Sekuentzia didaktikoa egiteko hainbat ORIENTABIDE

Pasa den ikasturtean Sare Hezkuntza Gela kideentzat egin genuen prestakuntza saioen laburpena ekarri dizuegu hona.

gakoakok24-pdf-google-driveHain zuzen ere, Mari Mar Perez, Berritzegune Nagusiko  aholkulariak sekuentzia didaktikoak egiterakoan kontuan hartu behar diren hainbat aholku utzi zizkigun:

Lehenik eta behin irakas-ikaskuntza inguruan nagusitzen ari diren IDEIA emergenteak azpimarratu  zituen, besteak beste :

  • SORMEN gaitasunaren garrantzia, arazoei erantzunak emate aldera.
  • Neurozientziak egindako aurkikuntza: garunaren malgutasuna.
  • Ikasleen adimen anizkunak.
  • Oinarrizko konpetentzien ikuspegia.
  • Pentsamendu kritikoaren garrantzia informazio gizartean.
  • Lan kooperatiboa ikaskuntza eta elkarbizitza hobeste aldera.
  • IKT baliabideen aukera ugaritasuna.
  • Eskolatik haratago “bizialdian zehar ikasten” jarraitzeko erronka.

Konpetentzietan oinarritutako Hezkuntza ikuspegiaren paradigma:

  • Edukietatik … Konpetentzietara: egoera konplexuak, bizitzaren esparru guztikoak, jardunbide eraginkorrak, irtenbideak sortuz eta komunikatuz.
  • Heziberrin: konpetentziak ikasleen irteera profila zehazten dute.
  • Ahalegina irakaste-tik … ikaskuntza-ra eraman behar da, alegia, transmisiotik ekintzaletzara, jakintza eraikitze aldera.

Zein ikasmaterial mota behar da ?

  • Euskarria ez da garratzitsuena, baina ikastetxe bakoitzak erabaki behar du zein euskarri eta zertarako erabili.
  • Ikuspegi pedagogikoa: proiektuak, atazak, ABP, sekuentzia didaktikoa …. Errezetarik ez dago. Baina, ikuspegi transmisiboak ez du balio iada konpetentziak jorratzeko.
  • Irakasleok baliabide remix- zaleak gara, ikastalde bakoitzari berea eman nahian.
DEKALOGOA
  1. Ikasketa AKTIBOA sustatzea, pentsamendu maila goreneko jarduerak proposatuz: sortuz ikasi. Horrek eragina izan behar du metodologian eta ebaluazioan.
  2. Jardueren antolaketa osatua eskaintzea. Ez analitikoa (informazioa+ariketak). Sintetikoa izatea: jardueren antolaketa egitura batean lotuta (BN GIDA)
    • Faseak: Hasiera fasea (Problema Egoera) + Aplikazio fasea + Orokortzea-transferitzea (integrazio egoera)
    • EBALUAZIOA fase guztietan
  3. Problema-egoera esanguratsuak formulatzea. Ad: martxoak 8 /gertaera bat / BN bilduma Ad: txertoa
    • Problema egoera bakoitzetik UD ezberdinak atera daitezke.
  4. INFORMAZIOAren sarbideak ugariz baliatzea: bilatu, kudeatu, baloratu, pentsamendu kritikoa.
    • Ad. Flipped clasrom ( ikasleek jakintza sortzaile, beste kideentzat)
  5.  Ikasketa kooperatiboa: jakintza sormen kolaboratiboa. Ad: irakurketa kolaboratiboa
    • Heziberrin: Helburuak/Konpetentziak- Ebaluazio irizpideak …
    • Ikaskuntza kooperatiboen teknikak txertatu.
  6. IKTen erabilera areagotzea
    • Informazioa eskuratzeko prestatzea ikasleak.
    • Edukiak sortzea ikasleek.
    • Garrantzitsua xedea da ez erraminta.
    • Konpetentzia digitalak.
    • Partekatzea sarean.
  7. Metakognizioa
    • Ikasten ikasi . Nola ikasten dut ? Non ditut arazoak? Pentsamendu errutinak. Autoebaluazioa-Autoerregulazioa
    • Ad. “Diario de Aprendizaje” CEDEC  Portfolioa ebidentziak jasotzeko.
  8. ANDAMIAJE tresnak behar dituzte ikasleek, gidoiak/txantiloiak  testuak eraikitzeko eta atazak burutzeko.
  9. Ebaluazioa (konpetentziak)
    • Esperientzia guztiak ebaluatu.
    • Tresna / erraminta ezberdinak  erabili  ikaskuntza prozesurako batez ere … errubrikak lorpen-etarako.
  10. Azken ekoizpena komunikatu eta zabaldu.

Aurrera egiteko gakoak:

  • Irakasleon talde lana (dpto – zikloa …)
  • Pausu txikiak gauzatzen joatea (ad. webquest-ak)

Hemen duzue Marimar lankidearen hitzaldia osorik:

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude