Erabilera-adibideak
Funtzioak erabiltzea
Calcen erabilera garrantzitsuenetako bat da sartutako datuekin eragiketa matematikoak eta estatistikoak
egin daitezkeela, hainbat aukera dituen kalkulagailu bat balitz bezala. Formuletara joan gaitezke formula-barrako Asistente:
Funciones (Morroia: funtzioak)
botoiaren bidez, edota menu-barrako
Insertar (Txertatu) aukeraren bidez.
Adibide gisa, kalifikazio guztien batuketa egingo dugu, eta gero ikasle-kopuruarekin zatituko dugu, gelaren
batez bestekoa lortzeko.
- Kalkulu-orrietan egiten diren eragiketa ohikoenetako bat da batuketa. Calcen batuketa egiteko, emaitza agertzea
nahi dugun gelaxkan jarri behar dugu kurtsorea. Gure adibidean, C18 gelaxka erabiliko dugu (1). Gero, egin klik formula-barrako
Suma (Batuketa) botoian (2).
Calcek automatikoki ulertzen du C zutabeko zenbakizko balio guztiak batu nahi ditugula, hau da, C4 gelaxkatik C17
gelaxkara bitartekoak; horregatik, C18 gelaxkan eta formula-barran hauxe adieraziko du parentesi artean: =SUMA (C4:C17). Bi
puntuek batu beharreko gelaxken barrutia adierazten dute, hau da C4tik C17ra bitarteko gelaxkak.
|
|
Gainera, batuko diren gelaxka guztiak lerro urdin batez inguratuko dira, hurrengo irudian ikus daitekeen moduan.
- Orain nahikoa da Sartu tekla sakatzea, batuketa egiteko eta emaitza C18 gelaxkan agertzeko.
Egia esan, batura horrek, 93,6, ez digu informazio esanguratsurik ematen. Emaitzak aztertzeko
benetan baliagarria izango den zifra bat lortzeko, adibidez, gelako batez bestekoa, batura hori ikasleen guztizko kopuruarekin
zatitu behar dugu, hau da, zenbat ikasle diren jakin behar dugu.
-
Kasu honetan, ikasle gutxi daude; banan-banan zenbatu genitzake eta ez genuke okerrik egiteko arrisku
handirik izango (14 dira). Calcek aukera ematen du ikasle-kopurua erraz eta era fidagarrian zenbatzeko. Horretarako,
zerrendako lehenengo ikaslearen ezkerreko gelaxkan, hau da, A4 gelaxkan, 1 zenbakia idatziko dugu (1). Gero klik egin
gelaxka horren behealdean eskuinetara dagoen kurtsore beltz txikian (2), eta, saguko botoia askatu gabe, beherantz
arrastatu, azkeneko ikaslea dagoen errenkadaraino (3). Botoia askatzean, ikasle guztiak zenbatuta egongo dira, segida
bat osatu baitugu.
-
Eragiketa hori egin ondoren, hau da, ikasleen guztizko kopurua jakiteko segida bat sortu ondoren, kalifikazio
guztien batura zati ikasle-kopurua egingo dugu. Horretarako, C19 gelaxka hautatu eta zatiketaren formula formula-barran idatzi
behar da, jarraian adierazten den moduan:
|
|
-
= (berdin) ikurra sartu, gero C18 (zatikizuna duen gelaxka), / (zatiketa) ikurra,
eta 14 zenbakia zatitzailetzat. Orain, sakatu Sartu tekla, eta emaitza agertuko da C19 gelaxkan.
|
|
-
Orain B19 gelaxkan
“Promedio”
(batezbesteko) hitza idatziko dugu (
1), C19 gelaxkako zenbakiak zer esan nahi duen jakiteko, eta testua eskuinerantz
lerrokatuko dugu gelaxkaren barruan (
2), tresna-barrako
Alinear a la derecha (Lerrokatu eskuinean) botoiarekin.
-
Batezbestekoaren informazioa nabarmentzeko, B19 eta C19 gelaxkak hautatu behar dira (1),
letra-formatua letra lodira aldatu(2), eta ertzak markatu (3).
Gure kalifikazio-taulak itxura hau izango du:
|
|