Erabilera adibideak
Ezabatu
Tekla: |
E |
Tresna-barra: |
|
Kurtsorea: |
|
Ezabatzeko tresnak beste marrazketa-programa batzuekiko zertxobait desberdin funtzionatzen
du. SketchUp-en marraketak ezabatzen ditugu soilik, ez azalerak. Horiek automatikoki desagertzen dira irudiaren perimetroa
ixten duten lerroetako bat ezabatzean.
Tresna horren bidez, era berean, irudi baten perimetroa ezkuta dezakegu ezabatu gabe ([maiuskula]
+ klik). Hortaz, azalera oraindik bistaratu egingo da.
Laburbilduz:
-
Ezabatu: Marraketa bat (segmentua/zirkunferentzia/arkua) ezabatzeko, saguaren ezkerreko
botoiari sakatuta eutsiko diogu eta, kurtsorearen bidez, ezabatu nahi ditugun elementua edo elementuak hautatuko ditugu. Saguaren
botoia askatzean, horiek desagertu egingo dira.
-
Ezkutatu: Marraketa ezkutatzeko, lehen bezala egingo dugu, baina, orduan ez bezala,
teklatuko maiuskula teklari sakatuta eutsiko diogu.
Tiratu/Bultzatu - 3Daren magia
Tekla: |
P |
Tresna-barra: |
|
Kurtsorea: |
|
Tresna honek hiru dimentsiotan marrazteko aukera ematen digu.
- Hura erabiltzeko, azalera planokide bat marraztuko dugu dagoeneko ikasi ditugun metodoetako edozein erabilita:
-
Jarraian, tiratu/bultzatu tresna erabiliko dugu (‘P’ letra),
karratuaren gainean klik egingo dugu eta, ezkerreko botoia sakatuta dugula, kurtsorea gorantz mugituko dugu. Nahi dugun distantzian
gaudenean (metodo librea), botoia askatuko dugu eta irudia amaituta izango dugu.
-
Hautabide gisa, saguaren ezkerreko botoiari sakatuta eusten diogun bitartean, nahi dugun luzera idatzi
eta Sartu saka dezakegu (neurrirako metodoa):
1 metro kubikoko kubo bat eraiki dugu, 1 metroko karratu batetik abiatuta.
Orain, demagun kuboaren ondoan altuera bereko zilindro bat gehitu nahi dugula. Hori egiteko, ondoko urratsak emango ditugu:
1.- 0,5 metroko erradioko zirkulu bat marraztuko dugu: |
|
2.- Tiratu/Bultzatu tresna erabilita, zirkuluari goialdetik tira egingo diogu: |
|
3.- Saguaren botoia askatu gabe, kurtsorea ezkerralderantz desplazatuko dugu kuboaren goiko aurpegira. SketchUpi
adieraziko diogu zilindroaren goiko aurpegia kuboarenarekin lerrokatuta egotea nahi dugula eta botoia askatuko dugu ekintza
amaitzeko: |
|
- Gainera, oinarrizko irudiak konbina ditzakegu beste konplexuago batzuk sortzeko. Saia gaitezen kuboaren aurreko aurpegian
zirkulu bat marrazten:
- Orain, zirkuluari tira egingo diogu eta zilindro bihurtuko dugu:
- Era berean, zirkuluari “bultza egin” diezaiokegu. Horrela, kuboan hutsune bat egingo dugu: