3. Mailako IKT KAPSULA - LANTEGIA
Webquest
3. Jarduera
13separador_indice_X_de_N23
0%

3. Jarduera

Beharrezko diren baliabideak bilatzea

Irakasleak aukeratuko du ikasleek zer webgune kontsultatuko dituzten kontsigna ebazteko.

Webgune baten fidagarritasuna ebaluatzea ez da beti erraza izaten; gure aukeraketaren bidez, gure irizpideak ere adieraziko dizkiegu ikasleei. Horregatik, garrantzitsua da irizpideak argi edukitzea, eta azaldu ahal izatea. Orain Interneteko hezkuntza-guneak eta -baliabideak ebaluatzeko baliagarri izan daitezkeen adierazle batzuk proposatuko dizkizuegu. Kasu bakoitzean, honako hauek aurkezten dira: adierazlearen deskribapen bat, zer helburu betetzen duen eta ebaluazioa orientatzeko galdera batzuk.

Hona hemen adierazleak:

  • autoritatea,
  • eguneratzea,
  • nabigagarritasuna,
  • antolaketa,
  • edukien aukeraketa,
  • irakurgarritasuna,
  • hartzailearentzat egokia izatea,

Autoritatea

Deskribapena

Autoritatea webgunearen arduradunak -pertsona bat, helburu jakin baterako bildu den pertsona-talde bat edota erakunde bat izan daiteke-, ospeak eta erabilitako iturriek ematen diote.

Helburua

Aukeratutako baliabide eta guneek arlo zientifiko eta akademikoetako iturri fidagarri, espezifiko, eguneratu eta aitortuetatik datozen edukiak eta informazioa edukitzea.

Galderak
Argi al dago nor den gunearen arduraduna edo nor diren gunearen arduradunak?
  • Hala badagokio, zehazten al da gunea sustatzen duen erakundearen helburua?
  • Arduradunek -pertsona edo erakunde publikoak, pribatuak, komertzialak, hezkuntzakoak...- ospea al dute jorratutako gaian?
  • Egiazkoa al da gune honetako informazioa?
  • Jaso al du sari edo aitorpenik guneak?
  • Bisita asko edukitzen al ditu?

Eguneratzea

Deskribapena

Eguneratzea hauekin lotuta egon daiteke:

  • Aldian-aldian baliabide berriak gehitzea.
  • Gaiari buruzko ekarpen berriak agertzean direnean, baliabideak eta datuak aldatzea.

Parametro onargarria izaten da gunearen azken eguneratzea kontsulta-data baino hilabete batzuk lehenago bakarrik egin izana, baina zabal daiteke irizpidea kasuaren arabera.

Helburua

Baliozko informazio eguneratua duten guneak eta baliabideak identifikatzea.

Galderak
  • Argi adierazita al dago eguneratze-data?
  • Noiz egin zen azken eguneratzea?
  • Aipamen esplizitu batez gain, ba al dago informazioa eguneratuta dagoela adierazten duen beste ezer?

Nabigagarritasuna

Deskribapena

Erabiltzaileari gunearen barruan kokatzeko eta mugitzeko ematen zaion erraztasuna da. Alderdi hori bereziki garrantzitsua izango da ikasleei webgunean bere kasa nabigatzen utzi behar badiegu.

Helburua

Aukeratzen diren webguneek osagaiak, gaiak, zerbitzuak eta bestelako baliabideak argi eta era antolatuan egituratuta edukitzea, eta erabiltzaileari erraztasunak ematea nabigazio osoan zehar orienta dadin.

Galderak
  • Ba al du gunearen maparik?
  • Azkar identifika al daiteke bisitatu nahi den orria? Erraz eta zuzenean irits al daiteke orrira?
  • Argi adierazita al dago une bakoitzean nabigatzen ari garen orriaren izena?
  • Loturaren bat al du beste orrietatik hasierako orrira?
  • Erraz itzul al gaitezke dagoeneko bisitatu dugun orri batera?
  • Erraz identifika al daitezke loturak?
  • Irizpide argiren bat erabiliz taldekatzen al dira loturak?
  • Ikonoek argi adierazten al dute zertarako diren?

Antolaketa

Deskribapena

Espero da gunea logikoki antolatuta egotea, eta informazio-zati bakoitza gainerakoekin lotuta egotea. Kontuan hartuko da antolaketa-tresnak egotea, adibidez, aurkibideak, eskemak, izenburuak...

Helburua

Aukeratzen diren guneek edukiak eta tresnak era egokian antolatuta aurkeztea, sekuentzia argi eta logiko batekin, eta izenburu, azpiizenburu eta ikonoek funtzio didaktiko gehigarri bat betetzea kontsultarako eta esploraziorako.

Galderak
  • Izenburuak, goiburuak edo kapituluak al ditu?
  • Egokiak dira, edo, alderantziz, gehiegizkoak, ilunak eta nahasgarriak?
  • Adierazitako gaiari buruzko informazioa osaturik al dago?
  • Informazioa logikoki antolatuta al dago?
  • Ba al dago antolatzeko tresnarik (aurkibideak, eskemak...)?

Edukien aukeraketa

Deskribapena

Proposamena da guneko edukiek zaintzea diziplina-eremu edo jakintza-arlo bateko gai, topiko edo teoria bati emandako trataera eta ikuspegia.

Helburua

Identifikatzen diren guneek eta baliabideek baliozko edukiak izatea, sendoak, garrantzitsuak hartzaileen maila eta ezaugarrietarako, eta hizkuntza eta komunikazio idatzia eta grafikoa era egokian erabiltzea.

Galderak
  • Zehatza al da ematen duen informazioa?
  • Argi aurkezten al du informazioa?
  • Garrantzitsua al da informazioa?
  • Koherentzia al dago proposatutako helburuen, edukien eta prozeduren artean?
  • Koherentzia al dago testuaren, irudiaren eta soinuaren artean?
  • Zabaltzen al da informazioa?
  • Sakontasunez landu al da gaia?
  • Informazioa akats gramatikalik eta ortografikorik gabea al da? Modu koherente eta finkoan aurkezten al da guneko orri guztietan zehar?

Irakurgarritasuna

Deskribapena

Irakurgarria izateko, koloreak, tamainak, letra-tipoak, atzealdeak eta ilustrazioak ongi konbinatuta egon behar dute, pantailan irakurri ahal izan dadin, eta era egoki eta erakargarrian nabigatu ahal izan dadin.

Helburua

Identifikatzen diren guneak eta baliabideak erraz irakurri ahal izatea eta nabigatzeko errazak izatea, eta osagai eta baliabide tipografiko eta ikonografikoek balio didaktikoa eta estetikoa gehitzea eskainitako edukiei.

Galderak
  • Egokia al da erabilitako letra-tamaina?
  • Atzealdeko irudiak kontraste ona egiten al du letra-tipoarekin?
  • Testua eta grafikoak pilatuta al daude?
  • Orriak luzeegiak dira edo gehiegi kargatuta daude?

Hartzailearentzat egokia izatea

Deskribapena

Webguneak helburutzat dituen Interneteko erabiltzaileak dira hartzaileak (haurrak, irakasleak, familiak...)

Helburua

Aurkezten den edukia haren hartzailearentzat egokia dela ziurtatzea.

Galderak
  • Haurrentzako gune baten kasuan, informazioa egokia al da garapen kognitiboaren ikuspuntutik?
  • Hiztegia, hizkuntza, kontzeptuak, egokiak al dira aurreikusitako hartzailearentzat?

Irakasleak aukeratutako baliabideak Webquestaren "baliabideak" atalera gehituko dira.

Orain Webquesta idazteko behar den guztia duzu. Gogoan izan jardueraren idazketa guztia ikasleentzat dela, ez dela gelako programazio bat.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko Menua (goitik beherako ordenean): ikastaroaren orrialde nagusiko ikonoa (home), hizki tamainuaren ikonoa, moduluaren inprimakiaren ikonoa, laguntzarako sarbidearen eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Barra materialen izena eta oraingo atalaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo-aurreko orrialdea).
  4. Edukiak.

Egilea:

Pau Casacuberta

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives

KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Soledad Garzón
  • EUSKARARA ITZULPENA: Eskola 2.0
  • MAKETAZIOA: Miquel Gordillo eta Maite Vílchez
tooltip_home
tooltip_lower
tooltip_higher
tooltip_ayuda
tooltip_pre
tooltip_next
tooltip_secciones
tooltip_no_visitable