3. Jarduera
Beharrezko diren baliabideak bilatzea
Irakasleak aukeratuko du ikasleek zer webgune kontsultatuko dituzten kontsigna ebazteko.
Webgune baten fidagarritasuna ebaluatzea ez da beti erraza izaten; gure aukeraketaren bidez, gure irizpideak
ere adieraziko dizkiegu ikasleei. Horregatik, garrantzitsua da irizpideak argi edukitzea, eta azaldu ahal izatea. Orain Interneteko
hezkuntza-guneak eta -baliabideak ebaluatzeko baliagarri izan daitezkeen adierazle batzuk proposatuko dizkizuegu. Kasu bakoitzean,
honako hauek aurkezten dira: adierazlearen deskribapen bat, zer helburu betetzen duen eta ebaluazioa orientatzeko galdera
batzuk.
Hona hemen adierazleak:
- autoritatea,
- eguneratzea,
- nabigagarritasuna,
- antolaketa,
- edukien aukeraketa,
- irakurgarritasuna,
- hartzailearentzat egokia izatea,
Autoritatea
Deskribapena
| Autoritatea webgunearen arduradunak -pertsona bat, helburu jakin baterako bildu den pertsona-talde
bat edota erakunde bat izan daiteke-, ospeak eta erabilitako iturriek ematen diote.
|
Helburua
| Aukeratutako baliabide eta guneek arlo zientifiko eta akademikoetako iturri fidagarri, espezifiko,
eguneratu eta aitortuetatik datozen edukiak eta informazioa edukitzea.
|
Galderak
| Argi al dago nor den gunearen arduraduna edo nor diren gunearen arduradunak?
- Hala badagokio, zehazten al da gunea sustatzen duen erakundearen helburua?
- Arduradunek -pertsona edo erakunde publikoak, pribatuak, komertzialak, hezkuntzakoak...- ospea al dute jorratutako
gaian?
- Egiazkoa al da gune honetako informazioa?
- Jaso al du sari edo aitorpenik guneak?
- Bisita asko edukitzen al ditu?
|
Eguneratzea
Deskribapena
|
Eguneratzea hauekin lotuta egon daiteke:
- Aldian-aldian baliabide berriak gehitzea.
- Gaiari buruzko ekarpen berriak agertzean direnean, baliabideak eta datuak aldatzea.
Parametro onargarria izaten da gunearen azken eguneratzea kontsulta-data baino hilabete batzuk lehenago
bakarrik egin izana, baina zabal daiteke irizpidea kasuaren arabera.
|
Helburua
|
Baliozko informazio eguneratua duten guneak eta baliabideak identifikatzea.
|
Galderak
|
- Argi adierazita al dago eguneratze-data?
- Noiz egin zen azken eguneratzea?
- Aipamen esplizitu batez gain, ba al dago informazioa eguneratuta dagoela adierazten duen beste ezer?
|
Nabigagarritasuna
Deskribapena
|
Erabiltzaileari gunearen barruan kokatzeko eta mugitzeko ematen zaion erraztasuna da. Alderdi hori
bereziki garrantzitsua izango da ikasleei webgunean bere kasa nabigatzen utzi behar badiegu.
|
Helburua
|
Aukeratzen diren webguneek osagaiak, gaiak, zerbitzuak eta bestelako baliabideak argi eta era antolatuan
egituratuta edukitzea, eta erabiltzaileari erraztasunak ematea nabigazio osoan zehar orienta dadin.
|
Galderak
|
- Ba al du gunearen maparik?
- Azkar identifika al daiteke bisitatu nahi den orria? Erraz eta zuzenean irits al daiteke orrira?
- Argi adierazita al dago une bakoitzean nabigatzen ari garen orriaren izena?
- Loturaren bat al du beste orrietatik hasierako orrira?
- Erraz itzul al gaitezke dagoeneko bisitatu dugun orri batera?
- Erraz identifika al daitezke loturak?
- Irizpide argiren bat erabiliz taldekatzen al dira loturak?
- Ikonoek argi adierazten al dute zertarako diren?
|
Antolaketa
Deskribapena
|
Espero da gunea logikoki antolatuta egotea, eta informazio-zati bakoitza gainerakoekin lotuta
egotea. Kontuan hartuko da antolaketa-tresnak egotea, adibidez, aurkibideak, eskemak, izenburuak...
|
Helburua
|
Aukeratzen diren guneek edukiak eta tresnak era egokian antolatuta aurkeztea, sekuentzia argi eta
logiko batekin, eta izenburu, azpiizenburu eta ikonoek funtzio didaktiko gehigarri bat betetzea kontsultarako eta esploraziorako.
|
Galderak
|
- Izenburuak, goiburuak edo kapituluak al ditu?
- Egokiak dira, edo, alderantziz, gehiegizkoak, ilunak eta nahasgarriak?
- Adierazitako gaiari buruzko informazioa osaturik al dago?
- Informazioa logikoki antolatuta al dago?
- Ba al dago antolatzeko tresnarik (aurkibideak, eskemak...)?
|
Edukien aukeraketa
Deskribapena
|
Proposamena da guneko edukiek zaintzea diziplina-eremu edo jakintza-arlo bateko gai, topiko edo
teoria bati emandako trataera eta ikuspegia.
|
Helburua
|
Identifikatzen diren guneek eta baliabideek baliozko edukiak izatea, sendoak, garrantzitsuak hartzaileen
maila eta ezaugarrietarako, eta hizkuntza eta komunikazio idatzia eta grafikoa era egokian erabiltzea.
|
Galderak
|
- Zehatza al da ematen duen informazioa?
- Argi aurkezten al du informazioa?
- Garrantzitsua al da informazioa?
- Koherentzia al dago proposatutako helburuen, edukien eta prozeduren artean?
- Koherentzia al dago testuaren, irudiaren eta soinuaren artean?
- Zabaltzen al da informazioa?
- Sakontasunez landu al da gaia?
- Informazioa akats gramatikalik eta ortografikorik gabea al da? Modu koherente eta finkoan aurkezten al da guneko orri
guztietan zehar?
|
Irakurgarritasuna
Deskribapena
|
Irakurgarria izateko, koloreak, tamainak, letra-tipoak, atzealdeak eta ilustrazioak ongi konbinatuta
egon behar dute, pantailan irakurri ahal izan dadin, eta era egoki eta erakargarrian nabigatu ahal izan dadin.
|
Helburua
|
Identifikatzen diren guneak eta baliabideak erraz irakurri ahal izatea eta nabigatzeko errazak
izatea, eta osagai eta baliabide tipografiko eta ikonografikoek balio didaktikoa eta estetikoa gehitzea eskainitako edukiei.
|
Galderak
|
- Egokia al da erabilitako letra-tamaina?
- Atzealdeko irudiak kontraste ona egiten al du letra-tipoarekin?
- Testua eta grafikoak pilatuta al daude?
- Orriak luzeegiak dira edo gehiegi kargatuta daude?
|
Hartzailearentzat egokia izatea
Deskribapena
|
Webguneak helburutzat dituen Interneteko erabiltzaileak dira hartzaileak (haurrak, irakasleak,
familiak...)
|
Helburua
|
Aurkezten den edukia haren hartzailearentzat egokia dela ziurtatzea.
|
Galderak
|
- Haurrentzako gune baten kasuan, informazioa egokia al da garapen kognitiboaren ikuspuntutik?
- Hiztegia, hizkuntza, kontzeptuak, egokiak al dira aurreikusitako hartzailearentzat?
|
Irakasleak aukeratutako baliabideak Webquestaren "baliabideak" atalera gehituko dira.
Orain Webquesta idazteko behar den guztia duzu. Gogoan izan jardueraren idazketa
guztia ikasleentzat dela, ez dela gelako programazio bat.