Folksonomia: laster marka sozialak
Interneten etengabe argitaratzen den informazioa izugarria da, eta merezi du antolatuta
izatea, erabiltzaile bakoitzarentzat erabilgarria izango den moduren batean.
Folksonomia edo gizarte-markatzea izeneko ekintzan, erabiltzaileak etiketak gehitzen dizkie bisitatzen
dituen webguneei eta gomendatu egiten ditu. Horrela, gehien erabiltzen den informazioaren antolaketa pertsonala lortzen da.
Markatzea (edo etiketatzea) esaten zaio, esteka bakoitza markatu edo etiketatzen delako,
estekaren edukia adierazten duten hitzak erabiliz.
Eta gizartekoa da, erabiltzaile bakoitzaren kontaktuek gomendatutako web-orri horiek eta etiketak jasotzen
dituztelako. Horrela, informazioaren antolaketa konpartitzen da.
Zertan dira desberdinak bilatzaileek eskaintzen duten kategorien araberako sailkapena eta gizarte-etiketatzea?
Lehenbizikoa enpresak egiten du eta profil objektiboa du. Madrili buruzko webgune bat, segur
aski, “Turismoa”, “Europako hiriak” kategorietan sailkatuta egongo da. Bigarren kasuan, berriz, Madrili buruzko webgune
batek zenbait etiketa izan ditzake, erabiltzaileek beren beharren edo pertzepzioaren arabera jarriak: “Turismoa”, “Nire hiria”,
“Geografia”, “Argazkiak”, “Nire oporrak”, “Gaztelaniazko webguneak”, etab. Eta web-orria multzo horietan guztietan izango
da.
DIIGO
Deskribapena eta funtzio nagusiak
Diigo
oso tresna erabilgarria da ikertzeko eta jakintza zenbait talderekin konpartitzeko. Interneten nabigatzeko ohitura izan eta
bertako material asko irakurtzen dutenek tresnak behar dituzte, asko bisitatzen diren edo beste erabiltzaile batzuek gomendatzen
dituzten web-orriak etiketatzeko, markatzeko eta administratzeko.
Tresna horren funtzio nagusiak hauek dira:
- Informazioa antolatzea
- Web-orri batean testua nabarmentzeko eta kartel autoitsasgarriak (Post-iten antzekoak) gehitzeko tresna.
Nabarmendutakoek eta paper horiek web-orrira lotuta jarraituko dute web-orria itxi eta gero ere.
- Gogoko webguneak (laster-markak) erregistratzeko eta etorkizunean bisitatu nahi ditugun webguneak lineaz kanpo grabatzeko.
- Konpartitzea
- Beste erabiltzaile batzuekin harremanetan jartzea.
- Laster-markak, nabarmendutako testuak eta mezu autoitsasgarriak kontaktuekin konpartitzea.
- Lankidetzan aritzea
- Talde publikoak edo pribatuak sortzea, etiketen, testu-nabarmentzeen eta mezu autoitsasgarrien bidez antolatutako
informazioa konpartitzeko lankideekin, ikaskideekin edo lagunekin.
- Ikerketa-komunitateak sortzea, eta gizarte-markatzearen bidez materiala antolatzea.