Arbel digital ekarreragilea erabiltzeko 15 proposamen. Hizkuntza arloa
P. 8. Jarduerak automatikoki eta denon artean zuzentzea
Ikaslearen ortografia hobetzeko zailtasunetako bat izaten da jarduera egin eta handik denbora-tarte batera
zuzentzen dela jarduera hori. Bestalde, zuzenketa pribatuarekin ez dira inoiz jendaurrean eta denon artean zuzenduta bezain
emaitza onak lortzen.
Arbel digital elkarreragilearekin, jarduerak ia automatikoki zuzentzen dira, eta ikasle guztiek hartzen
dute parte zuzenketan. Ortografia-jarduera bat egin eta gero, arbel digital elkarreragilearen gainean proiekta dezakegu, ikasle
guztien ekarpenekin zuzentzeko. Gainera, zuzendu eta gero, irakasleak ikasle guztiei itzul diezaieke jarduera berehala.
P. 9. Irakurketa dramatizatuak
Arbel digital elkarreragilea lagungarria izan daiteke ikasgelan literatura-testuak aurkezteko. Kopiak bana
diezazkiekegu ikasleei, eta arbel digital elkarreragiletik irakur dezakete zuzenean. Hartara, denen artean irakurtzen dute,
eta errazagoa da hiztegiari edo testuaren esanahiari buruzko zalantzak argitzea.
Literatura-hezkuntzako jarduera on bat antzerki-testuen irakurketa dramatizatuak egitea da. Testua landu
eta gero, ikasleek ikasgelan antzez dezakete. Gainera, sarean lortutako irudiekin eta soinuekin osa daiteke irakurketa dramatizatua.
P. 10. Gelako blog bat sortzea
Lehen hezkuntzako hirugarren zikloan, ikasleek gizartean euskara erabiltzeari buruz hausnartzen hasi
behar dute, bai eta hizkuntzaren normalizazio/ordezkapen prozesuei buruz hausnartzen ere. Alde horretatik, garrantzitsua da
ikasleek ulertzea eremu pribatuan bakarrik erabiltzen den hizkuntza bat desagertzeko arriskuan dagoen hizkuntza dela.
Idazmena hobetzeko eta euskara gizartean erabil dadin sustatzeko jarduera on bat gelako blog bat sortzea
da, eta blog horretan ikasleek ikastetxean izan dituzten esperientziak eta egin dituzten aurkikuntzak argitaratzea. Bloga
denen artean idatziko da, arbel digital elkarreragilearen bidez.