KAPSULA – 1 MAILAKO IKT TAILERRA
Web-postaren erabilera: pertsonala eta ikasgelari aplikatua Gmail bidez
IbilbideaZer Da Gmail?Zer da Gmail?IKT ProgramazioaKasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...Arikatea: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilitaArikatea: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilitaArikatea: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilitaArikatea: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilitaArikatea: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilitaAutoebaluazioaAutoebaluazioaAutoebaluazioaAutoebaluazioa
1 de 22
0%

Ibilbidea

Zer egingo dugu?

Kapsula-lantegi honetan, web bidez posta elektronikoko doako kontu bat nola lor daitekeen azalduko dugu. Komunikazio pertsonalen eta lan-jardunaren esparruan kontu horri etekina nola atera dakiokeen ikusiko dugu. Horretarako, aipatutako tresna ikasleekin ikaskuntza-testuinguruetan sartuko dugu. Horretarako, Googleren Gmail erabiliko dugu: Interneteko web-posta garrantzitsu eta sendoena une honetan.

Jatorria: Morguefile

Zein urrats emango ditugu?

 

  • Hasteko, Gmail eta horren funtzionalitate nagusiak aurkeztuko ditugu ikuspegi panoramikotik.
  • IKT Programazioa.
  • Tresna ezagutzen jarraitzeko, kasu praktiko bat garatuko duguGmailekin, urratsez urrats azalduta: Posta kontu pertsonal bat sortzea eta erabilgarritasun handieneko funtzionalitateak arakatzea.
  • Praktika modu autonomoan sakontzeko, ariketa bat planteatuko duguGmailekin egiteko, ikasgelako testuinguru bati aplikatuta: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilita.
  • Amaitzeko, kapsula-lantegiko zenbait autoebaluazio-jarduera proposatzen ditugu, jorratutako kontzeptuen eta prozeduren inguruko gogoeta bultzatzeko, eta horiek errazago ulertzeko.

Nola aurkezten dizkizuegu materialak?

Hainbat formatu konbinatuta, kapsula-lantegiaren edukiekin lan egiteko dauden aukerak eskaintzearren:

  • Bertsio osoa inprimagai, PDF formatuan.
  • Bertsio elektronikoa  WEB formatuan. 
  • Bideotutoretza bertsioa,  atal batzuk. 

Eta, gehiago luzatu gabe... aurrera!

Zer Da Gmail?

Gmail

Posta elektronikoa edo e-mail sareko zerbitzu bat da, idatzizko mezuak ia berehala bidali eta jasotzeko aukera ematen diguna, beste baliabide batzuk (argazkiak soinuak, bideoak, etab.) erantsita ere. Ohiko postarekin duen antzekotasunagatik deitzen zaio posta elektroniko.

Interneten gehien erabiltzen diren posta elektronikoko doako aplikazioetakoa da Gmail, eta Googleda horren jabea. Googleren tresna ezagunena bilatzailea da.

Gmail web-postako zerbitzua da, erabili ahal izateko Interneterako konexioa behar baitu nahitaez. Ezaugarri horrek baditu zenbait abantaila, adibidez: alde batetik, konektatuta dagoen munduko edozein ordenagailutatik sar zaitezke zure postan eta, bestetik, zure mezu guztiak gune berean (Gmailen web-orrian) dituzu eskuragarri beti, eta ez zenbait ordenagailutan sakabanatuta. Izan ere, hori sarritan gertatu ohi da ordenagailu batekin baina gehiagorekin (eskolakoa, etxekoa, eramangarria...) lan egitean eta posta lineaz edo mahaigainez kanpoko programetan deskargatzean.

Gmailek, Googleren tresna guztiek bezala, oso interfazeintuitiboa du. Kontutik web-orrian sartuta, itxura hau du:


  1. Googleren tresnetan sartzeko botoiak, hala nola, bilatzailea,GCalendar,GDocs… (zerbitzu horiek beste kapsula-lantegi batean jorratzen dira).
  2. Bilaketa-eremua, mezuetan jasotako informazioa edo postak aurkitzeko eta/edo bertatik Googleren bilatzailean zuzenean sartzeko.
  3. Identifikazio-eremua eta konfigurazio-botoiak (kontua pertsonalizatzeko aukerak) eta laguntza (tresnaren funtzionalitateen inguruan laguntzeko edukiak).
  4. Kontuaren panela: posta kudeatzeko sarrera-ontzia, irteera-ontzia, etiketak, kontaktuak, etab.
  5. Lotutako beste komunikazio-tresna batzuk: txata, bideo-txata… unean Gmailera konektatuta dauden beste erabiltzaile batzuekin on line erabiltzeko.
  6. Posta-panel nagusia: bertatik, mezuak irakurri eta idazten dira.

Zer da Gmail?

Zer da Gmail?

Sakondu dezagun pixka bat gehiago puntu horietan, Gmailekin oro har zer egin daitekeen jakiteko:

Googleren tresnen artean nabigatzea

ZureGmail kontuan sartu ondoren, klik bakarraren bidez Googleren tresna guztien artean nabigatzeko aukera duzu. Besteak beste, Google Calendar, Google Docs eta Google Maps bisita ditzakezu. Identifikatzea eskatzen duten tresna guztietan, Googlek, betiere, zure Gmailkontuaren datuak hartuko ditu bakarrik. Hori bai integrazioa! Ez da hala?

Bilaketak

Egin bilaketa azkarrak zure postan mezu bat edo eduki bat aurkitu behar duzunean, hitzen edo esaldien bidez (halakoetan, bilatzen ari garen esaldia komatxo artean jartzea gomendatzen dugu).Gmailen abantailetako bat da web-postaren ahalmen osoa Googleren bilaketa-tresnarekin konbinatzen duela. Horrek izugarri areagotzen du aplikazioaren eraginkortasuna.

Konfigurazioko eta laguntzako botoiak

Configuración (konfigurazioa) menutik, besteak beste, honako aukera hauek hautatu ahal izango dituzu: bistaratze-hizkuntza, mezuak bidaltzeko aukerak, testuen edizioan pertsonalizatzeko aukerak (adibidez, letraren kolorea edo tipoa), etab. Aukera ugari ditu eta kapsula-lantegi honetan zehar erakutsiko dizkizugu. Argitu beharra dago, Gmailweb-posta bada ere, aukera ematen dizula idazmahaiko posta-programetan (Outlook, Eudora, Netscape Mail, etab.) mezuak deskargatzeko eta lineaz kanpo nahiz konexiorik gabe lan egiteko. Aukera hori interesatzen bazaizu, arakatu Reenvío y correo POP/IMAP (desbideratzeak eta POP/IMAP) fitxa.

Kontuaren panela: zure sarrera-ontzian, irteera-ontzian, kontaktuetan, etab. sartzea.

Panel horretatik, kontuaren egoera argi eta garbi bistaratuko duzu, adibidez: Recibidos (jasoak) ontzian zenbat mezu dituzun irakurri gabe edo Borrador (zirriborroa) ontzian erdizka edo bidaltzeko zenbat dituzun. Era berean, mezuak etiketen (Etiquetas) arabera sailkatzea lagungarria izango duzu. Karpeten arabera sailkatzearen antzeko kontzeptua da, baina askoz ere sendoagoa, web 2.0 tresna gehienek erabiltzen baitituzte. Mezuak sailkatzeko beste aukera bat da mezu garrantzitsuak markatzeko Destacados (nabarmenduak) erabiltzea.

Eta, lehen begi-bistan agertzen ez bada ere, bertatik zaborrontzira (Papelera) eta Spamera sartzen da. Gmailek automatikoki Spamean jartze ditu bere spamaren aurkako iragazki sendoaren irizpidean oinarrituta nahi ez diren fitxategiak. Aukera horiek eskuragarri daude zerrendako X más (x gehiago) aukeran.

Komunikazioa ahalbidetzen duten postaren beste tresna batzuk: txata edo bideo-txata

Gmailweb-postako zerbitzu bat baino gehiago denez, erabiltzaileen artean modu atseginean eta oso erraz komunikatzeko aukera gehiago biltzen ditu; esaterako, chat (txata) –testu-mezuen bidez on line solasean aritzeko– edo vídeo chat (bideo-txata) –ahotsaren eta irudiaren bitartez komunikatzeko Internet bidez–. Aurrerago izango dugu aukera zerbitzu hori xehetasun handiagoaz azaltzeko.

Posta-panel nagusia

Menu honetatik, erabiltzen ari zaren Gmailaukerak bistaratzeko eta horiekin lan egiteko aukera izango duzu. Irudian, Recibidos (jasoak) posta-ontziaren ikuspegian gaude.

Orain,Gmail zertxobait gehiago ezagutzen duzunez, goaz kasu praktikora!

IKT Programazioa

IKT gaitasunak*

*Esparruak:

M. Metodologikoa

P. Profesionala

T. Teknologikoa

J. Jarrerazkoa

M. Gmail erabiltzea jarduera pedagogikoetan laguntza emateko material didaktikoa prestatzean, etorkizuneko lan-jarduna hobetzeko.

P. Administrazio- eta irakaskuntza-zereginetan laguntzeko materialak garatzea.

P. Gmail erabiltzea eskola-elkartearen baitan komunikatu eta lankidetzan aritzeko.

T. Interneten berezko kontzeptuak eta tresnak (esaterako, Gmail) erabiltzea, informazioa hedatzeko eta urrutiko komunikazioak ezartzeko asmoz.

T. Gmail bidez mezuak bidali eta jasotzea ikasgelako jardueren esparruan, baliabide horren erabilera egokia eta eraginkorra lortzeko.

J. Ekarpen teknologikoen aurrean jarrera irekia, arduratsua eta kritikoa garatzea.

J. Ikaskuntzaren eta garapenaren aurrean jarrera positiboa izatea.

J. Teknologien aurrean jarrera irekia, arduratsua eta kritikoa erakustea.

IKTarekin lotutako berariazko helburuak

  • Gmail posta elektronikoko kontu bat sortzea.
  • Gmailen oinarrizko funtzioak erabiltzea: mezuak irakurri, idatzi, bidali eta ezabatzea.
  • Etiketen eta iragazkien bidez posta antolatzea.
  • Gmailen txatarekin praktikatzea.
  • Google Taldeak-en aritzea Gmail kontu baten bitartez.

IKT edukiak

  • Gmail posta elektronikoko kontu bat sortzea.
  • Gmailen oinarrizko funtzioak erabiltzea. Zaborrontzia eta Spam ontzia erabiltzea.
  • Helbide-liburua.
  • Mezuak katalogatu eta kudeatzeko etiketak eta iragazkiak.
  • Gmailen txata komunikazio sinkronorako elementu gisa.
  • Google Taldeak aukerarekin ikasgelan taldeko jarduerari ekitea.

Gutxieneko eskakizunak

  • Informatika-ekipoei eta sistema eragileari buruzko oinarrizko kontzeptuak.
  • Internet bidezko nabigazioari buruzko oinarrizko kontzeptuak.
  • Testu-prozesadoreen inguruko oinarrizko ezagupenak.

Autoebaluaziorako irizpideak

  • Gmailen posta elektronikoko kontu bat behar bezala sortzea.
  • Gmailen oinarrizko funtzioak eta funtzio aurreratuak irizpidez erabiltzea.
  • Ikasgelarako heziketa-jarduerak diseinatzea Gmail eta Google Taldeak erabilita.

* "Eskola 2.0" proposameneko LH 5. mailako ikasleentzako IKT konpetentzien itemak. Eranskinatik aterata "IKT Konpetentzia mapak".

Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...

Aurkezpena

Jarraian, Gmail posta-kontu bat nola sortu eta funtzionalitate nabarienak zuzen nola erabili azalduko dugu urratsez urrats.

Honako ibilbide hau egingo dugu elkarrekin:

  1. Gmailen posta-kontu bat sortzea, oraindik erabiltzaile ez bazara.
  2. Gmailen sartzea, eta mezuak irakurri, idatzi eta bidaltzea. Zaborrontzia eta Spam ontzia ezagutzea.
  3. Kontuaren panelarekin praktikatzea: etiketak sortzea, mezuak antolatzea eta kontaktuen liburuarekin lan egitea.
  4. Nire kontua pertsonalizatzea, Configuración (konfigurazioa) panelean sartuta eta horren aukera batzuk ezagututa.
  5. Iragazkiak erabiltzeko posta-arauak sortzea.

Prest? Has gaitezen...

Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...

A) Gmail posta-kontua

Konektatu http://www.gmail.com helbidera eta egin klik crea una cuenta (sortu kontu bat) aukeran.

Agertuko den formularioa bete beharko dugu gure posta-kontua lortzeko. Atal hauek osatzen dute:

  • Nombre de registro (erregistro-izena): gure kontuan izango dugun erabiltzaile izena da. Klik eginda comprobar la disponibilidad Gmail(egiaztatu Gmail eskuragarritasuna) botoian, eskuragarri dagoen ala ez adieraziko digu. Eskuragarri egongo ez balitz, hautabideren bat emango liguke.

  • Contraseña (pasahitza):kontuan sartzeko gure pasahitza bitan tekleatuko dugu. 8 karaktere baino gehiago izan behar ditu (“maisu” ez da baliagarria), eta letrak eta zenbakiak izan ditzan komeni da. Pasahitzaren ezaugarrien arabera, Gmailek haren sendotasun-maila erakusten digu (Fortaleza de la contraseña), hau da, hirugarrenak bidegabe sartzen saiatuko balira izango genukeen erresistentzia-maila. Fortaleza de la contraseña estekan, pasahitza konfiguratzeko oso aholku erabilgarriak ditugu.
  • Pregunta de seguridad (segurtasun-galdera): eremu honek gure pasahitza gogoratzeko balio du. Galdera orokorrak badaude ere, pertsonalizatuak ere idatz ditzakegu. Gainera, hautabidezko posta-helbide bat erants dezakezu (baldin badaukazu), zure sarbidea automatikoki lehengoratzeko.
  • Verificación de la palabra (hitza egiaztatzea) eta Condiciones del servicio (zerbitzuaren baldintzak): karaktere horiek idatzaraztea Gmailen beste segurtasun-neurri bat da, eta horren helburua da datuak arakatzen dituzten Interneteko zenbait programa automatikok aukera ez izatea zure kontuan sartzeko, azaltzen den testu distortsionatu horren edukia irakurri eta transkribatzeko gai ez baitira. Eta, azkenik, kontua sortzeko beharrezkoa da zerbitzuaren baldintzak onartzea.

Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...

B) Gmailen sartzea, eta mezuak irakurri, idatzi eta bidaltzea. Zaborrontzia eta Spam ontzia ezagutzea

Itzuli Gmailera (http://www.gmail.com) eta sartu zure kontu berriaren datuak (erabiltzailea eta pasahitza):

Mezuak irakurtzeko, nahikoa da Recibidos (jasoak) ontzian sartu eta mezuaren gainean klik egitea. Ikusiko duzunez, ontzi horretan jasotako mezu kopurua ere adierazten dizu (lehenengo irudian).Gmailen lehen aldiz alta ematean, ongietorri-mezu pare bat bidaliko dizu automatikoki. Hala bada, horiekin praktika dezakezu.

Behin irekita, horiek erantzuteko (Responder) edo beste kontaktu bati birbidaltzeko (Reenviar) aukera izango duzu.

Mezu bat idazteko, sartu Redactar (idatzi) ontzian, eta idatzi hartzailearen posta-helbidea, mezuaren gaia eta testua dagozkien eremuetan.

Idazteko eremuan, formatu-barraz lagunduta, aukera dago letra-tipoa eta -kolorea hautatzeko, bai eta mezua bidali aurretik ortografia egiaztatzeko ere, Corrector ortográfico (zuzentzaile ortografikoa) aukeraren bidez. Agerian denez, mezuak editatzea oso gauza erraza da. Mezua idatzi ondoren, fitxategi bat erantsi, bidali, gorde –Borradores (zirriborroak) ontzian– edota baztertu ahal izango duzu:

Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...

B) Gmailen sartzea, eta mezuak irakurri, idatzi eta bidaltzea. Zaborrontzia eta Spam ontzia ezagutzea

Gmailen erakargarrietako bat memoria-edukiera da: 7.000 MB, hau da, 70 GB baino gehiago. Edukiera izugarria badu ere, noizbehinka Papelera (zaborrontzia) erabili behar da mezu gehiegi ez metatzeko. Alboko menuan, egin klik Papelera (zaborrontzia) aukeran. Aurkitzen ez baduzu, 3 más (3 gehiago) zabalgarrian egon ohi da.

Recibidos (jasoak) menutik ezabatu dituzun mezuak agertuko dira, Papelera (zaborrontzia) 30 egunetik behin automatikoki husten dela (geuk husten ez badugu) gogorarazten digun mezuaz gain.

Mezu jakin bat zeuk ezabatzeko, dagokion kutxan klik eginda aukeratu ezazu eta hautatu Suprimir definitivamente (ezabatu behin betiko) aukera.

Halaber, aukera duzu spam gisa markatzeko (Marcar como spam) halakotzat identifikatu nahi dituzun mezuak. Spama zabor-postatzat hartzen da, eskatua ez delako eta publizitatekoa izan ohi delako.Gmailen aldeko beste arrazoi bat da spamaren aurkako Interneteko iragazkirik onenetakoa duela. Horregatik, geuk ezer egin gabe, Gmailek mezu asko karpeta horretara bidaltzen ditu eta, ondorioz, horiek ez dituzu Recibidos (jasoak) ontzian ikusiko. Tarteka, sar zaitez karpeta horretan eta hezi iragazkia baliozkotzat jotzen dituzun mezuak bertatik berreskuratuz. Horretarako, arrastatu eta utz itzazu Recibidos (jasoak) ontzian. Gmailek ekintza hori ikasiko du eta ez ditu spam gisa berriro sailkatuko.

Zoaz alboko paneleko Spam ontzira. Bistaratzen ez baduzu, egin klik 4 más (4 gehiago) aukeran eta arrastatu ezazu goiko menura, bertan ager dadin. Hori Configuración (konfigurazioa) aukeratik ere egin daiteke, zehaztutako argibideei jarraituz.

Spam alboko panelean agertzen da jadanik. Zorionez, oraingoz ez dugu Spam mezurik biltegiratu gure postan, kontua sortu berria baita. Esan dugunez, eta berriro esango dugu, atal horretan begiratzea erabilgarria da; sistemak, errorez, identifikatu gabeko igorleen mezuak bertara bidaliko balitu ere. Halakoetan, dagokion mezua hautatu eta No es spam (ez da spam) aukera markatuko genuke hura normaltasunez jasotzeko.

Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...

C) Kontuaren panelarekin praktikatzea: etiketak sortzea eta mezuak antolatzea. Kontaktuen liburua

Posta oraindik hobeto antolatzeko, Gmailek aukera ematen du mezuak etiketatzeko. Aukera horrek malgutasun handia eskaintzen du posta antolatzeko garaian.

Etiketen bidez, mezuei gako-hitz bat edo gehiago eslei diezaiekegu. Funtzio horrek ordezkatu egiten du karpeten ohiko kontzeptua, eta abantaila handiak ditu haiekiko. Izan ere, zenbait etiketa eslei daitezkeenez, mezu bera hainbat irizpideren arabera sailka daiteke, eta hori ezinezkoa da karpetak erabilita, lekua alferrik hartuko luketen mezuaren kopiak sortzen ez baditugu behintzat.

Esaterako, “Trabajo” (lana) etiketa sortuko dugu.

  • Egin klik ezkerreko menuan, Crear etiqueta nueva (sortu etiketa) aukeran.
  • Gainera, Configuración (konfigurazioa) aukerara jo dezakezu, eta Etiquetas (etiketak) menutik lan egin.

  • Bertan zaudela, lehenik eta behin, sistemaren etiketak (Etiquetas del sistema) ikusiko dituzu. Ohartuko zarenez, letra lodiz mostrar (erakutsi) markatuta dutenak alboko panelean agertzen dira. Beste edozein agertzea nahi badugu, egin klik mostrar aukeran.

  • Orain, idatzi etiketa berriaren izena beheko testu-eremuan (gure adibidean, “Trabajo” –lana–) eta sakatu Crear (sortu). Automatikoki, gure etiketa alboko menuan ikusi ahal izango da.
  • Etiketaren ikono zabalgarrian klik eginda aukerak bistara ditzakezu. Bertan, etiketaren kolorea eta izena aldatzeko, eta hura ezkutatu edo ezabatzeko aukera ere baduzu. Kasu honetan, kolore gorria markatuko dugu.

  • Zure mezuak etiketatzeko, aukeratu itzazu Recibidos (jasoak) ontzian eta markatu Trabajo (lana) Etiquetas (etiketak) botoian.

  • Gmailek sarrerako ontzian esleitzen du etiketaren kolorea. Gainera, alboko menutik zuzenean sar zaitezke. Aurrerantzean, “Trabajo” (lana) etiketan bildutako mezu guztiak ikusteko, nahikoa izango duzu bertan klik egitea.

Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...

C) Kontuaren panelarekin praktikatzea: etiketak sortzea eta mezuak antolatzea. Kontaktuen liburua

Destacados (nabarmenduak) aukerak mezuei egoera berezia ematen die eta, era berean, horiek aurkitzea errazten du. Garrantzitsutzat jotzen ditugun mezuak, presazkoak edo berehala aurkitu behar ditugunak adierazteko erabiltzen da.

Egin klik mezuaren ondoan dagoen izar urdinean eta nabarmendu nahi dituzun mezuak. Orain, izarra hori bihurtuko da.

Ikusiko zenuenez, Gmailen berezitasunetako bat da (interesgarria ere) mezuak hizketalditan biltzen direla. Hizketaldi bat da erabiltzaile baten eta solaskide baten edo gehiagoren arteko mezu-trukea. Bada, mezu bat nabarmendu gisa hautatzen dugunean, hori bera egiten dugu mezuaren hizketaldiarekin. Oso praktikoa da mezu eta hizketaldi zaharrak ez galtzeko edo erreferentzia jakin batzuk non dauden jakiteko.

Mezuak nabarmendu izateari uztea nahi badugu, nahikoa da izarraren gainean berriro klik egitea.


Kontaktuen agenda on bat izateak gauzak are gehiago erraztuko dizkizu.

Azaldu dezagun kontaktu bat nola sortu edo beste posta-kontu batetik nola inportatu.

  • Alboko paneletik, sartu Contactos (kontaktuak) aukeran:
  • Kontaktu bat sortzeko egin klik irudian agertzen den avatar-aren botoian (“panpinatxoan”):

  • Bete formularioko eremuak eta erregistra itzazu Guardar (gorde) aukeran klik eginda.

  • Beste kontu batean jadanik gordeta dituzun kontaktuak inportatu behar badituzu, zoaz Importar (inportatu) aukerara eta kargatu dagokion fitxategia. Ziurtatu Gmail hori egiteko gai dela, programa bateragarrien zerrenda kontsultatuta.

Sar zaitez bideotutoretza honetan: Etiketak sortu eta mezuak antolatu. Kontaktu zerrenda.

Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...

D) Nire kontua pertsonalizatzea: Configuración (konfigurazioa) panela

Configuración (konfigurazioa) atalean, kontua pertsonalizatu ahal izango duzu. Adibidez, aukera hauek dituzu: Gmailen hizkuntza konfiguratzea, zure burua identifikatzeko irudi bat txertatzea, sinadura estandar bat ezartzea edota jaiegunetarako edo oporretarako erantzun automatikoak sortzea.

Ikustazu bideotutoretza hau sarrera gisa: Nire kontua pertsonalizatu: Ezarpen panela

  • Beraz, sar gaitezen Configuración (konfigurazioa) barruan aukera horiek ikusteko. Egin klik General (orokorra) fitxaren gainean.

  • Lehenik, Idioma (hizkuntza) ikusten dugu. Hizkuntza lehenetsi gisa gaztelania utziko badugu ere, badira beste aukera batzuk eskuragarri, adibidez, euskara edo katalana.

  • Orain, Mi imagen (nire irudia) aukeran kokatu eta zure profilari lotu nahi diozun irudia hautatu.

  • Irudi bat kargatzeko aukera bat baino gehiago duzu: zure PCan, Picasan (argazkiak on line argitaratzeko Googleren beste zerbitzu bat) edo web batean aurkitzea. Bestela, irudirik gabe jarrai dezakezu. Egin klik Cancelar (utzi) botoian fitxategia beste une batean igo nahi baduzu.

Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...

D) Nire kontua pertsonalizatzea: Configuración (konfigurazioa) panela

Sinadura bat sortzeko, Firma (sinadura) testu-eremuan nahi duzuna idatzi eta gorde ezazu. Hainbat aukera dituzu, adibidez: zure izenarekin sinatu; datuak babesteko Legearen inguruko edota lege-ohar bat, ingurumena zaintzeari buruzko mezu bat (behar-beharrezkoa ez bada, mezua ez inprimatzea iradokiz), zeure edo hirugarren baten esaldi edo aipamen bat idatzi, etab. Kontuan izan aukera hori gaitzen duzun unetik aurrera, zure mezu guztiek amaieran jasoko dutela.

Une jakin batzuetarako beste aukera interesgarri bat da erantzungailu automatiko edo erantzun automatikoarena. Aktibo dagoenean (jaiegunak, oporrak edo bestelakoak direla eta), Gmailek zure ordez erantzungo die zure kontuan sartzen diren mezu guztiei.

Zerbitzu hori erabiltzeko, hautatu gaitutako Respuesta automática (erantzun automatikoa) aukera, eta sistemak erantzun gisa bidal ditzan nahi duzun gaia eta mezua idatzi:

Mezu hori nire kontaktuek besterik jaso ez dezaten, hautatu beste aukera hau:

Amaitzeko, gorde egindako aldaketa guztiak Guardar cambios (gorde aldaketak) aukeran klik eginda.

Kasu praktikoa: Posta kontu pertsonal bat sortzea...

E) Posta-arauak edo iragazkiak sortzea

Automatikoki jasotzen diren mezuak antolatzeko era bat iragazki bat sortzea da. Baliabide horrekin, lan eta denbora asko aurrez daitezke. Iragazkien bidez, zure mezua etiketatzeko, artxibatzeko, ezabatzeko, nabarmentzeko edo beste kontu batzuetara automatikoki birbidaltzeko aukera duzu.

Ikastetxeko pertsonalaren mezuetarako iragazki bat nola sortu ikusiko dugu.

  • Lehen urratsa izango da postaren konfigurazioan (Configuración) eta Filtros (iragazkiak) atalean sartzea. Bertan, zoaz Crear un filtro nuevo (sortu iragazki bat) aukerara.

Gure kasurako, gure lankideen helbideak idatziko ditugu De (igorlea) eremuan:

  • Para (hartzailea): e-mailaren helburuan bilatzen du.
  • Asunto (gaia): mezuen izenburuan edo subjectean agertzen den testua arakatzen du.
  • Contiene las palabras (hitz hauek ditu): mezuaren edukia miatzen du, hura iragazteko.
  • No contiene (ez ditu hitz hauek): gako-hitzen bat ez duten mezuak pasa daitezen uzten du (aurreko eremuan NOT jartzea bezala da).
  • Tienes archivos adjuntos (fitxategi erantsiak ditu): iragazi beharreko mezuak nahitaez fitxategi erantsiak izan behar dituela zehazten du.
  • Eremu hutsak ez dira kontuan hartzen.
  • Hautatu iruditzen zaizkizun iragazkiaren aukerak, eta hautatu ere Aplicar también el filtro a las conversaciones siguientes a continuación (aplikatu iragazkia ondorengo hizketaldiei ere) aukera, dagoeneko jasotako mezuei iragazkia aplikatzeko. Horrela, eskolako lankideen mezu guztiak bilduko dituzu. Egin klik Búsqueda de prueba (probazko bilaketa) aukeran, iragazkiak funtzionatzen duela egiaztatzeko.
  • Azkenik, egin klik Crear un filtro (sortu iragazki bat) aukeran.

Arikatea: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilita

Aurkezpena

Aurreko puntuetan ikusi dugu Gmail kontu bat nola erabili posta elektroniko pertsonaleko eta/edo profesionaleko zerbitzu gisa alderdi batzuetan.

Atal honetan, zuretzako ariketa gisa, ikasgelan ikasleekin egin litezkeen jarduera batzuk proposatuko ditugu. Jarduera horiek tresna gisa, oro har, posta elektronikoa erabilita egitekoak dira; zehazki, Gmail erabilita, Google Grupos (Google Taldeak) aplikazioarekin batera.

Ariketa egiteko urratsak honako hauek dira:

  • Gmail posta-kontuak sortzea: bat posta misteriotsurako eta beste bat ikasle bakoitzarentzako. Kontaktuen liburuan, ikasgelaren helbide taldea sortzea.
  • El correo misterioso (posta misteriotsua) jarduera aurkeztea. Jarduera horrek ikasleen eta irakaslearen artean mezuak bidaltzen eta jasotzen trabatzea du helburu.

Jatorria: Morguefile

  • Jarduera misteriotsuaren ondoren, taldeari Gmailen txataren bidez egin beharreko curriculum-edukiaren inguruko ideia-jasa planteatzea eta proposamenak aztertzea.
  • Google Gruposen gela osoaren lan-taldea sortzea, gaia ikertzen jarraitzearren, eta edukiak argitaratzeko, partekatzeko eta komunikatzeko guneak sortzearren (tresna hori sakonean azaltzen da beste kapsula-lantegi batean).

Abiapuntuko hipotesia

Ikasleekin Los climas y paisajes de España (Espainiako klimak eta paisaiak) gaiari ekiteko kasua planteatuko dugu, Ingurunearen ezagueraren barruan. Hura lantzeko, posta elektronikoa (Gmail) eta talde-lanerako utilitateak (Google Grupos) erabiliko ditugu.

Horretarako,pertsonaia misteriotsuaren kontua eta ikasleen kontuak sortu ondoren (ikasleak taldeka antolatuko dira, jardunbidea errazteko eta, aldi berean, talde-lana bultzatzeko), irakasleak hiru e-mail bidaliko dizkie: lehenengoa gaiaren (aztarnen jokoa) inguruan motibatzeko, bigarrena txata erabiltzeko, eta hirugarrena Google Gruposen sartu eta gaiarekin lanean jarraitzeko.

Aurrera!

Arikatea: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilita

Gmailekin posta-kontuak sortzea

  • Gmailen kontuei alta ematea

Ariketaren lehen urrats honetan iradoki dugunez, kontua sortu beharra dago (adibidez, personaje.misterioso5@gmail.com). Kontu horretatik, ikasleei mezuen bidez aztarnak bidaliko zaizkie Espainiako klimei eta gidei buruzko gaiaren inguruan (aurrerago, mezuaren adibide bat erakutsiko dugu).

Jakina, era berean, Gmailen ikasle talde guztien kontuak sortu beharko dira. Prozedura hori irakasleak egin dezake edo jarduera gisa plantea dezake, ikasleek egin dezaten. Ez dugu prozeduraren inguruko azalpenik emango, praktikaren 2. atalean zabal jorratu baita.


  • Kontaktuen liburuan helbide talde bat sortzea

Jarduerari ekin aurretik, interesgarria izan daiteke ikasle taldeen posta-helbide guztiak talde batean biltzea kontaktuen liburuaren barruan, hura prestatu ondoren mezuak modu masiboan bidaltzeko klik bakarraren bidez. Taldeen posta-helbideak jasotzeko, ikasleei gure Gmail helbidera mezu bat bidaltzeko eska diezaiekegu.

Hasteko,Gmaileko alboko paneleko Contactos (kontaktuak) aukeran klik egingo dugu. Pantaila hau agertuko zaigu:

Grupo nuevo (talde berria) hautatuko dugu bi avatar

edo panpinatxo dituen + irudiaren gainean klik eginda. Irekiko zaigun leihoan, taldearen izena idatzi beharko dugu. Gure adibidean, 5º A Conocimiento del Medio (5. A Ingurunearen ezaguera) izena eman diogu.

Aceptar (onartu) botoian klik eginez gero, ikasgelako taldea automatikoki sortuko da.

Taldeak kontakturik ez duenez, hau da, posta elektronikoko helbiderik ez duenez, +avatarra ikonoan klik

eginda horiek banan-banan eransteko prozedura erabil dezakegu (praktikaren 2. atalean azaldu dugu hori).

Beste aukera bat izan daiteke ikasle talde guztiei kontaktu gisa alta ematea. Ondoren taldea sortuko dugu eta, azkenik, kontaktu guztien zerrendan, taldekide izatea nahi dugun kontaktuak markatuko ditugu eta Grupos (taldeak) ikonoan klik egingo dugu, haiek aldi berean talde berari esleitzeko.

Ikasle taldeekin aurreko jardueraren batean aldez aurretik kontakturen bat ezarri baldin badugu, hura Buscar contactos (bilatu kontaktuak) aukeratik aurki genezake.

Aurkitutako kontaktuak markatu eta dagokion taldera pasatuko ditugu Grupos (taldeak) fitxatik. Bertan etiketa azalduko da sortutako izenarekin.

Aurreko urratsa eman ondoren, mezua talde osoari bidal diezaiokegu, taldekide bakoitzaren helbideak tekleatu behar izan gabe, Correo electrónico (posta elektronikoa) aukeran klik eginda.

Arikatea: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilita

Posta misteriotsua bidaltzea

Ondoren, mezua jasotzean oraindik jakin-min handiagoa eragiteko, kopiatu ikasle taldeen helbide guztiak CCO (ezkutuko kopia) eremuan eta idatzi edukia.

Idatzi posta, dinamika azaltzetik hasita: Espainiako klimei eta paisaiei buruzko aztarna batzuk postaz bidaliko dituzu eta ikasleek, taldean antolatuta, lurraldearen zein tokitan zauden asmatu beharko dute.

Bidali klimen eta paisaien inguruko mezu gehiago, gaiarekiko interesa piztearren.

Jarduera osagarri gisa, ikasleei proposa diezaiekezu, taldeen dinamikari jarraituz, mezu misteriotsu bat sor dezaten eta beraiek pertsonaiari bidal diezaioten. Ondoren, irakasleak mezu horiek irakurri edo proiektatuta erakuts ditzake, horiek egin ez dituzten taldeek enigma ebatz dezaten.

Idea-jasa Gmailen txatean

Curriculum-gaiaren inguruan interes eta jakin-mineko giroa sortu ondoren, une egokia izan daiteke ikasleen aurretiazko ezagupenak gogora ekarriko dituen jarduera egiteko. Hala, galdera hauen inguruan gogoeta egin dezaten proposa diezaiekegu: gaiari buruz zer dakiten, zeren inguruan gehiago jakin edo ikertu nahiko luketen eta aukera hori zergatik egin duten. Aztergai dugun kasuan, Espainiako klimei eta paisaiei buruz zer dakiten galde geniezaieke: klima atlantikoa edo ozeanikoa, klima kontinentala, klima mediterraneoa, klima subtropikala eta goi-mendiko klima.

Jarduera horri ekiteko, irakasleak ikasleei azalduko die, ikasgelan gaiaren inguruan ozenki hitz egin beharrean, pertsonaia misteriotsuak (hau da, irakasleak) proposatutako gaiaren inguruko zenbait alderdiri buruz galdetuko duela eta haiek Gmailetik txat bidez erantzun beharko dutela aurretik sortutako taldeetan. Jarduera amaitzean, guztiek txateko erantzunak azalduko dituzte hizketaldia jasotzeko sortutako fitxategia irakurrita. Horretarako, hura arbel digital elkarreragilean (ADE) proiektatuko da.

Arikatea: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilita

Txata Gmailen konfiguratzea

Jarduerari ekin aurreko lehen urratsa da Gmailek txaterako berez eskaintzen duen konfigurazioak berdin dirauela egiaztatzea. Horretarako, Configuración (konfigurazioa) aukerara joan eta Chat (txata) fitxa hautatu behar da.

Guardar historial de chat (gorde txataren historia) eta irudian agertzen diren gainerako aukerak oraindik hautatuta daudela egiaztatuko dugu.

  • Txataren panelean sartuko gara eta beste erabiltzaile bat(zu)ekin hizketaldia aktibatuko dugu, haren edo haien izenaren gainean klik eginda. Horretarako, parte-hartzaile guztiek aldez aurretik Gmailen aldi berean konektatuta egon behar dute.

  • Hizketaldia aktibatuko dugu eta mezuak trukatzen hasiko gara. Oso erraza da. Idatzi eta, bidaltzeko, sakatu intro teklatua.

  • Hizketaldia amaitu ondoren, sartu alboko menuko Chat (txata) aukeran hizketaldia berreskuratzeko. E-mail batean bezala azalduko da.

  • Berreskuratu txata eta aztertu haren edukia. Beste edozein mezu bezala birbidali, kopiatu, etab. egiteko aukera duzu.

Arikatea: Ikasgelarako jarduerak posta elektronikoa erabilita

Google Gruposen lan-talde bat sortzea

Kapsula-lantegi honetan Googleren beste zerbitzu hau ikusi ez badugu ere, gune hau aurkeztearen arrazoia da gaitu ahal izateko posta behar duela eta ikasleekin egiteko aurkeztutako jarduera-dinamikaren berezko bilakaera dela. Beste tutorial batean, zerbitzu hau xehetasunez azalduko dugu.

  • Hasteko,Gmailen goiko paneleko Más (gehiago) aukera hautatu eta egin klik Grupos (taldeak) gainean.
  • Hautatu Crear un grupo (sortu talde bat).

  • Bete zehazten diren formularioko eremuak. Kasu honetan, sartu taldearentzako izen bat eta haren deskribapena. Talderako sarrera Restringido (murriztua) izatea gomendatzen dugu, zeuk gonbidatutako lagunak besterik sar ez daitezen. Amaitzeko, egin klik Crear mi grupo (sortu nire taldea) botoian.

  • Egiaztapena. Idatzi irudian ikusten diren karaktereak eta egin klik berriro Crear mi grupo botoian, prozesuarekin jarraitzeko:

  • Erantsi zure taldeko kideak. Horretarako, ikasleen posta elektronikoko helbideak eta deskribapen labur bat sartu, eta egin klik Invitar a miembros (kideak gonbidatu) botoian.

  • Baieztapena. Sistemak zure taldea behar bezala sortu dela jakinaraziko dizu:

  • E-mail bidezko jakinarazpena. Zure postan, zure taldea sortu izanaren jakinarazpena eta sartzeko datuak jasoko dituzu:

Google Gruposekin aukera izango duzu parte har dezaten kide gehiago gonbidatzeko, laneko fitxategiak igotzeko, etab.; eta, jarduerarekin jarraitzeko, besteak beste, klimaren eta paisaien inguruko gaiari edo beste edozeini buruz ikasleentzako ikerlanak presta daitezke.

Bideotutoretzak

Gaia sakondu nahi baduzu, esteka honetan aurkituko duzu Komunikaziorako  tresna telematikoak:txat, mail, ea ... inguruko tutoretza laguntza

http://didacticatic.educacontic.es/ curso/herramientas-de-comunicacion/ herramientas-de-comunicacion- telematica-chat-mail-etc

Autoebaluazioa

Autoebaluazio jarduera

 

Sinetsita gaude tutorialaren autoebaluazio hoberena gauza berriak ikasi izanaren eta proposatutako edukiekin praktikatu izanaren emaitza dela.

Hala eta guztiz ere, Gmail web-postaren kontzeptuari, funtzionalitateari eta izan ditzakeen erabilerei buruzko zalantzaren bat geratu bazaizue, zuen autoebaluazio pertsonalagorako honako jarduera hauek proposatzen dizkizuegu:

  • Zerbait gehiago...
  • Labur-labur gogoeta egiteko proposamena
  • Galdeketa

Jatorria: Morguefile

Erabilgarriak izan ditzazuen espero dugu.

Autoebaluazioa

Zerbait gehiago…

Posta elektronikoak goitik behera aldatu du gure lan egiteko eta komunikatzeko modua. Gaizki erabilita, posta elektronikoa denbora-lapur handiena bilakatzen zaigu. Hala, sarritan, postak gure lan-erritmoa ezartzen digu, hura eraginkortasunez kudeatzeko bidea emango duen erabilera sistematikoa aplikatzen jakin ez dugulako.

Irakasleek, posta elektronikoa erabiltzen dutenean, etsai bati egiten diote aurre, etsai bitxi bati. Etsai hori ez da, ez, zabor-posta (spama), pentsa litekeenez. Egiaz, bere burua da irakaslearen etsaia. Bakoitzak bere buruarekin aurka egiten du borroka. Postaren erabiltzailea bera setatzen da denbora galtzen. Nahikoa litzateke egunero ahalegin bat egitea ematen den denbora murrizteko eta emaitzak hobetzeko teknikak eta ohiturak hobetzen saiatzearren. Hona oinarrizko iradokizun batzuk (badira gehiago):

 

Lehentasunak ezartzea. Erabili etiketak

Sortaka hobeto lan egiten da banaka baino. Adibidez, hiru mezuk programa jakin bat kontsultatzea eskatzen badute (esaterako, ikasleen fitxak edo campus birtuala), hobe da horiekin aldi berean lan egitea. Horretarako, etiketak erabil ditzakezu, ondoren mezu horiek batera kudeatzeko aukera emango baitizu. Gaian, igorlean edo paragrafo baten irakurketa azkarrean oinarrituta, dagoeneko etiketa bat eslei dezakegu kudeaketa-lana geroago egiteko.

Etiketen adibideak:

  • Internet bisitatu: Mezu batzuek Interneteko helbide bat dute. Hobe konexio azkarra dugunean egitea eta zenbait mezu aldi berean irekitzeko aprobetxatzea: orri bat irekitzen den bitartean beste mezu bat irakur dezakegu eta beste helbide bat irekitzen has gaitezke, zenbait leiho irekita ditugun arte. Ordurako, dagoeneko lehen orria kargatuta egongo da eta ez dugu hura noiz deskargatuko pazientziaz zain egon behar izan.
  • Telefonoz deitu: Telefonotik eskura ez badugu. Zenbaitetan ezinezkoa da telefono-komunikaziorik ezartzea: etiketak gogoraraziko digu egiteko deiak daudela.
  • Proiektua (edo adierazi proiektu mota): Proiektu mota berari dagozkion mezuak sailkatzen baditugu, ondoren haien tratamendua optimiza daiteke, etiketak ziur aski zerikusia duten mezuak elkartuko baititu.
  • Ikasleak: Antzeko igorle taldeei dagozkien mezuak biltzean, ziur aski antzekoak izango diren zereginak edota antzeko dokumentuak kontsultatzea edo antzeko materialetan sartzea eskatuko duten zereginak ere bilduko dira.
  • Gorria: Presa handikoa. Mezuaren lehentasuna adierazteko aukera baldin badago ere, etiketak askoz ere deigarriagoak dira eta lehenbailehen heldu beharreko mezuak gogorarazten dituzte.
  • Horia: Presazkoa. Ez oharkabetzea komeni bada ere, ez du lehendabizi kudeatzeko beharrik.
  • Gerorako: Mezu batzuk ez dira presazkoak. Horrek adierazten du mezu hori denbora dagoenerako uzten dela.

 

Zereginak automatizatzea

Zereginak automatizatzeko oinarrizko baliabideak:
  • Iragazkiak: Automatikoki edo eskuz aplika daitezke. Horien bidez, mezuak beste karpeta batzuetara birbideratzen dira haiek irakurri behar izan gabe. Zuhurtasunez aplikatu behar badira ere, erabilera-adibide bat litzateke ikasleengandik datozen mezuak “Ikasleak” karpetan automatikoki kokatzea.
  • Txantiloiak: Mezu-txantiloiak dira, erantzun osoa idatzi behar ez izateko. Askotan txantiloia erabiltzen da, baina lerro bat edo bi eransten dira, erantzuna pertsonalizatu edo zehazteko.

Laburbilduz, asmoa ez da posta “irakurtzean” edo “idaztean” pentsatzea, baizik eta posta elektronikoa “kudeatzea”, kudeaketa hori optimizatzeko teknikak erabilita.

(Iturria: Antonio Bartolomé-ren “El profesor cibernauta” –irakasle zibernauta– liburutik ateratako testua).

Autoebaluazioa

Labur-labur gogoeta egiteko proposamena

Urrutira joan gabe kapsula-lantegi honetan aipatu ditugun erreferentzia ugarien ondorioz antzeman daitekeenez, Google faktoriak jende guztiari zuzendutako web 2.0 soluzioak garatu eta hedatzeko ildoari jarraitzen dio argiro.

Horretaz guztiz jabetuta, Google enpresei, eskolei (bai, ondo irakurri duzu) eta irabazi-asmorik gabeko erakundeei tresnen pakete zabala eskaintzen ari zaie (Gmail, Google Docs, Google Calendar, Google Sites…), are eta modu integratuagoan elkarlanean aritzeko, eta eskolen kasuan kosturik gabe (doan). Tresnen pakete horrek Google Apps du izena.


Googlek honela planteatzen die paketea eskolei:

 

Googleren inbertsioa. Soluzio eraginkorrak. Inbertsiorik gabe

Pentsa zer izango litzatekeen campus-elkarte osoak (ikasleak, irakasleak eta pertsonala) informazioa eta ideiak errazago partekatzeko aukera izango balu. Hezkuntzaren arloko Google Apps edición educaciónen argitalpen, lankidetza eta komunikazioko tresnen bidez, hori egia izan daiteke. Zure ikastetxearen domeinuko posta elektronikoko kontuak sortzeko aukera ematen dizute (adibidez, ikaslea@ikastetxea.hez).

Eskuragarri dauden tresnak eta zerbitzuak nahieran konbina ditzakezu, eta horiek ikastetxearen logotipoarekin, koloreekin eta edukiarekin pertsonalizatu ere. Webean oinarritutako kontrol-panel baten bidez erabiltzaileak administratu edo APIak erabili Google Apps uneko sistemetan integratzeko.

Eta, hobe oraindik, Googleren baitan hartutako soluzioak direnez, ez duzu inolako hardware edo softwarerik deskargatu, instalatu edo mantendu beharko. ITko pertsonalaren ia laguntzarik gabe berehala erabiltzen hasi zaitezke.

Zu eta zure ikastetxeak planteatu al duzue, adibidez, ikasle bakoitzari posta elektronikoko kontu pertsonalizatu bana eta eskola-elkarteari antzeko zerbitzua, esaterako, Google Apps, eskaintzea?

Itxura ona du, ezta?

Autoebaluazioa

Galdeketa

Hautatu aukera zuzena. Galdera bakoitzerako bakarra dago.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko Menua (goitik beherako ordenean): ikastaroaren orrialde nagusiko ikonoa (home), hizki tamainuaren ikonoa, moduluaren inprimakiaren ikonoa, laguntzarako sarbidearen eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Barra materialen izena eta oraingo atalaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo-aurreko orrialdea).
  4. Edukiak.

GlosarioFALSO

Esto es un glosario

Sortu kontu bat

sartu zure kontu

zuzentzaile ortografikoa

Zaborrontzia

Spam

Sortu etiketa

Etiketa Lana

Kontaktuak

Bilatu kontaktuak

Correo electrónico

Gehiago