ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:
Kapsula-lantegi honetan, OpenOfficeko Calc aplikazioa erabiliz kalkulu-orri bat egiteko modua azalduko dugu. Gainera, Google Docs Web 2.0-ko aplikazioaren bidez gure dokumentua besteekin konpartitzeko modua ikasiko dugu.
OpenOfficeren tresna-paketea software librea (doakoa)da, eta erabiltzeko, deskargatu egin behar da, eta ordenagailuan instalatu.
Aplikazio horietako bakoitza aurkeztea, eduki-egitura honi jarraiki:
Zenbait formatu konbinatuko ditugu, kapsula-lantegiko edukiak lantzeko zenbait aukera emateko:
Material guztiaren bertsio inprimagarria, PDF formatuan.
Bertsio elektronikoa, WEB formatuan.
Zenbait ataletan, bideo bidezko tutoriala.
Beste kapsula-lantegi batzuetan, beste aplikazio batzuk jorratuko ditugu. Zuentzat erabilgarriak izango direla espero dugu.
Jarraian, kapsula-lantegiaren IKTen programazio orokorra aurkeztuko dugu, landuko diren helburuak, edukiak eta gaitasunak kokatzeko.
IKTko gaitasunak* G. Kudeaketa eta garapen profesionala D. Didaktika, pedagogia eta curriculuma C. Hiritartasun digitala |
G1. Ulertzea nola erabil daitezkeen IKTak, ikasleen datuak erregistratzeko (sailkapenak, hutsegiteak, zigorrak, historial pedagogikoa eta abar), batez bestekoak kalkulatzeko, ikasleen datuak aztertzeko matematika- eta estatistika-grafikoak egiteko (errendimenduak alderatzeko), lanak zuzentzeko (testu-editoreetako bertsioak erregistratu eta aldaketak kontrolatu). G2. Ulertzea zer aukera ematen duten IKTek, administrazioko eta irakaskuntzako kudeaketa errazteko materialak sortzeko (zerrendak, ikasgelarako txartelak, karatulak, gurasoentzako informazio-buletinak, mahai-jokoak, ikasturteko lanerako bizikidetza-arauak...). G4. Tutorialak zer diren ulertzea, eta laguntza gisa erabiltzea IKTko edozein baliabide ikasteko. G6. Zenbakizko datuak erabilita oinarrizko eragiketak egitea (formatua, batuketa, batez bestekoa eta matematika-oinarriko grafikoak) D1. Ikaskuntza-esperientziak diseinatzea, martxan jartzea eta ebaluatzea, ikasleak bere interesen, erritmoaren, ikasteko moduaren eta trebetasunen arabera lan egin dezan, jada eginda dauden IKTko baliabideak erabiliz. D4. Ikaskuntza-esperientziak diseinatzea, martxan jartzea eta ebaluatzea, IKTko baliabideak erabiliz ikasleengan sustatzeko XXI. menderako trebetasunak; esaterako, lankidetza, talde-lana, pentsaera kritikoa, arazoak konpontzea, enpatia eta sormena. |
IKTekin lotutako helburu zehatzak |
|
IKT edukiak |
|
Gutxieneko ezagutzak |
|
Autoebaluaziorako irizpideak |
|
* "Eskola 2.0" proposameneko LH 5. mailako ikasleentzako IKT konpetentzien itemak. Eranskinatik aterata "IKT Konpetentzia mapak".
|
Calc kalkulu-orria, mota horretako beste aplikazio batzuk bezala, informatika-softwarea da, taula-moduan jarritako zenbakizko eta alfazenbakizko datuak manipulatzeko erabiltzen dena (taulak errenkada- eta zutabe-multzoak dira). Normalean kalkulu konplexuak egin daitezke formulak eta funtzioak erabiliz, eta zenbait eratako grafikoak marraztu daitezke . Calc OpenOffice.org 2.0 informatika-paketearen kalkulu-orria da. Pakete horrek, gainera, testu-prozesadorea (Writer), aurkezpen-editorea (Impress), datu-baseen kudeatzailea (Base), matematika-ekuazioen editorea (Math) eta grafiko bektorialen diseinatzilea (Draw) ditu. Pakete hori guztia multiplataforma da (hau da, Windows sistema eragilean nahiz Linuxen erabil daiteke) eta GPL lizentzia librekoa da (Lizentzia Publiko Orokorra); beraz, inolako kanonik ordaindu gabe erabili eta banatu daiteke. |
Calcen sortutako dokumentuak gure ordenagailuan gorde ditzakegu, eta gero berriro erabili; beraz, aukera dago aldaketak egiteko (esaterako, beste eduki batzuk gehitzea), edo, besterik gabe, kontsultatzeko, inprimatzeko, konpartitzeko (adibidez, Google Docs erabiliz) edo beste norbaiti posta elektronikoz bidaltzeko.
Kalkulu-orriak oso lagungarriak dira edozein lan-arlotan. Hainbat gauzatarako erabil daitezke, besteak beste, datu-base txikiak, txostenak, grafiko estatistikoak eta datuen sailkapenak egiteko. Gainera, kalkulu errazak egiteko ere balio dute, esaterako, gelaxken arteko batuketak, kenketak, biderketak edota zatiketak egiteko, bai eta funtzio matematiko eta estatistikoen arteko konbinazio konplexuak egiteko ere. Hezkuntzaren alorrean, adibidez, aplikazio horiek hainbat erabilera dituzte irakasleentzat nahiz ikasleentzat, hona hemen batzuk:
Ikasleen zerrendak egitea edozein erabileratarako.
Ebaluazio jakin batean lortutako kalifikazioen zerrendak egitea, gelaren batez besteko kalifikazioa kalkulatzea, eta zenbait eratako grafikoak egitea, adierazi nahi denaren arabera.
Fitxak egitea laborategian egindako esperimentu praktikoen emaitzak idatzi ahal izateko, gero kalkuluak egiteko erabili behar badira esperimentu horiek.
Koadroak egitea zenbakizko datuak sartzeko, eta formula matematiko bat erabiliz horiekin emaitza bat lortu ahal izateko.
…
OpenOffice instalatu ahal izateko eta behar bezala funtzionatzeko, ordenagailuak konfigurazio hau izan behar du:
Gutxienez behar den konfigurazioa (Windows) | Gomendatutako konfigurazioa | |
Sistema eragilea: | Microsoft Windows 95, 98, NT, 2000 edo XP | Windows 2000, XP, Server 2003, Vista edo Windows 7. |
PUZ: | Pentium | Pentium 233 Mhz edo hortik gorakoa |
Memoria (RAM): | 128 | 128 MB edo gehiago |
Disko gogorra: | 200 MB libre diskoan | 200 MB libre diskoan, edo gehiago |
OpenOffice erabiltzeko, programa deskargatu eta ordenagailuan instalatu behar da. Hori egiteko, OpenOfficeren web-orrian zuzenean sar zaitezke (http://es.openoffice.org/) edo, bestela, bilatzaile batean (adibidez, Google) “openoffice” jar dezakezu.
|
Beste leiho bat ageriko da, eta bertan, OpenOfficeren aplikazio guztiak daude. Aurrerantzean, leiho hori ikusiko dugu OpenOffice abiarazten dugun bakoitzean.
Jarraian, Calcen ezaugarri eta funtzio batzuk deskribatuko ditugu. Dokumentu berri bat irekitzean, laneko arearen eta tresnen bista ikusiko dugu, hau bezalakoa:
Titulu-barra: editatzen ari garen fitxategiaren izena adierazten du, bai eta programaren izena ere. Halaber, leihoa minimizatzeko, maximizatzeko eta ixteko botoiak daude.
Menu-barra: goitibeherako menuak aukeratzeko eremua. Menu horietan, kalkulu-orrien programek izaten dituzten ohiko aukerak daude: Archivo, Editar, Ver, Insertar, Formato, Herramientas, Datos, El Corrector, Ventana eta Ayuda (hau da, Fitxategia, Editatu, Ikusi, Txertatu, Formatua, Tresnak, Datuak, Zuzentzailea, Leihoa eta Laguntza).
Barra de herramientas estándar (Tresna-barra estandarra): dokumentuarekin lan egiteko erabiltzen diren aukera batzuetarako lasterbide-botoiez osatutako barra: Guardar (Gorde), Imprimir (Inprimatu), enviar por email (Bidali e-mail bidez), Copiar (Kopiatu), Pegar (Itsatsi), Buscar (Bilatu), ortografia-zuzentzailea, formatua kopiatzeko botoia, eta beste batzuk. Barra hori pertsonalizatu daiteke, erabiltzaileak gehien erabiltzen dituen aukerak hautatuta.
Barra de formato (Formatu-barra): goitibeherako menuak ditu (letra-tipoa eta –tamaina aukeratzeko), bai eta botoiak ere, gelaxkak lerrokatzeko, testuaren kolorea hautatzeko, gelaxkaren atzealdea hautatzeko, etab. Aurreko barra bezala, barra hau ere pertsonalizatu daiteke.
Barra de fórmulas (Formula-barra): programak ematen dituen funtzio eta formulekin lan egiteko aukera ematen digu, bai eta gelaxken edukia editatzeko aukera ere.
Laneko area: kalkulu-orriak egiteko erabiltzen dugun eremua. Gelaxkaz osatuta dago, eta guk edukiak sartu beharko ditugu gelaxka horietan, batez ere zenbakiak eta testua, errenkadetan eta zutabetan banatuta.
Errendaka eta zutabeen goiburua: lantzen ari garen gelaxkak kokatzen lagunduko digu.
Kalkulu-orriak: Calcen dokumentu batean, zenbait kalkulu-orri eduki ditzakegu. Beheko aldean adierazita dago zenbat orri dituen dokumentuak, eta zer izen duen orri bakoitzak.
Titulu- eta menu-barra izan ezik, aipatutako tresna-barra guztiak eta aipatu ez ditugun beste batzuk pertsonalizatu daitezke, gehien erabiltzen diren botoiak aukeratuz gero. Halaber, ezkutatu egin daitezke edota mugitu, pantailako beste leku batean jartzeko (goian, behean, eskuinean edo ezkerrean).
KASU PRAKTIKOA: Kalkulu-orri bat egitea gelako kalifikazioekin
Programa irekitakoan, lehenengo orri hutsa agertuko zaigu, eta bertan lanean has gaitezke. Kurtsorea A1 gelaxkan egongo da automatikoki. Letrek zutabeak adierazten dituzte, eta zenbakiek, berriz, errenkadak.
|
Garrantzitsua da erabiliko dugun kalkulu-orri berriari izena jartzea eta gure ordenagailuan gordetzea. Lanean ari garen heinean, komeni da sarri gordetzea egindakoa; hartara, egindako lana ez da kaltetuko edo ez da galduko bat-batean ordenagailua itzaltzen bazaigu, edo nahi gabe dokumentua gorde gabe ixten badugu.
|
Irudian hautatuta dagoen tresna-barrako ikonoa ere erabil dezakegu (kapsula-lantegi honen hasieran
azaldu dugun lasterbideetako bat). |
Izen erraza jartzea komeni da, ahal izanez gero azentu edo zuriunerik gabea, beste ordenagailu batzuetako erabiltzaileekin konpartitzean, arazorik izan ez dezaten irekitzeko.
Besterik adierazi ezean, programak erabiltzen duen letra-tipoa Arial normala, tamaina: 10 da, baina nabarmendu egin nahi baditugu izenburuak, zenbaki negatiboak edo batez bestekoaren azpitik dauden kalifikazioak, edota beste edozein xehetasun bereizi nahi badugu, edozein unetan alda daiteke formatua gelaxka guztietan edo haietako batzuetan.
Aipatutako bi modu horietakoren batean letra-tipoa letra lodira aldatzen badugu, emaitza bera lortuko
dugu; hautatutako gelaxken edukia letra lodiz idatzita egotea. |
Pauso berberak jarraituko ditugu kalifikazioak dituzten gelaxkekin, izenen letra eta kalifikazioen zenbakiak tamaina berekoak izateko.
Aldaketa horiek guztiak egin ondoren, gure kalkulu-orriak itxura hau izango du: |
Calcen, kalkulu-orri guztietan gertatzen den bezala, funtsezkoa da errenkada eta zutabeekin lan egitea. Hainbat aldaketa egin diezazkiekegu gure kalkulu-orriko errenkada eta zutabeei: garaiera eta zabalera aldatu, mugitu, kopiatu, ezabatu, txertatu....
|
|
Orain B zutabeak zabalera hau du, zentimetrotan adierazita. |
Orain, lehenago D zutabea zena, kalifikazioak dituena, C zutabea bihurtuko da, eta, beraz, gure kalkulu-orriak itxura hau izango du:
Aipatu dugunez, Calcek aukera ematen du errenkadak edo zutabeak txertatzeko, taulari informazioa gehitu behar diogunean. Adibide gisa, beste errenkada bat txertatuko dugu goiko aldean, gure kalifikazio-taulari izenburu bat jartzeko.
|
Calceko gelaxkak batu egin daitezke, ondoan dauden bi gelaxka edo gehiago bakar bat bihurtzeko; gelaxka bakar horrek batu ditugun gelaxka guztiek hartzen zuten tokia hartuko du.
Orain bi gelaxkek bakar bat osatzen dute, B1 gelaxka, hain zuzen. Gelaxkak batzean, berdin dio zenbat gelaxka diren, sortzen dugun gelaxkak gelaxka guztien artetik ezkerrean eta goian zegoenaren izena hartuko du, hau da, C1-C2-D1-D2 gelaxkak batu izan bagenitu, lau horiekin sortuko genukeen gelaxka C1 izango litzateke.
Ikus dezakezunez, letraren tamaina handitzean, gure izenburuaren edukia ez da guztiz sartzen gelaxkan; moztu egiten da gelaxkak ez duelako behar adinako zabalera edo garaiera, eta hurrengo gelaxkara pasatuko liratekeen letra batzuk ezin dira ikusi. |
Jarraian ikus dezakezuenez, gelaxkaren garaiera egokitu egin da, barruan duen testu guztia ikusi ahal izateko. |
Hurrengo irudian, adibidetzat erabiltzen ari garen kalkulu-orriaren inprimatzeko aurrebista ikus daiteke.
Calcek aukera ematen du sartu ditugun datuak ordenatzeko, guk geuk zehaztu ditzakegun irizpideen arabera. Askotan zerrendak alfabeto-ordenan jarri behar izaten dira. Adibide gisa, ikasleen abizenak alfabeto-ordenaren arabera ordenatuko ditugu.
Azpimarratu behar da abizenak alfabeto-ordenaren arabera ordenatu direla, eta, era berean, ikasle bakoitzari dagokion kalifikazioa ikaslearekin batera aldatu dela.
Markatutako ertzak nola ikusiko diren agertzen da jarraian. |
Aurrez aipatu dugunez, Calcek aukera ematen du hainbat kalkulu-orrirekin lan egiteko dokumentu edo fitxategi beraren barruan. Programaren leihoko behealdean ezkerrean adierazita egongo dira orriak. Besterik adierazi ezean, Calcen irekitzen dugun fitxategi bakoitzak hiru kalkulu-orri izango ditu, eta izen hauek izango dituzte: Hoja1 (1. orria), Hoja2 (2. orria) eta Hoja3 (3. orria).
|
|
Calcek aukera ematen du kalkulu-orri gehiago gehitzeko dokumentuari edo fitxategiari, hasierako hiru orriak agortuz gero. Horretarako, nahikoa da menu-barrako Insertar (Txertatu) aukerako goitibeherako menura joatea, eta Hoja… (Orria) aukera hautatzea. Aukera hori hautatzean, Insertar hoja (Txertatu orria) izeneko leihoa irekiko da, eta bertan orri berriak orain dugun orriarekiko zer kokapen izango duen hauta dezakegu, bai eta orri berriaren izena ere.
“Examen Literatura” (Literatura Azterketa) izeneko kalkulu-orrian, ikasleen zerrenda berri bat egingo dugu, kalifikazio eta guzti. Ikasle berberak direnez, ez da beharrezkoa izenak berriz idaztea, nahikoa da “Examen historia” (Historia Azterketa) orriko izen-zerrenda kopiatzea.
Orain gure taula arbelean kopiatuta dago, eta beste orri batean itsats daiteke. |
Datuak kalkulu-orri berrian kopiatuko dira. B1 zutabeak gainerakoen zabalera bera izango du, beraz, ezin izango dira osorik ikusi ikasleen izenak. Hori konpontzeko, nahikoa da zutabe horren zabalera handitzea, aurrez egin dugun moduan.
|
Orain taula prest dago literaturako kalifikazioak sartzeko.
Calcen erabilera garrantzitsuenetako bat da sartutako datuekin eragiketa matematikoak eta estatistikoak egin daitezkeela, hainbat aukera dituen kalkulagailu bat balitz bezala. Formuletara joan gaitezke formula-barrako Asistente: Funciones (Morroia: funtzioak)
botoiaren bidez, edota menu-barrako Insertar (Txertatu) aukeraren bidez.Adibide gisa, kalifikazio guztien batuketa egingo dugu, eta gero ikasle-kopuruarekin zatituko dugu, gelaren batez bestekoa lortzeko.
Calcek automatikoki ulertzen du C zutabeko zenbakizko balio guztiak batu nahi ditugula, hau da, C4 gelaxkatik C17 gelaxkara bitartekoak; horregatik, C18 gelaxkan eta formula-barran hauxe adieraziko du parentesi artean: =SUMA (C4:C17). Bi puntuek batu beharreko gelaxken barrutia adierazten dute, hau da C4tik C17ra bitarteko gelaxkak. |
Gainera, batuko diren gelaxka guztiak lerro urdin batez inguratuko dira, hurrengo irudian ikus daitekeen moduan.
Egia esan, batura horrek, 93,6, ez digu informazio esanguratsurik ematen. Emaitzak aztertzeko benetan baliagarria izango den zifra bat lortzeko, adibidez, gelako batez bestekoa, batura hori ikasleen guztizko kopuruarekin zatitu behar dugu, hau da, zenbat ikasle diren jakin behar dugu.
|
|
|
Gure kalifikazio-taulak itxura hau izango du: |
Asistente de funciones (Funtzioen morroia) leihoa irekiko da; leihoak Calcen erabil daitezkeen funtzio guztiak ditu. Horrenbeste funtzioren artean bilaketa errazago egiteko, posible da aukera-kopurua gutxitzea, aukera horiek Categoría (Kategoria) izeneko goitibeherako menuaren bidez iragaziz.
Calcek aukera ematen du sartutako datuak grafiko moduan ikusteko, zer itxura hartzen duten ikusi ahal izateko. Funtzio hori oso lagungarria da azterketa konparatiboak egiteko, edota datuak banatzeko.
Adibide gisa, grafiko bat egingo dugu “Examen Historia” (Historia Azterketa) kalkulu-orriko kalifikazioekin.
|
Asistente de gráficos (Grafikoen morroia) izeneko beste leiho bat agertuko da, eta grafikoan zer datu-barruti erabili nahi dugun adieraziko dugu bertan.
Behin hautaketa egindakoan, Calcek azkeneko Asistente de gráficos (Grafikoen morroia) leihora bidaliko gaitu automatikoki; hautatutako datu-barrutia elkarrizketa-koadroan adierazita egongo da.
Kalifikazioen taulako datuek hartzen duten itxura adierazten duen grafiko bat lortuko dugu.
Grafikoa ez da estatikoa, hainbat gauza egin daitezke berarekin, esaterako: editatu eta itxura aldatu, datuak gehitu edo kendu, legendak eta izenburuak jarri, beste orri batera mugitu...
KASU PRAKTIKOA: Calceko orriak argitaratzea eta konpartitzea, Google Docs erabiliz.
Google Docs Web 2.0-ko tresna da, eta mota guztietako dokumentuak Interneten konpartitzeko balio du. Tresna-mota hori oso erabilgarria da dokumentuak pertsona askorekin konpartitzeko beharra badugu, are gehiago tamaina handiko dokumentuak badira; hau da, memorian leku asko behar dutenak. Hori dela-eta, zaila izaten da, eta batzuetan ezinezkoa, fitxategi horiek posta elektronikoz bidaltzea, zerbitzu horiek mugak ezartzen dituztelako bidali eta jaso daitezkeen fitxategien tamainarako.
Google Docs tresnak badu beste abantaila bat; hain zuzen, Google Docsen gordeta ditugun dokumentuak Interneterako konexioa duen edozein ordenagailutik ireki ditzakegula, eta gainera, ez dute gure ordenagailuan lekurik hartzen, sarean gordeta daudelako, eta ez gure ordenagailuan.
Google Docsen dokumentuak gordetzeko eta konpartitzeko, ez da programarik instalatu behar ordenagailuan. Aplikazio hori erabiltzeko, haren web-orrian sartu behar da, besterik gabe: http://docs.google.com/#all .
Adibide praktiko gisa, kalkulu-orri bat sortuko dugu Calcen, hiriburuei buruzko gurutzegrama bat egiteko, eta gero Google Docsen argitaratu eta konpartitzeko.
Calc abiarazi eta kalkulu-orri berri bat ireki ondoren, orriko errenkada eta zutabe guztiak hautatuko ditugu, eta haien tamaina aldatuko dugu, gure gurutzegramarako karratuak izatea behar baitugu.
|
|
Orain gure kalkulu-orriak itxura hau izango du:
Hiriburuei buruz egin nahi dugun gurutzegrama honelakoa da:
|
|
|
Gure gurutzegramak itxura hau izango du:
Gurutzegrama osatzeko, sarrera bakoitzari dagokion definizioa jarri beharko litzateke gurutzegramaren alboan, hau da, zer herrialderi dagokion hiriburu bakoitza.
Calcek aukera ematen du kalkulu-orrian testu-zatiak sartzeko, marrazteko barrako
Texto (Testua) botoia erabiliz. Barra hori ez da berez aktibatzen programa instalatzean, beraz, honela aktibatu behar dugu: menu-barrako Ver (Ikusi) aukerako goitibeherako menura joan, hautatu Barra de herramientas (Tresna-barra) eta egin klik Dibujo (Marrazkia) aukeran.Orain programako leihoaren beheko aldean agertuko da marrazteko barra, hurrengo irudian ikus daitekeen moduan.
|
Gure gurutzegramak itxura hau izango du.
Azkenik, gure gurutzegrama amaituta eta konpartitzeko prest egongo da, hurrengo irudian ikus daitekeen bezala.
Google Docs nahiz Googleren doako gainerako aplikazioak erabiltzeko, kontu bat izan behar da Gmailen. Gure adibidea egiteko, erabiltzaileak jada Gmaileko kontua duela joko dugu; beraz, ez dugu azalduko Gmaileko kontua sortzeko prozesua (oso erraza da).
Jarraian ikus daitekeenez, Gmail, posta elektronikoaren pantailaren goiko aldean, menu bat dago Googleren tresna nagusiak dituena.
Beste leiho bat irekiko da, ezkerraldean Seleccionar archivos para subir (Aukeratu igotzeko fitxategiak) botoia duena. Botoi horretan klik egitean, fitxategiak bilatzeko leihoa ageriko da. Bilaketa-leiho horretan kokatu behar da konpartitu nahi dugun fitxategia, “Crucigrama de capitales” (Hiriburuen gurutzegrama); gero, aukeratu egin behar da, eta Ireki (Abrir) botoian klik egin..
Google Docsek Calcen antzeko tresna-barrak ditu. Barra horiek aukera ematen dute kalkulu-orria editatzeko, edukiak gehitzeko edo, besterik gabe, formatuak aldatzeko.
Lehen aipatu bezala, konpartitu nahi dugun dokumentua jada online dugu. Orain, dokumentua irakurtzea nahi dugun pertsonekin nola konpartitu azalduko dugu, zehatz-mehatz. Google Docsek aukera ematen digu dokumentua pertsona-talde mugatu batekin konpartitzeko, edo sarean libre uzteko, edonork ikusi ahal izan dezan. Halaber, aukera dago dokumentua beste batzuek editatzeko moduan edo editatu ezinik uzteko. Azken aukera hori abantaila handia da edukiak lankidetzan garatzeko, zenbait erabiltzailek dokumentua editatzeko aukera izan dezaketelako, nork bere ekarpenak eginez.
Aurreko kasuan bezala, leiho bat irekiko da, eta bertan aukeratuko dugu beste pertsona batzuek dokumentua editatu ahal izango duten, edo soilik ikusteko aukera izango duten.
Hautatu aukera zuzena. Galdera bakoitzak erantzun zuzen bat bakarrik du.
Zer da Calc?
Aurkezpen-sortzailea.
Kalkulu-orria.
Testu-prozesadorea.
Officeko zer paketeren barruan dago Calc?
Microsoft Officeren barruan.
OpenOfficeren barruan.
Ez batean ez bestean.
Kalkulu-orriak atal hauek ditu:
Lauki bat, errenkadatan eta zutabetan banatuta. Errenkada bakoitzak zenbaki bat du, eta zutabe bakoitzak letra bat. Fitxategi bakoitzak kalkulu-orri bat edo gehiago ditu, eta barneko fitxen bidez joan daiteke haietara.
Diapositiba bat; irudiak txerta daitezke bertan.
Dokumentu bat; irudiak jarri eta editatu daitezke bertan.
Kalkulu-orrien abantailetako bat hau da:
Kostua ez dela handia.
Ikasleen adierazpen- eta komunikazio-gaitasunak garatzeko balio duela.
Datuei esanahia ematen dieten zenbait irudikapen-mota sor daitezkeela, eta horrek informazioa interpretatzen eta aztertzen laguntzen duela.
Kalkulu-orria ikaslearentzat...:
mesedegarria da, aukera ematen diolako elementu garrantzitsuak ordenatzeko, kategoriatan banatzeko, orokortzeko, konparatzeko eta nabarmentzeko, besteak beste.
kaltegarria da, ikaslearen arreta-maila gutxitzen duelako.
mesedegarria da, ikasleak lan gutxiago egin behar duelako.
Kalkulu-orriek aukera ematen dute...:
gelaxketako batean flash animazioa gehitzeko.
hainbat eratako grafikoak sortzeko, eta haien bidez datuak era argiagoan azaltzeko ikasleei.
soinuak gehitzeko, soinuak editatzeko programa baten bidez.
Web 2.0: Web 2.0-ko webguneek aukera ematen diete erabiltzaileei webguneko beste erabiltzaile batzuekin elkarreraginean aritzeko edo bertako edukiak aldatzeko.
Informatika-paketea: zenbait programa desberdinez osatutako multzoa, pakete bat osatzeko (suitea edo suite ofimatikoa ere esaten zaie ) erabiltzailearen behar premiazkoenak betetzeko.
Multiplataforma: zenbait plataformatan funtziona dezaketen programak, sistema eragileak , programazio-hizkuntzak , edo beste mota batzuetako softwarea adierazteko terminoa . Plataforma bat hardwarearen eta softwarearen konbinaketa da, aplikazioak exekutatzeko erabiltzen dena.
Arbela: edozein informazio aldi baterako gordetzeko aukera ematen duen tresna. Hainbat gauza kopia daitezke: testuak, irudiak, fitxategiak... Normalean, edukia arbelean gordetzeko copiar (kopiatu) edo cortar (ebaki) funtzioak erabiltzen dira, eta berreskuratzeko, berriz, pegar (itsatsi) edo eraman funtzioak.
Online: Interneteko ziberespazioan kokatua.
Software librea: ordenagailurako software-mota bat da, doan banatzen dena, eta denbora-mugarik gabe erabil daitekeena.
Link edo esteka: hiperestekak dira ; hau da, hipertestu-dokumentu baten erreferentzia beste dokumentu edo baliabide batera.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.