iTAlC ikasgelan erabiltzeko jarraibideak
Hurrengo atalean, “Descripción
y funcionalidades principales” (Deskribapena eta funtzio nagusiak), xehetasunez azaltzen dira i
TALC programako tresna-barraren aukerak eta menuak. Monitorizazioko, kontrolerako eta euskarri izateko softwarea
denez, nekeza da, aurrez adierazi direnez gain, bestelako erabilera-adibideak lantzea. Halaber, adieraziko dugu zer kasutan
izan daitekeen baliagarria i TALC programa, eta haren erabilera aplikatuaren adibide
bat aurkeztuko dugu.
Besteak beste, kasu hauetan erabil daiteke, i TALC programa:
-
Bere pantaila erakuts dezake irakasleak ikasleen ordenagailuetan, azaltzeko nola egiten den ariketa
bat software jakin batekin; esaterako, formula konplexu baten egitura azal dezake CALC kalkulu-orri batean.
-
Lantalde baten barruan, ordenagailuaren pantaila konparti daiteke, kide guztiei erakusteko nola jasotzen
diren ideia-jasa baten ideiak edo nola egiten den bilera bateko akta, pertsona guztien ekarpenak jasotzen direla ziurtatzeko.
-
Ikaslearen ordenagailuaren kontrola har dezake irakasleak, ariketaren bat egiten laguntzeko urrutitik
ikasleari eta urratsez urrats azaltzeko nola egin behar den hura. Ikasleak ordenagailuko pantailan ikusiko du nola irakasleak
elkarreraginean diharduen bere ordenagailuarekin.
-
Ordenagailu maisuak (irakaslearenak) ikasleen lana monitorizatzeko aukera izango du. Zer egiten du?
Ikasle bakoitza bere ordenagailuan dagoela, i TALC programak aukera emango dio
irakasleari kapturak egiteko ordenagailu bezeroetan eta testu-mezuak bidaltzeko ikasle guztiei edo ikasle jakin bati. Honaino
iritsita, adibide labur bat azalduko dugu jarraian:
Pentsa dezagun ariketa bat egiten ari garela ikasgelan, eta egin beharreko lana
dela Prado museoaren kokapenari eta haren kanpo-itxurari buruzko informazio-gida moduko bat egitea. Ikasleei adierazi zaie
Google Earth baliabidetik lortu behar dutela informazioa. Horrek adierazten digu ordenagailuek Interneterako
sarbidea dutela, eta hori, zalantzarik gabe, tentazio handia izan daiteke ikasleek ariketa alde batera utzi eta arreta beste
gauza batzuetan jar dezaten.
i TALC programarekin, ikasleen pantailaren miniaturazko
ikuspegia izan dezaketen beren pantailan; horrela, haurrak ariketa egiten eta aukeratutako baliabidearekin, (Google
Earth), lanean ari diren ikus dezakete urrunetik, ikasle bakoitzaren ordenagailuraino joateko premiarik izan gabe.
Horrez gain, ikasleren bati zerbait esan nahi badio, testu-mezu bat bidal diezaioke azken horri ordenagailura.
Ariketa egin bitartean, ikasle baten ordenagailuaren miniaturazko pantailak eskuinean ikusten den irudia
erakusten du. Orain arte, beraz, ez dago arazorik, Google Earth erabiltzen ari baita eta Prado museoko argazkiak
ikusten.
Handik gutxira, ordea, irakasleak ikusi du ikaslea futbol-partiduen emaitzei begira ari dela, eta Google
Earth baliabideak ematen dituen informazioak eskuratu edo museoaren argazkiak ikusi beharrean, ligako emaitzen berri
ematen duen web-orri bat ikusten ari dela.