2. Jarduera
Webquesta antolatzea
- WebQuestaren gaia erabakitzea, sustatu nahi diren curriculum-edukiekin bat etorriz, eta zer mailatarako izango
den kontuan hartuta.
Adibide gisa aurkeztu dugun Webquestean, Ingurunearen ezagueraren arlokoak dira curriculum-helburuak, Loredun landareak
gaikoak, eta Lehen Hezkuntzako 5. mailako ikasleentzat dira.
WebQuestaren zereginei buruzko artikulua (http://www.eduteka.org/Tema11.php)
kontsultatu ondoren, saiatu pentsatzen zein izango den zehazki ikasleei eskatuko zaien emaitza: pertsonaia baten elkarrizketa,
ekitaldi edo festa bati buruzko kazetari-kronika bat, bidaia baten ibilbidea, poster edo horma-irudi bat, irudi-album bat,
konparazio-txosten bat...
Adibidean, egin beharreko produktua landare-egutegi bat izango da.
- Sortuko den informazioaren eraldaketa zehaztea: ikasleek diseinatu egin beharko dute, erabaki, aurreikusi,
epaitu, ebatzi...
Gogoan izan Webquestek goi-mailako pentsamendu-trebetasunak martxan jartzeko eskatzen dietela ikasleei.
Adibidean, zenbait landareren ereingarai eta loraldiari buruzko informazioa ikertu, hautatu eta diseinatu beharko dute.
- Ikasleek izango dituzten rolak zehaztea
Adibideko Webquestean, honako lan hauek sartzen dira: ikerketa-lanak (kide guztiek egin beharrekoak), irudiak bilatzea
edo argazki digitalak egitea, denborak eta epeak antolatzea, egutegiaren diseinu artistikoa egitea eta bertsio digitala inprimatzea
edo egitea. Beraz, banakako edo taldeko zereginak bereiz ditzakegu:
- Zereginak antolatzea, denborak planifikatzea (Idazkaria / kide bat)
- Loredun landareen ezaugarriei buruzko informazioa bilatzea (ikertzailea / guztiak)
- Loredun landareen argazkiak ateratzea (argazkilaria / kide bat edo gehiago)
- Aurkeztu den kontsignako ezaugarriak betetzen dituzten loreak aukeratzea (agertzen diren hilabetean loratzea, edo
hilabete horretan ereitea) urteko hilabete bakoitzerako (editorea / guztiak)
- Aurkeztu den kontsignaren araberako diseinua egitea (hilabete bakoitzak garai horretan loratzen den lore bat edo hilabete
horretan ereiten den lore bat izan behar du) (arte-diseinatzailea / kide bat edo gehiago)
- Proposatutako landare-egutegiaren bertsio digitala egitea (diseinatzaile digitala / kide bat edo bi, edo elkarrekin
egitea linean, segidan...)
- Azken berrikuspena eta ondorioak (guztiak)
- Lana epearen barruan eta baldintza egokietan ematen dela ziurtatzea (idazkaria)
Hor izango duzu dagoeneko gaiaren, zereginen eta prozesuaren ideia orokorra, bai eta ikasleengandik espero denaren ideia
orokorra ere. Orain lotura egokiak bilatuko dituzu.