoek (letra-tamaina eta -tipoa, elementuen banaketa, multimedia-baliabideen
erabilera…) testuzko tipologiak (esaterako, multimedia-posterra) egiterakoan eta besteei erakusterakoan.
- Izaki bizidunen dibertsitatea aintzat hartzea, eta, bereziki, desagertzeko zorian dauden animaliena, eta natura-ingurunerako
eta giza ingurunerako dakarren aberastasuna ere aitortzea.
|
IKTko GAITASUN OROKORRAK* |
A2. Ingurune birtualetan moldatzea.
A3. Informazioa kudeatzea, sortzea eta ebaluatzea.
A4. Sortzaileak izatea eta berritzea.
A5. Mundu erreala ulertzea, esploratzea eta bertan moldatzen jakitea.
F2. IKTak erabiltzea informazioa bilatzeko, aukeratzeko eta aztertzeko.
F3. IKTak erabiltzea testu-informazioa prozesatzeko.
F5. IKTak erabiltzea multimedia-informazioa prozesatzeko.
C2. Jabetza intelektuala aintzat hartzea.
C3 Komunikazio elektronikoaren estiloak eta formak errespetatzea.
|
* “Eskola2.0” proposameneko IKT gaitasunei dagozkien itemak, Lehen Hezkuntzako 5. mailako ikasleentzat.
Lantegi honi erantsitako materialetatik aterata: Irakasleentzako eta ikasleentzako IKTko gaitasun-mapak: http://www.eskola20.org/prestakuntza/gaitasun_mapak.pdf.