-
Gaiari ekiteko, Marie Curieri burzko gloga aztertzeko esango diegu ikasleei. Eskatuko diegu deigarrienak
zaizkien elementuei erreparatzeko, garrantzitsuenak deritzonei, edo gehiago sakondu nahi dituzten gauzei erreparatzeko.
-
Ondoren, ikasleek pentsatutakoaren bateratze-lana egingo dugu taldean. Talde osoarekin batera jardungo
dugu: posterra gelako pantailan ikusiko dugu.
-
Gloga aldatuz joango gara: apaingarriak kenduko ditugu eta edukiak birkokatuko, testu-koadro berri bat
sartu ahal izateko. Testu-koadro horretan, ikasleei interresgarri iruditu zaizkien gaiak adieraziko ditugu.
-
Posterrari buruzko galderak egingo ditugu ikasleak gidatzeko. Horrela, guk bereziki garrantzitsutzat
jotako gaiak azaltzeko aukera izango dugu.
-
Une horretan adieraziko diegu ikasleei zein den hurrengo lana: lan-talde txikiak (bizpahiru ikaslekoak)
sortu, eta horietako bakoitzak glog bat egin beharko du guztion artean egin dugun posterrean adierazten diren gaietako bati
buruz.
-
Posterrak zer-nolako edukiak izan behar dituen azalduko diegu, eta nola ebaluatuko dugun jarduera. Idatziz
jasoko dugu posterreko beste testu-koadro batean.
-
Garrantzitsua da material hori grabatuta edukitzea, ikasleak fitxategian sartu ahal izateko; izan ere,
horixe da jardueraren abiapuntua. Agian, egokiena PDF bat sortzea izango da, errazago eskuratu ahal izan dezaten. Beste aukera
bat posterra inprimatzea litzateke.
-
Ikasleei taldetan antolatzen lagunduko diegu, eta gaien banaketa negoziatuko dugu. Gairik ez errepikatzen
saiatuko gara, adierazi behar baitiegu asmoa lan komun bati ekarpenak egitea dela.
-
Une horretan, talde bakoitzari Glogsterreko bere kontua emango diegu. Ingurune horretan lan egiten duten
lehen aldia bada, programarekin probak egiten utzi behar diegu, kontuak pertsonalizatzen, probako glogak egiten... Seguruenik,
taldeei azaldu egin beharko diegu nola erabiltzen diren tresna batzuk. Ziur egongo gara ulertu dutela programa multimedia
dela eta badakitela nola gorde eta berreskuratzen den lana.
-
Hurrengo lana informazioa da. Lagundu egin behar ditugu landu nahi duten gaiari buruzko beren mailako
azalpen-testuak aurki ditzaten. Idatzitako informazio-iturriak ere kontsulta ditzakete, zuzeneko grabaketak egiteko erabil
daitezke eta. Garrantzitsuena da edukiak izatea eta ulertzea. Argazkiak, pelikulak, dokumentalak, biografiak datu-iturri garrantzitsu-garrantzitsuak
dira, eta oso erakargarriak, gainera, ikasleentzat.
-
Behin informazio guztia bildu dutela, lagundu egin behar zaie erabakitzen zein iruditzen zaizkien azpimarragarrienak,
zer ideia adieraziko dituzten posterrean. Agian, lortutako materialak beste ideia batzuk ekarriko dizkiete burura, aurretik
lehentasunezkotzat jo ez zituztenak, baina zuzenak direnak. Zenbait gertaeraren garrantzia zenbatekoa izan zen neurtzen ere
lagun diezaiekegu. Haiekin lan egin behar dugu, argudiatuz; ez diegu utzi behar beren kasa jarduten, ez baitute, seguruenik,
nahikoa ezagutza izango datuak behar bezala interpretatzeko irizpide garbiak izateko.
-
Egokia litzateke idatziz jasotzea hausnarketa horien emaitza. Zerrenda batean adieraz dezakete zer nahi
duten sartu posterrean, edota krokis edo proiektu txiki bat egin. Talde bakoitzak erabaki dezala, bere estiloa kontuan hartuta.
Lana banatu behar dute: atazatan zatitu eta bakoitzaren arduraduna nor izango den erabaki behar da. Saiatu behar dugu proiekturako
daukagun denboraren araberakoa izatea proiektuen konplexutasun-maila, bai eta lanean diharduten pertsonen mailaren araberakoa
ere. Egoki neurtu behar da, esaterako, zenbateko lana ematen duten zuzeneko grabazioek, mikrofonoz nahiz bideo-kameraz egiten
direnek.
-
Glogak egiten hasteko unea da! Hasi aurretik oso argi izan behar dituzte edukiak, alderdi teknikoek eta
estetikoek itsutu egin ditzakete-eta une horretan.
-
Glogak egiten ari diren heinean, negoziatu beharreko gai berriak sortuko dira, bai eta ideia berriak
ere. Une garrantzitsuak dira taldearentzat, eta gure lana izango da saiatzea denek proiektu komunari ekarpenak egiteko aukera
dutela, eta taldeak balioetsi egiten duela kide guztien lana.
-
Posterrak bukatuta dituztenean, bateratze-lana egiteko unea izango da. Talde bakoitzak azkar-azkar azalduko
du bere gloga. Ondoren, denbora-tarte bat utziko dugu taldeek beste taldeen posterrak ikus ditzaten, eta idatzizko iritziak
utz ditzaten, horretarako gordetako lekuan.
-
Gero, ebaluazio-irizpideak gogoraraziko dizkiegu ikasleei, eta eskatuko diegu beren taldea ez den beste
hiru talderen glogak puntua ditzatela, izar-kodea erabiliz. Idatzizko iritzi gehiago ere jar ditzakete, egokia iruditzen bazaie.
- Azkenean, eskatuko diegu bakoitzak autoebaluazioko testu labur bat idatzi (5-6 lerrokoa) eta irakasleari bidal diezaiola
mezu batean.