En este apartado se exponer, de forma resumida, distintos procedimientos de evaluación del nivel de competencia adquirido por el estudiante y que podemos emplear a través de la red. En el siguiente cuadro presentamos una clasificación general de ellos, asociado al grado de uso potencial de la tecnología.
Ebaluazioa
Ikaskuntza eta teknologiaren erabilera potentziala ebaluatzeko tresnak (Rodríguez Conde, s. f.)
Ebaluazio-tresnak |
Teknologiaren erabilera potentziala |
A) Proba objektiboak (azterketa itxiak) |
Handia: ebaluazio-sistema erabat informatizatu daiteke (probaren diseinutik, zuzenketatik eta txostenak egitetik) |
B) Erantzun irekiko probak (saiakuntza-azterketak, erantzun laburrekoak, etab.) |
Baxua: gako-hitzak, esaldiak eta abar ezagutzea eskatuko luke (edukia aztertzeko prozedurak) |
C) Azterketa praktikoak (zeregin esperimentalak, simulazioak, behaketa, etab.) |
Bitartekoa: teknologiak datuak gorde, aztertu eta karaktere-ezagutzailea erabil dezake. |
D) Ahozko azterketak (epaimahaiaren aurrean) |
Baxua: Bideo-streaming teknologia lagungarria izan liteke |
E) Proiektuak edo lanak (ikerketak, kasu-azterketak, diagnostikoak, etab.) |
Txikia/ertaina/goi-maila. Teknologia erabiltzeko eduki motaren araberakoa da. |
F) Autoebaluazioak |
Handia: prozesua erabat informatizatu daiteke, berehalako feedbacka gehituta. |
g) Portafolios |
BAJO/ALTO: depende de la organización de contenidos a evaluar y el procedimiento de corrección del tipo de contenidos. |
Otras herramientas de evaluación: Ebaluaziorako tresnak
Ebaluazio motak: sailkatzeko irizpideak
Ebaluazioa hainbat irizpideren arabera sailka daiteke (Cortés De las Heras, s. f.):
Ebaluazio-irizpideak |
ebaluazio-motak |
Agente ebaluatzailea |
|
Unea |
|
Helburua |
|
Formaltasun-maila |
|
Puntuazioaren erabilerak eta interpretazioa |
|
Ebaluatutako objektuaren arabera |
|
Ebaluazio-tradizioa |
|
Eragin-maila |
|
Informazio gehiago jaso nahi izanez gero, jo Guía de evaluación educativa