4 Ariketa. Irudi bilaketa Flickr-en
Landuko ditugun IKT
GAITASUNAK*
| Beharko ditugun IKT BALIABIDEAK ETA MATERIALAK
|
D6. Mundu errealeko gaiak esploratzeko eta/edo benetako arazoak konpontzeko
aukera ematen duten IKT baliabideak erabiltzea.
D14. Informazioa, eta batez ere web-informazioa, bilatu eta aztertzeko estrategiak modelatu eta sustatzen
dituzten ikaskuntza-esperientziak diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea.
| |
Jardueraren kontsigna
-
Paisaiak deskribatzen ikasiko dugu! Bilatu paisaia baten argazkia Flickr-en, deskargatu zure ordenagailura
eta, gero, bete paisaiak deskribatzeko jarraibideak.
Prestatze-lana: Paisaien irudiak bilatzea, Flickr-en
1. urratsa. Flickr-en web-orrian sartzea
Flickr argazkiak eta bideoak online gordetzeko, ordenatzeko, bilatzeko eta
konpartitzeko aukera ematen duen webgunea da.
Gaur egun, Flickr-ek erabiltzaile-komunitate handia du. Erabiltzaile horiek beraiek sortutako argazkiak
eta bideoak konpartitzen dituzte, eta jokabide-arauak eta erabiltze-baldintzak dituzte, lagungarriak edukiak ondo kudeatzeko.
Web-orri honetan lortutako informazioa: http://es.wikipedia.org/wiki/Flickr
-
Buscar (Bilatu) laukian, "paisajes" (paisaiak) jarriko dugu. Hala nahi
izanez gero, bilaketa are gehiago zehazteko aukera dago; esate baterako, "paisajes Euskadi" (Euskadiko
paisaiak) jar dezakegu, gure inguruko paisaiak aurkitzeko.
2. urratsa. Irudi bat hautatzea
- Leiho bat zabaltzen da, eta bertan, koadro txikien tamaina duten irudiak ageriko dira:
3. urratsa. Irudia gordetzea
-
Behin zer paisaia aukeratu nahi dugun erabaki eta gero, klik egin behar da saguaz haren gainean,
irudia jatorrizko tamainan izateko. Hori egitean, elkarrizketa-koadro hau ageriko da:
-
Guardar imagen como… (Gorde irudia honela) aukeran klik egin behar da. Aukera horretan,
irudia gordetzeko karpeta hautatzen da, eta irudiari izena jartzen zaio, gero aurkitzeko balioko diguna.
Ikasleekin egiteko lana: Paisaia baten deskribapena irudi batean oinarrituta egiteko elementuak (1
h)
-
Paisaien irudien bilaketa ikasleekin egitea Flickr-en. Ikasle bakoitzak irudi bat izan behar du.
Gero, esan ikasleei aukeratutako paisaia deskribatzeko behar diren elementuen zerrenda egiteko (adibidez, zer motatako paisaia
den: mendiak, herri bat, itsasoa, etab.). Elementuak arbel digitalean idatziko dira. Jarduera honetan, ikasleei eskatuko zaie,
halaber, irudiek sorrarazitako sentsazioak adierazteko (poza, lasaitasuna, goibeltasuna, beldurra).
Adibidez, eredu hau erabil daiteke ikasleek aipatzen dituzten hitzak arbelean sailkatzeko:
Lehen inpresioak |
Lehen planoan ikusten dena
| Mendia, ibaia, aintzira, itsasoa, basoa
|
Irudiaren unea
| Goiza, arratsaldea, ilunabarra, egunsentia
|
Klima paisaian
| Euria, eguzkia, elurra, hotza
|
Kolore nagusia
| Berdea, urdina, zuria
|
Elementuak
| Animaliak, pertsonak, loreak
|
Iradokitzen dituen sentsazioak
| Poza, lasaitasuna, goibeltasuna, mira
|