Arbel digital ekarreragilea erabiltzeko 15 proposamen. Matematika arloa
P. 2. Azalerak eta perimetroak kalkulatzea
Lehen hezkuntzako hirugarren zikloan ikasleek oinarrizko irudien azalerak eta perimetroak kalkulatzen
ikasten dute, adibidez, karratu, laukizuzen eta triangeluen azalerak eta perimetroak kalkulatzen. Orain arte, irudi geometrikoak
arbelean marrazteko, zurezko edo plastikozko erregela astunak erabiltzen ziren. Oro har, prozesu motela zen, eta ez oso zehatza.
Notebook softwarearekin berehala sortu ahal izango dituzu irudi geometrikoak, eta irudiaren azalera eta perimetroa
zehatz-mehatz kalkulatu ahal izango dituzu.
Azalerak eta perimetroak kalkulatzeko, Notebook softwareak bi tresna paregabe ditu:
Formen tresna, irudi geometriko erregularrak sortzeko erabiltzen dena.
Neurtzeko tresna, sortutako irudiak neurtzeko balio duena.
P. 3. Problemak formulatzea eta ebaztea
Problemak ebaztea lehen hezkuntzako curriculumeko oinarrizko alderdietako bat da. Ikasleek oinarrizko lau
eragiketak dituzten problemak ebazten ikasi behar dute; hau da, batuketak, kenketak, biderketak eta zatiketak dituzten problemak
ebatzi behar dituzte. Orain arte, testuliburuan edo jardueren koadernoan zeuden jarduerak ebatzi ohi zituzten ikasleek. Arbel
digital elkarreragilearekin, beren material didaktikoak sor ditzakete, bai eta gainerako ikasleen aurrean aurkeztu ere.
Esaterako, testu-prozesadore bat erabilita (Open Office, adibidez), ikasle-taldeek benetako egoeretan
oinarritutako problemak sor ditzakete. Arbel digital elkarreragilean proiekta daitezke problemak gero, beste ikasle batzuek
arbelean bertan ebatz ditzaten. Ink Aware teknologiari esker, testu-prozesadoreak idatzitakoa ezagut dezake, eta Open Office
dokumentuaren barruan sartu.