Autoebaluazioa
Zerbait gehiago…
Posta elektronikoak goitik behera aldatu du gure lan egiteko eta komunikatzeko modua. Gaizki erabilita,
posta elektronikoa denbora-lapur handiena bilakatzen zaigu. Hala, sarritan, postak gure lan-erritmoa ezartzen digu, hura eraginkortasunez
kudeatzeko bidea emango duen erabilera sistematikoa aplikatzen jakin ez dugulako.
Irakasleek, posta elektronikoa erabiltzen dutenean, etsai bati egiten diote aurre, etsai bitxi bati. Etsai
hori ez da, ez, zabor-posta (spama), pentsa litekeenez. Egiaz, bere burua da irakaslearen etsaia. Bakoitzak bere buruarekin
aurka egiten du borroka. Postaren erabiltzailea bera setatzen da denbora galtzen. Nahikoa litzateke egunero ahalegin bat egitea
ematen den denbora murrizteko eta emaitzak hobetzeko teknikak eta ohiturak hobetzen saiatzearren. Hona oinarrizko iradokizun
batzuk (badira gehiago):
Lehentasunak ezartzea. Erabili etiketak
Sortaka hobeto lan egiten da banaka baino. Adibidez, hiru mezuk programa jakin bat kontsultatzea eskatzen badute (esaterako,
ikasleen fitxak edo campus birtuala), hobe da horiekin aldi berean lan egitea. Horretarako, etiketak erabil ditzakezu, ondoren
mezu horiek batera kudeatzeko aukera emango baitizu. Gaian, igorlean edo paragrafo baten irakurketa azkarrean oinarrituta,
dagoeneko etiketa bat eslei dezakegu kudeaketa-lana geroago egiteko.
Etiketen adibideak:
- Internet bisitatu: Mezu batzuek Interneteko helbide bat dute. Hobe konexio azkarra dugunean egitea eta
zenbait mezu aldi berean irekitzeko aprobetxatzea: orri bat irekitzen den bitartean beste mezu bat irakur dezakegu eta beste
helbide bat irekitzen has gaitezke, zenbait leiho irekita ditugun arte. Ordurako, dagoeneko lehen orria kargatuta egongo da
eta ez dugu hura noiz deskargatuko pazientziaz zain egon behar izan.
- Telefonoz deitu: Telefonotik eskura ez badugu. Zenbaitetan ezinezkoa da telefono-komunikaziorik ezartzea:
etiketak gogoraraziko digu egiteko deiak daudela.
- Proiektua (edo adierazi proiektu mota): Proiektu mota berari dagozkion mezuak sailkatzen baditugu, ondoren
haien tratamendua optimiza daiteke, etiketak ziur aski zerikusia duten mezuak elkartuko baititu.
- Ikasleak: Antzeko igorle taldeei dagozkien mezuak biltzean, ziur aski antzekoak izango diren zereginak
edota antzeko dokumentuak kontsultatzea edo antzeko materialetan sartzea eskatuko duten zereginak ere bilduko dira.
- Gorria: Presa handikoa. Mezuaren lehentasuna adierazteko aukera baldin badago ere, etiketak askoz ere
deigarriagoak dira eta lehenbailehen heldu beharreko mezuak gogorarazten dituzte.
- Horia: Presazkoa. Ez oharkabetzea komeni bada ere, ez du lehendabizi kudeatzeko beharrik.
- Gerorako: Mezu batzuk ez dira presazkoak. Horrek adierazten du mezu hori denbora dagoenerako uzten dela.
Zereginak automatizatzea
Zereginak automatizatzeko oinarrizko baliabideak:
- Iragazkiak: Automatikoki edo eskuz aplika daitezke. Horien bidez, mezuak beste karpeta batzuetara birbideratzen
dira haiek irakurri behar izan gabe. Zuhurtasunez aplikatu behar badira ere, erabilera-adibide bat litzateke ikasleengandik
datozen mezuak “Ikasleak” karpetan automatikoki kokatzea.
- Txantiloiak: Mezu-txantiloiak dira, erantzun osoa idatzi behar ez izateko. Askotan txantiloia erabiltzen
da, baina lerro bat edo bi eransten dira, erantzuna pertsonalizatu edo zehazteko.
Laburbilduz, asmoa ez da posta “irakurtzean” edo “idaztean” pentsatzea, baizik eta posta elektronikoa “kudeatzea”, kudeaketa
hori optimizatzeko teknikak erabilita.
(Iturria: Antonio Bartolomé-ren “El profesor cibernauta” –irakasle zibernauta– liburutik ateratako testua).