3 Ariketa. Taldearen argazkia eta pertsonen deskribapena
3. urratsa. Desitxuratutako irudia gordetzea
- Archivo (Fitxategia) menuan Guardar como… (Gorde honela) aukera hautatzean, hau agertzen
da:
Garrantzitsua da gogoratzea fitxategiak non gorde diren eta zer izen jarri zaien.
Ikasleekin egiteko lana: Pertsonen deskribapenen elementuak (1 h)
-
Ikasleekin lan egiteko, ideia-jasa bat egitea iradokitzen da, ikaskideen deskribapena egiteko behar
diren hitzei buruz. Lehenik eta behin, ezaugarri fisikoak; besteak beste, ilearen forma eta kolorea, aurpegiaren forma, begien
kolorea, ahoa, sudurra eta altuera. Gero, izaeraren ezaugarriak (zaletasunak, ohiturak, dohainak). Horrela, ikaskideen deskribapena
sortu ahal izango da, eta ikasleek asmatu ahal izango dute nor dagoen argazkian.
- Hori guztia arbelean idatziko da, pertsonak deskribatzeko behar diren ezaugarriak adostu arte.
Adibidez, eredu hau erabil daiteke ikasleek aipatzen dituzten hitzak arbelean sailkatzeko:
Ezaugarri fisikoak |
Ilea (kolorea, era)
| Gaztainkara, beltzarana, kizkurra, leuna
|
Aurpegiaren forma
| Luzanga, biribila
|
Begiak (kolorea eta forma)
| luzangak, zabalak, handiak, txikiak
|
Kopeta
| Zabala, estua
|
Sudurra
| Zuta, zuzena, lodia, fina
|
Ahoa
| Handia edo txikia. Ezpainen forma. Pintatuta edo pintatu gabea
|
Hitz egiteko modua
| Hitz-jario handikoa, eskuekin keinuak egiten ditu
|
Janzkera
| |
Osagarriak (betaurrekoak, bitxiak, etab.)
| |
Izaera-ezaugarriak |
Jarrera eta izaera
| Geldoa, adigabea, arretatsua, urduria, lasaia
|
Zaletasunak
| Izozkiak jatea gustatzen zaio, edo pilotan jokatzea.
|
Ohiturak
| Beti berandu iristen da eskolara. Gona motzak janzten ditu. Bere senidearekin paseatzen du.
|
Dohainak
| |
-
Ideia-jasa amaitzean, desitxuratutako argazkia aurkeztuko zaie ikasleei, eta desitxuratuta ageri
diren ikaskideen deskribapena egiteko eskatuko zaie. Hemen proposatzen dugun jardueran, taldeak pistak emango ditu eta arbelean
idatziko dira.
-
Behin ikasleek deskribapenak sortu eta gero, jatorrizko argazkia erakutsiko da, eta ikasleei eskatuko
zaie beraiek irudi desitxuratuak sortzeko. Horretarako, Gimp programarako emandako jarraibideei jarraituko zaie. Gero, ikasle
bakoitzak desitxuratu duen ikaskidearen deskribapena egingo du.