IKT KAPSULA-LANTEGIA 2. MAILA
Zerbitzuen sektorea
IKT jarduera kurrikularraren programazioa
20 de 20
0%

IKT jarduera kurrikularraren programazioa

MAILA

IRAKASGAIA

GAIA

IZENBURUA

IRAUPENA

Lehen Hezkuntzako 5. maila

INGURUNEAREN EZAGUERA

Jarduera ekonomikoak: Hirugarren sektorea

Gaur egungo zerbitzuak

ordubeteko 6 saio

UNITATE DIDAKTIKOAREN DESKRIBAPENA

Jarduera ekonomikoei buruzko elkarrizketak eta debateak egin ondoren, ikasleek, talde-lanean eta irakaslearen laguntzarekin, hiru sektoreei buruzko mapa kontzeptual bat egingo dute, lehen eta bigarren sektoreko aurrezagutzak gogoratuz. Jarraian, ikasleek, banaka, mapa kontzeptuala osatuko dute, hirugarren sektoreko ezaugarriak gehituz. Eskaintzen diren zerbitzuak ikertuko dituzte, hirugarren sektoreak norberaren komunitatearen erakusten dituen jarduera ekonomikoak nabarmenduz. Ondoren, talde txikietan bilduta, aukeratutako zerbitzu bati buruzko informazioa idatzi eta grabatuko dute audio-formatuan, eta Woices zerbitzuan geoerreferentziatuko dute. Azkenik, turismoarekin lotutako jarduera ekonomikoen testuinguruan, audio-gida bat egingo dute Woices zerbitzua baliatuz, eta norberaren herrian interes turistikoa duten lekuak ezagutzeko ibilbide bat proposatuko dute.

CURRICULUM-EDUKIAK

IKASKUNTZA-HELBURUAK

IKT-EI BURUZKO GAITASUN OROKORRAK

  • Hirugarren sektoreko jarduerak (edukia).

  • Pertsonei emandako zerbitzuak (edukia).

  • Hirugarren sektoreko zerbitzuen analisia (prozedura).

  • Hirugarren sektoreko jardueren ezaugarriak identifikatu eta aztertzea.

  • Zerbitzuak sailkatzea.

  • Herrian pertsonei ematen zaizkien zerbitzuak ikertzea.

  • Turismoarekin lotutako zerbitzu bat eskaintzea.

A1. Komunikatzea eta elkarri laguntzea.

A2. Ingurune birtualetan lantzea.

A3. Informazioa sortzea, kudeatzea eta baloratzea.

A5. Mundu erreala ulertu, ikertu eta bertan mugitzea.

F3. IKTak erabiltzea testu-informazioak prozesatzeko.

F5. IKTak erabiltzea multimedia-informazioak prozesatzeko.

C3. Komunikazio elektronikoaren estiloak eta formak errespetatzea.

ARIKETEN deskribapena

ARLOAREN berariazko GAITASUNAK

Berariazko IKT* GAITASUNAK

EBALUAZIO-IRIZPIDEAK

1. ariketa – Jarduera ekonomikoak

Jarduera ekonomikoei buruzko elkarrizketak eta debateak egin ondoren, ikasleek, talde-lanean eta irakaslearen laguntzarekin, hiru sektoreei buruzko mapa kontzeptual bat egingo dute, lehen eta bigarren sektoreko aurrezagutzak gogoratuz. Jarraian, ikasleek, banaka, mapa kontzeptuala osatuko dute, hirugarren sektoreko ezaugarriak gehituz.

Ingurune fisikoa ezagutu eta harekin elkarreragiteko gaitasuna

  • Gizakien presentziak ingurunean duen eraginaz ohartzea, gizakien asentamenduak eta jarduerak ikustea eta paisaian eragiten dituzten aldaketez jabetzea.

Ikasten ikasteko gaitasuna

  • Estrategiak lantzea, gauzak ikasteko, antolatzeko, gauzak memoriaz ikasteko eta informazioa berreskuratzeko: laburpenak, eskemak edo mapa kontzeptualak.

A1.1. Lankidetzarako aukera ematen duten IKT baliabideak erabiltzea, kontzeptuak argitzeko eta ikaslearen gertukoak diren arazo errazak identifikatu eta haientzat konponbideak aztertzeko.

A2.1. Ingurune birtualak erabiltzen hastea, haietan egin daitezkeen oinarrizko eragiketak deskubritu ditzaten.

A3.3. Informazioa bilatu, hautatu eta sailkatzea, informazio-iturrien baliozkotasunari buruzko kanpo-irizpideak erabiliz.

 

  • Taldeko hausnarketetan parte hartzen du, ideiak eta adibideak emanez.

  • Jarduera ekonomiko bakoitzari dagokion sektorea bereizten du.

  • Zuzen eta argi egituratzen eta sailkatzen du informazioa mapa kontzeptualen bidez.

  • Ingurune berrietan kokatzen da (XMind programa), eta baliabide informatiko horrekin mapa kontzeptual bat sortzeko egin behar diren oinarrizko eragiketan egiten ditu.

2. ariketa – Zerbitzuak

Ikasleek, lan-taldetan bilduta, beren komunitatean ematen diren udal-zerbitzuak ikertzen dituzte. Aukeratutako zerbitzuari buruzko informazioa idazten dute eta audio-formatuan grabatzen, beste pertsona batzuei emateko haien berri. Sortutako audioa geoerreferentziatu egingo da, Woices web-zerbitzua erabiliz, eta web horretan eskuragarri dauden "oihartzunekin" batera gordeko da.

Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna

  • Mota askotako testuak ulertzea. Testu antolatu, koherente eta ondo lotuak idaztea, gaiari dagozkion hitz espezifikoak erabiliz.

Informazioaren trataerarako gaitasuna eta gaitasun digitala

  • Euskarri askotan ematen den informazioa bilatu, interpretatu, aukeratu eta antolatzea, testuen tratamendu digitala eginez eta Interneten bilaketa gidatuak eginez.

A1.3. Berariazko IKT baliabidea erabiltzea, ikaskideekin eta irakasleekin lan egiteko, taldean lan egiteko, ikuspegi kritikoz pentsatzeko eta arazoak konpontzeko (1,3,4,6,7).

A3.2. Hirugarren pertsonak zehaztutako irizpideak baliatzea informazio garrantzitsua hautatzeko.

A2.1. Ingurune birtualak erabiltzen hastea, haietan egin daitezkeen oinarrizko eragiketak deskubritu ditzaten.

A5.1. IKT baliabideak erabiltzea, batik bat irudiak eta soinuak, mundu errealeko gaiak ikertzeko helduren baten laguntzarekin.

F3.1. Testuak prozesatzeko oinarrizko eragiketak egitea.

F5.1. Oinarrizko eragiketak egitea multimedia-edukiekin.

C3.2. Norberaren ideiak eta pentsamenduak errespetuz komunikatzea eta errespetuz jokatzea beste pertsona batzuei buruz ematen dituen iritzietan, bai sarean, bai saretik kanpo.

 

  • Egin beharreko lanaren helburua lortzeko egokienak diren informazioak hautatzen ditu.

  • Informazio ulergarria ematen duen paragrafo bat idazteko gai da, mezuaren hartzaileei egokitua.

  • Ozen irakurtzean, esateko modua eta intonazioa zaintzen ditu.

  • Beste batzuekin lan egiten du "oihartzunak" sortzen.

3. ariketa – Turismoa

Turismo-jarduerei buruzko lana egin behar dutela finkatu ondoren, beren komunitatean interes turistikokoak diren lekuei buruzko ikerketa egingo dute ikasleek, leku horietako baten deskribapena egingo dute beren adineko haurrentzat, eta audio-gida bat prestatuko dute Woices zerbitzuan, ikasgelan ikertu diren lekuetatik ibilbide bat egiteko.

Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna

  • Mota askotako testuak ulertzea. Testu antolatu, koherente eta ondo lotuak idaztea, gaiari dagozkion hitz espezifikoak erabiliz.

Informazioaren trataerarako gaitasuna eta gaitasun digitala

  • Euskarri askotan ematen den informazioa bilatu, interpretatu, aukeratu eta antolatzea, testuen tratamendu digitala eginez eta Interneten bilaketa gidatuak eginez.

Arte eta kulturarako gaitasuna

  • Kultura-adierazpenak ezagutzea, haien aniztasuna balioestea eta kultura-ondarearen parte diren adierazpenak identifikatzea.

A3.2.. Hirugarren pertsonak zehaztutako irizpideak baliatzea informazio garrantzitsua hautatzeko.

A5.1. IKT baliabideak erabiltzea, batik bat irudiak eta soinuak, mundu errealeko gaiak ikertzeko eta/edo egiazko arazo sinpleak konpontzen saiatzeko helduren baten laguntzarekin.

F3.1. Testuak prozesatzeko oinarrizko eragiketak egitea.

F5.1. Oinarrizko eragiketak egitea multimedia-edukiekin.

C3.2. Norberaren ideiak eta pentsamenduak errespetuz komunikatzea eta errespetuz jokatzea beste pertsona batzuei buruz ematen dituen iritzietan, bai sarean, bai saretik kanpo.

 

  • Informazioa hautatzen du, aukeratutako lekuari buruzko informazioak sortzen dion interesaren arabera.

  • Lortutako datuetatik abiatuta, informazio turistikoa sortzen du, informazio horren hartzaileentzat interesgarria izan badaiteke.

  • Ozen irakurtzean, esateko modua eta intonazioa zaintzen ditu.

  • Ikertutako lekuetara joateko ibilbide bat planifikatzen du, guztien artean adostutako irizpide bat aintzat hartuz.

* “Eskola 2.0” proposameneko itemak, IKT gaitasunei buruzkoa, Lehen Hezkuntzako 5. mailako ikasleentzat. Lantegi honi erantsitako materialetatik hartua: IKT gaitasunen mapa ikasleentzat.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko menua (goitik behera): ikastaroaren orrialde nagusiaren ikonoa (home), letra-tipoaren tamainaren ikonoa, modulua inprimatzeko ikonoa, laguntzarako sarrerako ikonoa eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Materialaren izena eta egungo atalaren izenburua duen barra.
  3. Nabigazio-geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukiarentzako lekua.

Sortzailea:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives

KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Marta Mallarach
  • EUSKARARA ITZULPENA: Eskola 2.0
  • MAKETAZIOA: Miquel Gordillo eta Maite Vílchez
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest