3 Ariketa. Taldearen argazkia eta pertsonen deskribapena
2.1. jarduera. Taldearen argazkia eta pertsonen deskribapena
Landuko ditugun IKT
GAITASUNAK*
| Beharko ditugun IKT BALIABIDEAK ETA MATERIALAK
|
D6. Mundu errealeko gaiak esploratzeko eta/edo benetako arazoak konpontzeko
aukera ematen duten IKT baliabideak erabiltzea.
| |
Jardueraren kontsigna
Identifika al dezakezu argazkiko neska/mutila? Erabili zure ikaskideak emandako argibideak, nor den jakiteko.
Prestatze-lanak: Taldearen argazkia sortzea eta aldatzea, GIMP programa erabiliz
1. urratsa. Eskaneatu edo egin taldearen argazki bat
-
Daukagun sistema eragilearen arabera, USB kablea da kamera, sakelako telefonoa edo eskanerra ordenagailura
konektatzeko modua. Behin USB kablea konektatu eta gero, deskargatzeko edo kopiatzeko aukerak ageri dira, eta ordenagailuak
ematen dituen jarraibideak bete behar dira, urratsez urrats.
- Irudia gordeko dugu, eta haren tamaina egiaztatuko, 1.1. jardueran adierazitako urratsei jarraiki.
Jarduera hau egiteko, ikasleei proposatuko diegu taldearen argazkiak beraiek egiteko, edo dituzten argazkiak
eskaneatzeko.
2. urratsa. Argazkia aldatzea
- GIMP programa instalatzea
Prozedura horretarako laguntzarik behar izanez gero, ikasgela digitaleko "Tratamiento digital de
imágenes con Tuxpaint y GIMP" ("Irudien tratamendu digitala, Tuxpaint eta GIMP erabiliz") prestakuntza-tutoriala erabil dezakezu.
Bertan, urratsez urrats adierazten dira egin beharrekoak.
- Ireki programa, eta ireki taldearen irudia
- Hona hemen talde-argazki baten adibidea.
- Hautatu bi edo hiru neska/mutil,
irudiak desitxuratzeko.
- Egin klik Filtros (Iragazkiak) aukeran. Menu hau zabalduko da:
-
Iragazkiekin jolas eta esperimentatu daiteke. Komeni da desitxuratutako irudiak beste izen batzuez
gordetzea, jatorrizko argazkia ez galtzeko. Adibidez, hona hemen Distorsiones (Distortsioak) motako iragazkiko remolino
y aspiración (zurrunbiloa eta xurgatzea) aukera aplikatuta 1. neskatoan. Eta Artísticos (Artistikoak) motako
iragazkiko Cubismo (Kubismoa) aukera erdian dagoen mutilean.
Horrela, taldearen irudiak alda daitezke, ikasleak ikaskideak identifikatzen saia daitezen, ikasleen deskribapenean
oinarrituta.