KAPSULA – 1 MAILAKO IKT TAILERRA
OpenOffice Calc
Erabilera-adibideak
14separador_indice_X_de_N28
0%

Erabilera-adibideak

Funtzioak erabiltzea

Calcen erabilera garrantzitsuenetako bat da sartutako datuekin eragiketa matematikoak eta estatistikoak egin daitezkeela, hainbat aukera dituen kalkulagailu bat balitz bezala. Formuletara joan gaitezke formula-barrako Asistente: Funciones (Morroia: funtzioak)

botoiaren bidez, edota menu-barrako Insertar (Txertatu) aukeraren bidez.

Adibide gisa, kalifikazio guztien batuketa egingo dugu, eta gero ikasle-kopuruarekin zatituko dugu, gelaren batez bestekoa lortzeko.

  • Kalkulu-orrietan egiten diren eragiketa ohikoenetako bat da batuketa. Calcen batuketa egiteko, emaitza agertzea nahi dugun gelaxkan jarri behar dugu kurtsorea. Gure adibidean, C18 gelaxka erabiliko dugu (1). Gero, egin klik formula-barrako
    Suma (Batuketa) botoian (2).

Calcek automatikoki ulertzen du C zutabeko zenbakizko balio guztiak batu nahi ditugula, hau da, C4 gelaxkatik C17 gelaxkara bitartekoak; horregatik, C18 gelaxkan eta formula-barran hauxe adieraziko du parentesi artean: =SUMA (C4:C17). Bi puntuek batu beharreko gelaxken barrutia adierazten dute, hau da C4tik C17ra bitarteko gelaxkak.

Botón Suma

Gainera, batuko diren gelaxka guztiak lerro urdin batez inguratuko dira, hurrengo irudian ikus daitekeen moduan.

Celdas sumadas

  • Orain nahikoa da Sartu tekla sakatzea, batuketa egiteko eta emaitza C18 gelaxkan agertzeko.

Suma total

Egia esan, batura horrek, 93,6, ez digu informazio esanguratsurik ematen. Emaitzak aztertzeko benetan baliagarria izango den zifra bat lortzeko, adibidez, gelako batez bestekoa, batura hori ikasleen guztizko kopuruarekin zatitu behar dugu, hau da, zenbat ikasle diren jakin behar dugu.

  • Kasu honetan, ikasle gutxi daude; banan-banan zenbatu genitzake eta ez genuke okerrik egiteko arrisku handirik izango (14 dira). Calcek aukera ematen du ikasle-kopurua erraz eta era fidagarrian zenbatzeko. Horretarako, zerrendako lehenengo ikaslearen ezkerreko gelaxkan, hau da, A4 gelaxkan, 1 zenbakia idatziko dugu (1). Gero klik egin gelaxka horren behealdean eskuinetara dagoen kurtsore beltz txikian (2), eta, saguko botoia askatu gabe, beherantz arrastatu, azkeneko ikaslea dagoen errenkadaraino (3). Botoia askatzean, ikasle guztiak zenbatuta egongo dira, segida bat osatu baitugu.

Serie numérica

Contar alumnos

  • Eragiketa hori egin ondoren, hau da, ikasleen guztizko kopurua jakiteko segida bat sortu ondoren, kalifikazio guztien batura zati ikasle-kopurua egingo dugu. Horretarako, C19 gelaxka hautatu eta zatiketaren formula formula-barran idatzi behar da, jarraian adierazten den moduan:
Seleccionar celda
  • = (berdin) ikurra sartu, gero C18 (zatikizuna duen gelaxka), / (zatiketa) ikurra, eta 14 zenbakia zatitzailetzat. Orain, sakatu Sartu tekla, eta emaitza agertuko da C19 gelaxkan.
División

Promedio

  • Orain B19 gelaxkan “Promedio” (batezbesteko) hitza idatziko dugu (1), C19 gelaxkako zenbakiak zer esan nahi duen jakiteko, eta testua eskuinerantz lerrokatuko dugu gelaxkaren barruan (2), tresna-barrako
    Alinear a la derecha (Lerrokatu eskuinean) botoiarekin.
  • Batezbestekoaren informazioa nabarmentzeko, B19 eta C19 gelaxkak hautatu behar dira (1), letra-formatua letra lodira aldatu(2), eta ertzak markatu (3).

Formato

Gure kalifikazio-taulak itxura hau izango du:

Vista final

Laguntza

Laguntza
  1. Ezkerreko menua (goitik beherako ordenan): ikastaroaren menu nagusiaren ikonoa (home), letra-tipoaren tamainaren ikonoa, modulua inprimatzeko ikonoa, laguntzan sartzeko ikonoa eta edukiaren aurkibidearen ikonoa.
  2. Materialaren izenaren eta uneko atalaren izenburuaren barra.
  3. Nabigazio-geziak (hurrengo edo aurreko orria).
  4. Edukiarentzako lekua.

Sortzailea:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Paradigma

Testuinguru jakin batean aukeran ageri daitezkeen elementuen multzoa.

Alinear a la derecha

Alinear a la derecha

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives

KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Miquel Gordillo eta Antonio Cara
  • EUSKARARA ITZULPENA: Eskola 2.0
  • MAKETAZIOA: Miquel Gordillo eta Maite Vílchez
tooltip_home
tooltip_lower
tooltip_higher
tooltip_ayuda
tooltip_pre
tooltip_next
tooltip_secciones
tooltip_no_visitable