ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:
Kapsula-lantegi honetan, ikusiko dugu nola egin poster digitalak Glogster erabiliz. Aplikazioak hezkuntzarako bertsioa du, Glogster Edu. Horrek, gainera, aukera emango digu ikasleek posterrak egin eta taldeko kideentzat soilik den espazio batean jartzeko.
Horrez gain, ikusiko dugu tresna horren bidez nola diseinatzen diren eta jartzen diren praktikan hezkuntza-jarduerak, oso lagungarri izan baitaiteke edozein curriculum-helburu edo gaitasun-helburu lortzeko.
Lehendabizi, Glogster tresna aurkeztuko dugu eta ikusiko dugu zer-nolako posterrak egin daitezkeen eta nola jarduten den, oro har, programarekin.
Bigarrenik, kapsula-lantegiaren gaitasun-mapa ikusiko dugu, jardueran kokatzen laguntzeko.
Horren ondoren, kasu praktiko bat egiteari ekingo diogu: poster digital bat nola egiten den azalduko dugu, urratsez urrats.
Jarraian, ikasleekin gelan egiteko jarduera bat proposatuko dugu. Horrek aukera emango digu sakonago ezagutzeko zer-hezkuntza aukera ematen dituen Glogster Edu baliabideak.
Kapsula-lantegia ixteko, autoebaluaziorako jarduerak proposatzen ditugu. Garatutako proposamenak nola baloratzen eta ulertzen dituzten jakitea da helburua.
Zenbait formatu konbinatuko ditugu, kapsula-lantegiko edukiak lantzeko zenbait aukera emateko:
Material guztiaren bertsio inprimagarria, PDF formatuan.
Bertsio elektronikoa, WEB formatuan.
Zenbait ataletan, bideo bidezko tutoriala.
Has gaitezen lanean!
Glogster online aplikazioa da, Web 2.0 belaunaldiko tresna bat. Horrek esan nahi du ez dagoela programarik deskargatu eta instalatu beharrik; lan guztia Interneteko gune batean egiten da eta gune horretan bertan gordeko da.
Glogster posterrak formatu digitalean egiteko tresna da. Beste programa askoren bidez ere egin daiteke lan hori. Edozein testu-prozesadore erabil genezake horretarako, irudiak, grafikoak eta abar sartzeko aukera ematen dute eta.
Glogster programaren bi bertsio daude:
Bat, jendearentzat oro har: Glogster. Hona hemen haren helbidea: http://www.glogster.com/
Beste bat, hezkuntza-erabilerakoa: Glogster Edu.http://edu.glogster.com/ Hor irakasleak, bere posterrak egiteaz gain kontu arruntean bezala, aukera du ikasleen kontuak kudeatzeko.
Ezaugarri hauek ematen diote abantaila Glogsterri.
Espezifikoa izatea: bereziki posterrak egiteko pentsatutako programa denez, horretarako propio diseinatutako tresnak ditu.
Erabiltzeko erraza: funtzionamendu intuitibo samarra du, eta edozein tresna erabiltzerakoan, jarraibideak agertzen dira pantailan.
Formatu digitala izatea: aukera ematen du probak egiteko, zuzentzeko, eransteko, ezabatzeko... Horrez gain, irudiak, argazkiak eta bideoa txerta ditzakegu.
Online izatea: aukera ematen du estekak sortzeko; posterrak blog, wiki eta webetan erabiltzeko; posterrak beste erabiltzaile batzuekin partekatzeko...
Ezaugarri hori oso garrantzitsua da guretzat, aukera ematen baitigu elkarlanean jarduteko eta ekarpenak egiteko guztion jakintzari.
“Glogster” hitzak “global” eta “poster” ideiak ekartzen ditu gogora, hau adierazteko: zertarako den (posterrak egiteko), dokumentu bakarrean hainbat fitxategi-mota (audioa, bideoa, testua) erakusteko duen gaitasuna, eskuragarri dagoela munduko edozein lekutatik. Hitz laburra denez, erraztasuna eta azkartasuna ere erakusten du.
Glogsterrek lexiko propioa sortu du: poster digital bat glog bat da, eta glog baten egilea, berriz, gloggerra.
Argitaratutako poster baten adibidea ikusiko dugu, programarekin zer egin daitekeen ikusteko aukera emango digu eta. Hona hemen:
http://ncaballe.glogster.com/saxofon/
Inprimatzeko prest dagoen poster bat dirudi, baina estekan klik egin eta Glogsterren ikusten badugu, guztiz elkarreragilea dela ikusiko dugu:
Bilaketa-barra eta Glogsterrera sartzeko botoiak
Posterraren edo glogaren datuak: titulua, egilea, eguneratzea...
Testuak, zenbait modutan enkoadratuta, zabalduz joan daitezkeela.
Irudiak: gure ordenagailutik har ditzakegu, Internetetik estekatu, edo unean bertan egin web-kameraren bidez.
Grafikoak: formak eta marrazkiak, horietako zenbait irudidunak.
Bideoak: gure ordenagailutik karga ditzakegu, web-orri batetik estekatu edo unean bertan egin web-kameraren bidez. Erreprodukzio-botoi asko ditugu aukeran.
Audioa: kantak sar ditzakegu, soinuak, azalpenak... Ordenagailuaren mikrofonoaz graba ditzakegu, Internetetik aukeratu, edo gure soinu-fitxategitik hartu.
Hondoa, estiloa, koloreak... aukera daitezke.
Estekak: edozein irudi edo testu web-orri baterako esteka izan daiteke. Irudiaren edo testuaren gainetik igarotzean zirkulu gorri bat agertuko da esteka bada.
Posterra partekatzeko aukerak.
Glogster ingeles soilik dago, baina oso erabilera intituiboa du, eta ikonoak dituenez, oso erraz ulertzen dira programaren aukerak. Programa pixka bat aztertu nahi badugu Glogster sakon arakatu baino lehen, tresnak probatzeko aukera dugu erregistratu gabe:
Glogsterren hezitzaileentzako orrialdera sartuko garahttp://edu.glogster.com/
Botoi hau aukeratuko dugu: TRY TO CREATE YOURS (saiatu zurea sortzen).
Berehala, poster batean sartuko gara. Zenbait elementu ditu haiekin jardun ahal izateko, eta zenbait aukera dituen menuak ere baditu:
|
Lehenengo bi aukerak galeriako grafikoak eta zenbait estilotako testu-koadroak jartzeko dira. Irudia, bideoa eta soinua botoiek aukera ematen digute gure ordenagailuko edo Interneteko multimedia-materiala txertatzeko edo web-kamara bidez zuzenean grabatzeko. “Wall” botoiak posterraren hondoa aldatzeko aukera ematen digu. |
Lehen hiru botoiek ikus-entzunezko materiala berehala txertatzeko aukera ematen digute: gure fitxategietatik igo, Internetetik estekatu edo zuzenean grabatzekoa.
PREVIEW: aurrebista, posterra nola geratzen ari den ikusteko erabiltzen da.
SAVE AND PUBLISH: gorde eta argitaratu. Erregistratu gabe ere badugu hori egiteko aukera.
EXIT: posterretik ateratzeko, aldaketak gorde gabe.
Orain badugu Glogsterri buruzko zenbait gauzaren berri, eta badakigu, gutxi gorabehera, nola erabiltzen den. Orain kapsula-lantegiaren kontzeptu-mapa jorratuko dugu, jakin dezagun zer-nolako lana egiteari ekin behar diogun.
IKT gaitasunak* (ardazka sailkatuta) G. Kudeaketa eta garapen profesionala P. Pedagogia, didaktika eta curriculuma C. Hiritartasun digitala | G2. Ulertzea zer aukera ematen duten IKTek, administrazioko eta irakaskuntzako kudeaketa errazteko materialak sortzeko (zerrendak, ikasgelarako txartelak, karatulak, gurasoentzako informazio-buletinak, mahai-jokoak, ikasturteko lanerako bizikidetza-arauak...) G7. Oinarrizko eragiketak egitea multimedia-edukiarekin (formatua; irudi bat, soinua, testua, bideoa txertatu, irudi bat jaitsi webgune batetik). D1. Ikaskuntza-esperientzia jakin batzuk diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea, dagoeneko erabiltzen diren IKT baliabideak erabiliz, ikasle bakoitzak bere interesen, erritmoaren, ikasteko moduaren eta trebetasunen arabera lan egin dezan. D2. Ikasleari bere ikaskuntzaren protagonista izaten lagunduko dioten ikaskuntza-giroak garatzea, bere esperientziak, bere helburuak diseinatuz eta IKT baliabideak erabiliz bere jarduerak ebaluatuz. D3. Dagokion diziplinako IKT baliabide espezifikoen bidezko ikaskuntza sustatzea ikasleen artean, direla online, direla lineaz kanpo. D5. Honelako IKT baliabideak identifikatzea eta ebaluatzea: aukera ematen dutenak zenbait komunikazio-forma desberdin erabiltzeko diziplinaren berezko genero eta sinbolo-sistemekin, entzuleak eta testuingurua kontuan hartuta. D12. Pentsamendu sortzailea, berrikuntza eta aurkikuntza sustatu, babestu eta modelatzen duten ikaskuntza-esperientziak diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea. D13. IKTak erabiltzea multimedia-material didaktikoak sortzeko; esaterako, atlas interaktiboak, demostrazioak, animazioak, simulazioak eta ariketak. C3. Lizentzia-eskemak aplikatzea ikasleen ekoizpenetarako, GPL edo Creative Commons esaterako. C6. Webean informazioa erabiltzeari buruzko araudia zein den jakin, bete eta betearaztea, egileak egiletzat aitortzeko eta iturriak behar bezala aipatzeko. |
IKTko helburu zehatzak |
|
IKT edukiak |
|
Gutxieneko eskakizunak |
|
Ebaluazio-irizpideak |
|
* IKT gaitasunei buruzko “Eskola 2.0” proposamenean sartutako elementuak, Lehen Hezkuntzako 5. mailako ikasleentzat. “IKTko gaitasun-mapak izeneko erantsitako materialetatik hartuak.
Orain, poster bat sortuko dugu Glogsterren. Gai jakin bati buruzkoa izango da, eta urratsez urrats azalduko dugu nola egingo dugun eta zer aukera ditugun.
Gure Proposamena Marie Curie gaitzat hartzea da. Dena den, egoki deritzogun beste edozein gai aukera genezake.
Hona hemen urratsak:
A) Kontu bat sortu Glogster Edun.
B) My Dashboardek (kontrol panela)zer aukera dituen aztertu.
| 8. Esteka bat jarri 9. Argazki bat itsatsi 10. Bideo bat txertatu 11. Soinu-fitxategi bat txertatu 12.Soinua, bideoa, irudia grabatu 13. Irudiak txertatu 14. Gorde eta argitaratu |
D) Ikasleen kontuak sortu eta kudeatu (Glogster Edun soilik).
(1) Erabiltzaile-izena: hitz bat aukeratuko dugu, nahi duguna. Horrek identifikatuko gaitu Glogsterren.
(2) Pasahitza: zenbakien eta letren konbinazio bat aukeratuko dugu. Hori izango da Glogsterren sartzeko gakoa.
(3) Idatzi berriz pasahitza: akatsik egon ez dadin.
(4) Posta elektronikoa: gure helbide elektronikoa jarriko dugu, Glogsterrek guri mezuak bidaltzeko aukera izan dezan; esaterako, gure erregistroa onartu duela.
(5) Datuak gogoratu: laukia markatuko dugu ordenagailuak gure izena eta pasahitza gogoratzea nahi badugu.
(6) Izen osoa: Gure benetako izena; ez da beharrezkoa ofiziala izatea. Familia-izenak jar daitezke, abizena bakarrik erabili...
(7) Irudiaren kodea idatzi: Datuen transmisioan segurtasuna areagotzeko erabiltzen da.
(8) Kontuz! Litekeena da Glogsterrek ez onartzea gure datuak “Termes of Use” aukera ireki arte. Horretarako, egin klik estekan. Gero, leihoa itxi eta erregistroan alta emateko eskaera bidal dezakegu (SIGN UP).
(9) Bidali: gure datuak bidali eta Glogster Edun sartuko gara.
Datu horiek guztiak gerora alda daitezke, Profila editatu aukera erabiliz.
Seguruenik, berehala sartu gara Glogster Edun. Baina alta ematean, mezu bat bidaliko digute guk emandako posta elektronikoko helbidera, zenbait jarraibide emateko. Hori dela eta, hobe da Glogsterren leihoa itxi, gure posta-kontuan sartu eta Glogsterrek bidalitako mezua irekitzea.
Mezuan, erregistratuta gaudela jakinarazten digu. Gure erabiltzaile-izena (Nickname) eta pasahitza (Password) gogorarazten digu, eta eskatzen digu mezua jaso dugula berresteko, esteka honetan klik eginez: Confirm your account by clicking here, please Zuzenean gure Glogster Edura eramango gaitu.
Pasahitza ahaztu badugu, klik egingo dugu Lost your password? aukeran. Mezu bat bidaliko digute posta elektronikoko helbidera, eta han pasahitza berreskuratzeko jarraibideak emango dizkigute.
Hau da gure Kontrol-panela (My dashboard) sartzean:
Bloke bakoitzaren aukera nagusiak ikusiko ditugu:
(1) Glogster Eduren menu horizontala
(2) Erabiltzailearen kontuari buruzko informazioa
(A) Kontuaren konfigurazioa: hiru fitxa dituen menua ikusiko dugu:
| 1. fitxa: Pasahitza aldatu
|
| 2. fitxa: Posta elektronikoko kontua aldatu
Berreste-mezu bat bidaltzen da. |
| 3. fitxa: Blokeatutako erabiltzaileak
|
(B) Norberaren profila editatu
(3) Mezuak
Mezu-zerrenda bat agertuko zaigu. Irakurtzeko, mezuan klik egin beharko dugu.
(4) Ikasleen kontrola
Hor dugu ikasleen kontuak sortzeko botoia. Ondoren, kontuak eta ikasleen lanak kontrolatzeko beste tresna batzuk agertuko dira. Geroago azalduko ditugu sakonago, ikasleekin egin beharreko lanaz jarduten dugunean.
(5) Glogen kontrola
Pantailaren alde honetan agertuko dira gure glogak koadro txikitan. Editatzeko aukera ematen digute, ezabatzekoa... Atal hori zehatz-mehatz aztertuko dugu glog bat sortu ondoren.
(6) Glogster Eduri buruzko informazioa
Orri-oineko zenbait aukera ikusiko ditugu, Glogster Eduri buruzko informazioaren osagarri direnak.
Glogster Eduko gure kontuan gaude, eta panelaren aukerak
ikusi ditugu. Lanari ekiteko unea da: gure lehen gloga diseinatzeko ordua da.
Gai bat aukeratu dugu, adibide moduan: Marie Curie.
Garrantzitsua da gogoratzea beti nabigatzailearen leiho honetan egingo dugula lan, eta, beraz, ezin izango dugu itxi.
Glog berri bat zabalduko zaigu. Litekeena da segundu batzuk behar izatea irudia kargatzeko. Kargatu bitartean, zirkulu animatu bat agertuko zaigu, arrosa-kolorez margotzen joango dena.
Glog bat agertuko da, lehenespenez zenbait objektu dituena:
Ezkutatzeko aukera ere badugu. Horretarako, gezi gorrian klikatu eta alboko barraren atzean ezkutatuta geratuko da, mihi gorri bat agerian duela. Oraingoz, ikusteko moduan utziko dugu, lan egin behar baitugu harekin.
Ondoren galeria bat zabaldu zaigu, bi fitxa dituena:
Glog wall: glogaren hondoa aldatzeko.
Page wall: orrialdearen hondoa aldatzeko.
Glog wall aukeratuko dugu.
Hondoa aldatzeko hiru aukera ditugu. Horietako edozeinetan egin dezakegu klik:
|
|
Gauden fitxan geratuko gara: Gallery:
Orrialdearen erdian diseinu asko daude aukeran. Behealdeko lauki zenbakidunek adierazten dute diseinuen orrialde gehiago daudela. Laukian klik eginez ikus ditzakegu.
Orrialdeak kategorien arabera sailkatuta daude (diseinuen ezkerraldean agertzen da kategoria), errazago aurkitzeko. Haietan nabigatu, eta klik egingo dugu diseinu batean. Eskuineko laukian jarriko zaigu, eta USE IT (Erabili) botoian klik egiten badugu, aldatuta izango dugu hondoa.
Guk hau aukeratu dugu: EDU kategoriako hondo urdin bat, zenbait koloretako zirkuluak dituena. Diseinu diskretu bat aukeratzen badugu, gehiago nabarmenduko dira sartzen ditugun objektuak. Saiatu behar dugu kolore eta estilo asko ez nahasten. Hobe da kolore-gama baten barruan aukeratzea, eta pentsatzea zer iradoki nahi dugun.
Menua ixteko, gurutzetxo gorria klikatu behar da. Orain, horma-irudi osoa dugu ikusgai.
Nola geratu den atsegin ez badugu, orain alda dezakegu, edo geroago.
Berriro zabalduko dugu Wall, baina orain, Page Wall fitxan egingo dugu klik, orrialdearen ondoa aldatzeko. Galeriak beste diseinu batzuk eta aukera gehiago erakusten dizkigu:
Modu lehenetsia mosaikoa da (“Tile”). Diseinua errepikatu, eta hondo guztia hartzen du. Modu normalean, laukia behin bakarrik bikoizten da. Non jarri aukera dezakegu, Align (Lerrokatu) laukitxoetan aukeratuz.
Itzala (“Shadow”) efektuak 3D efektu erakargarria sortzen du glogaren ertzetan.
Probatzen ditugun aukerak egokiak iruditzen ez bazaizkigu, kolore lau bat aukera dezakegu. Horixe egin dugu guk. Horretarako Solid color aukeratuko dugu (goian, ezkerretara). Beste leiho bat zabalduko zaigu:
Kolorea aukeratzeko, tonuen laukiko gustuko dugun tonuan egingo dugu klik, edo kolorearen kode hexadezimala zein den badakigu, dagokion laukian idatziko dugu.
Tonua aukeratu nahi badugu, beste uneren batean erabiltzeko, klik egingo dugu Add (Gehitu) botoian, eta Mi colors (Nire koloreak) barran gordeta geratuko da. Tonu urdin ilun bat aukeratu dugu, eta gorde egin dugu.
Orain koadro txikiko irudia ezabatu behar dugu “REMOVE IMAGE” erabiliz. “SHADOW” aukera ere aukeratuko dugu.
My Pictures aukerak hondo moduan erabiltzeko beste irudi batzuk eransteko aukera ematen digu. Ordenagailutik txerta ditzakegu, edo Internetetik hartzeko, edo unean bertan grabatu, web-kamera erabiliz.
Posterrean sartzeko irudiak, soinuak edo bideoak lortzeko prozesu berbera da, eta geroago ikusiko dugu nola egiten den.
“My Pictures” erabiliz hondoa izateko irudi bat lortzen badugu, aukera gehiago ere baditugu: unitate moduan erabil dezakegu, mosaiko moduan, zabalduta...
Egina dugu hondoa. Jar ditzagun, orain, edukiak horma-irudian. Lehenik eta behin testu-koadro bat jarriko dugu, titulu hau duena:
Menu lerrakorrera joan, eta klik egingo dugu TEXT (testua) botoian. Etiketen galeria bat zabalduko zaigu, bai eta testua txertatuta izan dezaketen zenbait irudi ere.
Ikusten dugunez, bi kategoria-mota daude: formatua eta gaia.
Formatuan, forma aukeratu behar dugu (obalatua, laukizuzena...). Formatua bera ezin da aldatu, bai ordea tamaina eta kolorea.
Gaietan, kontuz ibili behar dugu estiloak nahasterakoan, harmoniarik gabeko zerbait atera daiteke eta.
Klik egingo dugu USE IT! (Erabili) botoian, eta leihoa itxiko dugu.
Guk pegatina bat (sticker) aukeratu dugu “EDU” gaitik. Gainean egingo dugu klik, editatzeko.
Etiketaren inguruan agertzen den koadroan zenbait elementu daude. Hainbat aukera ditugu:
|
| Erpinetako geziak | Gezia arrastatuz objektuaren tamaina alda dezakegu, haren proportzioa aldatu gabe. |
| Tarteko gezi zirkularrak | Objektua biratzeko aukera ematen dute, geziak adierazitako puntua ardatz duela. | |
Beste edozein puntu | Objektua arrastatu eta haren kokapena aldatzeko aukera ematen digu. |
Horrenbestez, etiketa arrastatuko dugu, zertxobait biratuko dugu geziaren bidez, eta tamaina aldatuko diogu, erpinetan klik eginez.
Orain EDIT (Editatu) botoian egingo dugu klik. Beste menu bat zabalduko zaigu. Letradun ikonoan egingo dugu klik: testu-aukerak dituen menua zabalduko da.
“Anivers” letra-tipoa aukeratu, testua zentratu, '62' letra-neurria hautatu, eta kolore beltza utziko dugu.
Menuan APPLY klikatu, eta, ondoren, OK sakatuko dugu.
Interneten, Marie Curieri buruzko material digitala bilatuko dugu.
Gogoratu ezin dela Glogsterren leihoa itxi, gure posterrean itsatsi nahi baitugu materiala.
Klik egingo dugu Bilatu Googlerekin aukeran eta esteken zerrenda bat agertuko da:
Horietako askok material erabilgarria izan dezakete. Agertzen lehenengoa Wikipedia lankidetzako entziklopediako artikulua da (http://es.wikipedia.org/wiki/Marie_Curie ). Dibulgazio-artikulu onak izan ohi dira, baina irakurketa kritikoa egin behar izaten da, ikasleei informazio-iturri moduan eman baino lehen. Edukiaz ez bagara fio, estrategia egokia izaten da beste iturri batzuekin kontrastatzea.
Esteka zabalduko dugu. Kasu honetan, edukia zuzena da, baina egitura kronologikoa ez da oso argia.
Gure posterrean azaltzea nahi dugun paragrafo bat aukeratuko dugu. Hasiera aukeratuko dugu, hor baitago informaziorik garrantzitsuena. Aukeratu eta memorian gordeko dugu Ctrl+C tekla-konbinazioa erabiliz.
Letrak beste kolore eta tamaina batekoak jar ditzakegu. Azentuak eta karaktere bereziak jarri nahi baditugu (esaterako, “ñ” letra) arial letra-tipoa erabili beharko dugu. Horrela eginda ere arazoak baditugu azentuekin, “Characters” fitxan sartu beharko dugu eta egiaztatu bigarren aukera dagoela aktibatuta, karaktere bereziak erabiltzeko aukera ematen duena, alegia.
Aldaketak ezarri eta menua itxiko dugu. Aurrebistaren bidez ikus dezakegu zer itxura ari den hartzen horma-irudia:
Ikusten dugunez, editatu dugun testu-koadroak alboko barra bat du. Testu ezkutua ikusteko aukera ematen du, eta testuaren gainetik pasatzen garenean agertzen da.
Sortu berri dugun testu-koadroa esteka bihurtuko dugu, Wikipediako Marie Curieri buruzko artikuluaren esteka.
URLa web-orri batean sartzen garenean nabigatzailearen leihoan agertzen den espresioa. Hasiera hau izan ohi du: http://
Wikipedian, Marie Curieri buruzko web-orria hau da: http://es.wikipedia.org/wiki/Marie_Curie
Gloga argitaratzen denean bakarrik nabaritzen da esteka dagoela. Irudiaren gainetik pasatzean zirkulu gorri bat agertzen da, eta bertan klik eginez gero, estekatutako orria irekitzen da.
Orain, Marie Curieri buruzko argazkiak bilatuko ditugu.
Kontu handiz jokatu behar da Internetetik materialak kopiatzerakoan, egile-eskubideak baitituzte guztiek, eta besterik adierazi ezean, ezin dira baimenik gabe erabili. Erabilera askeko multimedia-materialen biltegi batean sartuko gara: Wikimedia Commons gunean.
Leiho berri bat zabalduko dugu nabigatzailean, eta Wikipediakoa itxiko dugu, ez baitugu erabiliko. Gogoratu ez dela Glogsterren leihoa itxi behar. Hona joango gara: http://commons.wikimedia.org/wiki/Portada .
“Marie Curie” idatziko dugu bilatzailean, eta klik egingo dugu Go botoian, biltegiratuta dauden fitxategiak ikusteko. Irudien galeria bat zabalduko zaigu:
Irudietako bat aukeratu eta horri buruzko fitxa zabalduko zaigu. Hor agertuko da zein den egilea, zer formatu duen, zer erreprodukzio-baimen dituen... eta zenbait xehetasun tekniko ere agertuko dira.
Argazkira eramango gaituen estekaren gainean egingo dugu klik:
Beste pantaila bat agertuko zaigu argazkia erakusteko. Haren URLa lortu nahi dugu, hots nabigatzailearen leihoan agertzen den helbidea:
Sagua erabiliz aukeratu, eta kopiatu egingo dugu Ctrl+C eginez.
Segundu batzuk egongo gara zain, lerroa zuri geratu arte (beste URL bat sartzeko), eta leihoa itxiko dugu gurutze gorrian klik eginez.
Argazkia gure irudi-galerian txertatu da, eta dugun bakarra denez, eskuineko koadro txikian agertzen da, posterrean itsasteko prest.
Itsatsi baino lehen, ordea, marko bat jarriko diogu. Klik egingo dug ADD A FRAME botoian. Markoen galeria zabalduko zaigu. Kategorietan eta orrietan zehar nabigatuko dugu, bat aukeratzeko. Marko-motan jarriko dugu arreta, eta ez kolorean, aldatzeko aukera dago eta.
Orain, YouTubeko bideo bat jarriko dugu.
Wikimedia Commonsen leihoa itxi dezakegu, baina EZ Glogsterrena. Leiho (edo fitxa) berri batean, hemen sartuko gara: YouTube (http://www.youtube.com/ ).
YouTuben gaudela, “Marie Curie” idatzi eta Buscar (Bilatu) sakatuko dugu. Hau ikusiko dugu:
Gainean klik eginez horietakoren bat ikus dezakegu, egokia deritzoguna aukeratzeko. Lehenengoa aukeratuko dugu: Marie Curie 1 /4 (http://www.youtube.com/watch?v=bL7QF-ldofk )
Bideoaren URLa bilatu, aukeratu, eta kopiatu egingo dugu Ctrl+C eginez. Ondoren, Glogsterrera itzuliko gara. Hor VIDEO aukera klikatu eta argazkiarekin egindako gauza berbera egingo dugu: LINK aukera hautatu eta URLa itsatsi Ctrl+V eginez.
Bideoetan, marko soil bat jarri beharrean, kontrolagailu batzuk jarriko ditugu, erreproduzitu, geratu eta abar egin ahal izateko. Horretarako, ADD A PLAYER aukera erabiliko dugu. Argazkietan markoak jartzeko modu bertsuan egingo dugu.
VIDEO aukeratik eSchool Tube bideoetara sar daiteke, eskola-erabilerako bideo-bildumara, alegia. "Curie" idatzi, SEARCH (Bilatu) klikatu, eta zenbait bideo agertzen zaizkigu. Haien gainetik pasatzean, edukiaren laburpentxo bat agertzen zaigu.
Zaila da Glogsterretik aukeratzea. Interesgarriak iruditzen bazaizkigu, hobe da zuzenean School Tuben kontsultatzea (http://www.schooltube.com/ )
Honela geratzen da bideoa glogean:
Orain, soinu fitxategi bat bilatuko dugu.
Goazen berriro Google ra (http://www.google.es/ ) eta bilatu dezagun “Marie Curie MP3”.
Zenbait esteka aztertu eta lehenengoa aukeratuko dugu: Marie Curie. Ereduak hausten. mp3n . (http://www.ivoox.com/marie-curie-rompiendo-moldes-audios-mp3_rf_138138_1.html )
Orrialdeko erreproduzigailuaren bidez entzun dezakegu fitxategia. URLa ez dago agerian, eta beraz, beste modu batean jokatuko dugu.
Soinu-fitxategia gure ordenagailuan gordeko dugu Descargar (Deskargatu) linkaren bidez. Horretarako, klik egingo dugu eskuineko botoiaz “Descargar” aukeraren gainean, eta Guardar destino como (Gorde helbidea honela) aukeratuko dugu. Agian, beste nabigatzaile batekin aukera egokia beste bat izan daiteke: Gorde honela, Gorde estekaren edukia edo horrelako zerbait.
Litekeena da ordenagailua automatikoki hastea fitxategia gordetzen, edo, agian, non gorde nahi dugun galdetuko digu. Dena dela, fitxategiaren izenari erreparatu behar diogu, eta ikusi programa non ari den gordetzen fitxategia, gero aurkitu ahal izateko. Deskargako pantailan ikusiko dugu:
Segundu batzuk itxarongo dugu. Fitxategia zerrendan agertuko da, eta erabiltzeko aukeratuta, daukagun fitxategi bakarra da eta. Onartu aurretik, erreproduzigailuaren itxura alda dezakegu ADD A PLAYER aukeran klikatuta. Bideoekin bezala, kolorea alda diezaiokegu glogean itsatsi ondoren. Onartu egingo dugu USE IT klikatuz, eta txantiloi guztiak itxiko ditugu.
Honela geratuko da:
Orain arte, testu-koadroak jarri ditugu gure kartelean, bideo-fitxategiak, audio-fitxategiak, estekak... Badakigu nola txertatu Interneteko eta gure ordenagailuko materiala.
Orain, gure web-kameraren eta mikrofonoaren bidez zuzenean nola grabatu ikusiko dugu (ordenagailura konektatutako beste gailuren baten bidez ere egin dezakegu). Soinua, bideoak edo irudia graba ditzakegu dagokion menua erabiliz; baina azkarrago egin nahi izanez gero, menu horizontaleko sarbidea erabil dezakegu.
Menuak lasterbideak ditu gure ordenagailutik edo Internetetik fitxategiak igotzeko.
Bat aukeratuko dugu; esaterako Grab still image (irudi bat grabatu). Orduan, Glogsterrek gure kamera eta mikrofonoa bilatu eta haiek erabiltzeko baimena eskatuko digu. Permitir(Baimena eman) aukera hautatu behar dugu.
Ordenagailuak mikrofonoa badu baina ez web-kamerarik, aplikazioak audioa grabatzeko aukera soilik emango du, eta bideoa eta irudiak aukerak ezkutuan egongo dira.
Segundo batzuk igarotakoan, grabazio-pantaila agertuko da:
Irudia enkoadratu eta TAKE A SNAPSHOT lasterbidea erabiliz. Atzerako kontaketa egiten hasi (3-2-1), eta kamerak argazkia hartuko du.
CONTINUE klikatu, eta pantaila bat zabalduko da, gorde ahal izateko:
Datuak jarri eta klik egingo dugu SAVE botoian. Irudia IMAGE galerian izango dugu eskuragarri, bai eta WALLen, aurreko pantailan aukera hori markatu badugu.
Beste argazki bat hartuko dugu: berriro klikatuko dugu Grab still image botoian, baina orain konfigurazio-aukerak aztertuko ditugu: Show settings.
Nahi ditugunak aukeratu eta menua ezkutatuko dugu HIDE SETTINGS erabiliz. Jarraitzeko, bi aukera ditugu: CONTINUE edo TAKE A SNAPSHOT.
Irudiak gordeta ditugula, galerian ikusiko ditugu. Horretarako, webcamaren pantaila itxi eta glogera itzuliko gara. Menuan, izartxo bat egongo da dir-dir egiten, fitxategi berriak daudela jakinarazteko. IMAGE zabaldu, eta gure grabazioen koadro txikiak ikusiko ditugu, erabiltzeko prest.
Orain, soinu bat grabatuko dugu mikrofonoa erabiliz. Berriro joango gara GRAB botoira. AUDIO aukeratuko dugu eta baimena emango diogu Glogsterri mikrofonoa erabiltzeko.
Bolumena graduatu eta RECORD botoian klikatuko dugu, grabatzen hasteko.
Beheko barran kontrolatu dezakegu grabazioa eta nahi dugunean geratu STOP RECORDING botoiari emanda.
STOP sakatzen dugunean beste pantaila batera igaroko gara. Han, grabatutakoa entzuteko aukera dugu. Errepikatu nahi izanez gero, aurreko pantailara joango gara berriro PREVIOUS botoia sakatuz, eta berriro hasiko gara. Gorde egin nahi badugu, hurrengo pantailara igaroko gara (CONTINUE emanda) edo STOP sakatuko dugu.
Orain, aukera dugu fitxategiari izena jartzeko. Etiketatu eta gure soinu-galerian gordeko dugu.
Bideoa grabatzeko prozesua aurrekoaren berbera da: Grab new video klikatuta hasten da. Bideo berria galerian ikus dezakegu:
Esate baterako, probeta hauek nahierara gainjarri eta antolatu ditugu objektuan klik eginez zabaLtzen den menuko bi ikono erabiliz:
|
|
Ikusten dugunez badira objektu animatuak ere: geziak, ikurrak... Galeriatik aukeratu behar ditugu. “Animated” etiketa daramatenak dira.
Gure ordenagailutik irudi bat igo nahi badugu edo Internet hartu, menu lerrakorreko IMAGE aukeratik egin beharko dugu.
Amaitu dugu gloga. Ikusi egingo dugu:
http://aula5.edu.glogster.com/maria-skodowska-curie/
Eta gorde egingo dugu menu horizontaleko SAVE AND PUBLISH botoia erabiliz.
Gorde eta argitaratu botoian klikatu ondoren, leiho hau agertzen zaigu:
Glogster Eduren panela aukeratuko dugu. Ikusten dugunez, behealdean glogaren koadro txikia agertzen zaigu, bai eta zenbait aukera ere:
Web inguruneetan txertatutako (embed) elementuak, koadro txikiko iruditan agertzen dira. Glogak pantaila osoan ikusi nahi baditugu, “View full size” aukeran klikatu behar dugu (irudiaren gainetik igarotzean agertzen da).
Berriro ere gure dashboarden gaude (kontrol-panelean). Ikusi dugu nola sortzen den glog bat, eta, orain, ikasleen kontuak nola kudeatzen diren ikusiko dugu. Hori Glogster Eduko kontuen bereizgarria da, kontu orokorrek ez dute horrelakorik.
Ikusi ditugu jada Glogster Eduren aukera nagusiak, bai posterrak egitekoak, bai irakaslearen kontua eta ikasleena kudeatzekoak.
Orain, Glogster erabiliz, gelan egiteko ariketa praktiko bat planteatuko dugu. Hona hemen proposamena: Marie Curie pertsonaia aztertuko dugu, diziplina anitzeko ataza bati ekiteko.
Helburua da pertsonaiaren aurkezpenak iradoki dien azterketa-gai bat proposatzea ikasleek. Informazioa bildu beharko dute, laburtu eta glog batean aurkeztu gainerako ikaskideei. Glogak testu-koadroak, irudiak, soinua eta bideoa izan behar ditu.
Lana zenbait urratsetan antolatuko dugu:
A) Prestaketa, gelan lantzen hasi aurretik:
Glogster Eduko kontua behar bezala gaitzea.
Blogak sorraraz ditzakeen interes-gaiak aurreikustea.
B) Abian jartzea ikasleekin:
Ikasleek banan-banan aztertzea Marie Curieren gloga. Edukiak irakurri, ikusi eta entzutea.
Taldean, elkarri jakinaraztea glogak sorrarazitako hausnarketak eta iritziak.
Marie Curieren gloga birmoldatzea, ikasleen lanen abiapuntu moduan erabiltzeko. Glog bat nola egin erakusteko ere baliagarria izan behar du.
Lan-taldeak antolatzea.
Ikasleek glogak egitea.
Posterrak ikusi eta lanaren ebaluazioa egitea.
1. TALDEA
Nickname: sv98cx3
Password: qmb738hlti
First login link: http://edu.glogster.com/go/w75o4g
Lantegi honetako autoebaluazioa galdera batean laburbil daiteke: Gelako hurrengo jardueraren batean Glogster erabiltzea erabaki al duzu? Ziur gauza asko ikasi duzula, baina, agian, programaren aukerak gehiago probatu behar dituzu, edota Glogster zure hezkuntza-helburuak lortzeko erabiltzeko moduari buruzko beste ideia batzuk behar dituzu.
Autoebaluazioaren azken atal honetan, Glogsterren balio pedagogikoari buruzko hausnarketa egingo dugu, norberak izandako lorpenei buruz, eta nola sakondu Glogsterren hezkuntza-erabileran:
Lagungarriak izatea espero dugu.
Atal honetan,Glogsterrekin egindako lankidetzazko jarduera bat aurkeztuko dugu. Irakasle-talde batek Miguel Hernandezi buruzko glogen erakusketa bat antolatu du, poeta omentzeko jardueren proiektu baten barruan.
Proiektuan jarduten duten irakasleek leku desberdinetan egiten dute lan. Lotzen dituena irakasle-espezialitatea da (gaztelania eta literaturako irakasleak dira), tresna digitalak gelan erabiltzeko eta komunikatzeko erabiltzeko interesa, eta hezkuntzako blogen egile izatea:
A pie de Aula hizkuntza eta literaturako irakasle-blog bat da. Lourdes Domenech arduratzen da hartaz (Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko irakaslea da Blaneseko (Girona) IES Serrallarga ikastetxean).
Blogge@ndo baliabideen talde-bloga da, Bigarren Hezkuntzako Gaztelania eta literatura irakasgairako. Hauek arduratzen dira blogaren kudeaketaz: Adela Fernández, Getxoko Berritzeguneko Bigarren Hezkuntzako aholkularia; Irene González, Zaratamoko Berritzeguneko Bigarren Hezkuntzako aholkularia; eta Marimar Pérez, Berritzegune nagusiko Gaztelera irakasgaiko aholkularia.
Re(paso) de Lengua Hizkuntza eta literaturako hezkuntza-blog bat da, eta Antonio Solano du arduradun (Bigarren Hezkuntzako irakaslea da Castellón de la Planako IES Bovalar ikastetxean.
Tres Tizas Bizkaiko Hizkuntza eta literaturako irakasleen talde-glog bat da. Hauek osatzen dute: Marcos Cadenato, Carlos Diez, Gorka Fernández, Patxo Landa eta Aster Navas irakasleek.
Miguel Hernandezi buruzko proiektua webgune baten bidez dinamizatu eta egiten da: http://sites.google.com/site/homenajeamiguelhernandez/
Ikusten duzunez, bi jarduera proposatzen dira: glogen erakusketa eta errezitatutako poesiaren antologia.
Glogaren lanerako (hori da guri interesatzen zaiguna), hau sartu da webgunean:
Proiektuaren aurkezpen bat
Poesia-antologia bat.
Gida didaktiko bikain bat.
Aurkeztutako blogenerakusketa .
Parte hartzekooinarriak .
Tutorialak , bideoan eta inprimagarriak.
Diseinu bikaineko proiektua da, biziki interesgarria, eta oso erraza da bertan parte hartzea. Gida didaktikoa aztertuko dugu, ideiak jaso baititzakegu gure gela-programazioak egiteko.
Esteka honetan ikus dezakezu proposamen didaktikoa osorik: http://sites.google.com/site/homenajeamiguelhernandez/propuesta-didactica
Gure irakaskuntza-planteamenduan lagungarri izan dakizkigukeen elementu guztiak ditu proposamenak:
Eskema gure jarduerak programatzeko erabiltzen badugu, ebaluaziorako atal bat ere sartzea proposatzen dugu.
Glogsterrek jardueren programazioaren adibideak ematen ditu (ingelesez daude). Adibide osoak dira, eta horiek ere ideiak eman diezazkigukete. Deskargatzeko aukera ematen duen materiala da. Hemen dago: http://edu.glogster.com/download/glogster-edu-educator-resource-library.pdf
Fitxategi horrek errubrika bat ere badu. Oso interesgarria da ebaluazio-gida moduan erabiltzeko (edota autoebaluazioa egiteko). Material horren egokitzapen bat ikusiko dugu:
Glogsterren poster digital bat diseinatzeko errubrika:
Proiektua: _____________
Puntuazioa, 88tik: ______/88
Irakaslea: ________________________________________
Ikaslea: _________________________________________
Puntuazioa | 8 | 6 | 4 | 2 |
Grafikoak | Grafikoak glogaren gaiarekin edo helburuarekin lotuta daude. Kontuz-kontuz aukeratu dira, kalitatekoak dira eta irakurlearen interesa pizten eta ulermena handitzen dute. | Grafikoak glogaren gaiarekin edo helburuarekin lotuta daude. Kalitatekoak dira eta irakurlearen interesa pizten eta ulermena handitzen dute. | Grafikoak glogaren gaiarekin edo helburuarekin lotuta daude eta kalitatekoak dira. | Badirudi grafikoak ausaz hautatu direla, kalitate eskasekoak dira edo irakurlearen arreta galarazten dute. |
Estekak (edukia) | Esteka guztiak kalitatekoak dira, egungoak, eta leku fidagarrietakoak. | Esteka gehienak kalitatekoak dira, egungoak, eta leku fidagarrietakoak. | Esteka batzuk kalitatekoak dira, egungoak, eta leku fidagarrietakoak. | 3 edo 4 esteka baino gutxiago dira kalitatekoak, egungoak, eta leku fidagarrietakoak. |
Soinua | Musika, audio-fitxategiak edo soinua arretaz editatuta daude, eta informazioa emateko soilik edo ikusmen gutxitasuna duten pertsonentzat eskuragarriago egiteko soilik erabiltzen dira. | Musika, audio-fitxategiak edo soinua informazioa emateko soilik edo ikusmen gutxitasuna duten pertsonentzat eskuragarriago egiteko soilik erabiltzen dira. | Musika, audio-fitxategiak edo soinua arretaz editatuta daude, baina 1ek edo 2k glogerako maila handiegia dute. | Musika, audio-fitxategiak edo soinua anabasan erabiltzen dira, edo glogerako maila handiegia dute. |
Edukia | Helburu argi-argi bati erantzuten dio, eta gaia glog guztian garatzen da. | Helburu eta gai argiak ditu, baina badirudi elementu bat edo pare bat ez daudela gaiarekin lotuta. | Glogaren helburua edo gaia lausoa edo zehaztugabea da. | Glogak ez du gairik edo helbururik. |
Glogaren ezagutza | Ikasleak oso ondo ezagutzen du glogean sartutako materiala, eta badaki non aurkitu informazio gehiago. Erraztasunez erantzuten dio glogaren edukiei eta egiteko moduari buruzko galderei. | Ikasleak ondo ezagutzen du glogean sartutako materiala. Erraztasunez erantzuten dio glogaren edukiei eta egiteko moduari buruzko galderei. | Ikasleak ez du ondo ezagutzen glogean sartutako materiala. Erraztasunez erantzuten dio glogaren edukiei eta egiteko moduari buruzko galderei. | Ikasleak proiektuari buruzko oso ezagutza urria du. Ezin die erantzun glogaren edukiei eta egiteko moduari buruzko galderei. |
Kolorearen hautaketa | Hondoaren, letren eta esteken koloreek konbinazio harmoniatsua sortzen dute, ez dute edukia desitxuratzen eta koherenteak dira glog osoan. | Hondoaren, letren eta esteken koloreek ez dute edukia desitxuratzen eta koherenteak dira glog osoan. | Hondoaren, letren eta esteken koloreek konbinazio harmoniatsua sortzen dute, eta ez dute edukia desitxuratzen. | Hondoaren, letren eta esteken koloreek zaildu egiten dute edukia ikustea edo arreta galarazten diote ikusleari. |
Tipografia | Letra-tipoak koherenteak dira, irakurtzeko errazak eta proportzionalak testuaren kategoriarekiko (tituluak...) Estiloak (beltza, etzana) koherentziaz erabili dira eta ez dute irakurketa zailtzen. | Letra-tipoak koherenteak dira, irakurtzeko errazak eta proportzionalak testuaren kategoriarekiko (tituluak...) | Letra-tipoak koherenteak dira eta proportzionalak testuaren kategoriarekiko (tituluak...) | Letra-tipo asko eta tamaina askotakoak erabili dira. |
Diseinua | Glogaren diseinua oso erakargarria eta erabilgarria da. Erraza da elementu garrantzitsu guztiak aurkitzen. Zuriuneak, elementu grafikoak eta banaketa eraginkortasunez erabili da materiala antolatzeko. | Glogaren diseinua erakargarria eta erabilgarria da. Erraza da elementu garrantzitsu guztiak aurkitzen. | Glogak diseinu erabilgarria du, baina oso betea dirudi, edo oso hutsa. Erraza da elementu garrantzitsuenak aurkitzea. | Gloga desordenatuta dago edo nahasgarria da. Zaila da elementu garrantzitsuenak aurkitzea. |
Iturria: Glogster Edu (http://edu.glogster.com/).
Glogster EDU hezkuntzako plataforma da, mundukoa, ezagutzen eta trebetasunen sormenezko adierazpena egiteko ikasgelan. Glogster EDUk tresnak ematen dizkie irakasleei eta ikasleei onlineko multimedia-txartelak edo "glog"ak egiteko, ingurune seguru eta babestu batean. Testua, bideoak, argazkiak, irudiak, musika eta beste elementu batzuk txerta daitezke.
Glogster Edu erabiltzeak irakasleei dakarzkien abantailak:
Sormen digitaleko ingurune dinamiko eta berritzailea jartzen du haren eskura, ikasleak onlineko sormenekiko interesa izatea eragiten du, ikasleek edukietan interesatuta jarrai dezaten eragiten du, eta irakaskuntza eta ikaskuntza dibertigarriagoak izatea.
Plataforma pribatua eta segurua da, irakasleak zuzenean kontrolatua, ikasleen jarduera guztietarako sarbidea baitu.
Glogster Edu erabiltzeak ikasleei dakarzkien abantailak:
Ikaskuntza-esperientzia dibertigarria, irudimenezkoa eta sendoa eskaintzen du, adierazpen askerako eta sormen-prozesu askerako
bide ematen duena. Irakaslearen eta ikaslearen arteko harreman positiboa eta talde-lana sustatzen ditu, gelako elkarlaneko
proiektuetan.
Ikastea zentzumen anitzeko ikaskuntza-esperientzia bihurtzen du, ezagutza eta ikaskuntza-trebetasunak biltzen dituen esperientzia
(lehen testu hutsera mugatzen ziren). Ikasleak zenbait gai esploratzeko motibazioa sustatzen du, lehen interes handirik sortzen
ez zioten gaiekiko arreta.
Glogster erabiliz egindako hezkuntza-proposamenen adibideak:
Altxorraren bila: TitanicLourdes Domenech http://apiedeaula.blogspot.com/2009/11/glogster-actividad.html Gloga aurkezpen moduan erabiltzen da Titanic ontzian altxorraren bila ibiltzeko. |
|
Gabonetako zorion-txartela: Gabon-kantak.Felipe Zayas http://www.fzayas.com/darlealalengua/?p=1280 Glogean 5 gabon-kanta agertzen dira, Gabonak zoriontzeko. |
|
Gabonetako zorion-txartela: kontaketa laburrak.Elisa Armas http://actimoliner.wordpress.com/2009/12/25/glogster/ Glogaren bidez kontaketa laburren zerrenda batera sartzen da. Kontaketak audio, bideo zein testu moduan aurkezten dira. |
|
Gai bat berrikusteko laburpena: Gaztelaniaren dialekto-aldagaiak Silvia González Goñi http://lenguetazosliterarios.blogspot.com/2009/12/variedades-dialectales-del-espanol-con.html Gloga laburpenak egiteko eta ikasteko materiala sortzeko baliabidea |
|
Tutoriala: Glogsterri buruzko glog batÁngel Puente http://angelpuente.blogspot.com/2009/07/glogster-posters-multimedia.html Glogak Glogsterrek dituen elementuak azaltzen ditu |
|
Dokumentazioa ekarri: Bigarren Mundu GerraConchita López http://blogmaniacosunidos.blogspot.com/2009/04/segunda-guerra-mundial-en-liverpool.html Gelako iruzkin batean oinarrituta, gloga erabiltzen da taldearen interesa piztu duen gai bati buruzko informazioa emateko, adituen informazioa emateko | . |
Adorea emateko mezuak: Besarkada bat AlexiConchita López http://blogmaniacosunidos.blogspot.com/2009/12/abrazos-para-alex.html Taldearen mezuak edo iritziak jendaurrean adieraztea. |
|
Ibilbide turistikoakLola Torres http://lolatorres.net/2009/03/glogster/ Ibilbide turistikoen aurkezpena edo laburpena. |
|
Hautatutako glogen adibideak:
Odisea actimoliner http://actimoliner.glogster.com/odisea/ Mini-unitate didaktikoa |
|
Klonazioagonjosemi93 http://gonjosemi93.glogster.com/la-clonacion/ Kontsulta-materiala |
|
Kubako denboraren lerroadiggadigga http://diggadigga.glogster.com/cuba-timeline/ Kubaren bilakaera historikoa, denboraren lerro batez adierazia |
|
PicassoAsianRicky114 http://asianricky114.glogster.com/apwh-picasso/ Obra eta egilea |
|
Antonio MachadoArabella13 http://arabella13.glogster.com/Antonio-Machado/ Haren lanen erakusketa |
|
Gai baten aurkezpena
Ikerketa-proiektu baten erakusketa
Iritziak biltzea, zorionak ematea, hausnarketak egitea
Biodibertsitatearen erregistroak
Laneko eskemak
Literatura-aldizkariak
Zenbait iturritatik ateratako edukiak alderatzea
Publizitatea
Mezu politikoak zabaltzea
Gertaerak jakinaraztea
Esperimentuen erregistroa
Erabilera-jarraibideak
Sukaldaritzako errezetak
Kontzeptuak irudiz adieraztea
Oroitzapen digitalak
Sekuentzia historikoak
Kontzeptu abstraktuen ikusizko interpretazioa
Pinakotekak
Bideotekak
Disko-zerrendak
Argazki-albumak
Esteken orriak
Laburpenak, ikasteko
Gai bati buruzko baliabideak biltzea
Bibliografiak
Altxorraren bila
Mini-unitate didaktikoak
Biografiak
Egunkariak
Aldizkariak
Irrati-programak
Denboraren lerroak
Ibilbide turistikoak
Tutorialak
...
Badakit egiten | Laguntza piska bat behar dut | Ez dakit egiten | |
Kontu bat sortu Glogster Edun | |||
Nire profila pertsonalizatu Glogsterren | |||
Glog bat sortu | |||
Hondoa aldatu | |||
Irudiak, bideoak eta abar txertatu, galeriatik | |||
Objektuen itxura aldatu: kolorea, itzala... | |||
Interneterako estekak egin | |||
Bideoak, soinua, argazkiak... grabatu webcamaren bidez | |||
Gloga gorde eta argitaratu | |||
Gloga berreskuratu, editatzeko | |||
Glog bat inprimatu | |||
Ikasleen kontuak sortu | |||
Ikasleen kontuen sarbideko datuak aurkitu | |||
Ikasleen glogei iruzkinak egin eta baloratu | |||
Pentsatu al duzu gelako jardueraren bat Glogsterren bidez egitea? Adieraz ezazu. |
|
Jardueraren zer atal landu beharko dituzu sakonen? |
|
Zure ustez, zer jarrera izango dute ikasleek jarduerarekiko? |
|
Emaitza onak lortuko dituzula uste duzu? |
|
Beste azalpen batzuk: |
SAKONTZEKO
Glogster 2.0 tresna bat da, zein dira, benetan, tresna horien abantailak, eta, bereziki, Glogsterrena? Ikusi Maria Jesús Uriagaren aurkezpen hau:
http://www.slideshare.net/aulablog/glogster-1706668
Glogsterren erabilera gogoratu nahi al duzu, labur-labur, diapositiba batzuetan? Hona hemen tutorial bat, Marisa de Diosek egindakoa:
Pau Casacuberta
Itinerarium: http://www.itinerarium.cat/