Arbel digital ekarreragilea erabiltzeko 15 proposamen. Hizkuntza arloa
Hizkuntza
P. 6. Bideokonferentziak egitea
Bideokonferentzia da web 2.0-ko tresna garrantzitsuenetako bat. Skype eta Gtalk zerbitzuei esker, munduko
edozein pertsonarekin komunika gaitezke doan.
Bideokonferentziak hainbat hezkuntza-aplikazio ditu; batez ere ahoz komunikatzeko eta atzerriko hizkuntzak
ikasteko balio du. Bideokonferentzia erabil daiteke ikasleekin, adibidez, aditu bati elkarrizketa egiteko, edo beste herrialde
batzuetako ikasleekin komunikatzeko. Irudiak arbel digital elkarreragilean proiekta daitezke, eta haririk gabeko mikrofono
batekin, ikasle guztiek har dezakete parte elkarrizketan.
P. 7. Testuak alderatzea eta informazioa aztertzea
Hizkuntzaren curriculumeko helburuetako bat komunikabideetako mezuen azterketa kritikoa egitea da. Ikasleek
mezu batzuk erlatibizatzen eta ikuspuntuak alderatzen ikasi behar dute. Gaitasun kritikoa garatzeko jarduera on bat egunkarietako
eta beste komunikabide batzuetako albisteak alderatzea da.
Notebook softwarearekin erraz aldera ditzakegu bi albiste arbel digital elkarreragilean. Notebookeko
orria Visualización doble (Ikuspegi bikoitza) tresnarekin zatitu ondoren, bi albisteak kopiatuko ditugu. Hartara, ikasleek
ikusi ahal izango dute zer alderdi nabarmentzen diren eta zer alderdi ezkutatzen diren komunikabide bakoitzean. Horrez gain,
Notebookeko errotuladoreekin oharrak sortu ahal izango ditugu albisteen gainean, deigarrien gertatzen zaizkigun puntuak
nabarmentzeko.