Zientzia-, teknologia- eta osasun-kulturetako gaitasuna
-
Mundu fisikoko prozesuak ulertzea, eta espazioan eta denboran kokatzea.
-
Elementuak eta prozesuak lotzea.
-
Zuzeneko behaketak egitea, lortu nahi diren helburuak kontuan hartuta.
-
Galderak egitea, beharrezko den informazioa bilatzeko gida gisa.
-
Informazio kuantitatiboa eta kualitatiboa aurkitzea, lortzea, aztertzea eta adieraztea.
Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna
-
Hizkuntza erabiltzea ahoz nahiz idatziz komunikatzeko, errealitatea adierazteko, interpretatzeko eta ulertzeko,
eta jakintza sortzeko eta komunikatzeko.
-
Hiztegi espezifikoa zehaztasunez erabiltzea.
-
Azalpenak egitea, norentzat diren kontuan izanda.
-
Ulertuz irakurtzea, eta testuak eta irudiak ulertzen eta haietatik informazioa ateratzen laguntzen diguten inferentziak
egitea.
Informazioa tratatzeko gaitasuna eta gaitasun digitala
-
Informazioa lortzea eta lortu nahi ditugun helburuetatik abiatuta ezarritako irizpideekin kudeatzea.
-
Gure azalpenak ulergarri egiteko informazioa erabiltzea, eta egindako galderei erantzutea.
Autonomia eta iniziatiba edukitzeko gaitasuna
Ikasten ikasteko gaitasuna.
-
Teknikak garatzea arreta jartzeko, kontzentratzeko, oroimenerako, hizkuntzaren ulermenerako eta adierazpenerako,
lan intelektualerako, lortzera motibatzeko, talde-lanerako, autoebaluaziorako...
|
F2.1. Interneteko zerbitzuak erabiltzea (web-bilatzaileak eta beste
batzuk), informazioa bilatzeko (3,6).
F2.2. Interneteko zerbitzuak eta beste estrategia batzuk erabiltzea, informazioa hautatzeko eta
aztertzeko.
A1.3. IKT baliabide espezifikoak erabiltzea kideekin eta irakasleekin lankidetzan jarduteko, taldean
lan egiteko, kritikoki pentsatzeko eta arazoak konpontzeko.
A3.2.. Irakasleak proposatutako irizpideak aplikatzea informazio garrantzitsua aukeratzeko.
A5.1. Batez ere irudien eta soinuen bidez, benetako munduko gaiak esploratzeko eta/edo heldu baten
laguntzaz benetako arazo errazei heltzeko aukera ematen duten IKT baliabideak erabiltzea.
C2.3. Webean informazioa erabiltzeari dagokionez zer konbentzio dauden jakitea, egileak aitortzeko
eta iturriak behar bezala aipatzeko. |
-
Metodologia zientifikoetan (behaketa) barneratzeko aukera ematen dioten prozedurak eta trebetasunak ikasten ditu.
-
Talde-lanean parte hartzen du planifikatzean, eta egin beharreko zereginak antolatzen ditu lana gauzatzean, edota
hartutako ardurak eta konpromisoak betetzean, proposatutako helburuetatik abiatuta emaitza onak lortzeko.
|