1 Ariketa. Objektuen irudi bilaketa
Landuko ditugun IKT
GAITASUNAK*
| Beharko ditugun IKT BALIABIDEAK ETA MATERIALAK
|
D1. Ikaskuntza-esperientzia jakin batzuk diseinatu,
gauzatu eta ebaluatzea, dagoeneko erabiltzen diren IKT baliabideak erabiliz, ikasleek beren interesen, beren erritmoaren,
beren ikasteko moduaren eta beren trebetasunen arabera lan egin dezaten.
| |
Jardueraren kontsigna
Objektuen irudiak bilatuko ditugu Interneten, eta gero, objektu horiek deskribatzen ikasiko dugu. Behin deskribapenen zerrendak
prestatuta eduki eta gero, geure asmakizunak sortuko ditugu. Ikasleei aurkeztuko dizkiegu arbelean, diapositiben bidez, guk
emandako argibideez asmatzen saia daitezen.
Prestatze-lanak: Irudiak deskargatzea eta haien tamaina eta pisua txikitzea
Proposatutako deskribapenak sortzearren, hasteko, Interneten irudiak bilatuko ditugu.
1. urratsa. Irudiak bilatzea
-
Interneteko bilatzaileak erabiliz (adibidez, Google), irudiak bila daitezke. Googleren web-orrian,
ezkerraldeko goiko aldean, irudiak bilatzea hauta daiteke.
-
Behin irudia hautatu ondoren, ordenagailuan gordetzen da, gero aurkezpenean txertatzeko.
-
Saguaren eskuineko botoia sakatu eta gero, Guardar imagen como (Gorde irudia honela:)
hautatzen da.
-
Fitxategien karpeta zabaltzen da, eta, adibidez, Mis imágenes (Nire irudiak) karpetan gordetzen da.
-
Komeni da erraz identifikatzeko moduko izena jartzea irudiei.
Horrela, irudiak ordenagailuan gordeta geratzen dira.
2. urratsa. Irudiaren tamaina egiaztatzea
Zenbait programaren bidez (esaterako, Gimp eta Infranview), irudi baten tamaina zehatz daiteke, edo argazki
horren zati batzuk ebaki. 300 x 400 tamaina egokia da Impress programan irudi bat txertatzeko. Oro har, irudi baten tamaina
berrezartzean, eskalako balio bat soilik aldatu behar da, irudia desitxura ez dadin.
3. urratsa. Fitxategia gordetzea
Aldatutako fitxategia izen beraz gorde daiteke, ordenagailuan irudiak ez bikoizteko.
Ikasleekin egiteko lana: Objektu baten deskribapena egitea, haren irudian oinarrituta (1 h)
Irudiak bilatzeko jardueran ikasleei laguntzeko, aurreko atalean egindako urratsak proposa daitezke.
Jarduera amaitzean, ikasle bakoitzak deskribatzeko objektuari dagokion fitxategia izan behar du.
Objektu bat deskribatzean zer elementu hartu behar diren kontuan azalduko du irakasleak. Esaterako:
-
Objektuak deskribatzeko, lehenik eta behin, arreta handiz erreparatu behar zaie, haien ezaugarri
bereizgarriak identifikatzeko: forma, tamaina, kolorea, eragiten duen sentsazioa.
-
Ideia-jasa egitea proposatzen da, ikasleek ezagutzen dituzten ahalik eta adjektibo kalifikatzaile, aditz,
alderaketa eta metafora gehien biltzeko. Elementu horiek guztiak zerrenda batean adieraziko dira, ordenatuta.
-
Irakasleak arbelean idatziko ditu taldean sortzen diren hitzak.
Objektuak deskribatzeko metodo bat da objektuak elkarren artean alderatzea. Alderatzean,
bi motatako ezaugarriak erabil ditzakegu:
Objektu bakoitzaren ezaugarri bereizgarriak. Objektu batzuek besteengandik bereizten dituzten
ezaugarriak dira.
Alderatzen ditugun objektuen ezaugarri komunak. Izakiak taldetan multzokatzeko aukera ematen
duten ezaugarriak dira.
Alderatzeko, hauek hartu behar dira kontuan:
Aldagai analogoak alderatu behar dira. Objektuak alderatzean, tamainari, formari, materiari,
prezioari, jatorriari eta abarri errepara diezaiekegu.
Antzekotasunak eta aldeak adierazi behar dira.
Alderaketa ordenatu behar da. Lehenbizi antzekotasunak eta gero aldeak, edo alderantziz.
Hemendik hartuta:
http://roble.pntic.mec.es/~msanto1/lengua/1descrip.htm#m3
(2010eko otsaila)