IKT Kapsula-Tailerra 2. Maila
Deskribapena
AurkezpenaIKT Jarduera Kurrikularraren helburua eta egituraTestu ekoizpena: DeskribapenaIrakaslearentzako prestakuntza proposamenaIrakasle Gida1 Ariketa. Objektuen irudi bilaketa2 Ariketa. Asmakizun bat sortu eta diapositibetan aurkeztu2 Ariketa. Asmakizun bat sortu eta diapositibetan aurkeztu3 Ariketa. Taldearen argazkia eta pertsonen deskribapena3 Ariketa. Taldearen argazkia eta pertsonen deskribapena4 Ariketa. Irudi bilaketa Flickr-en5 Ariketa. Deskribapenaren txertaketa, Copyrightleft erabiliz5 Ariketa. Deskribapenaren txertaketa, Copyrightleft erabilizIKT jarduera kurrikularraren ikasgelarako programazioa
1 de 14
0%

Aurkezpena

Lantegiaren aurkezpena

Lantegiko materialekin lanean hasi aurretik, lantegiari buruzko 5 galdera aztertuko ditugu.

Zer da IKTko Curriculum Jarduera?

Irakasteko eta ikasteko egitura didaktikoa da. Ikasleak curriculum-gaitasunak eta IKT gaitasunak batera eskura ditzan diseinatuta dago. Proposamen honen bidez, irakaslea IKTen alorrean trebatu ahal izango da, lan-metodologia berriak probatu ahal izango ditu ikasleekin gelan, eta bi gaitasun-eremuak ebaluatzeko jarraibideak izango ditu, hau da, ebaluatzeko ea ikasleek curriculumeko edukiak eta helburuak bereganatu dituzten, eta ea teknologiaren, informazioaren eta komunikazioaren alorrekoak (IKTak) bereganatu dituzten.

Zergatik da interesgarria IKTko Curriculum Jarduerarekin lan egitea?

Ikasgaietako curriculuma oso zabala eta luzea delako, eta gelan lanerako denbora gutxiegi edukitzen delako hori guztia zehatz-mehatz lantzeko. IKTak curriculumaren testuinguruaren barruan landu behar direlako. Ikasleek ikastetxean IKT gaitasunak ere eskuratu behar dituztelako, hala eskatzen baitu informazioaren eta ezagutzaren gizarteak, eta, horretarako, aurrez irakaslea trebatu behar delako. Irakasleak adibidetzat balio duten ereduekin lan egin behar duelako aurrez, gero bere proposamenak egin ahal izateko.

Nola antolatuko da lantegi hau?

Helburua da irakasleei prestakuntza-esperientzia bat ematea, "eginez ikasi" printzipio metodologikoan oinarrituta, eta IKTko Curriculum Jarduera baten bidez. IKTak eta haiekin lotutako metodologiak gelan gauzatzeko, behar-beharrezkoa da hezitzaileak aurrez haiekin lan egin izana. Izan ere, esperientziarik ez badu, ezinezkoa da IKTen alorreko prozesu eta jarduerek gelan arrakasta izatea.

Zein dira prestakuntza-proposamenaren nondik norakoak?

Irakasleei IKTko Curriculum Jardueraren proposamen bat aurkeztuko zaie. Hezitzaileak prestatu egin beharko du jarduera aurrez, web 2.0-ko IKT tresnak ezagutu eta erabiliz, gero ikasitakoa gelan ikasleekin aplikatzeko. Hartara, irakasleak, IKTen alorreko gaitasun eta metodologiei buruzko prestakuntza jasotzeaz gain, bere irakaskuntzako testuinguruan aplika dezakeen hezkuntza-produktu bat sortuko du.

Nola hasten da?

Erabiliko ditugun IKT baliabideak ezagutzeko eta haiekin praktikatzeko gogoz.

Beraz, has gaitezen!

IKT Jarduera Kurrikularraren helburua eta egitura

Material honen helburua hauxe da: adibideen bidez azaltzea nola aplika daitezkeen IKTak gelan, curriculum-edukiak ikasteko eta trebetasun digitalak eskuratzeko.

Gure helburua IKTko gaitasunak eskuratzeko lan espezifikoa egitea denez, unitate didaktikorako proposamenean, ikaskuntza-helburuez eta metodologia-jarraibideez gain, bereziki zehaztu dira unitatea burutzeko ikasleek nahiz irakasleek behar dituzten gaitasun digitalak.

Beraz, proposatutako curriculum-unitatea prestatzean eta lantzean, irakasleak trebetasun instrumentalekin, informazio digitalaren edo komunikazio birtualaren (IKT) tratamenduarekin lotutako jakintza eta jardunbideak aplikatu beharko ditu. Eginkizun horretarako jarraibideak eta laguntza ematea da, hain zuzen, tutorial honen helburu nagusia.

Hortaz, premisa horiek kontuan hartuta, tutorialak honako hauek eskaintzen ditu:

IKTen aplikazio didaktikorako proposamen zehatz bat, hauen bidez:

  • Irakaslearen gida bat; gidak jarduera prestatzeko eta gauzatzeko lanak pausoz pauso adierazten ditu, eta alderdi didaktiko, teknologiko edota curriculum-alderdiei buruzko gomendio metodologikoak ere baditu -Irakaslearen gida izeneko dokumentua-.

  • IKT tutorialetara sartu ahal izateko erreferentziak; erabilitako programei buruz gehiago jakiteko balio dute.

  • Irakaslearentzako prestakuntza-proposamen bat -Prestakuntza-proposamena izeneko koadroan dago laburbilduta-.

  • Gelako programazio bat, curriculumari eta IKTei dagozkien eduki eta helburuekin -Gelako programazioa izeneko-.

Testu ekoizpena: Deskribapena

Ikaslearentzako lan-proposamena

Objektuak edo paisaien, pertsonen edo pinturen irudiak oinarri hartuta, ikasleek deskribapen bat egiteko behar diren elementuak proposatuko dituzte. Ideia-jasa horretan, irakasleak aditzak eta adjektiboak arbelean idatziko ditu, bai eta ikasleek ezagutzen dituzten alderaketak eta metaforak ere.

Proposamena hiru jarduera-bloketan zehazten da:

1. jarduera – Objektuak deskribatzea

Ikasleek irudiak bilatuko dituzte Interneten, eta taldeko argazkiak egingo. Lortutako irudiak deskargatuko dira, eta deskribapen batzuk (objektuenak, pertsonenak eta paisaienak) sortzeko oinarritzat erabiliko dira. Irudien tratamendurako programak erabiliko dira, eta horietan, deskribapen baten ezaugarriak identifikatuko. Egindako irudikapenak alderaketak egiteko erabiliko dira, eta izan daitezkeen deskribatze-irizpideak ondorioztatzeko. Deskribapen zehatzak lortzeko behatzaile ona izan behar dela aintzat hartzeko sarrera txikia. Azkenik, unitatearen ebaluazio gisa, lanak besteen aurrean erakusteko proposatuko zaie ikasleei, eta ikasitako kontzeptuak azaltzeko.

2. jarduera – Pertsonak deskribatzea

Egin taldearen argazki bat edo eskaneatu jada eginda dagoen bat. Manipulatu argazki horretako irudia, eta gero, sortu irudian identifikatzen ez diren ikasleen deskribapena.

3. jarduera – Paisaiak deskribatzea

Interneten paisaiak bilatzeko proposatuko zaie ikasleei, edo paisaien argazkiak egiteko. Gero, irudiaren ezaugarri fisikoen nahiz irudiak iradokitzen dituen sentsazioen deskribapena sortu beharko dute.

Irakaslearentzako prestakuntza proposamena

JARDUERAK

EGIN BEHARREKO LANA

 

Landuko diren IKT

GAITASUNAK*

 

Beharko ditugun IKT BALIABIDEAK ETA MATERIALAK

1. jarduera. Objektuak deskribatzea

1. ARIKETA. Objektuen irudi bilaketa

D1. Ikaskuntza-esperientzia jakin batzuk diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea, dagoeneko erabiltzen diren IKT baliabideak erabiliz, ikasleek beren interesen, beren erritmoaren, beren ikasteko moduaren eta beren trebetasunen arabera lan egin dezaten.

  • Irudiak edo argazkiak formatu digitalean.

  • Arbel digitala (PDI edo proiektagailua eta ordenagailua).

 

2. ARIKETA. Aurkezpenak egiteko tresnak: Impress

G7. Multimedia-edukiekin lotutako oinarrizko eragiketak egitea (formatua, irudi bat, soinua, testua edo bideoa txertatzea; argazki bat webgune batetik deskargatzea)

  • Argazki edo irudi digitalak.

  • Impress programa (Open Office).

2. jarduera. Pertsonak deskribatzea

3. ARIKETA. Taldearen argazkia eta pertsonen deskribapena

D6. Mundu errealeko gaiak esploratzeko eta/edo benetako arazoak konpontzeko aukera ematen duten IKT baliabideak erabiltzea.

  • GIMP programa.

  • Argazki-kamera.

  • Arbel digitala (PDI edo proiektagailua eta ordenagailua).

3. jarduera. Paisaiak deskribatzea

4. ARIKETA. Irudi bilaketa Flickr-en

D6. Mundu errealeko gaiak esploratzeko eta/edo benetako arazoak konpontzeko aukera ematen duten IKT baliabideak erabiltzea.
D14. Informazioa, eta batez ere web-informazioa, bilatu eta aztertzeko estrategiak modelatu eta sustatzen dituzten ikaskuntza-esperientziak diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea.

  • Flickr-en bilatzea.

  • PDI (edo proiektagailua eta ordanagailua).

5. ARIKETA. Deskribapenaren txertaketa, Copyrightleft erabiliz

G7. Egin dituzten multimedia eduki operazio oinarrizkoa.

  • Irudi bati testua gehitzea, Copyrightleft erabiliz.

Irakasleentzako eta ikasleentzako IKTen gaitasun-mapa" proposamenean kokatutako elementuak*. Lantegi honetarako material erantsietatik atera dira.

Egin beharreko lanei buruzko xehetasunak, irakaslearentzako gidan adierazten dira.

Irakasle Gida

Irakaslearen lan-eskema

1. jarduera

Objektuak deskribatzea

1. ARIKETA. Objektuei buruzko irudiak bilatzea 2. ARIKETA. Asmakizun bat osatzea diapositiba batzuen bidez

Prestatze-lanak

Irudiak deskargatzea, ebakitzea eta haien tamaina txikitzea.

Diapositiba-aurkezpenak egiteko tresnak: Impress

Ikasleekin egiteko lana

Objektu baten deskribapena egitea, haren irudian oinarrituta (30 min)

Asmakizun baten aurkezpena egitea Impress programa erabiliz (30 min)

2. jarduera

Pertsonak deskribatzea

Objektuak deskribatzea

3. ARIKETA. Taldearen argazkia eta pertsonen deskribapena  

Prestatze-lanak

Taldearen argazki bat sortzea eta GIMP programa erabiliz aldatzea

Ikasleekin egiteko lana

Pertsonen deskribapenen elementuak (30 min)

3. jarduera

Paisaiak deskribatzea

4. ARIKETA. Irudiak bilatzea Flickr-en 5. ARIKETA. Deskribapena txertatzea, Copyrightleft programa erabiliz

Prestatze-lanak

Paisaien irudiak bilatzea Flickr-en

Identifikatzeko argibideak prestatzea eta irudian txertatzea.

Ikasleekin egiteko lana

Paisaien deskribapenen elementuak (30 min)

Ikasleei eskatzea paisaiak bilatzeko (Interneteko irudiak edo argazkiak) eta deskribatzeko (30 min)

1 Ariketa. Objektuen irudi bilaketa

Landuko ditugun IKT

GAITASUNAK*

Beharko ditugun IKT BALIABIDEAK ETA MATERIALAK

D1. Ikaskuntza-esperientzia jakin batzuk diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea, dagoeneko erabiltzen diren IKT baliabideak erabiliz, ikasleek beren interesen, beren erritmoaren, beren ikasteko moduaren eta beren trebetasunen arabera lan egin dezaten.

  • Irudiak bilatzea

  • Irudi-tratamendurako programa (Infranview edo Gimp)

Jardueraren kontsigna

Objektuen irudiak bilatuko ditugu Interneten, eta gero, objektu horiek deskribatzen ikasiko dugu. Behin deskribapenen zerrendak prestatuta eduki eta gero, geure asmakizunak sortuko ditugu. Ikasleei aurkeztuko dizkiegu arbelean, diapositiben bidez, guk emandako argibideez asmatzen saia daitezen.

Prestatze-lanak: Irudiak deskargatzea eta haien tamaina eta pisua txikitzea

Proposatutako deskribapenak sortzearren, hasteko, Interneten irudiak bilatuko ditugu.

1. urratsa. Irudiak bilatzea

  • Interneteko bilatzaileak erabiliz (adibidez, Google), irudiak bila daitezke. Googleren web-orrian, ezkerraldeko goiko aldean, irudiak bilatzea hauta daiteke.
  • Behin irudia hautatu ondoren, ordenagailuan gordetzen da, gero aurkezpenean txertatzeko.

    • Saguaren eskuineko botoia sakatu eta gero, Guardar imagen como (Gorde irudia honela:) hautatzen da.

    • Fitxategien karpeta zabaltzen da, eta, adibidez, Mis imágenes (Nire irudiak) karpetan gordetzen da.

    • Komeni da erraz identifikatzeko moduko izena jartzea irudiei.

Horrela, irudiak ordenagailuan gordeta geratzen dira.

2. urratsa. Irudiaren tamaina egiaztatzea

Zenbait programaren bidez (esaterako, Gimp eta Infranview), irudi baten tamaina zehatz daiteke, edo argazki horren zati batzuk ebaki. 300 x 400 tamaina egokia da Impress programan irudi bat txertatzeko. Oro har, irudi baten tamaina berrezartzean, eskalako balio bat soilik aldatu behar da, irudia desitxura ez dadin.

3. urratsa. Fitxategia gordetzea

Aldatutako fitxategia izen beraz gorde daiteke, ordenagailuan irudiak ez bikoizteko.

Ikasleekin egiteko lana: Objektu baten deskribapena egitea, haren irudian oinarrituta (1 h)

Irudiak bilatzeko jardueran ikasleei laguntzeko, aurreko atalean egindako urratsak proposa daitezke. Jarduera amaitzean, ikasle bakoitzak deskribatzeko objektuari dagokion fitxategia izan behar du.

Objektu bat deskribatzean zer elementu hartu behar diren kontuan azalduko du irakasleak. Esaterako:

  • Objektuak deskribatzeko, lehenik eta behin, arreta handiz erreparatu behar zaie, haien ezaugarri bereizgarriak identifikatzeko: forma, tamaina, kolorea, eragiten duen sentsazioa.
  • Ideia-jasa egitea proposatzen da, ikasleek ezagutzen dituzten ahalik eta adjektibo kalifikatzaile, aditz, alderaketa eta metafora gehien biltzeko. Elementu horiek guztiak zerrenda batean adieraziko dira, ordenatuta.
  • Irakasleak arbelean idatziko ditu taldean sortzen diren hitzak.

Objektuak deskribatzeko metodo bat da objektuak elkarren artean alderatzea. Alderatzean, bi motatako ezaugarriak erabil ditzakegu:

  • Objektu bakoitzaren ezaugarri bereizgarriak. Objektu batzuek besteengandik bereizten dituzten ezaugarriak dira.

  • Alderatzen ditugun objektuen ezaugarri komunak. Izakiak taldetan multzokatzeko aukera ematen duten ezaugarriak dira.

Alderatzeko, hauek hartu behar dira kontuan:

  • Aldagai analogoak alderatu behar dira. Objektuak alderatzean, tamainari, formari, materiari, prezioari, jatorriari eta abarri errepara diezaiekegu.

  • Antzekotasunak eta aldeak adierazi behar dira.

  • Alderaketa ordenatu behar da. Lehenbizi antzekotasunak eta gero aldeak, edo alderantziz.

Hemendik hartuta: http://roble.pntic.mec.es/~msanto1/lengua/1descrip.htm#m3 (2010eko otsaila)

2 Ariketa. Asmakizun bat sortu eta diapositibetan aurkeztu

Landuko ditugun IKT

GAITASUNAK*

Beharko ditugun IKT BALIABIDEAK ETA MATERIALAK

D2. Ikasleei beren ikaskuntzaren protagonista izaten lagunduko dieten ikaskuntza-giroak garatzea, beren esperientziak, beren helburuak diseinatuz eta IKT baliabideak erabiliz beren jarduerak ebaluatuz.

  • Impress programa (Open Office)

  • Arbel digitala (PDI edo proiektagailua eta ordenagailua)

Jardueraren kontsigna

Animatzen al zara asmakizun bat sortzera?

Asmakizun bat sortuko dugu egin duzun deskribapena erabiliz, eta gero, talde osoari aurkeztuko diogu, ea asmatzen duten.

Prestatze-lana: Diapositiben aurkezpenak egiteko tresna: Impress

Sortutako asmakizunen aurkezpena diapositiba baten bidez egiteko, urrats hauei jarraituko diegu:

1. urratsa. Impress programa ordenagailuan instalatzea

Impress programa OpenOffice paketekoa da.

Gehiago jakin nahi izanez gero

Sartu “Diseña tu presentación con Impress” (“Diseinatu zure aurkezpena Impress bidez”) ikasgela digitaleko prestakuntza-tutorialean. Bertan, prozedura hori adierazita dago, urratsez urrats.

2. urratsa. Aurkezpena sortzea, Impress programa erabiliz

  • Programa irekitzean, aurkezpen bat abiatzen da. Hor diapositiben estiloa (hondoko kolorea, letra-tipoa eta diapositiben arteko trantsizioak) aukeratu ahal izango dituzu.

    • Hautatu Presentación vacía (Aurkezpen hutsa) aukera eta egin klik Siguiente (Hurrengoa) botoian.

    • Hautatu hondoko kolorea eta egin klik Siguiente (Hurrengoa) botoian.

    • Halaber, aurkezpenaren abiadura eta efektuak hauta daitezke (geroago ere egin daiteke hori).

    • Egin klik Crear (Sortu) botoian.
  • Pantailaren eskuineko aldean, diapositibak izan ditzakeen diseinuak ageri dira; esate baterako, lehenbiziko pantailan asmakizunaren enuntziatua adierazteko, Texto centrado (Testua erdian) aukera dezakegu.
  • Behin asmakizunaren enuntziatua idatzi eta gero, aukera dago letra-tipoa eta haren tamaina aldatzeko.

Modificar fuente

  • Halaber, aukera dago enuntziatuari formatu-ezaugarriak aplikatzeko; esaterako, letra lodia eta letra etzana.
  • Behin asmakizunaren enuntziatua lehen diapositiban jarri eta gero, klik egingo dugu Insertar (Txertatu) aukeran (goiko aldean dago), eta gero, Diapositiva (Diapositiba) aukeran.
  • Diapositiba berrian, aurreko urratsean gordetako irudia txertatuko dugu, honela:

Insertar imagen

  • A partir de Archivo… (Fitxategi batekoa) aukera hautatzean, elkarrizketa-koadro bat agertzen da. Bertan, ordenagailuaren direktorioa ikus daiteke, eta hor hautatu behar da irudiaren fitxategia. Fitxategiaren izenaren gainean klik bikoitza eginez gero, irudia diapositiban txertatuko da.

3. urratsa. Gordetzea

  • Amaitzean, fitxategia gordeko dugu Impress programaren berezko luzapena (.odp) adieraziz. Horretarako, klik egingo dugu Archivo (Fitxategia) menuan; gero, Guardar como (Gorde honela) aukeran, eta agertzen den leihoan, gordetzeko karpeta eta fitxategiaren izena hautatuko ditugu.
Saber más...

Sartu “Diseña tu presentación con Impress” (“Diseinatu zure aurkezpena Impress bidez”) ikasgela digitaleko prestakuntza-tutorialean.

2 Ariketa. Asmakizun bat sortu eta diapositibetan aurkeztu

Ikasleekin egiteko lana: Asmakizun bat sortzea

Deskribapen bat oinarri hartuta asmakizun bat sortzeko prozeduran ikasleei laguntzeko, urrats hauek proposa daitezke:

  • Deskribapeneko alderdi garrantzitsuenak hautatzea.

  • Deskribatutako elementua oso erraz identifikatzen laguntzen duten adjektiboak eta aditzak biltzea.

  • Hitz horiek ordeztea edo aldatzea, alderaketak edo metaforak erabiliz.

  • Hitzak nahastea, errimak lortzeko.

Ikus dezagun adibide bat. Mickey arratoia erabiliko dugu.

Ratón Mickey

  • Egin duzun deskribapenean, hautatu alderdi garrantzitsuenak edo deigarrienak, eta idatzi itzazu hemen:

Adibidea: Marrazki bizidun bat da. Mickey Mouse du izena. Arratoi ospetsua da. Belarri handiak ditu.

  • Azpimarratu elementua oso erraz identifikatzeko balio duten zenbait hitz. Adibidez, izena jarri baduzu, asmakizuna egiteko azpimarratu egin beharko duzu.

Adibidea: Marrazki bizidun bat da . Mickey Mouse du izena . Arratoi ospetsua da. Belarri handiak ditu . Beti pozik dago .

  • Ordeztu edo utzi kanpoan azpimarratutako hitzak, eta aldatu edo nahasi hitz horiek, alderaketak edo metaforak erabiliz. Idatzi hemen zure deskribapen berria:

Askotan marraztutako animalia
Belarri ospetsuak
Arratoia da
Irribarre handia

  • Irakurri idatzi duzuna. Aldaketaren bat egin dezakezu, errimaren bat lortzeko. Idatzi hemen zure deskribapen berria.

Irribarre handiko arratoia
askotan marraztutako animalia
Haren belarriak oso ospetsuak dira,
marrazki bizidunetakoa.

Behin asmakizuna sortu eta gero, diapositiba batean idatziko da, Impress programa erabiliz, eta beste diapositiba batean, irudia txertatuko da. Amaitzean, ikasle bakoitzak bere asmakizuna aurkeztuko du, arbel digitala erabiliz, eta ikaskideei asmatzeko denbora eman ondoren, erantzuna (irudia) duen diapositiba erakutsiko da.


Sartu ikasgela digitaleko prestakuntza-tutorialean. Nola eman eskolak arbel digitala erabiliz?

3 Ariketa. Taldearen argazkia eta pertsonen deskribapena

2.1. jarduera. Taldearen argazkia eta pertsonen deskribapena

Landuko ditugun IKT

GAITASUNAK*

Beharko ditugun IKT BALIABIDEAK ETA MATERIALAK

D6. Mundu errealeko gaiak esploratzeko eta/edo benetako arazoak konpontzeko aukera ematen duten IKT baliabideak erabiltzea.

  • GIMP programa

  • Argazki-kamera

  • Arbel digitala (PDI edo proiektagailua eta ordenagailua)

Jardueraren kontsigna

Identifika al dezakezu argazkiko neska/mutila? Erabili zure ikaskideak emandako argibideak, nor den jakiteko.

Prestatze-lanak: Taldearen argazkia sortzea eta aldatzea, GIMP programa erabiliz

1. urratsa. Eskaneatu edo egin taldearen argazki bat

  • Daukagun sistema eragilearen arabera, USB kablea da kamera, sakelako telefonoa edo eskanerra ordenagailura konektatzeko modua. Behin USB kablea konektatu eta gero, deskargatzeko edo kopiatzeko aukerak ageri dira, eta ordenagailuak ematen dituen jarraibideak bete behar dira, urratsez urrats.
  • Irudia gordeko dugu, eta haren tamaina egiaztatuko, 1.1. jardueran adierazitako urratsei jarraiki.

Jarduera hau egiteko, ikasleei proposatuko diegu taldearen argazkiak beraiek egiteko, edo dituzten argazkiak eskaneatzeko.

2. urratsa. Argazkia aldatzea

  • GIMP programa instalatzea

Prozedura horretarako laguntzarik behar izanez gero, ikasgela digitaleko "Tratamiento digital de imágenes con Tuxpaint y GIMP" ("Irudien tratamendu digitala, Tuxpaint eta GIMP erabiliz") prestakuntza-tutoriala erabil dezakezu. Bertan, urratsez urrats adierazten dira egin beharrekoak.

  • Ireki programa, eta ireki taldearen irudia
  • Hona hemen talde-argazki baten adibidea.

Foto grupal

  • Hautatu bi edo hiru neska/mutil, irudiak desitxuratzeko.
  • Egin klik Filtros (Iragazkiak) aukeran. Menu hau zabalduko da:

Menú Filtros

  • Iragazkiekin jolas eta esperimentatu daiteke. Komeni da desitxuratutako irudiak beste izen batzuez gordetzea, jatorrizko argazkia ez galtzeko. Adibidez, hona hemen Distorsiones (Distortsioak) motako iragazkiko remolino y aspiración (zurrunbiloa eta xurgatzea) aukera aplikatuta 1. neskatoan. Eta Artísticos (Artistikoak) motako iragazkiko Cubismo (Kubismoa) aukera erdian dagoen mutilean.

Filtros

Horrela, taldearen irudiak alda daitezke, ikasleak ikaskideak identifikatzen saia daitezen, ikasleen deskribapenean oinarrituta.

3 Ariketa. Taldearen argazkia eta pertsonen deskribapena

3. urratsa. Desitxuratutako irudia gordetzea

  • Archivo (Fitxategia) menuan Guardar como… (Gorde honela) aukera hautatzean, hau agertzen da:

Guardar imagen

Garrantzitsua da gogoratzea fitxategiak non gorde diren eta zer izen jarri zaien.

Ikasleekin egiteko lana: Pertsonen deskribapenen elementuak (1 h)

  • Ikasleekin lan egiteko, ideia-jasa bat egitea iradokitzen da, ikaskideen deskribapena egiteko behar diren hitzei buruz. Lehenik eta behin, ezaugarri fisikoak; besteak beste, ilearen forma eta kolorea, aurpegiaren forma, begien kolorea, ahoa, sudurra eta altuera. Gero, izaeraren ezaugarriak (zaletasunak, ohiturak, dohainak). Horrela, ikaskideen deskribapena sortu ahal izango da, eta ikasleek asmatu ahal izango dute nor dagoen argazkian.
  • Hori guztia arbelean idatziko da, pertsonak deskribatzeko behar diren ezaugarriak adostu arte.

Adibidez, eredu hau erabil daiteke ikasleek aipatzen dituzten hitzak arbelean sailkatzeko:

Ezaugarri fisikoak

Ilea (kolorea, era)

Gaztainkara, beltzarana, kizkurra, leuna

Aurpegiaren forma

Luzanga, biribila

Begiak (kolorea eta forma)

luzangak, zabalak, handiak, txikiak

Kopeta

Zabala, estua

Sudurra

Zuta, zuzena, lodia, fina

Ahoa

Handia edo txikia. Ezpainen forma. Pintatuta edo pintatu gabea

Hitz egiteko modua

Hitz-jario handikoa, eskuekin keinuak egiten ditu

Janzkera

Osagarriak (betaurrekoak, bitxiak, etab.)

Izaera-ezaugarriak

Jarrera eta izaera

Geldoa, adigabea, arretatsua, urduria, lasaia

Zaletasunak

Izozkiak jatea gustatzen zaio, edo pilotan jokatzea.

Ohiturak

Beti berandu iristen da eskolara. Gona motzak janzten ditu. Bere senidearekin paseatzen du.

Dohainak

  • Ideia-jasa amaitzean, desitxuratutako argazkia aurkeztuko zaie ikasleei, eta desitxuratuta ageri diren ikaskideen deskribapena egiteko eskatuko zaie. Hemen proposatzen dugun jardueran, taldeak pistak emango ditu eta arbelean idatziko dira.
  • Behin ikasleek deskribapenak sortu eta gero, jatorrizko argazkia erakutsiko da, eta ikasleei eskatuko zaie beraiek irudi desitxuratuak sortzeko. Horretarako, Gimp programarako emandako jarraibideei jarraituko zaie. Gero, ikasle bakoitzak desitxuratu duen ikaskidearen deskribapena egingo du.

4 Ariketa. Irudi bilaketa Flickr-en

Landuko ditugun IKT

GAITASUNAK*

Beharko ditugun IKT BALIABIDEAK ETA MATERIALAK

D6. Mundu errealeko gaiak esploratzeko eta/edo benetako arazoak konpontzeko aukera ematen duten IKT baliabideak erabiltzea.

D14. Informazioa, eta batez ere web-informazioa, bilatu eta aztertzeko estrategiak modelatu eta sustatzen dituzten ikaskuntza-esperientziak diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea.

  • Flickr-en bilatzailea

  • Arbel digitala (PDI edo proiektagailua eta ordenagailua)

Jardueraren kontsigna

  • Paisaiak deskribatzen ikasiko dugu! Bilatu paisaia baten argazkia Flickr-en, deskargatu zure ordenagailura eta, gero, bete paisaiak deskribatzeko jarraibideak.

Prestatze-lana: Paisaien irudiak bilatzea, Flickr-en

1. urratsa. Flickr-en web-orrian sartzea

Flickr argazkiak eta bideoak online gordetzeko, ordenatzeko, bilatzeko eta konpartitzeko aukera ematen duen webgunea da.

Gaur egun, Flickr-ek erabiltzaile-komunitate handia du. Erabiltzaile horiek beraiek sortutako argazkiak eta bideoak konpartitzen dituzte, eta jokabide-arauak eta erabiltze-baldintzak dituzte, lagungarriak edukiak ondo kudeatzeko.

Web-orri honetan lortutako informazioa: http://es.wikipedia.org/wiki/Flickr

  • Pantaila hau ageriko da:

Flickr

  • Buscar (Bilatu) laukian, "paisajes" (paisaiak) jarriko dugu. Hala nahi izanez gero, bilaketa are gehiago zehazteko aukera dago; esate baterako, "paisajes Euskadi" (Euskadiko paisaiak) jar dezakegu, gure inguruko paisaiak aurkitzeko.

2. urratsa. Irudi bat hautatzea

  • Leiho bat zabaltzen da, eta bertan, koadro txikien tamaina duten irudiak ageriko dira:

Imágenes miniatura

  • Hor, aukera dago orrialdeetan nabigatzeko, gustatzen zaigun argazki bat aurkitu arte. Beheko aldean nabigatzeko eta paisaia hautatzeko web-orriak ageri dira.

3. urratsa. Irudia gordetzea

  • Behin zer paisaia aukeratu nahi dugun erabaki eta gero, klik egin behar da saguaz haren gainean, irudia jatorrizko tamainan izateko. Hori egitean, elkarrizketa-koadro hau ageriko da:

Cuadro diálogo

  • Guardar imagen como… (Gorde irudia honela) aukeran klik egin behar da. Aukera horretan, irudia gordetzeko karpeta hautatzen da, eta irudiari izena jartzen zaio, gero aurkitzeko balioko diguna.

Ikasleekin egiteko lana: Paisaia baten deskribapena irudi batean oinarrituta egiteko elementuak (1 h)

  • Paisaien irudien bilaketa ikasleekin egitea Flickr-en. Ikasle bakoitzak irudi bat izan behar du. Gero, esan ikasleei aukeratutako paisaia deskribatzeko behar diren elementuen zerrenda egiteko (adibidez, zer motatako paisaia den: mendiak, herri bat, itsasoa, etab.). Elementuak arbel digitalean idatziko dira. Jarduera honetan, ikasleei eskatuko zaie, halaber, irudiek sorrarazitako sentsazioak adierazteko (poza, lasaitasuna, goibeltasuna, beldurra).

Adibidez, eredu hau erabil daiteke ikasleek aipatzen dituzten hitzak arbelean sailkatzeko:

Lehen inpresioak

Lehen planoan ikusten dena

Mendia, ibaia, aintzira, itsasoa, basoa

Irudiaren unea

Goiza, arratsaldea, ilunabarra, egunsentia

Klima paisaian

Euria, eguzkia, elurra, hotza

Kolore nagusia

Berdea, urdina, zuria

Elementuak

Animaliak, pertsonak, loreak

Iradokitzen dituen sentsazioak

Poza, lasaitasuna, goibeltasuna, mira

5 Ariketa. Deskribapenaren txertaketa, Copyrightleft erabiliz

Landuko ditugun IKT

GAITASUNAK*

Beharko ditugun IKT BALIABIDEAK ETA MATERIALAK

G7. Multimedia-edukiekin lotutako oinarrizko eragiketak egitea.

D6. Mundu errealeko gaiak esploratzeko eta/edo benetako arazoak konpontzeko aukera ematen duten IKT baliabideak erabiltzea.

  • Copyrightleft programa

Jardueraren kontsigna

Jada baduzu zure paisaiaren irudia, eta deskribapena egin duzu. Orain, deskribapena argazkian txertatzen ikasiko dugu, zure ikaskideekin konpartitu ahal izan dezazun.

Prestatze-lana: Copyrighthleft instalatzea eta lehen urratsak.

1. urratsa. Copyrightleft programa instalatzea

Prozedura horretarako laguntzarik behar izanez gero, ikasgela digitaleko prestakuntza-tutoriala erabil dezakezu. Bertan, urratsez urrats adierazten da Copyrightleft deskargatzeko eta instalatzeko prozesua.

  • Copyrightleft programa irekitzea (programa hori soilik ingelesez edo frantsesez dago, baina oso erraza da, eta frantses edo ingeles asko jakin gabe erabil daiteke). Hona hemen adibide bat, ingelesez:

2. urratsa. Irudia kargatzea

Abrir imagen

  • Open image (Ireki irudia) aukeran klik egitean, ordenagailuko karpeten zerrenda agertzen da. Paisaia duen karpeta hautatuko dugu, eta horren barruan, irudiaren izena.

Tipo imagen

Kontuz jardun behar da irudia gordetzeko luzapena hautatzean (oro har, .jpg izaten da), programak lehenespenez .bmp formatua ezarrita duelako irudia irekitzean; beraz, luzapen hori duten irudiak soilik bilatuko ditu adierazitako karpetan.

  • Irudi hau ageriko da:

Imagen

5 Ariketa. Deskribapenaren txertaketa, Copyrightleft erabiliz

3. urratsa. Deskribatze-testua gehitzea

  • Egin klik Image (Irudia) aukeran, eta elkarrizketa-koadro hau ageriko da. Hor, hautatu Add Copyright (Gehitu Copyright):

Menú Imagen

  • Eta, hurrengo pantailan, gehitu irudiaren deskribapenaren testua, Copyright text (Copyright-testua) dion eremuan.

Descripción imagen

4. urratsa. Gordetzea

  • Irudia gorde nahi badugu izena eta luzapena aldatu gabe, Save image (Gorde irudia) aukeran klik egin dezakegu. Bestela, irudiari beste izen bat jarri nahi badiogu, edo beste formatu batean gorde nahi badugu, Save image as… (Gorde irudia honela) aukeratu behar da.

Ikus nola geratuko den irudia:

Imagen final

Ikasleekin egiteko lana. Argazkien deskribapena txertatzea (30 min)

  • Ikasleei eskatuko zaie deskribapena duten paisaiak sortzeko, Copyrightleft programa erabiliz, eta gero, egindako materialak taldean erakutsiko dizkiote elkarri.

IKT jarduera kurrikularraren ikasgelarako programazioa

MAILA

IRAKASGAIA

GAIA

IZENBURUA

IRAUPENA

LH5

Gaztelania eta literatura

Testuak ekoiztea

Deskribapena

3 saio (4 ordu eta 30 minutu, guztira)

UNITATE DIDAKTIKOAREN DESKRIBAPENA
Ikasleek irudiak bilatuko dituzte Interneten, eta taldeko argazkiak egingo. Lortutako irudiak deskargatuko dira, eta deskribapen batzuk (objektuenak, pertsonenak eta paisaienak) sortzeko oinarritzat erabiliko dira. Irudien tratamendurako programak erabiliko dira, eta horietan, deskribapen baten ezaugarriak identifikatuko. Egindako irudikapenak alderaketak egiteko erabiliko dira, eta izan daitezkeen deskribatze-irizpideak ondorioztatzeko. Deskribapen zehatzak lortzeko behatzaile ona izan behar dela aintzat hartzeko sarrera txikia. Azkenik, unitatearen ebaluazio gisa, lanak besteen aurrean erakusteko proposatuko zaie ikasleei, eta ikasitako kontzeptuak azaltzeko.

CURRICULUM-EDUKIAK

IKASKUNTZA-HELBURUAK

IKTko GAITASUN orokorrak*

Deskribapenaren elementuak

  • Behatzea

  • Hitz egitea eta entzutea

  • Idaztea

  • Objektuen, pertsonen edo paisaien deskribapenetarako elementuak identifikatzea.

  • Hitzen morfologia identifikatzea.

  • Ortografia-akatsik gabe idaztea

  • Esamoldeak eta esaerak sortzea

A2. Ingurune birtualetan moldatzen jakitea

A3. Informazioa kudeatzea, sortzea eta ebaluatzea

A4. Sortzaileak izatea eta berritzea

A5. Mundu erreala ulertzea, esploratzea eta bertan moldatzen jakitea

F2. IKTak erabiltzea informazioa bilatzeko, aukeratzeko eta aztertzeko

F5. IKTak erabiltzea multimedia-informazioa prozesatzeko

JARDUEREN deskribapena

ARLOKO GAITASUN espezifikoak

IKTko GAITASUN espezifikoak*

EBALUAZIO-IRIZPIDEAK

1. jarduera – Objektuen deskribapena

Ikasleek objektuen irudiak bilatuko dituzte, objektu horiei buruzko asmakizunak sortzeko, ikaskideek erantzun zuzena asma dezaten.

Hizkuntza-gaitasuna

  • Ahozko aginduak eta mezuak, azalpenak, asmakizunak eta abar ulertzen ditu

  • Idatzizko testuak sortzen ditu, eta hori egitean, zentzua duten esaldiak erabiltzen ditu

A2.1 Ingurune birtual bat maneiatzen hastea eta ingurune horietako oinarrizko eragiketak ikasteko gai izatea.

A5.1 Batez ere irudien eta soinuen bidez benetako munduko gaiak esploratzeko eta/edo heldu baten laguntzak benetako arazo errazei heltzeko aukera ematen duten IKT baliabideak erabiltzea.

  • Ezaugarriak behar bezala identifikatzea, objektu bat deskribatzen duen asmakizuna sortzeko.

  • Hizkuntza eta ortografia zuzen erabiltzea.

  • Ordenagailuan fitxategiak behar bezala kudeatzea.

  • Interneten aurkitutako irudiak deskargatzeko prozesua behar bezala egitea.

  • Aurkezpenak sortzeko tresna behar bezala erabiltzea.

2. jarduera – Pertsonak deskribatzea

Egin taldearen argazki bat edo eskaneatu jada eginda dagoen bat. Manipulatu argazki horretako irudia, eta gero, sortu irudian identifikatzen ez diren ikasleen deskribapena

Hizkuntza-gaitasuna

  • Ideiak eta gogoetak ahoz adierazten ditu

  • Lexiko egokia du

Kultura- eta arte-adierazpenerako gaitasuna

  • Matematikak kultura-adierazpenetan egindako ekarpenen berri izatea.

  • Geometria-erlazioak eta -formak bereiztea arte-ekoizpenetan.

A3.4 Berdinkideei ideiak jakinaraztea, dagokien ezagutza-arloetakoak diren sinbolo-multzo txikia erabiliz.

A4.2. Sormena, ikerketa eta berrikuntza baliatuz, beren produktuak (simulazioak, bideo-jokoak, aurkezpenak, gailuak) sortzeko aukera ematen dieten IKT baliabideak erabiltzea, beren interesak betetzeko edo beste batzuek planteatutako arazoei irtenbidea emateko.

  • Irudien tratamendurako eta edizio grafikorako aukerak erabiltzea pertsonen irudietan.

  • Aurkeztutako ideiak defendatzea, arrazoizko argudioak erabiliz.

  • Talde handian ideiak adieraztea, ondo antolatuta eta ulertzeko moduan.

3. jarduera - Paisaiak deskribatzea.

Interneten paisaiak bilatzeko proposatuko zaie ikasleei, edo paisaien argazkiak egiteko. Gero, irudiaren ezaugarri fisikoen nahiz irudiak iradokitzen dituen sentsazioen deskribapena sortu beharko dute.

Ikasten ikasteko gaitasuna

  • Ikaskuntza-prozesuak hitzez adieraztea.

Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna

  • Bere burua adieraztea eta matematikako hizkuntza zehaztasunez erabiltzeko ohitura izatea.

Gizarte- eta hiritar-gaitasuna

  • Taldean lan egitea, beste ikuspegi batzuk onartzea...

Informazioa interpretatzea eta aurkeztea

  • Talde-lanean parte hartzea, eta jarrera positiboa izatea besteen ikuspegia errespetatzeari eta irtenbideak bilatzeari dagokionez.

F2.1 Interneteko zerbitzuak erabiltzea (bilatzaileak eta beste batzuk), informazioa bilatzeko

F2.2. Interneteko zerbitzuak eta beste estrategia batzuk erabiltzea, informazioa hautatzeko eta aztertzeko

F5.1. Multimedia-edukiekin lotutako oinarrizko eragiketak egitea (formatua, irudi bat, soinua, testua edo bideoa txertatzea; argazki bat webgune batetik deskargatzea)

  • Produktu jakin bat garatzeko prozedurak igartzea.

  • Informazioa argi eta txukun egituratzea, ordenagailuek ematen dituzten aukerak baliatuz.

  • Lankidetzan aritzea.

  • Beste ikaskideen iritziak errespetatzea eta onartzea.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko menua (goitik beherako ordenan): ikastaroaren menu nagusiaren ikonoa (home), letra-tipoaren tamainaren ikonoa, modulua inprimatzeko ikonoa, laguntzan sartzeko ikonoa eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Materialaren izenaren eta uneko atalaren izenburuaren barra.
  3. Nabigazio-geziak (hurrengo edo aurreko orria).
  4. Edukiarentzako lekua.

Sortzailea:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Elegir niños