Arbel digital ekarreragilea erabiltzeko 15 proposamen. Matematika arloa
Aurkezpena
Hezkuntzan erabiltzeko hainbat eta hainbat aukera ematen dituen tresna teknologikoa da arbel digital elkarreragilea.
Baliabide digital guztiak elkartzeaz gain, arbel digital elkarreragileak ikasketa elkarreragileagoa sustatzen du, eta protagonismo
handiagoa ematen die ikasleei. Arbel digital elkarreragileari esker, ikasleek lanak aurkez ditzakete, elkarrekin egin ditzakete
jarduerak, eta, are gehiago, beren material didaktikoak sor ditzakete.
Notebooken ezaugarri teknikoak eta funtzionamendua jakiteaz gain, garrantzitsua da irakasleek arbel
digital elkarreragilea erabiltzeko proposamen batzuk ere ikustea. Orain 15 proposamen aurkeztuko dizkizugu, eta zure eskolak
emateko ideiak har ditzakezu proposamen hauetatik. Proposamenak Euskadiko lehen hezkuntzako hirugarren zikloko curriculumean
oinarrituta daude.
Matematika
P. 1. Jarduerak denon artean zuzentzea
Ohikoa izaten da eskoletan jarduerak eta etxeko lanak denon artean zuzentzea. Ikasle bat edo gehiago
arbelera irteten dira, aurrez banaka egin dituzten jarduerak ebazteko. Gainerako ikasleek, irakaslearen laguntzaz, egindako
akatsak zuzendu behar dituzte.
Arbel digital elkarreragilea erabil dezakegu jarduerak denon artean zuzentzeko; horren abantaila da jarduera
gorde dezakegula, aurrerago kontsultak egin ahal izateko. Notebook softwareak baditu zenbait tresna jarduera elkarreragileak
sortzeko, eta, hartara, errazago zuzentzen dira ariketak.
Demagun, adibidez, zatikiak ordenatzeko jarduera bat dugula. Ikasleek jarduera banaka egiten duten bitartean,
irakasleak arbel digital elkarreragilean idatziko ditu zatikiak, eta taula bat sortuko du haiek ordenatzeko. Gero, boluntario
batek jarduera egingo du arbelean, eta gainerako ikasleek akatsak zuzendu beharko dituzte. Jarduera amaitzean, irakasleak
Notebookeko orria gorde dezake, beste noizbait erabili ahal izateko.